Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот toxi4en » Пон 08 юни 2015 0:35


Здравейте колеги,

онзи ден ми се случи много станно нещо с Пуловера, докато чаках един приятел на паркинга, реших да мръдна колата, да може един колега да се паркира до мен, завъртях ключа малко по-бързо от обикновенно, и колата запали, но таблото не светна изобщо, никаква иконка, нищо. Направих си маневарата, и завъртам пак да угася колата, но не иска. Завъртях отново, не гасне, мръднах пак колата, и след поредна проба да я изгася, изгасна без проблем. След около час, час и половина, се опитах да запаля пак, завъртях ключа в позиция 1, светнаха иконките но без тази за акумулатора, колата запали без проблем, карах я около 15 Км, и я изгасих. На другия ден се опитах да я запаля, но не искаше, при завъртане на ключа пак забелязах, че не свети иконката за акумулатора. При опит да запаля, не иска да запали като на акумулатор (все едно е изтощен, а той е чисто нов, на 5-6 месеца, Банер), понеже бързах не успях да погледна заряд и реших да я оставя така и да я погледна днес.
Когато се опитах да отключа с алармата, дори не "изтитка" (ни ту... ни ме), а за съжаление и двете ключалки са ми счупени и дори не успях да я отключа.
По логика ми се струва, че е изгорял стартера, или в по-лошия случай на динамото са му залепнали четките, и ще ми се наложи подмяна на четки+втулка. Днес след като прегледах форума, ми хрумна че може и да е от клемореда на ключа за старт също, а може и комбинация от 3-те...

Моля дайте съвет, кое да гледам първо, стартер, динамо, клеморед?

Благодаря предварително!




Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот Somi » Пон 08 юни 2015 8:09


Първо отключи колата.После замери акумулатора какво като е нов? Ако е паднал запалете я и замери колко зарежда. Откачи по тънкия кабел от шалтера и мери някои да тръгне да пали дали идва 12 волт , ако не идва все пак провери с един по дебеличък кабел директно да подадеш + дали ще завърти.Ако всичко туи е ок клеморед. Провери и бушоните в кутията до акумулатора които са ТЕЗИ ДЕБЕЛИТЕ ДЕТО СА КАТО ШИНИ.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот toxi4en » Сря 10 юни 2015 17:46


Благодаря колега,

вчера успях да отключа колата, и премерих акумулатора беше паднал на 3 волта... може и да си е заминал вече след тоя инцидент. Не съм проверявал другото, но ще го направя тея дни, и ще пиша пак, благодаря за съветите.


georgi_k
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 08 юли 2014 11:38
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN 97g
Местоположение: с.Генерал Тодоров общ.Петрич

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот georgi_k » Чет 11 юни 2015 12:09


Първо зареди акумулатора на зарядно.След като го заредиш го слагаш на колата и мериш за утечка.После палиш и мериш колко зарежда алтернатора.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот toxi4en » Вто 06 окт 2015 4:17


Здравейте колеги, малко късно, но напоследък все не ми остава време да оправя колата, че тея месеци доста работа ми се струпа на главата. Преди 2-3 дни раглобих клемореда, смених го с чисто нов, а дори и таблото не светна, мерих след това с мултицета за отечки с друг акумулатор, прави 4А оттечка. Имам предчуствието че някоя четка се е "заварила" за втулката.
Днес се опитах да сваля стартер-а, че те са 3 по веригата: Клеморед, стартер и динамо. Да се надявам че ще е стартер-а, че преди няма 5-6 месеца правих динамото и е трудно заменимо и отремонтируемо (моето е 120 А).
Някой колега може ли да каже кой (евентуални) релета може да правят мизерията, преди да съм разглобил и стартера и динамото?

Благодаря предварително!


drotomir
Мнения: 653
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот drotomir » Вто 06 окт 2015 6:04


Колега като те гледам как бърникаш по метода проба-грешка по безболезнено ще е човек който се занимава и разбира от ел. по автомобили да ти я оправи.
Просто явно тая работа не ти се отдава , няма лошо не всеки разбира.
Колегите по горе ти казаха какво да направиш аз ще допълня , щом имаш такава консумация разкачи само кабелите от алтернатора и стартера и ги обезопаси да не опират някъде и тогава мери имаш ли още такава консумация на ток.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот toxi4en » Пет 23 окт 2015 10:11


Здравей колега drotomir,

Ами за съжаление няма как да се ориентирам кое точно е, затова свалих и трите (или по-добре да кажа 4-те клеморед, динамо, стартер и акумулатор).
Оказа се, че проблема е в динамото, статорната намотка е направила късо. Сега си взех втора употреба, ще го сменя и ще видя има ли още нещо. Смених първо клемореда, но ефект нямаше.

В момента имам друг проблем, като разглобих всико това, някой ми е отворил колата и ми е взел куфарчето с инструментите, а в него бяха и болтовете и планките за всички части който съм демонтирал. И сега си търся болтовете за стартера и евентуало една планка, която придържа една тръба, мисля че беше за климатика.

Ако някой има идея от къде да си ги намеря ще съм благодарен.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето

Мнениеот toxi4en » Пон 26 окт 2015 23:19


Здравейте колеги,

вчера успях да сложа всичко обратно по колата, заредих акумулатора, но уви, нито табло светна, нито запали, моля помагайте.

Проверих за оттечки, няма! Възможно ли е тая мизерия да е от реле или някой скрит бушон?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта