Какво означава TDI - епизод пореден

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ala86
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Нормално.

Мнениеот ala86 » Пет 20 апр 2007 13:02


Аз в момента карам 1.9TDI 110 коня и наистина гори по 4 до 6 л/100км. Веднъж го изпробвах за колко мога да взема растоянието Несебър - Пловдив като карам с максимална 180 км/ч и ми вдигна до 7 л/100км. А тези 21 коня отгоре се постигат от Dual Injection или на български комънрейл. Този комънрейл дърпа нафта и така прави по-добра горивната смес, която влиза в цилиндрите и ти вдига разхода. TDI с червено DI означава точно това Turbo Diesel Intercooler Dual Injection. По-добре бръкни в нета и ще намериш подробна инфонрмоция за тези системи, точно как работят, какви примеси правят и колко вдигат разхода.
Мерцедес от този тип гори около 8 л/100км. Модификацията на този тип двигател за Мерцедес е CDI.




Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нормално.

Мнениеот niikoo_1 » Пет 20 апр 2007 13:09


ala86 написа:Аз в момента карам 1.9TDI 110 коня и наистина гори по 4 до 6 л/100км. Веднъж го изпробвах за колко мога да взема растоянието Несебър - Пловдив като карам с максимална 180 км/ч и ми вдигна до 7 л/100км. А тези 21 коня отгоре се постигат от Dual Injection или на български комънрейл. Този комънрейл дърпа нафта и така прави по-добра горивната смес, която влиза в цилиндрите и ти вдига разхода. TDI с червено DI означава точно това Turbo Diesel Intercooler Dual Injection. По-добре бръкни в нета и ще намериш подробна инфонрмоция за тези системи, точно как работят, какви примеси правят и колко вдигат разхода.
Мерцедес от този тип гори около 8 л/100км. Модификацията на този тип двигател за Мерцедес е CDI.


Баце ти чули се какво написа, по-голяма глупост не бях чел от както влизам в тоя форум :shock

Не пиши повече е моя съвет, щото си адски БОС :wink: и като гледам нищо ама нищо не ти е ясно. :shock :shock

:screwy :shocked :horror:





Неам думи плашим се еееееееееее


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пет 20 апр 2007 13:20


ala86 написа:
Аз в момента карам 1.9TDI 110 коня и наистина гори по 4 до 6 л/100км. Веднъж го изпробвах за колко мога да взема растоянието Несебър - Пловдив като карам с максимална 180 км/ч и ми вдигна до 7 л/100км. А тези 21 коня отгоре се постигат от Dual Injection или на български комънрейл. Този комънрейл дърпа нафта и така прави по-добра горивната смес, която влиза в цилиндрите и ти вдига разхода. TDI с червено DI означава точно това Turbo Diesel Intercooler Dual Injection. По-добре бръкни в нета и ще намериш подробна инфонрмоция за тези системи, точно как работят, какви примеси правят и колко вдигат разхода.
Мерцедес от този тип гори около 8 л/100км. Модификацията на този тип двигател за Мерцедес е CDI.

хах всякакви дивотии съм чел като обяснения за абревиатурата TDI и принципа на работа,ама такова чудо и за връзка с мерцедес не бях чел,тоя младеж сигурно е почерпил инфото си от tuning.bg ,където бъка от подобно олигофренично инфо писано от разни младежи,дето чули нещо ма неразбрали .
Айде малко да седнеш да четеш преди да пишеш ,да не се изказваш неподготвен и наистина първо ти трябва да бръкнеш в нета да попрочетеш тва онова . :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 20 апр 2007 13:40


Колега ala86, в голяма грешка си по отношение на абревиатурите...
Не е правилно с такава привидна компетентност да обясняваш неща, от които очевадно хал хабер си нямаш. Освен това, го правиш във форума на VW, където малко от малко сме наясно с нещата, оставаше само да го пуснеш в дизеловия раздел. Прочети малко в него, после може и да пуснеш в google и wikipedia TDI и да видиш резултатите, запознай се малко, и после сам ще се смееш на това, което си написал...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 20 апр 2007 14:48


:lol:

Turbocharged Diesel Injection = TDI

или обратното.

CDI=common direct injection

:lol:


Потребителски аватар
ala86
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Ето го решението.

Мнениеот ala86 » Пет 20 апр 2007 21:06


Видяхте ли как Нико ме подкрепя. Ако не съм бил ясен той поне ме поправи. Нели! Или не поправи, а го написа по друг начин. Уж много сте разбирали, ама точно това са абривиатурите на фолксваген. И не съм правил съпоставка между мерцедес и фолксваген, а просто дадох като пример как е при друга марка. Като не ви харесва Dual Injection превеждайте си го само Injection. Само не ми казвайте кой колко разбира. Нали уж сайта е за обмен на разбирания! :censored


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ето го решението.

Мнениеот niikoo_1 » Пет 20 апр 2007 21:09


ala86 написа:Видяхте ли как Нико ме подкрепя. Ако не съм бил ясен той поне ме поправи. Нели! Или не поправи, а го написа по друг начин. Уж много сте разбирали, ама точно това са абривиатурите на фолксваген. И не съм правил съпоставка между мерцедес и фолксваген, а просто дадох като пример как е при друга марка. Като не ви харесва Dual Injection превеждайте си го само Injection. Само не ми казвайте кой колко разбира. Нали уж сайта е за обмен на разбирания! :censored


Не те подкрепям грешиш,
Няма никаква Дуал инжекция, на ФВ дизелите нямат нищо общо с Комън рейл дизелите.
Много си далече от истината :wink:

Форума найстина е за обмен на информация, но тя трябва да е вярна, а не да се говори кои какво чул или каквото му дошло на акъла.

:idea:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ето го решението.

Мнениеот dobrin » Пет 20 апр 2007 21:12


ala86 написа:Нали уж сайта е за обмен на разбирания! :censored

Форума е за обмен на достоверна и проверена информация, а не за това всеки да си прави съчинение по картинка, без да има представа какво говори. Ето ти какво означава ТDI според Wikipedia:
TDI е съкращение от direct injection turbocharged diesel engine което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото.Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.

При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото.Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти но за сметка на това разходват повече гориво,по тежки са и се стартирват по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване.За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.

TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler".Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло(най-често радиатор).Това топлоотделящо тяло е разположено на място,където въздушната стуя може лесно да го охлади-най-често в предницата на автомобила.За какво точно служи то?При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане.От тук следва,че съдържанието на кислород,необходим за възпламеняването на горивото е намалява драстично.Ето защо,за да се намали температурата на въздуха е неодходимо неговото охлаждане.На помощ идва топлооделящото тяло,което чрез въздушната струя,причинена от движението на автомобила,охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава.С това се увеличава и КПД на двигателя,а сместа изгаря пълноценно.

http://bg.wikipedia.org/wiki/TDI
Ето и едно доста подробно описание на устроийството и начина на работа на двигателя TDI, в случая 90 к.с.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 20 апр 2007 21:18


TDI абревиатурата точно
означава Turbocharged Diesel Injection и това е 100% вярното

Престанете да вадите линкове от тъпата Уикипедия, защото много неща там не са 100% достоверни, аз поне съм откривал често грешки :!: :!: :idea: :idea: :idea: и това е поредната неточност.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 20 апр 2007 21:20


Тук малко бъркаш - TDI е съкращение за директно впръскване, а не дизелово впръскване.... Ето и потвърждение и на английски...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 20 апр 2007 21:37


Значи спорно е, защото в seat.com
http://www.seat.com/com/generator/su/co ... /main.html

на много места го пишат точно turbocharged diesel injection
A съм чел едни дебели VAG дилърски книги, в които са дали, че ТДИ означава точно това, което съм написал, аз нещата дето ги пиша ги проверявам достоверно и не си ги смуча от пръстите:lol: .

Явно може да се интерпретира по няколко начина, но пак да повторя, че в Уикипедията има доста неточности и тя не е 100% меродавна в много от случайте.

Първите ТДИ-та са си с предкамерно горене май, а ?


itele
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот itele » Пет 20 апр 2007 21:44


Няма такова нещо първото ТДИ си е с директно впръскване. Ето ти цитат от една дебела книга

The TDI engine is a turbocharged and intercooled diesel engine with "direct injection" - that is, the fuel injector nozzle sprays directly into the main combustion chamber, rather than into a separate prechamber as was done with previous automotive diesel engines. This is similar to the way that bigger diesel engines have worked for many years, but with countless improvements to refine the process and make it suitable for a passenger car engine. The result is an engine which is so refined in comparison to older passenger car diesel engines, that there really is no comparison.

И според теб тогава какво означава diesel injection, че не виждам смисъл и старите дизели са с ГНП. При ТДИ-то замисъла, че тогава се е въвела нова технология което е с директно впръскване с дюзи който впръскват горивото на два такта с по-голямо налягане от около 190-200 бара налягане.

TDI - Turbo Direct Injection
SDI - Saugdiesel Direct Injection


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 20 апр 2007 21:56


itele написа:Няма такова нещо първото ТДИ си е с директно впръскване. Ето ти цитат от една дебела книга

The TDI engine is a turbocharged and intercooled diesel engine with "direct injection" - that is, the fuel injector nozzle sprays directly into the main combustion chamber, rather than into a separate prechamber as was done with previous automotive diesel engines. This is similar to the way that bigger diesel engines have worked for many years, but with countless improvements to refine the process and make it suitable for a passenger car engine. The result is an engine which is so refined in comparison to older passenger car diesel engines, that there really is no comparison.

И според теб тогава какво означава diesel injection, че не виждам смисъл и старите дизели са с ГНП. При ТДИ-то замисъла, че тогава се е въвела нова технология което е с директно впръскване с дюзи който впръскват горивото на два такта с по-голямо налягане от около 190-200 бара налягане.


Не знам от дизели не разбирам :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 21 апр 2007 8:47


TDI-jurbocharged direct injection-електронна ротационна помпа,директно впръскване /без предкамера/,турбина с уейст-гейт-90 коня
TDI с червеноI и -същото като предишното ама турбо с променлива геометрия,по-големи дюзи,множество малки разлики в мотора,помпата и материалите-110 коня
TDI с червеноD и I-системата на впръскване е помпа-дюза,дребни разлики в турбо,................-101,115,131 коня.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 21 апр 2007 11:27


TDI - 150 к.с., мисля беше с повече клапани на цилиндрите от другите помпа-дюза. Колегата Yossarian ги беше описал някъде, ама не можах да го намеря...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта