Здравейте Колеги,
Да споделя и потърся рационални отговори на проблемите с колата от последните дни/месеци:
1. Разход Антифриз
За последните 2000-2500км се наложи да доливам антифриз 1.5л.Какво забелязах:
- сякаш харчеше антифриз само на дълъг път, в ситуациите когато наистина оборотите са били 2200+
- когато се отварях капачката на антифриза при студена кола определено усещах че течността в казанчето е под налягане(имаше ясно "фъсс").
Не знам дали е ОК при студена кола...
- колкото и огледи да съм правил не съм забелязвал да сълзят, да са овлжнени, да има теч около казанчето за антифриз
- 2 пъти компютъра изкара съобщение че антифриза е свършил и въпреки това съм я карал 10-20км докато спра
- доливал съм антифриз само на студена кола
- доливал съм 2 различни марки антифриз (и в двата случая G12+), но никога не съм разреждал с вода
По една или друга причина отлагах да закрам колата на сервиз - реално все още не съм я закарал -> със сигурност отивам следващата седмица поради долната причина предимно
Предполагам че са свързани нещата но се появи и тракане от 1 седмица
2. Тракане в двигателя
- Появи се гърлено тракане(гррръъ - трябваше да го запиша) преди 10 дена - усещаше се само при подаване на газ в движение.
- 3 дена не бях запалвал колата. При последното гасене изглеждаше нормално...
- Днес долях антифриз и запалих колата и шумът от двигателя беше ужасен:
*направо си тропаше(сякаш на сухо)/ доста силно / доста необичайно - определено има нещо - и очквам предположения
*чува се сякаш по в лявата част на мотора
*има и доста странен тежък мирис на прегорено
*първият път когато я запалих - двигателя работи 2-3 мин и сам изгасна
*вторият път когато я запалих, двигателят работеше но с описания шум по-горе
*иначе газове, загряване (изачках я до 70 градуса), обороти (1-2 пъти потрепнаха - качи и свали) ми се струваха нормални
*след 5 мин на включен двигател, шумът постихна, но не изчезна
*в началото още при студена кола проверих маслото и беше около минимума (11 200 км от последната смяна с пълна синтетика)
//да проверя ако за 3 дена маслото е паднало толкова много, дали може да окаже влияние върху такова тракане?
Предполагам че 1 и 2 са свързани и очаквам коментари/обяснения и за двете и за връзка между тях?
Друго...Колата е в подземен паркинг и се чудя дали изобщо да я мъча на собствен ход да я закарам до сервиза (на 4-5км) или някой да ме издърпа или на рапатрак. Какво ще препоръчате?
Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тракане
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Май разбрах какъв е проблема съдейки по 90%+ сходство на шума с този от лунковете по-долу...
Та МАХОВИК
Въпросът ми е дали мога да я подкарам на собствен ход 4-5км до сервиза или с рапатрак? Може ли да се увреди нещо сериозно по DSG
И още като гледам има 2 марки LUK i SACHS и VANEO - кой ще препоръчате?
И относителна цена на ремонта
https://www.youtube.com/watch?v=bqoLce4FxOQ
https://www.youtube.com/watch?v=aFbQ9Vg248Y
https://www.youtube.com/watch?v=m5T9s3a4U2o
https://www.youtube.com/watch?v=I4N5ZC-VCr0
https://www.youtube.com/watch?v=7vUVy69xRT0
https://www.youtube.com/watch?v=nX4m2fiDq9U
Та МАХОВИК
Въпросът ми е дали мога да я подкарам на собствен ход 4-5км до сервиза или с рапатрак? Може ли да се увреди нещо сериозно по DSG
И още като гледам има 2 марки LUK i SACHS и VANEO - кой ще препоръчате?
И относителна цена на ремонта
https://www.youtube.com/watch?v=bqoLce4FxOQ
https://www.youtube.com/watch?v=aFbQ9Vg248Y
https://www.youtube.com/watch?v=m5T9s3a4U2o
https://www.youtube.com/watch?v=I4N5ZC-VCr0
https://www.youtube.com/watch?v=7vUVy69xRT0
https://www.youtube.com/watch?v=nX4m2fiDq9U
- Steels
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Ако е маховика, ще е добре. Съмняваме да е пукната главата, а по-скоро да е пукнат охладителят на ЕГР-то. По долу има тема пак за губене на антифриз, колегата казва, че му е продухана гарнитурата. А за маховика лично моят майстор ме посъветва да е Sasch, защото на LUK има доста ментета. Колата ако издава чак такива звукове само я изкарай от подземният гараж, а после си я качи на пътна помощ, из града взимат 50лв
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
За DSG маховика не е ли само на LUK?
Аз купувах преди два месеца за моя пасат, който е същата конфигурация от Софрост Люлин за 650 лв. Колебаех се заради съмнително ниската цена, но всичко си е както трябва. Майсторите, които го сменяха се занимават почти само с VW групата и не били виждали менте за DSG. Няма проблем с колата след смяната.
Аз купувах преди два месеца за моя пасат, който е същата конфигурация от Софрост Люлин за 650 лв. Колебаех се заради съмнително ниската цена, но всичко си е както трябва. Майсторите, които го сменяха се занимават почти само с VW групата и не били виждали менте за DSG. Няма проблем с колата след смяната.
- Steels
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Нямам представа, аз говорих за ръчка. Ама при мен точно менте беше проблема, за 20к го хвърлих барабар с скоростната кутия.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Благодаря за мненията и съветите!
1. Със сигурност знам че EGR е пукнат , защото при запалване мирише от време на време на дизел а и преди време в сервиз споделиха такова мнение. И аз малко по прочетох и смятам че е от ЕГР...
Някой може ли да сподели референции за цена на (за да мога да проверя различните сервизи каква цена ще ми дадат)?:
- ремонт/смяна ЕГР
- гарнитура
- спукана главата (а как е възможно да разбера дали такъв е проблема)
Предполагам че този проблем няма нищо общо с тропането/тракането
2. Получих още няколко лични препоръки за Sachs.
Имайки предвид че е автоматик, дали се очаква да сменя само маховик или цялата скоростна кутия чисто технически(като възможност и препоръка)?
(знам че няма как да се педположи преди да се отвори/тества/видят в сервиз)
Ще ви държа информирани и накрая ще опиша подробно всяка стъпка и препоръка! (стига да не съм се афектирал от разходите толкова много че да се откажа от колата :) )
Steels написа:Съмняваме да е пукната главата, а по-скоро да е пукнат охладителят на ЕГР-то. По долу има тема пак за губене на антифриз, колегата казва, че му е продухана гарнитурата.
1. Със сигурност знам че EGR е пукнат , защото при запалване мирише от време на време на дизел а и преди време в сервиз споделиха такова мнение. И аз малко по прочетох и смятам че е от ЕГР...
Някой може ли да сподели референции за цена на (за да мога да проверя различните сервизи каква цена ще ми дадат)?:
- ремонт/смяна ЕГР
- гарнитура
- спукана главата (а как е възможно да разбера дали такъв е проблема)
Предполагам че този проблем няма нищо общо с тропането/тракането
Steels написа:Ако е маховика, ще е добре. А за маховика лично моят майстор ме посъветва да е Sasch, защото на LUK има доста ментета. Колата ако издава чак такива звукове само я изкарай от подземният гараж, а после си я качи на пътна помощ, из града взимат 50лв
2. Получих още няколко лични препоръки за Sachs.
Имайки предвид че е автоматик, дали се очаква да сменя само маховик или цялата скоростна кутия чисто технически(като възможност и препоръка)?
(знам че няма как да се педположи преди да се отвори/тества/видят в сервиз)
Ще ви държа информирани и накрая ще опиша подробно всяка стъпка и препоръка! (стига да не съм се афектирал от разходите толкова много че да се откажа от колата :) )
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Да не те плаша колега,но няма да еФтино.При тия пасати вече си е ,,сопа,,.Дори и най-тънко да минеш с EGR-а ще ти е около 200 лв,но....съмнява ме да е от него.
Не се отчайвай.Щом веднъж ти е допаднала колата,не вярвам така лесно да се разделиш с нея.
Колкото и пари да налееш,щом ти върши работа,ще я вдигнеш на крака отново.
Дано да минеш тънко.
Пиши.
Не се отчайвай.Щом веднъж ти е допаднала колата,не вярвам така лесно да се разделиш с нея.
Колкото и пари да налееш,щом ти върши работа,ще я вдигнеш на крака отново.
Дано да минеш тънко.
Пиши.
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
skromnia1970 написа:Да не те плаша колега,но няма да еФтино.При тия пасати вече си е ,,сопа,,.Дори и най-тънко да минеш с EGR-а ще ти е около 200 лв,но....съмнява ме да е от него.
Относно загубата на антифриз:
- когато отварях капачката на антифриза при студена кола определено усещах че течността в казанчето е под налягане(имаше ясно "фъсс").
Мой познат със същата кола(подобен проблем) сподели че това е проблем защото означавало че в охладителната система попада въздух от външната среда: 1. СПукан ЕГР 2. гарнитура (както е било в неговия случай). По-важното е че индикацията за това била че маслото било с променен цвят(боза) и по капачката за наливане на масло имало бяла утайка...
Както и да е: Утре ще е ясно всичко :)
Сега започвам да се чудя как да я изкарам от гараж 2 нива под земята...
1. На собствен ход - все пак мога да пробвам - колата пали
2. Да ме издърпат с мощна кола - май не е препоръчително за автоматици
Имайки предвид тракането/тропането и предполагаемия проблем с маховика, някой има ли обоснаван съвет как да постъпя
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Мен,ако питаш-закарай я на ход до сервиза.Дърпането на автоматик не е желателно,защото охлаждането на кутията не е достатъчно.Но все пак е най-добре с репатрака.Успех
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Който познае какъв е бил проблема, печели студена бира:
1. Капачка на резервоара за антифриз
2. Водна Помпа
3. Гарнитура и пукната глава
4. Охладител на ЕГР
5. Счупен колянов вал
6. Радиатор
//всички са реално варианти събрани в 6 реда, най-накрая :)
//след 3 коментара ще дам правилния отговор
1. Капачка на резервоара за антифриз
2. Водна Помпа
3. Гарнитура и пукната глава
4. Охладител на ЕГР
5. Счупен колянов вал
6. Радиатор
//всички са реално варианти събрани в 6 реда, най-накрая :)
//след 3 коментара ще дам правилния отговор
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Записвам се да следя темата, че ми стана интересно.
По моите скромни знания за ДВГ, само водната помпа се връзва със симптомите залагам на нея.
По моите скромни знания за ДВГ, само водната помпа се връзва със симптомите залагам на нея.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
BMP мотора старда от гарнитура на главата, но НЕ пука глава.
За мен това е реалния проблем, НО това не обяснява тракането.
Тракането освен от маховик, може да е от проблем с балансиращите валове /износен, счупени зъбни колела/
А ти сигурен ли си че имаш правилния отговор, т.е. причина която обяснява и двата проблема с колата, защото от тези изброените единствено донякъде водната помпа отговаря, но пак не съвсем защото тогава щеше да грее мотора, а такова нещо не споменаваш.
За мен това е реалния проблем, НО това не обяснява тракането.
Тракането освен от маховик, може да е от проблем с балансиращите валове /износен, счупени зъбни колела/
А ти сигурен ли си че имаш правилния отговор, т.е. причина която обяснява и двата проблема с колата, защото от тези изброените единствено донякъде водната помпа отговаря, но пак не съвсем защото тогава щеше да грее мотора, а такова нещо не споменаваш.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
С това тропане залагам на колянов вал,ама къде е антифриза
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
За да не подведа колегите, споделям само Фактите:
- При разкчването се вижда че коляновия вал хлопа/има голям луфт/ -> така че 99% счупен колянов вал
- Реално все още не зная/ем къде се е губил антифриза
- Не е (пръсната) водна помпа
- 150км преди да затрака така мощно се появи слаб шум при ускоряване
- Колата не е загрявала никога
- моите(лаични) наблюдения: 99% от шума съвапада с това от видеото. И както става ясно от коментарите е счупен колянов вал (че може да е и маховик) // https://www.youtube.com/watch?v=aFbQ9Vg248Y
Предстои отваряне на двигателя да се видят щетите в детайли.
(може да си организираме игричка кой ще познае какви са щетите :))
Повече от мен следващата седмица като отворят двигателя...
- При разкчването се вижда че коляновия вал хлопа/има голям луфт/ -> така че 99% счупен колянов вал
- Реално все още не зная/ем къде се е губил антифриза
- Не е (пръсната) водна помпа
- 150км преди да затрака така мощно се появи слаб шум при ускоряване
- Колата не е загрявала никога
- моите(лаични) наблюдения: 99% от шума съвапада с това от видеото. И както става ясно от коментарите е счупен колянов вал (че може да е и маховик) // https://www.youtube.com/watch?v=aFbQ9Vg248Y
Предстои отваряне на двигателя да се видят щетите в детайли.
(може да си организираме игричка кой ще познае какви са щетите :))
Повече от мен следващата седмица като отворят двигателя...
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра
Погледни и разпределителния вал. Може и при него да има износване.