Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тракане

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Reed
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 16:28
Автомобил:
Двигател:

Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тракане

Мнениеот Reed » Чет 10 сеп 2015 16:08


Здравейте Колеги,

Да споделя и потърся рационални отговори на проблемите с колата от последните дни/месеци:

1. Разход Антифриз
За последните 2000-2500км се наложи да доливам антифриз 1.5л.Какво забелязах:
- сякаш харчеше антифриз само на дълъг път, в ситуациите когато наистина оборотите са били 2200+
- когато се отварях капачката на антифриза при студена кола определено усещах че течността в казанчето е под налягане(имаше ясно "фъсс").
Не знам дали е ОК при студена кола...
- колкото и огледи да съм правил не съм забелязвал да сълзят, да са овлжнени, да има теч около казанчето за антифриз
- 2 пъти компютъра изкара съобщение че антифриза е свършил и въпреки това съм я карал 10-20км докато спра
- доливал съм антифриз само на студена кола
- доливал съм 2 различни марки антифриз (и в двата случая G12+), но никога не съм разреждал с вода

По една или друга причина отлагах да закрам колата на сервиз - реално все още не съм я закарал -> със сигурност отивам следващата седмица поради долната причина предимно
Предполагам че са свързани нещата но се появи и тракане от 1 седмица

2. Тракане в двигателя
- Появи се гърлено тракане(гррръъ - трябваше да го запиша) преди 10 дена - усещаше се само при подаване на газ в движение.
- 3 дена не бях запалвал колата. При последното гасене изглеждаше нормално...
- Днес долях антифриз и запалих колата и шумът от двигателя беше ужасен:
*направо си тропаше(сякаш на сухо)/ доста силно / доста необичайно - определено има нещо - и очквам предположения
*чува се сякаш по в лявата част на мотора
*има и доста странен тежък мирис на прегорено
*първият път когато я запалих - двигателя работи 2-3 мин и сам изгасна
*вторият път когато я запалих, двигателят работеше но с описания шум по-горе
*иначе газове, загряване (изачках я до 70 градуса), обороти (1-2 пъти потрепнаха - качи и свали) ми се струваха нормални
*след 5 мин на включен двигател, шумът постихна, но не изчезна
*в началото още при студена кола проверих маслото и беше около минимума (11 200 км от последната смяна с пълна синтетика)
//да проверя ако за 3 дена маслото е паднало толкова много, дали може да окаже влияние върху такова тракане?

Предполагам че 1 и 2 са свързани и очаквам коментари/обяснения и за двете и за връзка между тях?

Друго...Колата е в подземен паркинг и се чудя дали изобщо да я мъча на собствен ход да я закарам до сервиза (на 4-5км) или някой да ме издърпа или на рапатрак. Какво ще препоръчате?




Reed
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 16:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Reed » Пет 11 сеп 2015 0:17


Май разбрах какъв е проблема съдейки по 90%+ сходство на шума с този от лунковете по-долу...
Та МАХОВИК

Въпросът ми е дали мога да я подкарам на собствен ход 4-5км до сервиза или с рапатрак? Може ли да се увреди нещо сериозно по DSG
И още като гледам има 2 марки LUK i SACHS и VANEO - кой ще препоръчате?
И относителна цена на ремонта

https://www.youtube.com/watch?v=bqoLce4FxOQ

https://www.youtube.com/watch?v=aFbQ9Vg248Y

https://www.youtube.com/watch?v=m5T9s3a4U2o

https://www.youtube.com/watch?v=I4N5ZC-VCr0

https://www.youtube.com/watch?v=7vUVy69xRT0

https://www.youtube.com/watch?v=nX4m2fiDq9U


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP
Местоположение: Бургас

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Steels » Пет 11 сеп 2015 7:34


Ако е маховика, ще е добре. Съмняваме да е пукната главата, а по-скоро да е пукнат охладителят на ЕГР-то. По долу има тема пак за губене на антифриз, колегата казва, че му е продухана гарнитурата. А за маховика лично моят майстор ме посъветва да е Sasch, защото на LUK има доста ментета. Колата ако издава чак такива звукове само я изкарай от подземният гараж, а после си я качи на пътна помощ, из града взимат 50лв


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот dmode101 » Пет 11 сеп 2015 9:58


За DSG маховика не е ли само на LUK?
Аз купувах преди два месеца за моя пасат, който е същата конфигурация от Софрост Люлин за 650 лв. Колебаех се заради съмнително ниската цена, но всичко си е както трябва. Майсторите, които го сменяха се занимават почти само с VW групата и не били виждали менте за DSG. Няма проблем с колата след смяната.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP
Местоположение: Бургас

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Steels » Пет 11 сеп 2015 16:18


Нямам представа, аз говорих за ръчка. Ама при мен точно менте беше проблема, за 20к го хвърлих барабар с скоростната кутия.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Reed
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 16:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Reed » Съб 12 сеп 2015 15:28


Благодаря за мненията и съветите!

Steels написа:Съмняваме да е пукната главата, а по-скоро да е пукнат охладителят на ЕГР-то. По долу има тема пак за губене на антифриз, колегата казва, че му е продухана гарнитурата.


1. Със сигурност знам че EGR е пукнат , защото при запалване мирише от време на време на дизел а и преди време в сервиз споделиха такова мнение. И аз малко по прочетох и смятам че е от ЕГР...
Някой може ли да сподели референции за цена на (за да мога да проверя различните сервизи каква цена ще ми дадат)?:
- ремонт/смяна ЕГР
- гарнитура
- спукана главата (а как е възможно да разбера дали такъв е проблема)

Предполагам че този проблем няма нищо общо с тропането/тракането

Steels написа:Ако е маховика, ще е добре. А за маховика лично моят майстор ме посъветва да е Sasch, защото на LUK има доста ментета. Колата ако издава чак такива звукове само я изкарай от подземният гараж, а после си я качи на пътна помощ, из града взимат 50лв


2. Получих още няколко лични препоръки за Sachs.
Имайки предвид че е автоматик, дали се очаква да сменя само маховик или цялата скоростна кутия чисто технически(като възможност и препоръка)?
(знам че няма как да се педположи преди да се отвори/тества/видят в сервиз)

Ще ви държа информирани и накрая ще опиша подробно всяка стъпка и препоръка! (стига да не съм се афектирал от разходите толкова много че да се откажа от колата :) )


skromnia1970
Мнения: 297
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот skromnia1970 » Съб 12 сеп 2015 22:51


Да не те плаша колега,но няма да еФтино.При тия пасати вече си е ,,сопа,,.Дори и най-тънко да минеш с EGR-а ще ти е около 200 лв,но....съмнява ме да е от него.
Не се отчайвай.Щом веднъж ти е допаднала колата,не вярвам така лесно да се разделиш с нея.
Колкото и пари да налееш,щом ти върши работа,ще я вдигнеш на крака отново.
Дано да минеш тънко.
Пиши.


Reed
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 16:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Reed » Нед 13 сеп 2015 22:52


skromnia1970 написа:Да не те плаша колега,но няма да еФтино.При тия пасати вече си е ,,сопа,,.Дори и най-тънко да минеш с EGR-а ще ти е около 200 лв,но....съмнява ме да е от него.


Относно загубата на антифриз:
- когато отварях капачката на антифриза при студена кола определено усещах че течността в казанчето е под налягане(имаше ясно "фъсс").
Мой познат със същата кола(подобен проблем) сподели че това е проблем защото означавало че в охладителната система попада въздух от външната среда: 1. СПукан ЕГР 2. гарнитура (както е било в неговия случай). По-важното е че индикацията за това била че маслото било с променен цвят(боза) и по капачката за наливане на масло имало бяла утайка...

Както и да е: Утре ще е ясно всичко :)

Сега започвам да се чудя как да я изкарам от гараж 2 нива под земята...
1. На собствен ход - все пак мога да пробвам - колата пали
2. Да ме издърпат с мощна кола - май не е препоръчително за автоматици

Имайки предвид тракането/тропането и предполагаемия проблем с маховика, някой има ли обоснаван съвет как да постъпя


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот vlado_tonev » Нед 13 сеп 2015 23:08


Мен,ако питаш-закарай я на ход до сервиза.Дърпането на автоматик не е желателно,защото охлаждането на кутията не е достатъчно.Но все пак е най-добре с репатрака.Успех :th_up


Reed
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 16:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Reed » Вто 15 сеп 2015 18:38


Който познае какъв е бил проблема, печели студена бира:

1. Капачка на резервоара за антифриз
2. Водна Помпа
3. Гарнитура и пукната глава
4. Охладител на ЕГР
5. Счупен колянов вал
6. Радиатор

//всички са реално варианти събрани в 6 реда, най-накрая :)
//след 3 коментара ще дам правилния отговор


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот aradovanov » Вто 15 сеп 2015 19:25


Записвам се да следя темата, че ми стана интересно.

По моите скромни знания за ДВГ, само водната помпа се връзва със симптомите залагам на нея.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот °niksi° » Вто 15 сеп 2015 22:14


BMP мотора старда от гарнитура на главата, но НЕ пука глава.
За мен това е реалния проблем, НО това не обяснява тракането.
Тракането освен от маховик, може да е от проблем с балансиращите валове /износен, счупени зъбни колела/

А ти сигурен ли си че имаш правилния отговор, т.е. причина която обяснява и двата проблема с колата, защото от тези изброените единствено донякъде водната помпа отговаря, но пак не съвсем защото тогава щеше да грее мотора, а такова нещо не споменаваш.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот IRRITATING » Вто 15 сеп 2015 22:22


С това тропане залагам на колянов вал,ама къде е антифриза :gruebel


Reed
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 16:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Reed » Сря 16 сеп 2015 15:02


За да не подведа колегите, споделям само Фактите:
- При разкчването се вижда че коляновия вал хлопа/има голям луфт/ -> така че 99% счупен колянов вал
- Реално все още не зная/ем къде се е губил антифриза
- Не е (пръсната) водна помпа
- 150км преди да затрака така мощно се появи слаб шум при ускоряване
- Колата не е загрявала никога
- моите(лаични) наблюдения: 99% от шума съвапада с това от видеото. И както става ясно от коментарите е счупен колянов вал (че може да е и маховик) // https://www.youtube.com/watch?v=aFbQ9Vg248Y

Предстои отваряне на двигателя да се видят щетите в детайли.
(може да си организираме игричка кой ще познае какви са щетите :))

Повече от мен следващата седмица като отворят двигателя...


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Passat 2000 TDI b6 2006 BMP DSG : Разход Антифриз -> Тра

Мнениеот Aimbotfan » Чет 17 сеп 2015 1:00


Погледни и разпределителния вал. Може и при него да има износване.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], simo7, владислав и 53 госта