Здравейте,
Нов съм във форума, но от доста време следя темите, а регистрацията си я направих поради това, че и моят Голф разви един, изглежда, доста често срещан проблем. Поразрових се из темите и забелязах, че доста коли с мотор 1.9 110 коня при извънградско влизат в авариен режим и турбината изключва, а този проблем започна от няколко седмици и при мен да се появява, но в другите теми не видях някой да е писал около турбината да има масло, а около моята има доста. И въпросът ми е дали за влизането в авариен режим при извънградско (работи без турбина и не вдига над 120 кмч) е виновна запушена геометрия, Н75 или някой друг маркуч. Силно се надявам да не е за смяна турбината, но понеже имам колата от месец, а и не разбирам толкова много от коли ми е лошо като си помисля да давам минимум 500 за турбина. Също така колата се кара извънградско по около 200 км. всяка седмица откак е моя, а при градско каране няма проблем и си върви доста доволно. Колата е с чип, който е сложен от предишния собственик, и се чудя дали това може да влияе по толкова лош начин на турбината?!
Благодаря за отделеното време и внимание.
Извинявам се ако темата е в грешния раздел и нека повторя, че се разгледах из подобни теми, но никой, не е писал за масло около турбината (гори по около 0.5л на 1000км).
Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp
Колега, ако наистина разхода ти на масло е 0,5л/1000км, това е много. Насочи се към някой от форумните майстори, за да разберете къде отива това масло, дали е от турбината проблема или го гори, а може и теч да имаш.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp
Много често когато геометрията не се управлява адекватно, турбото дава налягане много над 1.5бара (до 1.5 отчита датчика за налягане) при искано 1 бар от компютъра.При тези екстремни условия е нормално да изчезва маслото от правилното място :) и да отива в изпускателен или всмукателен колектор.
Възможно е когато я накараш да се движи правилно тази геометрия да изчезне проблема с мазненето на турбото и разхода на масло.
При това положение едно почистване на геометрия с монтаж демонтаж на турбо трудно може да надвиши 200 лева.
Възможно е когато я накараш да се движи правилно тази геометрия да изчезне проблема с мазненето на турбото и разхода на масло.
При това положение едно почистване на геометрия с монтаж демонтаж на турбо трудно може да надвиши 200 лева.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Няма как от пренадуване на турбото да избие масло-защо пишете глупости. Турбото дали пренадува или не налягонето на маслото не се влияе от неговото налягане.Има някакъв друг проблем ,който трябва да се намери и отстрани,но със сигурност не е свързан със запеклата геометрия
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Първото което бих проверил заради този разход на масло: теч от семерината на кол.вал откъм маховика, ако е сухо там- PCV клапана на капака на главата. Една проверка на налягането в цилиндрите-също ( за изключване на вариант за сегменти ) .
П.п турбината винаги работи при запален мотор, дори и на ниски обороти. . Вече отделен въпрос колко надува и кога е по-ефективна.
Насочил си се правилно. Виж дали не се губи вакуум-а. Погледни си маркучетата ( дори ги смени всичките с нови). На напречен мотор е трудно да се види как се движи лостчето на геометрията. Евентуално и почистване на същатаIvan32432 написа:И въпросът ми е дали за влизането в авариен режим при извънградско (работи без турбина и не вдига над 120 кмч) е виновна запушена геометрия, Н75 или някой друг маркуч.
П.п турбината винаги работи при запален мотор, дори и на ниски обороти. . Вече отделен въпрос колко надува и кога е по-ефективна.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
red.devilll
Говоря неща който съм установил.Не чета от форуми или да преразказвам нечии думи.Имал съм доста занимавки с ТДИ-та , чистил съм геометрии,носил съм по турбо сервизи и т.н.
Когато турбото е предвидено да дава налягане 1 бар,а поради недвижеща геометрия достига над 1,5 до 2 бара и вие като карпатски вълк според тебе дали не пипа масло ?
Говоря неща който съм установил.Не чета от форуми или да преразказвам нечии думи.Имал съм доста занимавки с ТДИ-та , чистил съм геометрии,носил съм по турбо сервизи и т.н.
Когато турбото е предвидено да дава налягане 1 бар,а поради недвижеща геометрия достига над 1,5 до 2 бара и вие като карпатски вълк според тебе дали не пипа масло ?
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
А моето като надува на 1,65бара за какво ли не избива масло??? Не знам колко ТДИ-та си пипал,но налягането на турбото няма нищо общо с налягането на маслото.Налягането на маслото е свързано с маслена помпа,лагери и т.н,но по никакъв начин и с налягането на турбото.На маслената помпа компютъра не и дава информация колко налягане да прави за да има връзка с това,което приказваш.Аз не пипам ТДИ-та както казваш ти,но и малко ако се замислиш ,ще се светнеш ,че няма как да е така.Може би и резервната гума ако е мека пак да има теч на масло от турбото
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Ае момче ти да нямаш комплекси,не ми пиши така дръж се малко.Казвам ти че съм установил нещо което не е голяма тайна то се знае.
1.65 едва ли надуваш с vnt15.
При 1 бар 1,5 и 2 бара,оборотите на оста на турбото става все по-големи и по-големи.Когато турбото е пикливо внт15 или 1749 или някой друг ключодържател на които оста е като клечка за зъби и перките са детски,сещаш ли се какво става и как може да се разпилее,пак казвам при пренадув достигат и до 2 бара,при една неидеална но имаща още живот в нея турбина когато работи в такива условия дали няма да пипа масло? 1749VA и VB е възможно да се кара на 1.65 ама те заводско не надуват с много по-малко от това.
1.65 едва ли надуваш с vnt15.
При 1 бар 1,5 и 2 бара,оборотите на оста на турбото става все по-големи и по-големи.Когато турбото е пикливо внт15 или 1749 или някой друг ключодържател на които оста е като клечка за зъби и перките са детски,сещаш ли се какво става и как може да се разпилее,пак казвам при пренадув достигат и до 2 бара,при една неидеална но имаща още живот в нея турбина когато работи в такива условия дали няма да пипа масло? 1749VA и VB е възможно да се кара на 1.65 ама те заводско не надуват с много по-малко от това.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Никъде не съм писал каква ми е турбината и не мисля че трябва да се обяснявам каква е - а ти как реши каква е не знам? Само да ти споделя че на съседа на сина му е запекла от 2г и няма и намерение да я чисти,защото така карал по-бавно и му било по-спокойно
, а масло кара 10W40 и долива около 500мл. А във форума има много колеги със задръстени геометрии да споделят дали доливат за 8-10 000км по 4-5л масло.
Ако една турбина е здрава независимо дали е VNT15 или 1749VB ИЛИ 2056 и на какво налягане работи не би трябвало да пипа масло.А ако започне да пипа със сигурност ще си пипа независимо дали пренадува или не и независимо дали оста и е като клечка за зъби или не.

Ако една турбина е здрава независимо дали е VNT15 или 1749VB ИЛИ 2056 и на какво налягане работи не би трябвало да пипа масло.А ако започне да пипа със сигурност ще си пипа независимо дали пренадува или не и независимо дали оста и е като клечка за зъби или не.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Така е, всички сме карали с пренадуващи турбини и разлика ако има изобщо разлика в разхода на масло е минимална, зависи и дали е качествено маслото. Турбината е причина за висок разход на масло когато е с големи луфтове на оста и тогава и без да пренадува си харчи доволно.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Точно това ми е мисълта.но да има един,който да ме разбере.Ако има луфтове или са позаминали сегментите на турбото и да не пренадува пак ще си го похапва горе долу колкото и гориво
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Имам приятел с Ауди А3 1.9 TDI AGR 90к.с, вътре има инсталиран буустметър и е чипосана(така я купи, чипосана в чужбина).
Не знам на колко им надуват оригинално турбините на тея мотори, ама като я настъпи буустметъра скача на 1.5 и после пада на 1.3 и така върви постоянно
Отзад така пуши, че задницата почернява за не повече от 5км......
Масло казва, че не му гори, но колко време ще кара не знам
Към автора: Колега в турбо пътищата е нормално да има малко масълце, не забравяй че там отива картерната вентилация
Не знам на колко им надуват оригинално турбините на тея мотори, ама като я настъпи буустметъра скача на 1.5 и после пада на 1.3 и така върви постоянно




Масло казва, че не му гори, но колко време ще кара не знам

Към автора: Колега в турбо пътищата е нормално да има малко масълце, не забравяй че там отива картерната вентилация

Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
Не вярвам фабрично да вдига такова налягане, т'ва си е доста, може и да не окряка много тая A3-ка
Re: Golf IV 1,9 TDI 110hp влиза в авариен режим
според мен всичко си е софтуерно измислено-няма наистина как със стоков мотор турбината да пренадуе,или това се случва еднократно,след което мап сензора отчита разлика в исканото и действителното налягане и реже порцията гориво.ето защо и мотора влиза в авариен режим.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], licho58 и 64 госта