Моля за съвет от хората които вече са го правили, как точно да си сменя филтъра за дизела. Филтъра е отопляем и от тези които се завиват на резба и има така да се каже две глави. Първата е тази с тръбичките за горивото и отгоре на нея с еднин болт е хваната друга с 4 тръбички, 2 от тях са за антифриза, а останалите две не знам за какво са, но едната от тях отива сякаш в климатика но няма логика ... да ги откачам ли смело? За да стигна до долната "глава" трябва да махна горната. И евентуално след това на коя част главата да напъвам за я отвия от самия филтър , примерно да не напъвам тръбичките и тн.
Освен това нужно ли е да откачам тръбичките за горивото или да въртя основата само.
Четох , че този тип филтри са слагани за кратко и не намерих никаква информация за тях в интернет. Тук също не пише нищо. Ще се радвам на коментари и предложения. Прикачам снимки на филтъра
Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопление
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
развива се с лимбус....забравих точно май беше 14 "изклечваш" нагоре и назад фланеца и вадиш филтъра като преди това си развил скобата която го държи
и да не забравиш новия да го напълниш с нафта за да не тормозиш колата при запалването
и да не забравиш новия да го напълниш с нафта за да не тормозиш колата при запалването
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Ами развих скобата , или поне се оптах , развивам развивам и филтъра не мърда, толкова много я развих , че се прецака. Знам си аз , че има винаги тънкости, затова питам , ама ...
Тази скоба се развива само малко , а не се маха целия болт, както аз се опитах.(прикачих снимка)
Болта в долния му край е с нарочно повредена резба, точно с цел да не може се развие докрай.
Аз по този начин прецаках резбата и на втулката и сега не може да се завие изобщо. Явно само малко се развива и после с голяма отверка се набутва межди скобата и филтъра за да помръдне, после е лесно, но не правете моята грешка.
Тази скоба се развива само малко , а не се маха целия болт, както аз се опитах.(прикачих снимка)
Болта в долния му край е с нарочно повредена резба, точно с цел да не може се развие докрай.
Аз по този начин прецаках резбата и на втулката и сега не може да се завие изобщо. Явно само малко се развива и после с голяма отверка се набутва межди скобата и филтъра за да помръдне, после е лесно, но не правете моята грешка.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
то не се развива толкова....нормално е да е позапекла около самото тяло на филтъра разклаща се и готово
това което ти е паднало не е нищо фатално стига да знаеш как се сглобява и внимавай при стягането този обтегач да не го презатегнеш щото му се изправят ушите и пак наново сваляне и т.н....
това което ти е паднало не е нищо фатално стига да знаеш как се сглобява и внимавай при стягането този обтегач да не го презатегнеш щото му се изправят ушите и пак наново сваляне и т.н....
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Не е паднало, аз го махнах за да му нарежа резбата наново с метчик, защото както казах се повреди вътрешната разба заради това че болта е с нарочно повредена резба за да не се развива докрай. Така запече ,че само с големите клещи можех да го движа. След като резбата се оправи го монтирах обратно и всичко е наред.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Интересен е този филтър до сега не бях виждал такъв. Този автомобил явно е произвеждан за някоя северна страна. От къде си го купил?
И също установи ли къде отиват маркучите от него? Какви други екстри за ниски температури има колата? има ли подгряване на антифриза?
И също установи ли къде отиват маркучите от него? Какви други екстри за ниски температури има колата? има ли подгряване на антифриза?
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
И моят е такъв и е от Италия (май там е топло).
и подгрев на антифриза имам.

- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
И моята е от Италия и си е с такъв филтър и има и подгряване на антифриза.До номер на рама 3B2400000 се слага този модел.След номер 3B2400001--> се слага другия модел който с тръбичките отгоре на филтъра и клапан.
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
И моята е от Италия, и аз го имаХ.
Някаква сплав е, която се разпада, тънкостенно много. Вкара ми в антифриза нафта. Добре, че не вкара в нафтата антифриз.Сложих и си пасна на стойката обикновен филтър от Голф 2 с вход и изход. излишното гориво и водата с по една тръбичка и готово
Някаква сплав е, която се разпада, тънкостенно много. Вкара ми в антифриза нафта. Добре, че не вкара в нафтата антифриз.Сложих и си пасна на стойката обикновен филтър от Голф 2 с вход и изход. излишното гориво и водата с по една тръбичка и готово
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Колеги и аз съм с такъв филтър. Гумичката която е на него за да уплътнява горивния филтър се беше сплескала и влизаше въздух. Сменихме я пак ядове. Друга по тънка пак. Така 3-4 гумички. Като минат 2 седмици и се поспляска пак проблем. Каква или какъв диаметър трябва да е тази гумичка? Някой сблъсквал ли се е с този проблем? С филтър от голф 2 ще стане ли? Проблем с паленето нямам а на място на празен ход през определено време насича, прекъсва. Като сменим гумичката се оправя за 2-3 седмици и пак старата песен. Според вас колеги какво да направя?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Четох много отзиви че става с филтър от голф 2. Само ме плаши факта че имам 6 маркучлета и незнам как да ги навържа. Какви тръбички да взема и ако някой има схемичка да постне за да не се лутам и най вече да не направя беля.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Колега, това не е за подгряване а за охлаждане на нафтата!
По-добре го остави където си е било.
По-добре го остави където си е било.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Този тип охлаждане на горивото е до началото на 2002 година.
След това си е филтър като на предишните 90/110 к.с., а охлаждането е долу по "дъното" на колата.
След това си е филтър като на предишните 90/110 к.с., а охлаждането е долу по "дъното" на колата.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
Значи е проблем ако се махне така ли? Значи ще търся ново радиаторче и плочката под него с болта. Дано ново е на сносна цена. Втора ръка може да е като мойто. Има колеги сменили този радиатор с обикновен филтър но не споменават да имат проблеми. Защо охлаждат нафтата? Именно на мен претросането се получава като загрее мотора. Студена е супер
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2001 AVF смяна горивен филтър дизел с отопл
При помпо-дюзата горивото се загрява много заради повишеното налягане и затова се налага охлаждане.
Цялата система е предназначена да държи нафтата на около 70 градуса.Без това охлаждане със сигурност няма да е добре.Много високи температури на горивото влияят на вървенето, компютъра променя предварението.
Лично изпитано при "стария" 110 AFN, не вярвам да е по различно при PD
Цялата система е предназначена да държи нафтата на около 70 градуса.Без това охлаждане със сигурност няма да е добре.Много високи температури на горивото влияят на вървенето, компютъра променя предварението.
Лично изпитано при "стария" 110 AFN, не вярвам да е по различно при PD
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта