Здравейте момчета, от няколко дни забелязах, че ГНПто от горната част леко започна да сълзи. Ходих в няколко сервиза, но цената която ми обявиха изобщо не ми харесаха. Значи зада сменят горна/долна гарнитура,уплътненията, о-пръстените и там някакви работи. Обявиха ми цена от 230/250/320 лева в три различни сервиза. След като проверих, уплътненията и другите работи излизат 20 лева. И след кратко разпитване реших, че ще мога се справя сам с проблема. Някой може ли да обясни, как точно се сменят нещата? Помпата трябва ли да се свали? В сервизите казаха, че трябвало някакъв стенд се прави? Приятели ми казаха, че просто маркирам и свалям, а след това с ваг нагласям милиграмите и т.н.? Някой може ли да обясни по-подробно за смяната?
Става въпрос за Пасат 5 1.9тди 110 AFN



Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
За да направиш това, ти трябва ваг-ком с който после, след като смениш гарнитурите да настроиш милиграмите на горивото. Ако не го направиш колата няма да работи добре. Майсторите му казват СТЕНД. Що за стенд е това...баламосват те. Ама иначе звучи мноооого велико. То какво ли и толкова велико ще ти правят за тия пари....не знам.
И така......
Купуваш комплект гарнитури за твоята помпа, като с номера на помпата отиваш в магазина. Гледай гарнитурите да са бош. Има италиански такива...не се препоръчват.
Развиваш горния капак на помпата, там е едната гарнитура. Като развиваш болтовете, единия болт е специфичен, който може да развиеш като набиеш камък от гидоре ...мисля 8 беше, останалите са еврейска звезда или имбус. След като го развиеш, го сменяваш с такъв с обикновена глава имбус, да не ти създава ядове след време.
Сега вече идва тънката част при свалянето на главата на помпата.
Отвиваш болтовете и и внимателно я вдигаш нагоре. След като я свалиш, отдолу на главата ще видиш една като цицка, Тази цицка трябва да влезне точно после при събирането в едно колело което е в помпата. Сменяш и долната гарнитура и внимателно внимателно събираш . След това закачаш колата на вагкома, на първи канал настройваш милиграмите на 3.4-3.6 и си готов.
Цялата операция е има-няма 15 мин. и минаваш само с около 20-25 лева.
Това е всичко.....кви 200,,,,кви 300 лева.
Предварително ти казвам, има множество теми по тази интервенция, както и снимков материал, така и клипчета. Запознай се добре и тогава започвай.Разтърси се както тук във форума, така и в тубата за инфо.
Ако не си убеден в това което ще правиш......отиваш при ония със СТЕНДА.
И така......
Купуваш комплект гарнитури за твоята помпа, като с номера на помпата отиваш в магазина. Гледай гарнитурите да са бош. Има италиански такива...не се препоръчват.
Развиваш горния капак на помпата, там е едната гарнитура. Като развиваш болтовете, единия болт е специфичен, който може да развиеш като набиеш камък от гидоре ...мисля 8 беше, останалите са еврейска звезда или имбус. След като го развиеш, го сменяваш с такъв с обикновена глава имбус, да не ти създава ядове след време.
Сега вече идва тънката част при свалянето на главата на помпата.
Отвиваш болтовете и и внимателно я вдигаш нагоре. След като я свалиш, отдолу на главата ще видиш една като цицка, Тази цицка трябва да влезне точно после при събирането в едно колело което е в помпата. Сменяш и долната гарнитура и внимателно внимателно събираш . След това закачаш колата на вагкома, на първи канал настройваш милиграмите на 3.4-3.6 и си готов.
Цялата операция е има-няма 15 мин. и минаваш само с около 20-25 лева.
Това е всичко.....кви 200,,,,кви 300 лева.
Предварително ти казвам, има множество теми по тази интервенция, както и снимков материал, така и клипчета. Запознай се добре и тогава започвай.Разтърси се както тук във форума, така и в тубата за инфо.
Ако не си убеден в това което ще правиш......отиваш при ония със СТЕНДА.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 09 мар 2016 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
Така каза майстора,ваг-ком имам днес гледах милиграмите са на 1.8
Колега ти, ако можеш да оправиш ГНП-то направо при теб да идвам?
Колега ти, ако можеш да оправиш ГНП-то направо при теб да идвам?
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
Милиграмите не са добре.
Напиши си поне от къде си.
Напиши си поне от къде си.
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
милиграмите се гледат на загрял двигател.относно помпата се сменят и двете метални гарнитури на авансаторното бутало,както и няколко о -пръстена,както и симерината на оста.внимавай със симерината -два вида са по размер,така,че отиваш с номер на гнп в магазина
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
Цената, която са ти казали вероятно е за смяна на всички уплътнения, за което се сваля помпата и се разглобява и откъм разпределителя.
Това е доста повече работа от смяната само на главата.
А в сервизите взимат пари, защото са натрупали опит и знания, което не става докато спиш. Освен това понякога има изненади и се закучва и може да станат и 2 дни.
Имал съм такива случаи.
Колегата ще разбере като не успее да я запали и не може да установи къде е причината.
Наистина, ако всичко върви без проблеми и си го правил няколко пъти не е особено сложно.
Това е доста повече работа от смяната само на главата.
А в сервизите взимат пари, защото са натрупали опит и знания, което не става докато спиш. Освен това понякога има изненади и се закучва и може да станат и 2 дни.
Имал съм такива случаи.
Колегата ще разбере като не успее да я запали и не може да установи къде е причината.
Наистина, ако всичко върви без проблеми и си го правил няколко пъти не е особено сложно.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
Веднага се обади някой майстор който си пази хляба.
Колегата, иска да смени двете гарнитурки, защото му сълзи леко от капака,както е написал, а не да сменява всички гарнитури и семеринги и втулки по помпата.......къде го пратихте вие та уплашихте момчето. Да дойде при мен ще му ги сменя БЕЗ ПАРИ!
Искам да напомня, че това е форум за взаимопомощ, така че който може да помага, който не иска, да си гледа сервиза.
Към автора на темата, ако все пак опреш д а ги даваш тия пари, искай касова бележка, фактура, гаранция и всичко каквото се сетиш.

Колегата, иска да смени двете гарнитурки, защото му сълзи леко от капака,както е написал, а не да сменява всички гарнитури и семеринги и втулки по помпата.......къде го пратихте вие та уплашихте момчето. Да дойде при мен ще му ги сменя БЕЗ ПАРИ!
Искам да напомня, че това е форум за взаимопомощ, така че който може да помага, който не иска, да си гледа сервиза.

Към автора на темата, ако все пак опреш д а ги даваш тия пари, искай касова бележка, фактура, гаранция и всичко каквото се сетиш.

-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
Аз сервиз нямам и ако четеш ще видиш, че много често давам съвети и питам, особено в ауди форума, защото тук няма кого да питам и да ми отговори.
Аз се занимавам със съвсем други неща и за знанията, които имам искам повече пари от цитираното.
За забавление и за да си правя сам и с помощта на колега моята кола се уча и на това, а и ми е интересно.
То по сервизите не се трае. Даже за един баланс на гуми не можеш да разчиташ - като слагах летните гуми абе нещо стърже. Като погледнах така залепили навътре тежестите, че опират в спирачния апарат.
Успокои ме само това, че имах и тежести слагани в германия и даже бяха на 2 реда и се бяха изтрили порядъчно.
Успех на колегата, ако се захване сам, така се учи. Понякога отнема 10 пъти повече време, но е приятно като се получи.
Аз се занимавам със съвсем други неща и за знанията, които имам искам повече пари от цитираното.
За забавление и за да си правя сам и с помощта на колега моята кола се уча и на това, а и ми е интересно.
То по сервизите не се трае. Даже за един баланс на гуми не можеш да разчиташ - като слагах летните гуми абе нещо стърже. Като погледнах така залепили навътре тежестите, че опират в спирачния апарат.
Успокои ме само това, че имах и тежести слагани в германия и даже бяха на 2 реда и се бяха изтрили порядъчно.
Успех на колегата, ако се захване сам, така се учи. Понякога отнема 10 пъти повече време, но е приятно като се получи.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 5 1.9 110 АФН - Смяна на гарнитури на ГНП
Забравих да наблегна - не съм изобщо писал, че трябва да се сменя всичко(макар че е по-добре), написах само, че вероятно цената е за смяна на всичко.
Ако е само за капака, наистина е много.
И колкото и да не ти се иска да признаеш човек, който не е добре запознат може много бели да си направи. Може и в сервиз да му направят бели, но не толкова. На мен са ми правили и затова гледам да не ходя по сервизи, а само при познат.
Ако е само за капака, наистина е много.
И колкото и да не ти се иска да признаеш човек, който не е добре запознат може много бели да си направи. Може и в сервиз да му направят бели, но не толкова. На мен са ми правили и затова гледам да не ходя по сервизи, а само при познат.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта