Значи, купих си Пасат Б5.5. 2001 4х4 преди година. Реални километри малко под 430 000 (на таблото показваше 186 000)
Колата е чипвана, преди да я купя (в последствие разбрах) върви като пушка. Никога не ми е пропушвалА, нито черно, нито бяло, нито синьо, дори и като я форсирах. Масло не гори - от смяната съм минал 5000 и го проверявам след всеки дълъг преход ... показва еднакво в горната граница. Маслото е 10/40 за Помпа Дюза - като майстора каза, че е по-добре, понеже колата е стара - обясни и други работи, ама като не разбирам, не ги запомних.
Преди месец ми се скапа дюзата. Почна да пуши и накрая едвам се прибрах. Ходех при майстора, 4-та дюза издала багажа. Смениха я с втора употреба по каталог, но се оказа, че нещо не пасва на колата - много ръмжеше (дето е дизел, пак ръмжеше), но иначе си вървеше, имаше тяга и не пушеше, но аз реших, тайно от майстора, (да не го обидя щото до сега грешка не е имал), да отида до VW представителството в града.
За 120 лв ми направиха диагностика и отвориха главата (така мисля, че се казва). На диагностиката се оказа, че четвърта дюза прави проблем. Оказа се, че не пасвала - и те не можаха да разберат защо, понеже трябва да пасва. На момчето във VW му дойде на акъл да развие и другите дюзи и да ги прегледа и се оказа, че са дюзи за Голф 4 - АА обозначение, а не AVF както е за моят двигател. Казаха ми, че новата дюза е правилната за моята кола, но другите 3 не са и не си пасват. Решението бе или още една АА дюза или три AVF. Казаха ми да обиколя моргите и да намеря АА дюза, като те ще я нагласят да работи, по-евтино.
Е, обиколих и намерих за 150 лв - и отидох във VW - там ми казаха 120 лева за смяна и настройка - аз им казах, че ако имат някакви отстъпки,аз горещо бих искал да се възползвам ... след 5 мин мислене, ми казаха 70 лв. Та, смениха и оправиха колата.
Казаха ми да търся дюзи за моят модел, за да заработи колата по-добре и да не ги сменям при тях, че ще ми вземат много за труд.
Сега колата мърка, въпреки че има дюзи за Голф 4 - всъщност, аз и не знам как би работила иначе, като явно, винаги съм я карал с голфски дюзи. Понякога, като я оставя на нулева и е на едно място - усещам, как през 3-4 минути подскача за секунда, ама си викам, че е стара кола.
Онзи ден карах от София до Стара загора по магистралата със постоянно 180км (доколкото можах постоянно) - колата не мръдна, никакъв проблем не направи - ама разбрах после, че ако продължавам така, може ида остана без здрава кола -ама адреналин, пробвах веднъж.
Та, просто споделям - ... като работи добре, няма да я "поправям". :)
Ако колата ми е чипната, възможно ли е оригиналните дюзи да не пасват, и затова да се е наложило тази "поправка"? Какво мислите?



Пасат Б5,5 AVF 2001 г. въпрос за дюзи
Пасат Б5,5 AVF 2001 г. въпрос за дюзи
Последна промяна от zhoro256 на Пет 23 окт 2015 22:42, променено общо 1 път.
Re: не знам какво заглавие -просто да разкажа
[quote="zhoro256"] не знам какво заглавие- просто да разкажа/quote]
Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи..... това е пример за заглавие, защото иначе ще последва катинар
Сега на въпроса ти- можеш съвсем спокойно да караш със сегашните ти дюзи, това са дюзи от 150 коньовия дизел на голф 4/ сеат купра. Ако няма някакви по-сериозни намеси в софтуера не би било проблем да караш и със оригиналните за мотора ти дюзи ( AL, BX, FX ) но те са с по-малки разпръсквачи и ще усетиш разлика във вървенето.
Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи..... това е пример за заглавие, защото иначе ще последва катинар

Сега на въпроса ти- можеш съвсем спокойно да караш със сегашните ти дюзи, това са дюзи от 150 коньовия дизел на голф 4/ сеат купра. Ако няма някакви по-сериозни намеси в софтуера не би било проблем да караш и със оригиналните за мотора ти дюзи ( AL, BX, FX ) но те са с по-малки разпръсквачи и ще усетиш разлика във вървенето.
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Благодаря за съвета и помоща,
значи не всяка АА дюза ще свърши работа ... казаха ми да търся по буквите, и нищо друго. Има дюза АА от Ауди а3 131 коня - няма да стане, така ли?
значи не всяка АА дюза ще свърши работа ... казаха ми да търся по буквите, и нищо друго. Има дюза АА от Ауди а3 131 коня - няма да стане, така ли?
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Искаш да караш със АА дюзи или да караш с оригиналните за твоя мотор? АА дюзи се слагат на някой 131-ци на голф или А3 но това е по скоро изключение, за пасат не съм чул да се слага в стоковия си вариант
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
ми, не знам, до сега явно колата ми е била на АА дюзи и е вървяла като пушка.
Честно да ви кажа, за да избегна ходене по моргите, искам да си взема една АА дюза, като другите, които имам, за да ми е като резервна - понеже ... наплаших се. И като се скапе, направо да отива и да ми я сменят - не да се разкарвам като луд из моргите.
Та, питам какъв вид АА дюза (нещо в ОЛХ) да си взема. Питам, понеже от VW само ми казаха да е АА и нищо повече - нито номер, нито сериен, нито от каква кола е ... та останах с впечатлението, че всяка АА дюза ще стане както другите до сега са ставали.
Мисля, че ще е по-добре да си взема една АА отколото три от тези, които са за моят мотор - по-евтино поне. Пък и ако върви много добре, защо да сменям дюзите ... да си държа на АА.
Честно да ви кажа, за да избегна ходене по моргите, искам да си взема една АА дюза, като другите, които имам, за да ми е като резервна - понеже ... наплаших се. И като се скапе, направо да отива и да ми я сменят - не да се разкарвам като луд из моргите.
Та, питам какъв вид АА дюза (нещо в ОЛХ) да си взема. Питам, понеже от VW само ми казаха да е АА и нищо повече - нито номер, нито сериен, нито от каква кола е ... та останах с впечатлението, че всяка АА дюза ще стане както другите до сега са ставали.
Мисля, че ще е по-добре да си взема една АА отколото три от тези, които са за моят мотор - по-евтино поне. Пък и ако върви много добре, защо да сменям дюзите ... да си държа на АА.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Колега тва масло 10w40 вземи го махни. Не е за този мотор. Трябва ти минимум 5w40 със стандарт 505.01. Ще повредиш не само дюзи но и турбината.
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Сигурен ли си? - в компа на майстора бяха посочени или 5w40 ili 10w40.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Какво е маслото 10W-40 със спецификация 505.01?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Спецификация 505.01 на масло 10w40 няма. 5w40 е 505.01 и 5w30 e 507.00. Този майстор нещо не е в час. Пд мотора особенно зимата има много ударен старт. С твоето масло 10w40 ще видиш сметката на много неща. То не става веднага. С течение на времето убиваш и турбото.
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Чети ми неволите с Бомба-дюзите http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=417024
Прочети ми последното мнение и за Пасат 4х4 какви са дюзите
Прочети ми последното мнение и за Пасат 4х4 какви са дюзите
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
novatora написа:Спецификация 505.01 на масло 10w40 няма. 5w40 е 505.01 и 5w30 e 507.00. Този майстор нещо не е в час. Пд мотора особенно зимата има много ударен старт. С твоето масло 10w40 ще видиш сметката на много неща. То не става веднага. С течение на времето убиваш и турбото.
Мерси за мнението, само 3000 съм минал и понеделник ще ходя да го сменя с правилното.
Благодаря
- Крисчън
- Мнения: 147
- Регистриран на: Чет 16 юли 2015 20:19
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....
Колеги и аз да направя едно запитване, за да не пускам нова тема. На моя Пасат 5.5, 1.9 ТДИ съм с 3 дюзи за моя мотор и една дюза, която май е от 116 коньовия мотор. Принципно колата си върви и не дава проблеми - като параметри 3-те дюзи, са си в граница - 0, 0.1, а четвъртата е с показатели +1,3. Проблем ли е да я покарам така докато си намеря дюза за моя мотор?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта