Пасат Б5,5 AVF 2001 г. въпрос за дюзи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
zhoro256
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 11 фев 2015 23:26
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б5,5 AVF 2001 г. въпрос за дюзи

Мнениеот zhoro256 » Пет 23 окт 2015 21:18


Значи, купих си Пасат Б5.5. 2001 4х4 преди година. Реални километри малко под 430 000 (на таблото показваше 186 000)

Колата е чипвана, преди да я купя (в последствие разбрах) върви като пушка. Никога не ми е пропушвалА, нито черно, нито бяло, нито синьо, дори и като я форсирах. Масло не гори - от смяната съм минал 5000 и го проверявам след всеки дълъг преход ... показва еднакво в горната граница. Маслото е 10/40 за Помпа Дюза - като майстора каза, че е по-добре, понеже колата е стара - обясни и други работи, ама като не разбирам, не ги запомних.

Преди месец ми се скапа дюзата. Почна да пуши и накрая едвам се прибрах. Ходех при майстора, 4-та дюза издала багажа. Смениха я с втора употреба по каталог, но се оказа, че нещо не пасва на колата - много ръмжеше (дето е дизел, пак ръмжеше), но иначе си вървеше, имаше тяга и не пушеше, но аз реших, тайно от майстора, (да не го обидя щото до сега грешка не е имал), да отида до VW представителството в града.

За 120 лв ми направиха диагностика и отвориха главата (така мисля, че се казва). На диагностиката се оказа, че четвърта дюза прави проблем. Оказа се, че не пасвала - и те не можаха да разберат защо, понеже трябва да пасва. На момчето във VW му дойде на акъл да развие и другите дюзи и да ги прегледа и се оказа, че са дюзи за Голф 4 - АА обозначение, а не AVF както е за моят двигател. Казаха ми, че новата дюза е правилната за моята кола, но другите 3 не са и не си пасват. Решението бе или още една АА дюза или три AVF. Казаха ми да обиколя моргите и да намеря АА дюза, като те ще я нагласят да работи, по-евтино.

Е, обиколих и намерих за 150 лв - и отидох във VW - там ми казаха 120 лева за смяна и настройка - аз им казах, че ако имат някакви отстъпки,аз горещо бих искал да се възползвам ... след 5 мин мислене, ми казаха 70 лв. Та, смениха и оправиха колата.

Казаха ми да търся дюзи за моят модел, за да заработи колата по-добре и да не ги сменям при тях, че ще ми вземат много за труд.

Сега колата мърка, въпреки че има дюзи за Голф 4 - всъщност, аз и не знам как би работила иначе, като явно, винаги съм я карал с голфски дюзи. Понякога, като я оставя на нулева и е на едно място - усещам, как през 3-4 минути подскача за секунда, ама си викам, че е стара кола.

Онзи ден карах от София до Стара загора по магистралата със постоянно 180км (доколкото можах постоянно) - колата не мръдна, никакъв проблем не направи - ама разбрах после, че ако продължавам така, може ида остана без здрава кола -ама адреналин, пробвах веднъж.

Та, просто споделям - ... като работи добре, няма да я "поправям". :)

Ако колата ми е чипната, възможно ли е оригиналните дюзи да не пасват, и затова да се е наложило тази "поправка"? Какво мислите?

Последна промяна от zhoro256 на Пет 23 окт 2015 22:42, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: не знам какво заглавие -просто да разкажа

Мнениеот hvp800 » Пет 23 окт 2015 22:35


[quote="zhoro256"] не знам какво заглавие- просто да разкажа/quote]
Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи..... това е пример за заглавие, защото иначе ще последва катинар :a045
Сега на въпроса ти- можеш съвсем спокойно да караш със сегашните ти дюзи, това са дюзи от 150 коньовия дизел на голф 4/ сеат купра. Ако няма някакви по-сериозни намеси в софтуера не би било проблем да караш и със оригиналните за мотора ти дюзи ( AL, BX, FX ) но те са с по-малки разпръсквачи и ще усетиш разлика във вървенето.


zhoro256
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 11 фев 2015 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот zhoro256 » Пет 23 окт 2015 22:43


Благодаря за съвета и помоща,

значи не всяка АА дюза ще свърши работа ... казаха ми да търся по буквите, и нищо друго. Има дюза АА от Ауди а3 131 коня - няма да стане, така ли?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот hvp800 » Пет 23 окт 2015 22:48


Искаш да караш със АА дюзи или да караш с оригиналните за твоя мотор? АА дюзи се слагат на някой 131-ци на голф или А3 но това е по скоро изключение, за пасат не съм чул да се слага в стоковия си вариант


zhoro256
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 11 фев 2015 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот zhoro256 » Пет 23 окт 2015 22:54


ми, не знам, до сега явно колата ми е била на АА дюзи и е вървяла като пушка.

Честно да ви кажа, за да избегна ходене по моргите, искам да си взема една АА дюза, като другите, които имам, за да ми е като резервна - понеже ... наплаших се. И като се скапе, направо да отива и да ми я сменят - не да се разкарвам като луд из моргите.

Та, питам какъв вид АА дюза (нещо в ОЛХ) да си взема. Питам, понеже от VW само ми казаха да е АА и нищо повече - нито номер, нито сериен, нито от каква кола е ... та останах с впечатлението, че всяка АА дюза ще стане както другите до сега са ставали.

Мисля, че ще е по-добре да си взема една АА отколото три от тези, които са за моят мотор - по-евтино поне. Пък и ако върви много добре, защо да сменям дюзите ... да си държа на АА.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот novatora » Съб 24 окт 2015 9:11


Колега тва масло 10w40 вземи го махни. Не е за този мотор. Трябва ти минимум 5w40 със стандарт 505.01. Ще повредиш не само дюзи но и турбината.


zhoro256
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 11 фев 2015 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот zhoro256 » Съб 24 окт 2015 12:26


Сигурен ли си? - в компа на майстора бяха посочени или 5w40 ili 10w40.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот IvanMan » Съб 24 окт 2015 13:41


Какво е маслото 10W-40 със спецификация 505.01?


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот novatora » Съб 24 окт 2015 14:59


Спецификация 505.01 на масло 10w40 няма. 5w40 е 505.01 и 5w30 e 507.00. Този майстор нещо не е в час. Пд мотора особенно зимата има много ударен старт. С твоето масло 10w40 ще видиш сметката на много неща. То не става веднага. С течение на времето убиваш и турбото.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот 110afn » Съб 24 окт 2015 15:24


Чети ми неволите с Бомба-дюзите http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=417024
Прочети ми последното мнение и за Пасат 4х4 какви са дюзите


zhoro256
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 11 фев 2015 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот zhoro256 » Съб 24 окт 2015 15:52


novatora написа:Спецификация 505.01 на масло 10w40 няма. 5w40 е 505.01 и 5w30 e 507.00. Този майстор нещо не е в час. Пд мотора особенно зимата има много ударен старт. С твоето масло 10w40 ще видиш сметката на много неща. То не става веднага. С течение на времето убиваш и турбото.


Мерси за мнението, само 3000 съм минал и понеделник ще ходя да го сменя с правилното.

Благодаря


Потребителски аватар
Крисчън
Мнения: 147
Регистриран на: Чет 16 юли 2015 20:19
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 AVF 200-г. въпрос за дюзи.....

Мнениеот Крисчън » Вто 10 ное 2015 19:39


Колеги и аз да направя едно запитване, за да не пускам нова тема. На моя Пасат 5.5, 1.9 ТДИ съм с 3 дюзи за моя мотор и една дюза, която май е от 116 коньовия мотор. Принципно колата си върви и не дава проблеми - като параметри 3-те дюзи, са си в граница - 0, 0.1, а четвъртата е с показатели +1,3. Проблем ли е да я покарам така докато си намеря дюза за моя мотор?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта