Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vencislav1328
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
Автомобил: vw pasSat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: Видин
Контакти:

Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот vencislav1328 » Нед 03 яну 2016 22:45


Здравейте колеги за първи път имам по долу изброените два проблема, те са:
1- Две зими под ред сменям термостати -онзи ден трети първите два пъти вземах Wahler последния път едвам стигаше до 70 градуса.
Реших този път да пробвам Mahle вече пети ден съм с него и стига до 70 горе/долу максимум 74-75,предишните два път след като сменя и се оправяше заковаваше на 88-89, но този път на 70 седи (маркучът който съединява радиатора и блока е малко по топъл от този който е на термостата).От последните два часа четене по темата мисля да сменя и температурния датчик,или има други варианти преди него :question ........
Следващият проблем е че последните 9-10 по студени дни сутрин първото палене е много трудно ,след това вече пали без проблем първото за което се сетих са свещите проверих и 4те работят (ако е от значение миналата година смених 2 броя, съответно другите 2 са друга марка),за по лесно обяснение съм направил клип.( https://www.youtube.com/watch?v=1BeY2JHR3k0
:rolleyes




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Два проблема с пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД

Мнениеот Водния дух1 » Пон 04 яну 2016 0:37


Преди малко писах на друг колега как се проверяват свещи-със изваждане и гледане как и къде зачервява-това проверка с лампи,докосване на кабел с преискряване,с разни омметри е мижем да те лажем.Развиване -изваждане-гледане!


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Два проблема с пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД

Мнениеот georgebonev » Пон 04 яну 2016 9:58


vencislav1328 написа:...маркучът който съединява радиатора и блока е малко по топъл от този който е на термостата...

Отворен, полуотворен термостат.
По принцип "новите" термостати се варят в тенджера и се мерят градусите на които почва да отваря и се отваря...
За проверка на датчика - обикновено се мери температурата в разширителното казанче и показанието на таблото. Има и таблици със съпротивление на датчика при определени градуси.


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот ivel » Пон 04 яну 2016 12:53


много точно-свещи се проверяват като се извадят


Потребителски аватар
vencislav1328
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
Автомобил: vw pasSat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот vencislav1328 » Пон 04 яну 2016 20:25


Много благодарности на отзовалите се колеги :bowdown,днес времето не позволяваше за работа на открито (нямам гараж),утре ще отида при един приятел.
Мисля направо да купя комплект 4 и да ги сменя днес питах в ауто+ 30 лв. комплект Феби. Колкото до термостата ще отворя пак да видя да не би нещо уплътнението да прави мизерии,защото предишните пъти като сменях си слагах все старото този път новото. :drunk :drunk


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот georgebonev » Вто 05 яну 2016 8:45


Смени си и уплътнението натермостата с ново.
Като сипваш антифриз след това - първо разреди концентрата с дест.вода по съотношението (аз съм на 1:1). Така, дори и да има останало малко неизточен, не е проблем. А и ще си имаш за доливане евентуално, готов за употреба. И обезвъздуши добре след това - на отворена капачка на разш.съд докато загрее и завърти два пъти перките. Наливай БАВНО, много бавно на тънка струйка, за да не остане (или съвсем малко) въздух в сиситемата. Като почне да отваря термостата нивото ще се вдигне до преливане - да не те плаши, след малко ще спадне.
За смяната на подгревните свещи (аз го правих без откачане на други маркучи около дюзите) ще ти е нужен удължител за камък 12 за 4-та свещ. И магнит с който да уловиш гайките на свещите. Също и по-дълъг ключ 12 за 1-ва и 3-та. Ако намериш и пинцета (около 20см) пак добре - аз си помагах с нея при завиването на малките гайки М8 (вържи си ключето М8 с връв или кабел, че сигурно ще го изпуснеш няколко пъти). Най-трудно излиза 2-ра свещ - на мен ми пречеше осичката за регулиране на празен ход отзад на помпата. Може да се откачи осичката и жилото, но внимавай да не хвръкне пружинката някъде.


Потребителски аватар
vencislav1328
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
Автомобил: vw pasSat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот vencislav1328 » Вто 05 яну 2016 19:58


Днес свалих термостата гледах го,гледах с уплътнението и реших че така и така съм се омацал направо да го сменя отидох в ауто+ от една дума ми го смениха.Сложих новия........малко по -добре е държи 82-84 горе - долу,колкото толкова,достатъчно си полежах на студа :mhihi .Още веднъж благодарности на отзовалите се колеги :beer... утре е ред на свещите.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот blade84 » Вто 05 яну 2016 20:09


Купи си свещи на Беру аз съм с такива и няма проблеми и при минус 25 палеше добре. По едно време бях с Бош, може и менте да са били не знам ама нямаше палене. Колкото до термустата аз съм с Беер и мойта работи зимата на 75 градуса но си ги държи постоянно не пада и не ме притеснява. Ако ти работи зимата на 90 градуса лятото ще почне да грее с тоя термостат.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот georgebonev » Вто 05 яну 2016 20:32


blade84 написа:Купи си свещи на Беру аз съм с такива и няма проблеми и при минус 25 палеше добре. По едно време бях с Бош, може и менте да са били не знам ама нямаше палене. ...
Ако ти работи зимата на 90 градуса лятото ще почне да грее с тоя термостат.

Не го плаши колегата...
Греенето зависи от маслото и концентрацията на антифриза. Както и от обезвъздушаването.
С добро масло, антифриз и без въздух в системата няма да му грее повече от 90-95 дори и на баирите лятото.
Аз сега съм с Бошовски свещи- Bosch 0 250 202 001, които са на 11V. и с гайки на М7 (по-малки) 2 броя на 1-ви и 3-ти цилиндър и 2 бр. Champion 260 на 2-ри и 4-ти (11V, M8). Няма проблеми и при минус 15 онзи ден - запали вднага след загасване на лампата за подгрева (около 6-7 секунди).
82-84 градуса е добре за нашите двигатели. Моя отлепя на 86.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот blade84 » Вто 05 яну 2016 20:53


Как зависи от маслото греенето, че аз имам проблеми на петрохан в големите жеги.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот georgebonev » Вто 05 яну 2016 21:09


Масло - да не е менте!
Аз от две години съм с Мобил 3000 5w40. Преди него бях с Hilber Super Plus 15w40. И с двете не съм имал проблем, освен с Hilber-a зимата, че малко трудно му идваше студеното палене (тракаха повдигачите около минута).
Антифриза преди 3 години ми беше син и имах въздух в системата, загряваше по баирите. Сменил съм го след това с Г12 червен и след 2-3 хил км. с Г13 виолетов (в момента). Сега нямам никакви проблеми с баири. Пробите са ми Монтана - пещерата Леденика, от Разград нагоре към Търговище и от гр.Бяла нагоре към Русе. Градусите са около 95, термостата отваря на 86.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот Водния дух1 » Вто 05 яну 2016 21:35


И 80гр. са си добре-ако парното е наред пак е топло,ама лятото очите ти не са постоянно на термометъра и само гассс без дате притеснява качваш ли ,слизаш ли :th_up


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот blade84 » Вто 05 яну 2016 23:44


За маслото не съм се замислял че може и от него да качва температурата. Аз карах до сега с тотал 15 на 40 и беше много добре повдигачи не изчукваха, а сега смених с шел хеликс пак 15в40 ама нещо не съм доволен, почнаха да чукат повдигачите при студено време и почна да гори от него,преди не го пипаше.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот georgebonev » Сря 06 яну 2016 9:48


...По-скоро възможността да охлажда/ поема температурата от двигателя.
На следваща смяна, ако имаш парична възможност, го свали на 10W40 или 5W40 (пълна синтетика, колега от форума го дава Мобил-а на около 55лв./4литра).


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Мнениеот milmar » Сря 06 яну 2016 10:43


Аз лично не бих си вадил подгревни свещи ей така да видя как светят, основно по 2 обясними причини:
1. Свещи проверявам само ако имам проблем, а с TDI ще разбера че не ми работи добре свещ при температури под (-10) и надолу, иначе си пали и с 1-2 останали свещи. Е в този студ, ако нямаш отопляем гараж, да си търсиш работа .... Но ако си предвидлив и още лятото или есента тръгнеш да си подготвяш колата - става :th_up
2. Развиването и завиването на свещите е доста рискова работа, не бих го правил само за проверка, развия ли - ще сложа нова, няма да върна старата. На мен не ми се е случвало, дано и на вас не се случи да се скъса някоя ....



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rmk и 20 госта