1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот stypkata » Нед 28 фев 2016 16:25


Имах теч на масло от гарнитурата на главата и свалих главата за да я сменя.Смених я,сглобих всичко по обратен ред,зацепих ангренажа и ремъка на помпата по фабричните белези,смених масло ,филтър,всички гарнитури (всмукателен /изпускателен/картер) ,маркучите за излишната нафта и нищо друго не съм пипал.Но след ремонта двигателя стана друг.Тресе,звука му се промени доста ( звучи като лада без ауспух) ,а преди ремонта се чуваше само приятно тракане на ГНП, и започна доста да пуши ( не се диша около него).На какво ви прилича това и къде да търся проблема? Дюзите ги карах на майстор - пробва ги и каза,че са перфектни.Прилича ми на неправилно зацепен ремък,но белязките съвпадат.Благодаря ако някой помогне.

456.jpg
123.jpg




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ненормална работа след смяна на гарнитура на глава 1.4D 1W 92г

Мнениеот muns61 » Нед 28 фев 2016 16:41


Врътни помпата на закъснение.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Ненормална работа след смяна на гарнитура на глава 1.4D 1W 92г

Мнениеот stypkata » Нед 28 фев 2016 16:50


Това какво означава - чертата на зъбното колело да дойде от ляво на чертата на корпуса на помпата?


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Ненормална работа след смяна на гарнитура на глава 1.4D 1W 92г

Мнениеот stypkata » Пон 29 фев 2016 20:22


Днес се опитах да направя "финна настройка" на помпата,но дали съм успял утре ще се разбере,че акумулатора падна.Развих болта на помпата,сложих индикаторния часовник ,докарах двигателя на белези и завъртях коляновия вал обратно на часовниковата стрелка докато стрелката не спря да се движи.После занулих уреда и започнах да въртя коляновия вал по посока на часовниковата стрелка докато не дойде пак на белезите (ГМТ).Показанието на уреда беше 0.52мм.Завъртях помпата на 0.95мм и я оставих така(в Autodata така пишеше).Утре като се зареди акумулатора ще разбера дали съм направил нещо

ПС.Резултата от днес е 0. :( Същия отвратителен гърмящ звук и черен задушаващ пушек).Възможно ли е белязката за ГМТ на коляновия вал да не е вярна? Четох из нета,че някои хора търсят вярната ГМТ с тел промушена през дупката на дюзата на 1-ви цилиндър.


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот vladko1001 » Сря 02 мар 2016 21:40


колега,не видях снимка от белега на маховика - маха се пастмасовата тапа на скоростната кутия отгоре и въртиш предв. вдигната на крик предна гума на 5 пред. ,докато съвпадне "рабуша" на ГМТ...след което презацепваш по белезите от снимките за перфектно газоразпределение ... :beer

P.S.
преди време си сменях масло и компл. филтри на бъгито 1W... и накрая издухвам със сгъстен въздух празната кутия на въздушния филтър,пълна с пепел,мухи и пеперуди... :Mr Green Fun като предв. слагам парцал в тръбата на засмукващия колектор...в бързината забравих за парцала и стартирах бъгито да напълни масления филтър и т.н....след като запали отзад запуши като руска комбайна :Mr Green Fun ...добре че после измъкнах парцала с малко разгл...


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот stypkata » Чет 03 мар 2016 12:21


Проблема е,че двигателя е без скоростна кутия (свалих го от кола и ще го слагам на лодката си).И белега за ГМТ без кутията ми е малко трудно да го намеря.Опитвам се само по белязките за ангренажа на коляновия и разпр. валове ,но явно е много неточно тъй като не ми се получава центровката на ГНП спрямо тях.Утре един майстор ще идва да го гледа ,но днес последно ще се опитам да налучкам правилната центровка с въртене на помпата на насам-натам пък каквото сабя покаже.Ето това е резултата от центворката на ГНП спрямо белязките за ангренажа направена с индикаторен микромер (0.95мм предварение ,колкото го дават в Autodata).Пуши,гърми през ауспуха и като цяло не работи както трябва.
http://www.dailymotion.com/video/x3vdxq ... -1992_auto

1w.jpg

Последна промяна от gr_kanev на Съб 05 мар 2016 20:50, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот vladko1001 » Чет 03 мар 2016 16:08


самия белег е чукнат на маховика - като черта...а острието е на кожуха на кутията...по спомен чертата трябва да е на "12 часа" т.е. ГМТ...


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот Presli82 » Чет 03 мар 2016 18:26


Колега, като я няма ск.кутия , на практика не знаеш къде е ГМТ на коляновия вал . Остава да я намериш по метода със сваляне на 1-ва дюза и 'телта' . След това вече може да зацепваш разпределителен вал и помпа.Това с телта не е много точно , но все пак грешката се свежда до плюс-минус 1 зъб.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот stypkata » Чет 03 мар 2016 21:25


Именно.Предложиха ми и друг вариант за намиране на ГМТ,но не ми харесва много.Сваля се подгревната свещ на 4-ти цилиндър,който върви заедно с 1-ви ,но е по-удобен за работа.Пъха се маркуч,който влиза плътно в отвора и цилиндъра се пълни с нафта .После се върти коляновия вал и се наблюдава водния стълб (нафтения).После нафтата се вади на стартер без свещ. не ми харесва тази идея да пълня цилиндрите с нафта,но ще видим......


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот vladko1001 » Чет 03 мар 2016 22:05


"бабешкия" метод с телта май е по-добър от наливане с нафта в цилиндрите...горивната камера на това бъги е по-малка от бирена капачка...когато си смених разпръсквачите с нови,се наложи изработка на специален инструмент-самоделка от срязан гаечен ключ със заварен върток...за монтаж/демонтаж на дюзи и тръбички разни... :beer

успех с проекта 1W - с един галон нафта = бургас до варна = :beer


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот stypkata » Пет 04 мар 2016 13:15


vladko1001 написа:
успех с проекта 1W - с един галон нафта = бургас до варна = :beer


Това 1галон по вода или по суша? За по вода е добре (100км с 12л нафта),но за суша 12л за 120км не е много за хвалене :scare3
Иначе днес дойде един майстор.Направи горе долу същото като мен,но вместо да върти помпата на угасен мотор я въртеше на запален докато не си дойде нормалната му работа и я оставихме така.За сега горе долу закрепихме положението.Ако се бях сетил да въртя помпата на работещ мотор щеше да мина и без майстор ,но..


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот vladko1001 » Пет 04 мар 2016 20:53


американски галон за течности (liquid U.S. gallon), равен на 3,785 литра (прибл. 3,8 литра)....точно толкова дърпа 1W на дълго с 2200 об/мин /на пета пред....в лодката ще е винаги на пета... :Mr Green Fun ...абе няма страшно, Марешки скоро щял да продава нафтата по 90ст. :beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот muns61 » Съб 05 мар 2016 1:14


Ти не беше ли с някаво Рено на лодката?


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава

Мнениеот ivel » Съб 05 мар 2016 19:41


ако махнеш някоя дюза ,то с индикаторен часовник можеш да установиш гмт



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 49 госта