Имах теч на масло от гарнитурата на главата и свалих главата за да я сменя.Смених я,сглобих всичко по обратен ред,зацепих ангренажа и ремъка на помпата по фабричните белези,смених масло ,филтър,всички гарнитури (всмукателен /изпускателен/картер) ,маркучите за излишната нафта и нищо друго не съм пипал.Но след ремонта двигателя стана друг.Тресе,звука му се промени доста ( звучи като лада без ауспух) ,а преди ремонта се чуваше само приятно тракане на ГНП, и започна доста да пуши ( не се диша около него).На какво ви прилича това и къде да търся проблема? Дюзите ги карах на майстор - пробва ги и каза,че са перфектни.Прилича ми на неправилно зацепен ремък,но белязките съвпадат.Благодаря ако някой помогне.



1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ненормална работа след смяна на гарнитура на глава 1.4D 1W 92г
Врътни помпата на закъснение.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Ненормална работа след смяна на гарнитура на глава 1.4D 1W 92г
Това какво означава - чертата на зъбното колело да дойде от ляво на чертата на корпуса на помпата?
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Ненормална работа след смяна на гарнитура на глава 1.4D 1W 92г
Днес се опитах да направя "финна настройка" на помпата,но дали съм успял утре ще се разбере,че акумулатора падна.Развих болта на помпата,сложих индикаторния часовник ,докарах двигателя на белези и завъртях коляновия вал обратно на часовниковата стрелка докато стрелката не спря да се движи.После занулих уреда и започнах да въртя коляновия вал по посока на часовниковата стрелка докато не дойде пак на белезите (ГМТ).Показанието на уреда беше 0.52мм.Завъртях помпата на 0.95мм и я оставих така(в Autodata така пишеше).Утре като се зареди акумулатора ще разбера дали съм направил нещо
ПС.Резултата от днес е 0. :( Същия отвратителен гърмящ звук и черен задушаващ пушек).Възможно ли е белязката за ГМТ на коляновия вал да не е вярна? Четох из нета,че някои хора търсят вярната ГМТ с тел промушена през дупката на дюзата на 1-ви цилиндър.
ПС.Резултата от днес е 0. :( Същия отвратителен гърмящ звук и черен задушаващ пушек).Възможно ли е белязката за ГМТ на коляновия вал да не е вярна? Четох из нета,че някои хора търсят вярната ГМТ с тел промушена през дупката на дюзата на 1-ви цилиндър.
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
колега,не видях снимка от белега на маховика - маха се пастмасовата тапа на скоростната кутия отгоре и въртиш предв. вдигната на крик предна гума на 5 пред. ,докато съвпадне "рабуша" на ГМТ...след което презацепваш по белезите от снимките за перфектно газоразпределение ...
P.S.
преди време си сменях масло и компл. филтри на бъгито 1W... и накрая издухвам със сгъстен въздух празната кутия на въздушния филтър,пълна с пепел,мухи и пеперуди...
като предв. слагам парцал в тръбата на засмукващия колектор...в бързината забравих за парцала и стартирах бъгито да напълни масления филтър и т.н....след като запали отзад запуши като руска комбайна
...добре че после измъкнах парцала с малко разгл...

P.S.
преди време си сменях масло и компл. филтри на бъгито 1W... и накрая издухвам със сгъстен въздух празната кутия на въздушния филтър,пълна с пепел,мухи и пеперуди...


- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
Проблема е,че двигателя е без скоростна кутия (свалих го от кола и ще го слагам на лодката си).И белега за ГМТ без кутията ми е малко трудно да го намеря.Опитвам се само по белязките за ангренажа на коляновия и разпр. валове ,но явно е много неточно тъй като не ми се получава центровката на ГНП спрямо тях.Утре един майстор ще идва да го гледа ,но днес последно ще се опитам да налучкам правилната центровка с въртене на помпата на насам-натам пък каквото сабя покаже.Ето това е резултата от центворката на ГНП спрямо белязките за ангренажа направена с индикаторен микромер (0.95мм предварение ,колкото го дават в Autodata).Пуши,гърми през ауспуха и като цяло не работи както трябва.
http://www.dailymotion.com/video/x3vdxq ... -1992_auto
http://www.dailymotion.com/video/x3vdxq ... -1992_auto
Последна промяна от gr_kanev на Съб 05 мар 2016 20:50, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
самия белег е чукнат на маховика - като черта...а острието е на кожуха на кутията...по спомен чертата трябва да е на "12 часа" т.е. ГМТ...
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
Колега, като я няма ск.кутия , на практика не знаеш къде е ГМТ на коляновия вал . Остава да я намериш по метода със сваляне на 1-ва дюза и 'телта' . След това вече може да зацепваш разпределителен вал и помпа.Това с телта не е много точно , но все пак грешката се свежда до плюс-минус 1 зъб.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
Именно.Предложиха ми и друг вариант за намиране на ГМТ,но не ми харесва много.Сваля се подгревната свещ на 4-ти цилиндър,който върви заедно с 1-ви ,но е по-удобен за работа.Пъха се маркуч,който влиза плътно в отвора и цилиндъра се пълни с нафта .После се върти коляновия вал и се наблюдава водния стълб (нафтения).После нафтата се вади на стартер без свещ. не ми харесва тази идея да пълня цилиндрите с нафта,но ще видим......
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
"бабешкия" метод с телта май е по-добър от наливане с нафта в цилиндрите...горивната камера на това бъги е по-малка от бирена капачка...когато си смених разпръсквачите с нови,се наложи изработка на специален инструмент-самоделка от срязан гаечен ключ със заварен върток...за монтаж/демонтаж на дюзи и тръбички разни...
успех с проекта 1W - с един галон нафта = бургас до варна =

успех с проекта 1W - с един галон нафта = бургас до варна =

- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
vladko1001 написа:
успех с проекта 1W - с един галон нафта = бургас до варна =
Това 1галон по вода или по суша? За по вода е добре (100км с 12л нафта),но за суша 12л за 120км не е много за хвалене

Иначе днес дойде един майстор.Направи горе долу същото като мен,но вместо да върти помпата на угасен мотор я въртеше на запален докато не си дойде нормалната му работа и я оставихме така.За сега горе долу закрепихме положението.Ако се бях сетил да въртя помпата на работещ мотор щеше да мина и без майстор ,но..
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
американски галон за течности (liquid U.S. gallon), равен на 3,785 литра (прибл. 3,8 литра)....точно толкова дърпа 1W на дълго с 2200 об/мин /на пета пред....в лодката ще е винаги на пета...
...абе няма страшно, Марешки скоро щял да продава нафтата по 90ст. 


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
Ти не беше ли с някаво Рено на лодката?
Re: 1.4D 1W 92г ненормална работа след смяна на гарнитура на глава
ако махнеш някоя дюза ,то с индикаторен часовник можеш да установиш гмт
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 49 госта