


VW Passat 5,5 1.9 TDI 131 проблем с ЕГР
VW Passat 5,5 1.9 TDI 131 проблем с ЕГР
Привет на всички!Бих искал да попитам колеги прецакан ми е ЕГР.До колкото видях е спукана самата мембрана и тече масло,а маркуча за вакума е запушен от предишния собственик с винт.Карам VW Passat 5 1.9 TDI 131 коня.Интересува ме дали като сменя ЕГР ще падне разхода и колата ще върви още повече защото сега ми дава среден разход 9-10 градско.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Колега когато купих колата vw passat b5.5 131 hp 2001 avf ЕГР беше затапен както при теб. Явно предния собственик е чистил геометрия и колектори и е затапил егр за да не се оцапа всичко пак. За проба аз възтанових вакума на егр , моя си е здрав и не тече, и усетих разлика в ниските обороти. Каточели дърпа повече. Оставих го така и вече 4 год не съм имал проблем. Сипване на хубаво масло и нафта, редовно продухване по магистрала. За разхода мисля че не оказва влиание. Повечето колеги казват че егр е създаден от екологична гледна точка за доизгаряне на газовете.
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Ами да и мои приятели ми обясниха какво роля играе самия клапан.Но смятам,че щом производителя е решил,че там трябва да седи и да изпълнява някаква функция би трябвало да си е там и да си бачка.Пък всеки си преценява дали да го изолира и да не бачка или да си е направен като хората и да бачка.Просто идеята ми беше за това понеже е спукан и тече масло,а началото на месеца ще трябва да сменям маслото на колата и не ми се струва рентабилно да го сменя,а да продължава да тече от там масло и да доливам с една туба.Относно дърпането и разхода , като сваля след максимум месец 17ките и сложа 15ки би трябвало да падне поне с 1л - 1.5л и ще върви още повече.Защото с 17ки е почти 1500кг.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Привет,колега.Свали го ЕГР-а,почисти го и му смени О-пръстена.Теча,който се получава е от маслените пари и при 90% го има.Как разбра,че мембраната му е скъсана?По принцип с работещ ЕГР,зимата е малко по-добре,защото мотора загрява една идея по-бързо.Това със запушването на вакума на клапана,не е гаранция че има ефект от изилирането му.Може да е останал в отворено положение.В ниските обороти е малко по-нервна,ако е затапен.Разхода ти зависи от много фактори,но 8-9 е приличен 

-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Здравей, нито ще върви повече, нито ще ти харчи по-малко.
Както ти казаха има вариант да не може да затвори и буста да бяга през ЕГР-а в генерацията. Свали го и го почисти. Хубаво е да се затапи, за да си напълно сигурен че е затворен.
Както ти казаха има вариант да не може да затвори и буста да бяга през ЕГР-а в генерацията. Свали го и го почисти. Хубаво е да се затапи, за да си напълно сигурен че е затворен.
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Нещо интересно по темата понеже имам същият проблем http://www.enkivillage.com/egr-valve.html
Интересното е ,че напоследък колата ми приритваше изглежда това е виновника.
Ще го сваля за да го почистя и ще пусна снимки.
Интересното е ,че напоследък колата ми приритваше изглежда това е виновника.
Ще го сваля за да го почистя и ще пусна снимки.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Гледах един клип в yotube за премахването на ЕГР но на голф 4. От ибея поръчаха алуминиева тръба с гумички като захващането на оригиналния ЕГР. на колектора поставиха 2 бр пластини. Едната тънка другата дебела и я завиха. Вакумите затапи със специални шпилки. Не болтове. След това алуминиевото тяло го хвана с нов силиконов маркуч към стария въздухопровод. Тези джаджи са си комплект с алуминиевто тяло. И сега въпроса. Така остава една дупка отворена. Няма клапа за меко гасене. Ще има ли проблем за мотора? Това на б5.5 avf може ли да се направи?
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Това е т.нар. рейспайп, нали така. Според мен нищо няма да му стане на мотора, освен че ще претриса при гасене, при AFN-а изобщо няма такава клапа. Увеличава се дебита и върви повече така.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Един колега по горе е постнал един адрес за егр. Та хрома ми го преведе и там казват че егр освен за еко функция удължавал периода на горене на газовете, така имало повече ефективност моторо, държал по ниска температура на клапаните. Око забие в отворено положении на прозен ход играят обороти и там тен подобни. В затворено положение газовете се палили преди такта ли там как беше и така се нарушавал такта на мотора. Повече почуквало. При мен на празен ход играят леко оборотите докато загрее. Дали ми е заминал егр? Течове няма. Гледам на пиирбург чисто нов е станал 350 кинта. Преди 2 год беше над 500 лв. Ако го сваля и мембраната е заминала втора ръка ли да търся или нов?
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Ако се съмняваш в него, просто го затапи. Моят е затапен и мога да се съглася, че е малко по-шумен мотора, и дебитомера дава по-високи стойности. Играенето на оборотите може и от маховика да е. Между другото аз не намерих за твоята кола в e-вау рейс пайп, а пък и на другите цените са им 
Еко-меко, ама не казват за саждите, които набива в колектора и променливата геометрия.

Еко-меко, ама не казват за саждите, които набива в колектора и променливата геометрия.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Аз съм с типтроник. Няма маховик. Ще го сваля за почистване. Ще почистя и колекторите. Какви гарнитури ще ми трябват освен тази на егр
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
На ЕГР-а нямаш гарнитура, там е О-пръстен.
Гарнитура ти трябва само за всмукателния колектор.
Гарнитура ти трябва само за всмукателния колектор.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Разбрано. С какво да изчистя нагара? Какво да напръскам? Телена четка ще взема за колектора. Дано не е станало цимент вътре.
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Мегльо или някакъв друг обезмаслител и права отверка, и здраво търкане. Внимавай с клапата за меко гасене ,че аз счупих пластмасовия лост, докато се опитвах да го разкача.
ПП- реис пайпа на голф и пасат няма разлика, разликата е между "големите" и "малките" дизели.
ПП- реис пайпа на голф и пасат няма разлика, разликата е между "големите" и "малките" дизели.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ
Изчегърсай грубата мръсотия и го накисни. После на пароструйка и ще светне. За ЕГР-а ти трябва шестостен 5мм и еврейска звезда, за клапата(не помня кой размер). При напречния мотор няма място да се бърка, при надлъжния може и да не е необходимо да се свали лостчето на клапата. За колектора ти трябва шестостен 6мм.
Рейс пайп, но не забравяйте, че ASZ, ARL, AVF, ЕГР-а е на бърза връзка. За напълно премахване на ЕГР-а трябва тапа долу за колектора.
Рейс пайп, но не забравяйте, че ASZ, ARL, AVF, ЕГР-а е на бърза връзка. За напълно премахване на ЕГР-а трябва тапа долу за колектора.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта