VW Passat 5,5 1.9 TDI 131 проблем с ЕГР

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

VW Passat 5,5 1.9 TDI 131 проблем с ЕГР

Мнениеот xploziv » Пет 25 сеп 2015 18:21


Привет на всички!Бих искал да попитам колеги прецакан ми е ЕГР.До колкото видях е спукана самата мембрана и тече масло,а маркуча за вакума е запушен от предишния собственик с винт.Карам VW Passat 5 1.9 TDI 131 коня.Интересува ме дали като сменя ЕГР ще падне разхода и колата ще върви още повече защото сега ми дава среден разход 9-10 градско.
Прикачени файлове
vakum2.jpg
Ето как "майсторски е направен маркуча който влиза в ЕРГ"
vakum1.jpg




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот novatora » Съб 26 сеп 2015 9:41


Колега когато купих колата vw passat b5.5 131 hp 2001 avf ЕГР беше затапен както при теб. Явно предния собственик е чистил геометрия и колектори и е затапил егр за да не се оцапа всичко пак. За проба аз възтанових вакума на егр , моя си е здрав и не тече, и усетих разлика в ниските обороти. Каточели дърпа повече. Оставих го така и вече 4 год не съм имал проблем. Сипване на хубаво масло и нафта, редовно продухване по магистрала. За разхода мисля че не оказва влиание. Повечето колеги казват че егр е създаден от екологична гледна точка за доизгаряне на газовете.


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот xploziv » Съб 26 сеп 2015 9:50


Ами да и мои приятели ми обясниха какво роля играе самия клапан.Но смятам,че щом производителя е решил,че там трябва да седи и да изпълнява някаква функция би трябвало да си е там и да си бачка.Пък всеки си преценява дали да го изолира и да не бачка или да си е направен като хората и да бачка.Просто идеята ми беше за това понеже е спукан и тече масло,а началото на месеца ще трябва да сменям маслото на колата и не ми се струва рентабилно да го сменя,а да продължава да тече от там масло и да доливам с една туба.Относно дърпането и разхода , като сваля след максимум месец 17ките и сложа 15ки би трябвало да падне поне с 1л - 1.5л и ще върви още повече.Защото с 17ки е почти 1500кг.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот vlado_tonev » Съб 26 сеп 2015 11:13


Привет,колега.Свали го ЕГР-а,почисти го и му смени О-пръстена.Теча,който се получава е от маслените пари и при 90% го има.Как разбра,че мембраната му е скъсана?По принцип с работещ ЕГР,зимата е малко по-добре,защото мотора загрява една идея по-бързо.Това със запушването на вакума на клапана,не е гаранция че има ефект от изилирането му.Може да е останал в отворено положение.В ниските обороти е малко по-нервна,ако е затапен.Разхода ти зависи от много фактори,но 8-9 е приличен :th_up


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот valiosport » Съб 26 сеп 2015 17:42


Здравей, нито ще върви повече, нито ще ти харчи по-малко.
Както ти казаха има вариант да не може да затвори и буста да бяга през ЕГР-а в генерацията. Свали го и го почисти. Хубаво е да се затапи, за да си напълно сигурен че е затворен.


RazAce
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 23 сеп 2015 10:10
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот RazAce » Нед 27 сеп 2015 16:53


Нещо интересно по темата понеже имам същият проблем http://www.enkivillage.com/egr-valve.html
Интересното е ,че напоследък колата ми приритваше изглежда това е виновника.
Ще го сваля за да го почистя и ще пусна снимки.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот novatora » Сря 14 окт 2015 15:31


Гледах един клип в yotube за премахването на ЕГР но на голф 4. От ибея поръчаха алуминиева тръба с гумички като захващането на оригиналния ЕГР. на колектора поставиха 2 бр пластини. Едната тънка другата дебела и я завиха. Вакумите затапи със специални шпилки. Не болтове. След това алуминиевото тяло го хвана с нов силиконов маркуч към стария въздухопровод. Тези джаджи са си комплект с алуминиевто тяло. И сега въпроса. Така остава една дупка отворена. Няма клапа за меко гасене. Ще има ли проблем за мотора? Това на б5.5 avf може ли да се направи?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот vanesto » Сря 14 окт 2015 15:41


Това е т.нар. рейспайп, нали така. Според мен нищо няма да му стане на мотора, освен че ще претриса при гасене, при AFN-а изобщо няма такава клапа. Увеличава се дебита и върви повече така.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот novatora » Сря 14 окт 2015 15:48


Един колега по горе е постнал един адрес за егр. Та хрома ми го преведе и там казват че егр освен за еко функция удължавал периода на горене на газовете, така имало повече ефективност моторо, държал по ниска температура на клапаните. Око забие в отворено положении на прозен ход играят обороти и там тен подобни. В затворено положение газовете се палили преди такта ли там как беше и така се нарушавал такта на мотора. Повече почуквало. При мен на празен ход играят леко оборотите докато загрее. Дали ми е заминал егр? Течове няма. Гледам на пиирбург чисто нов е станал 350 кинта. Преди 2 год беше над 500 лв. Ако го сваля и мембраната е заминала втора ръка ли да търся или нов?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот vanesto » Сря 14 окт 2015 15:59


Ако се съмняваш в него, просто го затапи. Моят е затапен и мога да се съглася, че е малко по-шумен мотора, и дебитомера дава по-високи стойности. Играенето на оборотите може и от маховика да е. Между другото аз не намерих за твоята кола в e-вау рейс пайп, а пък и на другите цените са им :scare3
Еко-меко, ама не казват за саждите, които набива в колектора и променливата геометрия.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот novatora » Сря 14 окт 2015 16:23


Аз съм с типтроник. Няма маховик. Ще го сваля за почистване. Ще почистя и колекторите. Какви гарнитури ще ми трябват освен тази на егр


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот valiosport » Сря 14 окт 2015 17:06


На ЕГР-а нямаш гарнитура, там е О-пръстен.
Гарнитура ти трябва само за всмукателния колектор.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот novatora » Сря 14 окт 2015 21:47


Разбрано. С какво да изчистя нагара? Какво да напръскам? Телена четка ще взема за колектора. Дано не е станало цимент вътре.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот hvp800 » Сря 14 окт 2015 22:13


Мегльо или някакъв друг обезмаслител и права отверка, и здраво търкане. Внимавай с клапата за меко гасене ,че аз счупих пластмасовия лост, докато се опитвах да го разкача.
ПП- реис пайпа на голф и пасат няма разлика, разликата е между "големите" и "малките" дизели.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: VW Passat 5 1.9 TDI 131 Проблем с ЕРГ

Мнениеот valiosport » Сря 14 окт 2015 22:45


Изчегърсай грубата мръсотия и го накисни. После на пароструйка и ще светне. За ЕГР-а ти трябва шестостен 5мм и еврейска звезда, за клапата(не помня кой размер). При напречния мотор няма място да се бърка, при надлъжния може и да не е необходимо да се свали лостчето на клапата. За колектора ти трябва шестостен 6мм.
Рейс пайп, но не забравяйте, че ASZ, ARL, AVF, ЕГР-а е на бърза връзка. За напълно премахване на ЕГР-а трябва тапа долу за колектора.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта