


Б5 АФН светва лампата за акумулатора
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Б5 АФН светва лампата за акумулатора
Здравейте, колеги!
Положението е такова, че при скорост до 120км/ч няма проблеми, но на магистралата като задържа на 140-150 и веднага светва лампата за акумулатора на таблото. Започва да свети и задържа светнала за няколко секунди, след което изгасва за половин секунда и пак светва. Това се повтаря през цялото време докато карам с над 130-140. Като намаля скоростта лампата започва все по-често да изгасва и започва да мижи докато не изгасне напълно. Вдигна ли отново скоростта към 140-150 пак светва и всичко се повтаря. Извънградско където скоростта ми е предимно до 120 няма светване. Оборотите при 140 са ми 3000 на 5-та , но не съм пробвал да карам на 4-та с 3000 за да видя дали при съответната скорост пак ще светне, т.е дали е в зависимост от оборотите. Неотдавна се наложи смяна на ролката на генератора и тогава майстора (добър електричар, специалист) смени разни неща и вътре в генератора, защото им е било време. Е ?
Положението е такова, че при скорост до 120км/ч няма проблеми, но на магистралата като задържа на 140-150 и веднага светва лампата за акумулатора на таблото. Започва да свети и задържа светнала за няколко секунди, след което изгасва за половин секунда и пак светва. Това се повтаря през цялото време докато карам с над 130-140. Като намаля скоростта лампата започва все по-често да изгасва и започва да мижи докато не изгасне напълно. Вдигна ли отново скоростта към 140-150 пак светва и всичко се повтаря. Извънградско където скоростта ми е предимно до 120 няма светване. Оборотите при 140 са ми 3000 на 5-та , но не съм пробвал да карам на 4-та с 3000 за да видя дали при съответната скорост пак ще светне, т.е дали е в зависимост от оборотите. Неотдавна се наложи смяна на ролката на генератора и тогава майстора (добър електричар, специалист) смени разни неща и вътре в генератора, защото им е било време. Е ?
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
Здравей, съветвам те се обърнеш пак към специалиста /или друг/ за проверка на алтернатора в различни обороти. Възможно е да е диоден блок и/или реле-регулатор.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
bangobango написа:...Неотдавна се наложи смяна на ролката на генератора и тогава майстора (добър електричар, специалист) смени разни неща и вътре в генератора, защото им е било време. Е ?
За да свети при високи обороти лампата,може да има приплъзване на ремъка или боксуване на ролката.Ако ролката е с фрай лауф,може да е отново за смяна или да не е добре стегната и да приплъзва върху оста.Другото е да провериш обтягането на ремъка.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
Ремък никога не приплъзва при високи обороти, а при ниски. Защото ако приемем, че в даден момент генераторът отдава някаква електрическа мощност "X" за да поддържа бордово напрежение 14.4V и за да светят фарове, за да зарежда акумулатор и т.нат консуматори, то тази мощност е постоянна при различните обороти. Поне такова е изискването към групата генератор-регулатор на напрежение и е факт. При това генератора се нуждае от механична мощност Y, която е пропорционална на X и по законите на физиката която аз съм учил Y>X, т.е. КПД<1, но това е отклонение
.
Всички знаете, разбира се на какво е равна механичната мощност отдавана на вал, все пак всеки говори за Дино-та, за коне
: P=M.ω . При константна мощност и когато оборотите са малко- трябва много въртящ момент, а при високи обороти, необходимият момент намалява.
По темата: майсторът да прегледа добре възбудителната намотка (тази в ротора), както и спойките към пръстените, самите пръстени, а и четките. Залагам на това, че роторната намотка има лоша спойка към пръстените
.

Всички знаете, разбира се на какво е равна механичната мощност отдавана на вал, все пак всеки говори за Дино-та, за коне

По темата: майсторът да прегледа добре възбудителната намотка (тази в ротора), както и спойките към пръстените, самите пръстени, а и четките. Залагам на това, че роторната намотка има лоша спойка към пръстените

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
А аз залагам 1,50лв, че пръстените са ексцентрични.
Чудя се що толкова народ ги сменя, а моите, след 30 години работа, са си съвсем наред
Чудя се що толкова народ ги сменя, а моите, след 30 години работа, са си съвсем наред

-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
ktamen написа:Чудя се що толкова народ ги сменя
На старият ми Пасат ги сменях защото се бяха окопали,особено вътрешния.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
ktamen написа:А аз залагам 1,50лв, че пръстените са ексцентрични.
Чудя се що толкова народ ги сменя, а моите, след 30 години работа, са си съвсем наред
По принцип и това е възможно и да има проблеми, но за мен от ексцентрични пръстени е малко вероятно чак лампа "акум" да светва.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
Не знам ако има някакъв проблем и със самите четки , да задържат ( да не се движат свободно ) . Ако е както казвате и малко екцентрични да са пръстените ( не мога да повярвам в това, как ще станат екцентрични? Вкопани-да, ама... ). При 7-8000 оборота на алтернатора може и да се "губи" контакта . Предполагам в него момент са такива оборотите му . Колата при 140-150 е с около 3100об/мин на мотора . Ролкта на алтернатора да е малко над два пъти по-малка от тази на кол.вал и...някъде там ще да е .
Има нещо което не е наред. Принципно ако има проблем с намотка, диод той не се проявява при високи обороти, а при ниски. Понеже тогава товара е най-голям, при високи обороти "успява" да поддържа напрежението. Така, че аз изключвам като вариант да е намотка или диод.блок .
Или има някакъв дисбаланс по пръстените ( удар, наранено и др. от некач. ремонт ) не знам....
Има нещо което не е наред. Принципно ако има проблем с намотка, диод той не се проявява при високи обороти, а при ниски. Понеже тогава товара е най-голям, при високи обороти "успява" да поддържа напрежението. Така, че аз изключвам като вариант да е намотка или диод.блок .
Или има някакъв дисбаланс по пръстените ( удар, наранено и др. от некач. ремонт ) не знам....
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
Zdravko Zankov написа:На старият ми Пасат ги сменях защото се бяха окопали,особено вътрешния.
И какво им пречи, като са се окопали

Ако някой мисли, че като сложи новите пръстени и те са съосни, значи не знае как да измери биенето. Малко биене не е проблем, но не винаги е малко.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
ktamen написа:И какво им пречи, като са се окопали.
Ами на практика ги нямаше,четките опираха в оста на ротора.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
Колко годишни коли карате? Моя алтернатор дойде при мен на 20 години, още тогава пръстените си бяха вкопани, оттогава съм му навъртял около 250 000км. Забележима разлика във вкопаването няма. Вероятно алтернаторът е на около милион км.
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
зависи колко твърди са четките и кой е по износоустйчив. говоря при ремонт в наши условия и части незнайно откъде.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Светва лампата за акумулатора, Б5 АФН
ktamen написа:Колко годишни коли карате?
Към онзи момент беше на 18 години и навъртяни от мен 200000км,а преди мен колко са били...
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Б5 АФН светва лампата за акумулатора
Ремонта по генератора беше преди 20 - 25 000 км и беше заради ролката. Тогава реално спря да зарежда и още при паленето светваше лампата и ролката свиреше много мощно. Ясно е, че проблема няма да се реши с писане тук, дори и да бъде уцелена точната диагноза, но все пак предизвика дискусия и след като генератора бъде ремонтиран (или причината за незареждането бъде установена), ще споделя точно какъв е бил проблема :)
Въпрос е и това, дали като карам продължително време със 150 и няма зареждане примерно 40-60 минути, се отразява негативно върху някои системи и дали е възможно при тотално изтощаване на акумулатора да угасне или да причини проблеми в работата на двигателя.
Въпрос е и това, дали като карам продължително време със 150 и няма зареждане примерно 40-60 минути, се отразява негативно върху някои системи и дали е възможно при тотално изтощаване на акумулатора да угасне или да причини проблеми в работата на двигателя.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б5 АФН светва лампата за акумулатора
bangobango написа:Въпрос е и това, дали като карам продължително време със 150 и няма зареждане примерно 40-60 минути, се отразява негативно върху някои системи и дали е възможно при тотално изтощаване на акумулатора да угасне или да причини проблеми в работата на двигателя.
Ами прибери си акумулатора вкъщи и пробвай да покараш без него. И ще си отговориш на въпроса

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта