Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот BobyM » Пет 01 апр 2016 18:51


Здравейте колеги!

Нуждая се от следната информация и съвети от вас във връзка с посочените в заглавието неща тъй като смятам около средата на месеца да се заема с въпросните манипулации.

1. Обща информация как най-лесно и безопасно за самата кола да сваля ЕГР-а - Начини, похвати кое след кое е най-добре и така нататък биха били от огромна помощ.
2. Как следва да продължа към свалянето на турбото?
3. Нужно ли е да свалям колектори или може и само ЕГР и Турбо? - Какво бихте ме посъветвали как би било по лесно?
4. Лесно ли се сваля катализатора? - Само на болтове ли е, как би било най-добре да го сваля за да мога да го изтърбуша?
5. С какво е най-лесно да се изтърбуши вътрешността на катализатора и трябва ли да внимавам за нещо?
6. След сваляне как бихте ме посъветвали да се заема с турбото за да му отворя черупката?
7. С какво е най-хубаво да изчистя ЕГР-а и турбото как би било най-лесно и добре?
8. Как да проверя вакуум клапана (Н75) дали работи ?

Ще съм благодарен ако има повече включили се и също така би ми било от голяма полза, ако се сетите за други неща свързани със свалянето и чистенето на въпросните елементи тъй като не съм се занимавал с това до сега.




Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот okti_1 » Пет 01 апр 2016 18:56


Работата е доста,затова съвета ми е да не се захващаш с това.


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот BobyM » Пет 01 апр 2016 19:49


Защо мислиш, че ме е страх от работа колега? Решил съм да го правя, така че който може да помогне със съвет благодаря.
От подобни коментари нямам нужда.


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот BobyM » Сря 06 апр 2016 18:48


Безинтересна е темата или никои не желае да сподели кое как може да се направи? :)
Споделете поне какви гарнитури ми трябват за да мога да ги взема предварително?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот tdi fen » Сря 06 апр 2016 18:50


гарнитура за всмукателния колектор и за егр


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот BobyM » Сря 06 апр 2016 19:16


Благодарности колега, ако не друго поне това да знам :)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот valiosport » Чет 07 апр 2016 8:37


1. ЕГР се сваля с шестостен 5 откъм колектора има три болта и под него има два болта с шестостен 6, точно отдолната страна се слага пластинката за затапване.
2. Турбо не съм свалял още, пък и не виждам смисъл, имаш 8 гайки към главата, две тръбички за маслото, двата болта откъм ЕГР и 3 гайки откъм даунпайпа. Турбо се сваля за чистене само ако е задръстено и колата забива.
3. И всмукателен и изпускателен колектор се махат поотделно няма проблеми, но истинския нагар е във всмукателния колектор.
4. За да свалиш катализатора се розвиват трите гайки на даунпайпа към турбото и зад катализатора има една Т-скоба, но почти е невъзможно да го извадиш без порене. Най-лесния и прост начин е да дадеш 20лева и я караш при човек който прави аспуси, разпорва го на място, вади и го зашива и става като фабрично, лошото е че напича тунела особенно ако е позасилена колата. Аз обмислям вариант да сложа тръба.
5. Ако ще го вадиш без порене секач и чук ама дали ще може да излезе целия не знам.
6. Развиват се болтовете на топлата част и леко с почукване трябва да стане, пръскане с ВД40 пак почукване няма къде да иде. Някои ги нагряват ако пък е залепнало здраво, предполагам няма да има проблем.
7. Най-хубаво се чисти като ги закараш на мивка, пръскат ги с разни препарати и с топлата вода стават като нови.
8. Има тема за Н75.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1023
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот megatronS » Чет 07 апр 2016 9:02


Катализаторът се сваля, може да се измие хубаво на автомивка с препарат за двигатели и след това се разпробива с дълга бургия 20-25 мм в средата през цялата дължина. След това връщаш всичко по колата. Процедурата е достатъчна за да не се правят всякакви упражнения със заварка на тръба или смяна с резонантно гърне. Процедурата важи и за катализатори за твърди частици. По този начин получаваш частично действащ катализатор без опасност от затискане повече. Отворът е достатъчен да поддържа налягането в заводските норми и да няма проблем с авариен режим, а в същото време да не натоварва.


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот BobyM » Чет 07 апр 2016 17:52


Големи благодарности колеги и особено на valiosport :bowdown за изчерпателните отговори. След десетина дни излизам отпуск и ще пиша какво съм сътворил накрая.
Надявам се да не прецакам нещо пък ще видиме :)
Даже май ще мина първо да раздам поканите за сватбата ми пък след това ще ремонтирам да няма после :banghead :biggrin


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот BobyM » Пон 18 апр 2016 19:23


Така, колеги днес хванах да пробвам от най-лесното, а именно смених Н75.
Тествах стария и цъкаше но все пак сложих нов.
Промениха се следните неща:
1. От много време насам оборотите на празен ход ми играеха от 882 до 910 и почти не задържаха на 903 както трябва да са, е след смяната заковаха точно на 903 и не мърдат.
2. Колата на мен ми се струва, че набира от малко над 2000 оборота докато преди около 1900 се осещаше как се изстрелва.
3. Вече максималната скорост и обороти на 4та са около 120км/ч и 3200-3300 оборота при тези обороти забива, докато преди забиваше на 2800-3000 и максимум 100км/ч.
4. Изчистих всички грешки и пробвах малко да я продухам да видя дали ще се оправи но уви... май ще трябва утре да свалям всичко доло и да чистя.


Та предложете с какво най-хубаво да изчистя турбото и ЕГР-а утре? :)


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф4-Сваляне/чистене на EGR/Турбо и избушване на катализатор помощ?

Мнениеот vlado_tonev » Пон 18 апр 2016 21:25


Аз успях да ги изчистя с кореселин.Внимавай да не обърнеш гривната на геометрията при сглобяването.Задължително провери и стопера дали е правилно позициониран,това пак се проверява преди да сглобиш турбината.Вземи си вакум помпа с барометър за подналягане за да си сигурен,че актуатора е настроен правилно.Внимавай като отвиваш маслената тръбичка на турбото.Аз си изпилих гаечен ключ,който влиза между топлия и студения охлюв,за да мога да държа щуцера и да не се отвие заедно с гайката на тръбата.Маслослива се отвива лесно,но преди да завиеш гайката,провери и той дали се е отвил от блока.Аз ползвах старата гарнитура на смукателя.И като свалиш всичко и разцепиш турбото го тествай за луфт(аксиален).Ако имаш въпроси,не се срамувай да питаш.....И още един съвет....дай 5 лв на някой ауспусджия да нагрее охлюва и да разцепиш по-лесно турбинката.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта