Четох доста теми из форума. Има една подобна за пасат 1,9 със 131 к.с. но при мен симптоматиката е с малко по-различна, затова реших да пусна тема.
Колата е Туран, Помпа-дюза , 1,9 тди код на двигателя БКС. Показания на километража - 167000 км. Имам причини да вярвам че не са много повече. Преди около 15 000 км. рециклирах турбо, което се счупи по време на път - забила геометрия в отворено положение. И преди това и след това имах един проблем - обичайно при палене но ми се е случвало и когато беше топла заръмжаваше от неравномерна работа, притрисаше, но обичайно за кратко. Като я разходех малко, обичайно изчезваше, веднъж обаче преди 1000 км ми се случи и при движение със 120 по магистрала, пак за кратко но така се разтресе все едно ще се разпадне. Склонен бях това да го отнеса на отиващ си двумасов маховик.... Няколко пъти се опитвах да я заведа на майстори, но докато отида симптома изчезваше. Един ми казваше - дебитомер, друг - можело да е клапан за меко гаснене и пр. но то все бяха догадки защото симптома изчезваше много бързо, само при годишния преглед като излизах пак така направи и веднага я показах на сервизчето наблизо - майсторите казаха че им звучи като заминала дюза, но не били сигурни да съм потърсел други. Ръмжеше и тресеше все едно на мойто старо рено за пореден път му е заминала едната бобина и двигателя работи само на два цилиндъра. Та така до петък - тогава още с паленето си беше така и през целия ден (кофти ден беше не можех да се отделя да я водя при майстор) - тресе , не пуши сякаш, при подаване на газ отзад леко черен пушек излиза, но съвсем слабо забележим, няма мощност, разхода се повиши по показания на борд компютъра. Накрая успях да я заведа при мой близък приятел само да погледне - каза че му се струва че работи без един цилиндър, но ме препрати на майстор - който е диагностик. За съжаление на следващия ден също бях извънредно зает - оставих ключа на майстора и му казах какъв е симптома, с уговорката като я погледне да ми се обади. Е, той ми се обади но ми каза че се чувал механичен шум от двигателя и проблема не бил за него, но щял да я закачи да прочете показанията. Е... след час бях при него, колата изкарана, но не я бил прочел щото като сме отворели двигателя сме щели да видим. И аз така - бегом при приятеля механик и разглабяме, хем отгоре , хем отдолу.
Е те ти булка спасов ден - като свалим капака на клапаните - всичко изглежда нормално, на моя приятел основната теза беше скъсан колянов вал, изтървал биелен лагер - въртяхме коляновия вал, мерихме компресия - е компресията видимо нормална, отдолу поне коляновия вал изглежда наред ,биелните лагери не се вижда да проблемни....
Истина е че нито един от двамата майстори няма голям опит с помпи-дюзи по мои наблюдения - поне като гледам какви коли се правят при тях. Аз си мисля че това не може да е толкова тежък механичен проблем ...в двигателя. Как мога да разбера дюза ли е проблемна или кабел към нея? Поне в сродната тема се говори за проблемна дюза или кабели към дюзата и ако са кабели как трябва да търся проблема..?
Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Погледнете разпределителлния вал,слабо място им е,износват гърбици и симптомите са същите като твойте.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Баш това се оказа, гърбиците на първи и втори цилиндър са чао, повдигачите на изпускателните клапани също са заминали - отгоре са вдлъбнати, а два от тях (първите от всяка двойка на първи и на втори цилиндър) са направо с дупка в средата. Явно на това се дължи лекия харч на масло, който бях забелязал преди това. Сега следва ... обиколки по моргите.... и нови повдигачи ...
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Виж и лагерите,и купи повдигач INA черни на цвят.
Успех с ремонта
Успех с ремонта
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
По моргите е доста трудно да намериш по-хубав и по-малко износен от твоя вал. Тия коли вече гонят десетилетката. Нов е решението. От опит го казвам (не собствен, но от баща ми)
Ако имаш за цел да се радваш дълго време на колата слагай нови чаркове и си свиркай. Ако ще кърпиш и ще търсиш шаранчета да им. я пробуташ си е друга работа (не одобрявам последното, ама много хора го правят).

Последна промяна от stefan4o на Вто 19 апр 2016 16:21, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Точно нов вал колбеншмидт, повдигачи ина, ангренаж и малка ролка.... и ... гризнах дръвцето. На сервизната инфомация излиза че повдигачите са били подменени с други след някоя си година... ама Фолксваген .. си траят щото така или иначе двигателя изкарва до гаранцията.Причинителят е въпросният повдигач, който не е износоустойчив и от биенето на разпределителния вал първо става като супена чиния, после се пробива. Надира се разпределителния вал за 400 лв от част за 14 лв и те така.... Кобилиците обаче не успяхме да намерим... е по моргите ги има по 50 лв бройката ама не са по-читави от мойте.
Шумът беше точно като втория клип в тази тема на шкода форумът цък
Валовете втора ръка по 180-200 лв, но не струват за чеп за зеле - малко по-добре от моя, но ... по-добре нов за 130 лв отгоре...
Шумът беше точно като втория клип в тази тема на шкода форумът цък
Валовете втора ръка по 180-200 лв, но не струват за чеп за зеле - малко по-добре от моя, но ... по-добре нов за 130 лв отгоре...
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
И какво стана сега с битуващото във форума мнение че двигателя 105кс бил безпроблемен,оказва се че от тези години едва ли всеки втори е въпрос на време да се разтропа
Май по правилното е другото мнение-ако ще е PD да е след 2007 г 


- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Проблемът по-точно казано се корени в моточасовете, просто си се износва и това е 
Иначе казано искам да успокоя колегата, дето мисли, че колата му не е на много повече от 165к км, че баща ми прави тоя ремонт, при показания на километража от сорта на 250 000км, а реалните не са знае дали не са били 350 000

Иначе казано искам да успокоя колегата, дето мисли, че колата му не е на много повече от 165к км, че баща ми прави тоя ремонт, при показания на километража от сорта на 250 000км, а реалните не са знае дали не са били 350 000

- dalgia-73
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Това какво общо има със проблема на колегата или просто трябва да напишем нешо.Stivi написа:И какво стана сега с битуващото във форума мнение че двигателя 105кс бил безпроблемен,оказва се че от тези години едва ли всеки втори е въпрос на време да се разтропаМай по правилното е другото мнение-ако ще е PD да е след 2007 г
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Ами колегата е установил проблема,ясно е какво ще се предприемр,защо да не се направи малко заключение по въпроса та ако някой прочете темата да знае за какво става въпрос-че не е единичен случай а масов !
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Според мойте майстори тия проблеми се дължат, както на износоустойчивост, така и на лошо мазане. Ако си е от проектирането, защо на 3-и и 4-ти цилиндър повдигачите не са в същото състояние, а са си плоски и ненадрани. Не съм технически грамотен, но тук има роля и използваното масло. Мойто е било служебна кола, то писано че е сменяно, ама дали... и с какво....
Така или иначе - да проблем е. Отстранява се и след това ако я поддържаш, караш едни километри докато побелееш. В крайна сметка безпроблемни коли няма като за тия километри дето ги караме. Купиш ли стара кола влизаш във филма... Турбо смених... ся остана демпфера... и ще спя май на терасата.
Така или иначе - да проблем е. Отстранява се и след това ако я поддържаш, караш едни километри докато побелееш. В крайна сметка безпроблемни коли няма като за тия километри дето ги караме. Купиш ли стара кола влизаш във филма... Турбо смених... ся остана демпфера... и ще спя май на терасата.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Touran, 1,9TDI BKC 105 кс. 2005 г. - тресе, все едно работи на 3 цилиндъра
Разпределителния вал като на всяко ПД в един момент му идва времето, вищо невиждано. По-кофти е че bxe двигателя (пак 1.9) има склонност да си пробива блока с биела. Един колега в този форум (с г5 на 170к реални, каран в Германия) и един колега в шкода форума (октавия 2 на 230 к реални рърви собственик) бяха писали за такива случки.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта