Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
Здравейте колеги изчетох доста теми из форума,но не намерих нищо конкретно като решение на моя проблем ,който се състои в това ,че колата някога върви много добре и е доста пъргава ,а някога(за жалост по-често)е мудна леко по-пъргава от чист дизел особено в ниските обороти въпреки ,че се чува турбината .Усъмних се в ЕГР-а свалих го и го почистих стана като нов въпреки ,че не беше много зле освен по средата буталцето.Ако мога да добавя ми се струва ,че някога като запаля колата работи по-меко и тогава е по-пъргава а така да се каже когато не върви работи как да го кажа по твърдо и шумно.Почти всички маркучи на вакума са сменени освен този към актуатора и този към ЕГР-а тъй като видимо изглеждат доста добре.Колата е Голф 4 1.9 TDI ALH 90 коня с променлива геометрия.Благодаря на всички отзовали се предварително!
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
този към актуатора е много важен! провери колко ти издърпва актуатора когато запалиш колата. Трябва да го дърпа до долу (до край)
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
Ще проверя да видя колко го дърпа и ще пиша благодарв ти
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
Значи колега сега тъкмо гледах колата бутнах мястото където маркучето влиза в актуатора и като запалих после колата се чуваше доволно турбината да свири ,загасих колата и пак запалих и пак си работеше така както трябва ,не мога да кажа колко се изпъва буталцето на актуатора защото на моя Голф е много надолу и въобще не се вижда ,но смятам като първо нещо да сменя маркучето да е закъсано също на входа където влиза в пишката на актуатора.А на кой канал мога да следя с Ваг-Ком колко надува в движение турбината?
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
знам колко е на долу турбината, като запалиш - пробвай дали се натиска още с ръка, пръст надолу и ще разбереш дали докрай го опъва
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
Значи сега за момента е добре няколко пъти я гасих и палих турбината се чува доволно работи по-меко колата и върви добре ,това е след бутането с ръка на маркуча,който влиза в актуатора съмнява ме ,че може да е поскъсан или не добре надянат на мощука на актуатора,ако направи пак проблема ще пробвам да сменя маркуча и да се докопам до актуатора да видя дали издърпва както казваш до край!
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
промени в заглавието че е решен проблемът
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга !
Ами ще напиша ,че е решен ,когато наистина съм сигурен колега тъй като проблема идва и си отива нека да покарам някой друг ден и да сменя маркуча и пак ще пиша а относно Ваг-Ком можеш ли да ми кажеш на кой канал да гледам колко надува турбината ?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
На 11 канал в measuring blocks,правиш един лог и ти става ясно дали надува и дали разтоварва турбината.И си купи 1.5 метра маркуче(ф3.2).Освен от ненадуване,тези турбини страдат и от пренадуване,което е кофти,защото води до намаляване живота на същата.Смени си всички маркучета,за да си сигурен,че нямаш проблем с тях
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
Минаха няколко дена и проблема е отново се появи дори и след смяна на маркуча на актуатора ,помагайте колеги от какво може да е това клапан н75 ли ?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
А другите маркучета смени ли ги?
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
ами другите са сменени със силиконови да и направя един лог на 11-ти канал ли ? или да изкарам да почистя н75 да го напръскам вътре с WD-40 ? идеи някакви ?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
Първо виж дали геометрията и съответно актуатора се движат свободно от край до край.И ако можеш,есин лог на 3,8 и 11-ти канал.Въздушен,горивен филтър сменявал ли си?
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
да сменяни са преди няма и 200км
- goro21
- Мнения: 215
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
- Местоположение: varna
Re: Голф 4 1.9 TDI ALH няма тяга
Имам сходен проблем с 1.9тди ALH. Преди години като я купих колата ускоряваше добре до 160км/ч и от там до 190 по бавно. След извесно време 2-3г почна да ускорява добре до към 130-140км и бавно до 160. Повече от 160 неискаше . С времето почнах да забелязвам че колата върви между 2-3000оборота като след 3000 мн бавно ускорява .общо взето ускорението и е между 2-3000 там и е силата . Закачихме преди 2 месеца за за живи данни . Оказа се че дебитомера показва около 500единици а трябва да са 750 при натоварване. т Общо взето колата вървеше донкъм 3000об на 3та 4та и5та предавка Друга грешка даде клапата за меко гасене - съответно неработи.
Но в това състояния колата ми вършеше работа и не съм предприел нищо до онзи ден в който на магистралата колата изгуби мощност и в байра където спокойно си вървеше преди със 120 сега едва 100 поддържаше. В надолнището и давам газ но неще да ускорява повече от 120-130. Оказасе че е влязла в авариен режим според мен (но не светва лампа на таблото)
Смених вакумните маркучи . Погледнах геометрията когато запаля бавно се прибира надолу актуатира видимо около 10мм, като подам газ на място го отпуска малко на горе и като падне на обороти си го издърпва нагоре като огася колата се отпуска нагоре(смятам д аго откача да видя как се движи геометрията на ръка). Реших да видя колко се изрязва колата на 1ва стигна само 4к на 2ра стигна 3 500 сложих 3та 3000-3200об и неще повече. Изгасих запалих пробвах пак този път на 1ва стигна 4500 и превключих на 2ра стигна 4000 и заби сложих 3та накаквито обороти застана при превключването на тях остана2500 някъде и ненабира (беше по байр където по принцип си ускорява друг път).
Четох че от дебитомер не забивало по принцип. Откачих го карах така неусетих разлика.-което незнм какво ще рече може би че неработи. Тези дни ще закача от друга кола за проба . Клапаните Н75 и този дето управлява Егр могат ли да се разменят за проба. Егр -затапих преди 2 месеца като извадих маркуча и го затапих . Свалих и изчистих смук колектор. Днес смених горивния филтър и клапанчето че след 3000 об видях да преминава въздух след смяната спря.
Вдига 1.5бара турбината но като я натисна на 4тан110 преключвам 5та натискам газта и изключва турбината няма никво налягане докато нея огася и запаля пак
Но в това състояния колата ми вършеше работа и не съм предприел нищо до онзи ден в който на магистралата колата изгуби мощност и в байра където спокойно си вървеше преди със 120 сега едва 100 поддържаше. В надолнището и давам газ но неще да ускорява повече от 120-130. Оказасе че е влязла в авариен режим според мен (но не светва лампа на таблото)
Смених вакумните маркучи . Погледнах геометрията когато запаля бавно се прибира надолу актуатира видимо около 10мм, като подам газ на място го отпуска малко на горе и като падне на обороти си го издърпва нагоре като огася колата се отпуска нагоре(смятам д аго откача да видя как се движи геометрията на ръка). Реших да видя колко се изрязва колата на 1ва стигна само 4к на 2ра стигна 3 500 сложих 3та 3000-3200об и неще повече. Изгасих запалих пробвах пак този път на 1ва стигна 4500 и превключих на 2ра стигна 4000 и заби сложих 3та накаквито обороти застана при превключването на тях остана2500 някъде и ненабира (беше по байр където по принцип си ускорява друг път).
Четох че от дебитомер не забивало по принцип. Откачих го карах така неусетих разлика.-което незнм какво ще рече може би че неработи. Тези дни ще закача от друга кола за проба . Клапаните Н75 и този дето управлява Егр могат ли да се разменят за проба. Егр -затапих преди 2 месеца като извадих маркуча и го затапих . Свалих и изчистих смук колектор. Днес смених горивния филтър и клапанчето че след 3000 об видях да преминава въздух след смяната спря.
Вдига 1.5бара турбината но като я натисна на 4тан110 преключвам 5та натискам газта и изключва турбината няма никво налягане докато нея огася и запаля пак
Последна промяна от goro21 на Нед 01 май 2022 15:42, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта