VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Dankov01
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 28 апр 2016 19:17
Автомобил:
Двигател:

VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Мнениеот Dankov01 » Чет 28 апр 2016 20:01


Здравейте момци!

Баща ми купи Венто 1.9 ТДИ с 2 проблема. Единият е, че грешката 01268, която излиза на VAG-COM не може да се изчисти. Изчетох всички теми тук за тази грешка, но всички имат някакви допълнителни симптоми. В моят случай има само едно нещо (не съм сигурен дали е свързано с тази грешка), което я придружава. Турбото не се чува да дърпа въздух, да работи като цяло. Колата работи перфектно, поддържа обороти на място без значение студен или топъл двигател, не прекъсва, не тресе двигателя, на 5000 оборота като се форсира работи перфектно, НО грешката няма изчистване и турбото не се чува. Имат ли някаква връзка двете неща? Възможно ли е помпата да не дърпа достатъчно гориво за включването на турбото? Някакви идеи?




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Мнениеот vlado_tonev » Чет 28 апр 2016 21:45


Провери си тайминга и количеството гориво на помпата.


Dankov01
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 28 апр 2016 19:17
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Мнениеот Dankov01 » Чет 28 апр 2016 21:51


На VAG-COM всичко е наред. Включително количеството на гориво и тайминга. Но не схващам има ли някаква връзка на грешката с не-свистенето на турбото?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Мнениеот vlado_tonev » Чет 28 апр 2016 22:10


Направи един лог на 3,8 и 11 канал.А вървежа проненил ли се е?1Z ли е кода на мотора?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Мнениеот drago_tr » Пет 29 апр 2016 21:20


Tурбото ти НЕтрябва да се чува ако си с 1z мотор.
Колкото до грешката....проблем в ел. блока на помпата (много възможен при 1z моторите,), центровка или стоп машинка.
Колата тресе ли при ускорение?


Dankov01
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 28 апр 2016 19:17
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Vento 1.9 TDI 90 к.с. fault code 01268

Мнениеот Dankov01 » Нед 01 май 2016 14:43


Извинявам се за забавеният отговор, но последните 2 дни оправях гърнето.
Тествахме с друг ел. блок на помпа - грешката пак не се изчиства. Сменихме клапана, който е в долната част на помпата и се усеща лека промяна в ускорението. По-късно ще проверя номера на двигателя. Относно тресенето - няма го нито на 1500 оборота в движение нито на 4500, нито на място като си работи. Запалването е като с кибрит, докато чукна ключа вече е запалила. Проблема с грешката не знам дали е наложителен да се оправя, тъй като не мога да разбера дали е свързан с другия проблем. А другият проблем е следния: паля колата, потеглям, натискам педала до долу и колата набира мудно до 2000-2300 оборота, от там нататък като включи турбото "отлита". Не знам грешката дали излиза защото отчита някакъв проблем, който пречи на колата да ускорява на ниски обороти, или проблема с ускорението няма нищо общо с грешката.
Центровка на помпата направихме докато е вързан компютъра с VAG-COM. Количеството на впръскването е в идеални норми. Вчера погоних малко до 160. Върви перфектно с едното изключение - ускорението до малко над 2000 оборота. Махнахме катализатора (беше задръстен отвсякъде), турбото си работи, запалването е отлично, няма никакво тресене, "давене", нищо.
Не съм сигурен дали ако купя нова помпа и я сменя ще се оправи проблема. Да не излезе нещо друго и да сменя вече работеща помпа. Всичко по диагностиката с VAG-COM е в норма.
Кода на двигателя е AHU.

Update:
Сменено ГНП изцяло (не само електрониката). Сменен горивен и маслен филтър. Работещ клапан, който отваря турбината. Тоците са наред, вакумния клапан няма грешка...
Грешката 01268 се изчисти, но остана проблема с ускорението. Възможно ли е износен съединител да причинява мудното ускорение?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта