Привет,
от както взех колата миналата година,грам масло не губеше сега обаче забелязах,че леко почна маслото да намаля. След като махнах капака видях,че над капака на клапаните всичко е в масло. Казаха ми,че е хубаво да изчистя някакъв филтър на кариерните газове. Утре ще го свалям и чистя,но дали само това е проблема? Други ми казаха,че е хубаво да сменя гарнитурата на капака?
Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Филтър за картерните газове по АФН няма. Има едно резервоарче/ нещо като утаител по някои , ойл кеч кен.
Това ограденото при теб е PCV клапана.
И гарнитура по капака не се бара ако няма теч оттам.
Това ограденото при теб е PCV клапана.
И гарнитура по капака не се бара ако няма теч оттам.
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Ами не знам от къде,точно тече маслото ама започна да намаля,като гледам щеката.... Иначе отгоре на капака от къде е това масло?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Е то първо се измива с обезмаслител всичко и се следи за течове. Омазняването може да от уплътнението под този клапан .
Според мен това е нищо като количество. Аз виждам омазняване, но чак локви от масло не са :) Но ако ти го гори ще разбереш лесно. Понякога има теч м/у блока и скор.кутия .
Xaxy написа: След като махнах капака видях,че над капака на клапаните всичко е в масло.
Според мен това е нищо като количество. Аз виждам омазняване, но чак локви от масло не са :) Но ако ти го гори ще разбереш лесно. Понякога има теч м/у блока и скор.кутия .
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Тогава би трябвало да му буксува съединителя.
- Traytor
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Ако е семерингата между мотора и кутията е доста лесно да се засече. Сваляш кората и измиваш отдолу хубаво с обезмаслител и гледаш след ден два. Но тая семеринга си е слабо място и доста често води до течове.
Защо реши че ще му буксува съединителя?
Защо реши че ще му буксува съединителя?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Ако тече от семеринга на маховика- омазва феродовия диск и съединителя буксува.
- Traytor
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
1 година карах с теч от семеринга и съединителя ми не буксуваше. Ремонта не е скъп, просто не всеки се хваща да го направи.
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Печка,утре ще избърша всичко с обезмаслител и ще следя,ако пак е така ще пиша. Иначе съединителя не буксува изобщо. Ще пробвам и това с кората!
П.п. Само да попитам,мога ли да извадя капака на клапаните,че да го измия по-хубаво?
П.п. Само да попитам,мога ли да извадя капака на клапаните,че да го измия по-хубаво?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
При мен на 2 от колите ми преди - това беше причината за буксуващ съединител, затова пиша. явно при теб теча е бил минимален, при мен като работи на място- 5 минути- правеше мааалка локвичка под колата. Там нямах кори под мотора 

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Като начало почисти САМО PCV клапана. Махни двете скоби и извади маркучите. Дръпни смело нагоре клапана. Отдолу ще видиш гумено съединение като къс маркуч- виж да не е спукан.
Накисни клапана с обезмаслител, изплакни, подсуши и монтирай по обратния ред.
Наблюдавай за омасляване.
П.п. може да се огледаш и за нов PCV клапан. Ако намериш изгодни цени-пиши, че и аз съм го мислил...
Накисни клапана с обезмаслител, изплакни, подсуши и монтирай по обратния ред.
Наблюдавай за омасляване.
П.п. може да се огледаш и за нов PCV клапан. Ако намериш изгодни цени-пиши, че и аз съм го мислил...
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Ако теча е от семерингата на кол.вал ( откъм вътрешната страна на маховика , никога не буксува съединителя , е вече ако тече като лейка там ...т.е. да излиза по литър на 500км, тогава-да ) ако тече откъм скоростите-да, там дори и минимално да е, може да почне да маже диска. Но то се познава ако е двигателно или хипоидно маслото :) по миризмата :)
Не. Ти какво искаш и отвътре ли да го миеш
Отвън е достатъчно, топла вода, обезмаслител и на топъл мотор най-добре
Xaxy написа:П.п. Само да попитам,мога ли да извадя капака на клапаните,че да го измия по-хубаво?
Не. Ти какво искаш и отвътре ли да го миеш

- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
Не,не искам го мия и вътре :D Просто д го извадя,за по-лесно работа,но вече го измих и ще следя 2/3 дни
- na4o4o
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
и аз да използвам темата на колегата,имам същия проблем омазненое както на колегата от снимките,също имам омазняване и при турбото откъм студената част,преди два месеца имах проблем с турбото,забиваше към 3000 оборота,ходих при един от форумните майстори,свали ми турбото за почистване,проблема се оправи,но сега имам почти двойна загуба на масло,преди чистенето на геометрията доливах около 1.5 л масло на 10 000км,сега съм на 5000км и съм долял около 1.4л,мисля си че след чистенето се появи тази загуба на масло,турбото има луфт но не е голям,чудя се да свалям турбото и да го пращам в разлог или годеч за пълно рециклиране,искам да смена и гумичките на клапаните но ме съветват първо турбото да оправа,между другото смених преди 2 месеца клапана на картерната вентилация като мислех,че е оттам с оригинална закупена от порше.
Re: Passat B5 1.9 110 AFN 1999 г. - загуба на двигателни масло?
na4o4o написа:,....чудя се да свалям турбото и да го пращам в разлог .....
Вразлог къде точно рециклират? Адрес, тел, цена...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта