Да обясня на кратко проблема е следния:Карам си колата по какъвто и да е път.Решавам да дам малко газ,при което турбото изключва(все едно колата е без турбо-чист дизел)Оборотите на ДВГ-то се вдигат(зависимост колко газ съм дал)но колата не върви-заковава на едно място.Изгасвам двигателя за 5 секунди паля и се оправя,но след известно време пак така.Правих и няколко пъти компютърни тестове и дигностика.Резултата беше че клапана на турбото небеше в ред,сменявах го няколко пъти с нов и 2-ра ръка,резултата беше добър само няколко дни след това пак започна същия номер.Дебитомера сменях-пак така.Турбото смених-пак така.Сложих му чип тунинг,и след него този проблем си остана.Преди това пак имах пасат б5 1.9ТДИ 110кс.(същия като сегашния смо че друг цвят)пак ми правеше същите номера,но с него изобщо несъм се занимавал.На един приятел пасата е б5 1.9 тди помпа-дюза и пак същите симптоми.Моля помагаите че вече незнам какво да го правя това направо ми скапва нервната система!Някъде имаше тема за подобни проблеми,но не я намирам и с търсачката.Моля ако някои я намери да ми адде линк!
Ако модераторите решът че темата не е за този раздел,моля нека я преместят!

Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
Последна промяна от larsen_62 на Чет 21 яну 2010 13:55, променено общо 1 път.
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Колега, скоро имах същия проблем, но не толкова често. Понякога влизаше в авариен режим и се изключва турбото. След като махнах катализатора не ми го е правила този номер.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
и наи вероятно ще излезе геометрия на турбина
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
за да забива турбото,- авариен режим - може да бъде когато :
1. има ниско налягане - има спукан маркуч,колер, почти извадена снадка на турбо път ( скоба )
2. има свръх налягане - турбината пренадува, затова компютърът я гаси. - зацапана геометрия
3. запушен катализатор
4. механичният клапан на турбината е забил на отворено положение
5. може лостчето на клапана на турбината да е разстроено
6. провери всички вакуумни маркучета ( особено това, което отива до компютъра )
когато егр клапанът дефектира, може да не затваря плътно(високото налягане да отива в ауспуха) и от там пак да имаш проблеми. моята препоръка е да го изолираш.
и др.
за да провериш къде е проблема за пренадуване или ниско налягане трябва да го провериш с програма, която да има живи данни - ваг ком върши работа, може и с други.
надявам се да съм помогнал колега, успех
1. има ниско налягане - има спукан маркуч,колер, почти извадена снадка на турбо път ( скоба )
2. има свръх налягане - турбината пренадува, затова компютърът я гаси. - зацапана геометрия
3. запушен катализатор
4. механичният клапан на турбината е забил на отворено положение
5. може лостчето на клапана на турбината да е разстроено
6. провери всички вакуумни маркучета ( особено това, което отива до компютъра )
когато егр клапанът дефектира, може да не затваря плътно(високото налягане да отива в ауспуха) и от там пак да имаш проблеми. моята препоръка е да го изолираш.
и др.
за да провериш къде е проблема за пренадуване или ниско налягане трябва да го провериш с програма, която да има живи данни - ваг ком върши работа, може и с други.
надявам се да съм помогнал колега, успех
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
След като си сменил половината кола, ти остава да махнеш катализатора.И да прочетеш малко повече във форума, има безброй полезни теми.ЕГР,колектори,вакуум маркучета,филтри.Пробвайте първо с по-евтините неща.Много хора не вярват на форуми ,ама има много знаещи хора, които споделят важни неща, които не ги знаят много "майстори" във "ФИРМЕНИЯТ СЕРВИЗ". 

- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Ами аз катализатора отдавна съм го махнал.И след това като дадеш газ се чува леко как свири турбото.Сега към края на тази седмица ще сваля турбината и ще я дам да и раздвижат геометрията,както и ще поръчам този клапан Н75 да го сменя и него.Ще проверя и всички вакуми наново.И към края на седмицата ще пиша какво е станало.
- nikoan
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 04 юли 2009 15:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Колега, кажи какво става че имам същия проблем като теб и не знам какво да правя.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
larsen_62 написа:Ами аз катализатора отдавна съм го махнал.И след това като дадеш газ се чува леко как свири турбото.Сега към края на тази седмица ще сваля турбината и ще я дам да и раздвижат геометрията,както и ще поръчам този клапан Н75 да го сменя и него.Ще проверя и всички вакуми наново.И към края на седмицата ще пиша какво е станало.
Сменил си турбо и дебитомер преди да смениш Н75?? койте излъга така?
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Коя година ти е пасата, проблема ти може би е елементарен
- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Значи колата е 99 година.Тази седмица свалих турбото и му изчистих и раздвижих геометриятасега резултата е 6+!Вече 1 седмица го нямам този проблем-тествах я ,при сякакви обстоятелства и не го направи този номер.Обаче само за сега-понякога не ми е правила номера с седмици или месеци и изведнъж
.Идната седмица ще поръчам и сменя клапан Н75,заяото този зегашния с които съм не е за 1.9ТДИ 110кс.,ами т 1.9ТДИ 115кс.и буксите им бяха различни,та се наложи да ги отрежа и запоя директно кабелите.Та този клапан го свалих от ПД работещ,но ще го сменя за всеки случай!

- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Такаааа....днес смених и Н75 и сега съм много доволен!Върви си чудесно.
- batteto.1984
- Мнения: 232
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
А колко пари купи новия Н75?
- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
40лв. от Ауто+!
- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.
Колеги,мисля че реших проблема!От 31 Октомври 2009 до днес(19 Януари2010)нямам вече този проблем!Реших го като раздвижих геометрията,и след това сменихклапан Н75!Тествах я много пъти,проблеми никакви!Явно геометрията беше проблема!Беше много се спекла.Сега вече върви идеално!



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта