въпрос за проблем при TDI AFN 110ps
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
въпрос за проблем при TDI AFN 110ps
Здравейте колеги,
От седмица съм собственик на Толедо 1L със описания по горе мотор. Направих първоначалното обслужване - ролки, ремъци, масла, филтри. Двигателя го загачихме на VAG тестера в Мотор консулт във Варна и майсторите казаха, че всичко му е наред единствено, че дебитомера е с леки отклонения, но е в нормите. Центровката е на 2 градуса при нормални 3 градуса. Компресията била еднкава на четирите цилиндъра. Общо взето мотора е в много добро състояние. Колата пали на четвърт загряла и студена. Няма никакви притрисания и т.н. шумове и друго, "направо спи", обаче :
Забелязах, че между 2500 и 3000 оборота колата при ускоряване заглъхва и губи мощността си на моменти. Иначе вдига скорост над 120 - 130 но усещам, че за момент всякаш губи мощност, за момент се появява, и това го прави след този диапазон от 2500 оборота. Понеже съм маняк на тема техническа изправност, а и за първи път имам ТДИ трябва да го отстраня този проблем. Моля Ви дайте препоръки дали да махам катализатора, дали да сменям дебитомера или да почиствам, как да разбера дали е от турбото и т.н. Черпя не виртуално, лятото в курортен комплекс "Шкорпиловци" до гр. Варна всеки, който ми помогне със съвет. Пропуснах да кажа, че сам си обслужвам колата и много много не се доверявам на всеки "майстор", както и четох доста от информацията във форума.
Моля, помагайте ако Ви остане време.
От седмица съм собственик на Толедо 1L със описания по горе мотор. Направих първоначалното обслужване - ролки, ремъци, масла, филтри. Двигателя го загачихме на VAG тестера в Мотор консулт във Варна и майсторите казаха, че всичко му е наред единствено, че дебитомера е с леки отклонения, но е в нормите. Центровката е на 2 градуса при нормални 3 градуса. Компресията била еднкава на четирите цилиндъра. Общо взето мотора е в много добро състояние. Колата пали на четвърт загряла и студена. Няма никакви притрисания и т.н. шумове и друго, "направо спи", обаче :
Забелязах, че между 2500 и 3000 оборота колата при ускоряване заглъхва и губи мощността си на моменти. Иначе вдига скорост над 120 - 130 но усещам, че за момент всякаш губи мощност, за момент се появява, и това го прави след този диапазон от 2500 оборота. Понеже съм маняк на тема техническа изправност, а и за първи път имам ТДИ трябва да го отстраня този проблем. Моля Ви дайте препоръки дали да махам катализатора, дали да сменям дебитомера или да почиствам, как да разбера дали е от турбото и т.н. Черпя не виртуално, лятото в курортен комплекс "Шкорпиловци" до гр. Варна всеки, който ми помогне със съвет. Пропуснах да кажа, че сам си обслужвам колата и много много не се доверявам на всеки "майстор", както и четох доста от информацията във форума.
Моля, помагайте ако Ви остане време.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище

Според мен много се вманиячаваш - карай си смело колата, и се наслаждавай. Това прекъсване ми прилича на някакво износване на потенциометъра за положението на газта. За катализатора според мен ще чуеш само препоръки за махането му. Моят съвет е да изчакаш. Дебитомера също не го бутай, и не се занимавай с излишни работи (след като колата си работи) - както казват руснаците
не мешай машине работать
Как ти измериха дебитомера - на място, или в движение ?
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
провери...
Не знам тези "отклонения" на дебитомера до колко са малки, но това си заслужава внимание. Трябва да се види до каква стойност стига дебитомера при изворсирване и под товар(т.е. на пътя). Така както обясняваш на около 2500 оборота, то тогава горе долу ти си подал газ за ускорение - е именно ако дебитомера не достига макс. си стойност то тогава няма да имаш мощност, иначе после ще си набереш, но първоначално я няма мощността. Мисля, че трябва да почнеш с проверка на дебитомера.
Успех!
Успех!
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
По въпроса
Значи четох из форумите, както и гледах брошури от чужди сайтове за почистването на дебитомера. Моля, ако някой е експирементирал и е постигнал добър резултатат, моля да сподели. Аз ще заснема с фотоапарт и ще публикувам всяко едно действие по тази процедура с необходимия коментар и ще го публикувам във форума.
Утре, ще отида в Мотор консулт - Варна, може би най-добрия сервиз и ще се консултирам и там. Просто колеги не искам да експириментирам, а правилно да диагностицирам проблема. Просто не си струва да избушвам катализатора, да сменям дебитомера, да почиствам турбото, а накрая да се окаже , че някой термодатчик не работи или имам пукнато маркуче по вакума.
За това искам да дебатираме, а не да пълним "гушите" на майсторите, не че без тях можем, ама поне да не им създаваме излишни ядове, които можем да си ги решим /отстраним/ сами.
Утре, ще отида в Мотор консулт - Варна, може би най-добрия сервиз и ще се консултирам и там. Просто колеги не искам да експириментирам, а правилно да диагностицирам проблема. Просто не си струва да избушвам катализатора, да сменям дебитомера, да почиствам турбото, а накрая да се окаже , че някой термодатчик не работи или имам пукнато маркуче по вакума.
За това искам да дебатираме, а не да пълним "гушите" на майсторите, не че без тях можем, ама поне да не им създаваме излишни ядове, които можем да си ги решим /отстраним/ сами.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Аз съм чистил дебитомер/чистиха ми го де/.Чисти се само със сгъстен въздух
Резултат-никъв-чистенето е профилактично.Дебитомера дали е читав се разбира на ВАГ-Ком,ама не се гледа за грешки ,а се следят параметрите
Махането на катализатора/най-добре изтърбушване/ е плюс по хиляда и една причини,особенно ако си с турбо с променлива геометрия-така че на това няма кво да му се колебаеш.Проблема намирисва както споменаха колегите на "почистване на реостата" ама лошото е че тая ребота е много ама много финна-така че елиминирай другите възможности първо.Друг вариант е да сработва някоя "защита" примерно на турбото ,но това с ВАГ-Ком може да се установи/за разлика от проблема с реостата на помпата/.


-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
Коментар
Благодаря ти за съвета,
Значи утре ще "избуша" катализатора, ама се притеснявам дали няма да се увеличи шума. Също утре ще конселтирам проблема с Трифон Тонев - шефа на Мотор консулт, т.и. преподавател в МЕИ - Варна. Наистина при него, значи и той цяло има един от найдобрите сервизи за дизелови двигатели във Варна. Ще ви кажа какво е тяхното мнение.
Значи утре ще "избуша" катализатора, ама се притеснявам дали няма да се увеличи шума. Също утре ще конселтирам проблема с Трифон Тонев - шефа на Мотор консулт, т.и. преподавател в МЕИ - Варна. Наистина при него, значи и той цяло има един от найдобрите сервизи за дизелови двигатели във Варна. Ще ви кажа какво е тяхното мнение.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Катализатора има два начина хубави да го премахнеш.Първия е да откачиш цялата траба и с едно желязо да избиеш керамиката.Втория е да го резнеш с флекса отдолу и да го отвориш като консервна кутия и пак да го избиеш-като след това си го заваряваш.Хубватот на двата случея е че си седи буренцето и шум и други параметри са ОК.Единствено почваш да чуваш леко виене от турбината-ама досега не съм чул човек дет да не го кефи ,а да го дразни.Махането на катализатора обаче няма да реши споменатия ти проблем 

-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Stivi
- Мнения: 8368
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Коментар
sstancheff написа:Значи утре ще "избуша" катализатора, ама се притеснявам дали няма да се увеличи шума.
Няма никаква промяна в "озвучаването" дори и след 30К така че това да не те плаши !
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
По въпроса
Днес ходих в Мотор консулт Варна. Първото, което провериха майсторите беше дали смуче въздух от някъде, като сложиха прозрачен маркуч. Установи се, че постоянно "гони" въздух, като ми казаха да сменя горивния филтър с обикновен, без вход за затопляне от излишното гориво или да затапя този вход. Оставиха ме с прозрачното маркуче и се прибрах. Пред дома си вдигам капака и гледам, че за момента не гони въздух по маркучите, но сега ще ги припасна добре и ще неутрализирам входа за излишното гориво. Между другото установиха, че на ЕГР /рециркулацията на газовете/ клапана е запушен механично маркуча и казаха, че така е по добре. След обяд съм на ВАГ ком-а ако не се оправи. А иначе, навръщане от сервиза минах около 30 км. съвсем спокойно каране 80-90 и ми даде разход по борз компютъра 2,9/100 само извънградско. Може ли да е вярно това?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Борд компютара не дава чак толкова точни показания ама като нищо е било 4 на сто
ЕГР ти е затапен ама ако самия механизъм ветре е замърсен и заклинил отворен/а тва е много често както се установи в една тема-аз затова смятам да ида да го изчистят/няма никво значение.При мене правеше същото като сложиха филтара /аз съм си с прозрачен маркуч/и после спря да гони въздух/което си е доста странно
/-как се запушва това за затопляне н нафтата-да го пробвам и аз?


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта