Здравейте!
От 2 седмици се сдобих с голф 4 1.9 тди 131к.с. Колата е със сменян двигател - преди е била 116к.с. Когато я взех нямаше никакви проблеми с вървежа, не е и пушила. Точно след 3 дни обаче се случи следното: колата почна да пуши ту бяло, ту чернослед измиване на двигателя. Също така беше изхарчила и почти цялото масло - пръчката беше почти суха. Направих диагностика: майсторът каза, че актуаторът се е скапал и трябва да се смени. Оказа се и че самата кола е с чип тунинг. Купих нов актуатор!И точно на смяната му, каза че и турбото си е отишло. Успях да запиша номера: VNT15 038253019A. Интересното е, че самото турбо се чува как свисти. Миля ви, дайте съвет какво да правя! Възможно ли е да има друг проблем? Ако е търбото - рециклиране или ново? Може ли да се намери втора употреба в добро състояние и как?
Благодаря!



Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
Не знам как прецени че двигателя е бил сменян, като ВНТ 15 е точно турбото на 116к.с
И смени майстора, няма как от актуатора да ти изхарчи маслото, дори да нямаш актуатор. Актуатора ти движи лопатките на геометрията в топлата част, вече може самия актуатор да е дефектирал и колата да пренадува/недонадува. Най-вероятно турбото е заминало, ако има масло в аспусите, щом ти пуши синкаво значи маслото отива от топлата част в аспусите и оттам се пали и изгаря със син цвят.
Турбото може да се рециклира стига да не е окопало охлювите и недей да я палиш и караш без масло...
И смени майстора, няма как от актуатора да ти изхарчи маслото, дори да нямаш актуатор. Актуатора ти движи лопатките на геометрията в топлата част, вече може самия актуатор да е дефектирал и колата да пренадува/недонадува. Най-вероятно турбото е заминало, ако има масло в аспусите, щом ти пуши синкаво значи маслото отива от топлата част в аспусите и оттам се пали и изгаря със син цвят.
Турбото може да се рециклира стига да не е окопало охлювите и недей да я палиш и караш без масло...
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
За смяната на двигателя разбрах от бившия й притежател. В никакъв случай не съм сигурна в това, което ми е казал, затова пиша и тук за компетентно мнение. За мое щастие като видях пушека се усетих, че може да е изхарчила масло и хванах проблема на време. В такъв случай някой ще ми препоръча ли човек, който разбира от рециклиране на турбо? Тъй като сервизи много, ама хора, които си разбират от работата...
Докато не намеря решение, смятам да не я карам!
Докато не намеря решение, смятам да не я карам!
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
От къде си?
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
В Годеч има читав сервиз за турбини . Адлер турбо се казва , има и обява в форума :)
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
[quote="valiosport"]Не знам как прецени че двигателя е бил сменян, като ВНТ 15 е точно турбото на 116к.с
vnt 15 е най - точно TDI ,AFN , 110 коня мотор от ранните години . По - късно е доработено в GT1749V ,което се монтира на TDI AJM 116 коня . Тази турбина в никакъв случай не се монтира на 131 коня ASZ мотор (ако за него говорим ) .
Дали е сменян мотора с по - мощен не знам . Освен мотор различни са и турбина , дюзи , всмукателен колектор ,компютър, интеркулър ,въздухопроводи, ....... . Мисля си , че не е много оферта да се сменя двигател . По скоро цялата кола . В КАТ не знам как са ви издали нов талон след подмяна на мотор с по - мощен . Там се минава Техно тест и ....... луда работа . Целта е да се види дали купето може да носи по - мощен мотор . Отделен е въпроса как точно се мери това и едва ли някой му прави впечатление , че на същото купе се монтират по 150 коня дизел и 204 коня бензин заводско . Някой колеги са убедени ,че това се прави за сигурност , а други твърдят че всичко се прави за пари .
Най - лесно е да се погледне кой е точния номер на двигателя и от там ще се разбере дали е сменян .
По - горе колега изказа мнение да си смениш майстора . +1 от мен
Поздрави .
vnt 15 е най - точно TDI ,AFN , 110 коня мотор от ранните години . По - късно е доработено в GT1749V ,което се монтира на TDI AJM 116 коня . Тази турбина в никакъв случай не се монтира на 131 коня ASZ мотор (ако за него говорим ) .
Дали е сменян мотора с по - мощен не знам . Освен мотор различни са и турбина , дюзи , всмукателен колектор ,компютър, интеркулър ,въздухопроводи, ....... . Мисля си , че не е много оферта да се сменя двигател . По скоро цялата кола . В КАТ не знам как са ви издали нов талон след подмяна на мотор с по - мощен . Там се минава Техно тест и ....... луда работа . Целта е да се види дали купето може да носи по - мощен мотор . Отделен е въпроса как точно се мери това и едва ли някой му прави впечатление , че на същото купе се монтират по 150 коня дизел и 204 коня бензин заводско . Някой колеги са убедени ,че това се прави за сигурност , а други твърдят че всичко се прави за пари .
Най - лесно е да се погледне кой е точния номер на двигателя и от там ще се разбере дали е сменян .
По - горе колега изказа мнение да си смениш майстора . +1 от мен

Поздрави .
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
Колега аз имам турбо за 1.9тди 131конски сили втора употреба даже съм го пуснал за продан и тук в форума ако искаш пиши или звънни ще ти намаля цената.кофти работа е станало с голфа но всичко се оправя.
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
Колеги,
много благодаря за всички мнения! Най-вече благодарности на ludiq от форума! Вчера монтирахме неговото турбо без проблеми - изчистиха всички пътища, тръби и тем подобни! Колата върви както трябва! Все още пуши малко, но с карането намалява все повече!
Двигателят е ASZ - дано няма повече проблеми по него. Другата седмица ще направя още 1 комп диагностика за всеки случай!
много благодаря за всички мнения! Най-вече благодарности на ludiq от форума! Вчера монтирахме неговото турбо без проблеми - изчистиха всички пътища, тръби и тем подобни! Колата върви както трябва! Все още пуши малко, но с карането намалява все повече!
Двигателят е ASZ - дано няма повече проблеми по него. Другата седмица ще направя още 1 комп диагностика за всеки случай!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
Vankata_pasat, турбото което си показал не става за голф 4 131к.с, а само за пасат, ауди А4, А6(които са с надлъжен мотор), при напречните турбото е лято с колектора и изхода за маркуча на студената част е завъртян наляво.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Vw golf 4 1.9 tdi 131кс проблем с турбо
Турбото е продадено на един колега от пазарджик.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта