Passat B6 2007г. 2.0TDI BMP луфт в зъбните колела на маслената помпа.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Passat B6 2007г. 2.0TDI BMP луфт в зъбните колела на маслената помпа.

Мнениеот misho_GTI » Пон 15 авг 2016 16:55


Колата, докато работеше на празен ход дрънчеше, чуваше се дори в купето на затворени прозорци, на студен мотор при повишаване дори до 1100 спираше =и моторът си работеше тихо, когато е загряла дрънченето спираше, чак на 1800оборота.
Прегледах доста неща - разпределителен вал, регулирах дюзите, гледах корекциите им, проверих оптегача на алтернатора и фрайлауф-а, всичко беше ОК, и накрая стигнах до предположението, че дрънчи някъде отдоло в картера. Купих, шестограм за маслената помпа, така или иначе ще свалям картера, свалих картера и открих луфт в зъбните колела. Средното зъбно колело е паразитно и има луфт при движение настрани, най долното зъбно колело е на балансиращият вал, при него има луфт при движение навътре и навън. Шестограмът още не съм го свалил, понеже ще трябва нова помпа, но ще го погледна.

Сега въпросът е: Какъв е начинът за зацепване на зъбните колела при слагане на нова помпа? И има ли възможност за рециклиране на зъбните колела.



https://www.youtube.com/watch?v=4DkcC8G1vN0




Потребителски аватар
masiven
Мнения: 162
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2007г. 2.0TDI BMP луфт в зъбните колела на маслената помпа.

Мнениеот masiven » Пон 15 авг 2016 18:17


Аз не съм чувал да дрънчи от разбита касета с валове. Този луфт мисля че е от износено легло на вала, там където влиза шестостена. А дрънченето може и да идва от маховика, особено както е описано.


misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Passat B6 2007г. 2.0TDI BMP луфт в зъбните колела на маслената помпа.

Мнениеот misho_GTI » Пон 15 авг 2016 19:07


Маховика е сменен. Не е от него.


misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Passat B6 2007г. 2.0TDI BMP луфт в зъбните колела на маслената помпа.

Мнениеот misho_GTI » Вто 16 авг 2016 22:03


Проблемът е решен, смених помпата и дрънченето спря.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта