Здравейте колеги,
От известно време забелязвам лек теч на масло - не е много силен, но вероятно съм загубил около литър за има-няма 3 хил. км. На прикачената снимка се вижда потенциалния причинител. Майсторът, без да е отварян капака на клапаните, твърди, че е целия за смяна заради някаква дребна част вътре, която не се продава отделно. Това много хубаво, но не успях никъде да го намеря нов, а в Порше искат 393 лв. за частта.
В същото време баща ми твърди, че можело да се смени само някакъв отдушник (предполагам има предвид този за картерните газове?) и ставало за минути, но е на 400 км от мен и не смея да му карам колата ако ще е за нещо, което и сам да успея да оправя.
Дайте моля ви съвет. Мога при нужда и от друг ъгъл да направя снимки.
Благодаря!
Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Капак втора употреба ще ти свърши работа!
Ако отдушника за картерните газове се е запушил, налягането се вдига доста и може да избие масло през турбината. Затова е по-добре да оправиш нещата и да не я караш.
Капак от всяка ПД ще ти свърши работа, стига да е 1,9 и да е напречен мотор
Ако отдушника за картерните газове се е запушил, налягането се вдига доста и може да избие масло през турбината. Затова е по-добре да оправиш нещата и да не я караш.
Капак от всяка ПД ще ти свърши работа, стига да е 1,9 и да е напречен мотор
- vanesto
- Мнения: 6177
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
https://www.autopower.bg/%D0%B3%D0%B0%D ... 00657.html
Виж и тук - има само гарнитурата. Аз все се каня да сменя моята, ама още не съм си купил - при мен теча е много малък.
https://www.autopower.bg/%D0%BC%D0%B0%D ... 39989.html
Сигурно за този маркуч става дума.
Виж и тук - има само гарнитурата. Аз все се каня да сменя моята, ама още не съм си купил - при мен теча е много малък.
https://www.autopower.bg/%D0%BC%D0%B0%D ... 39989.html
Сигурно за този маркуч става дума.
Последна промяна от vanesto на Сря 17 авг 2016 12:45, променено общо 1 път.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Как мога да разбера дали отдушника се е запушил?
Маркуча го извадихме и имаше малко масло по него, но не изглеждаше да е запушен. Би трябвало да е нещо вътре под тази капачка в ляво, поне така обясни майстора.
vanesto написа:Сигурно за този маркуч става дума.
Маркуча го извадихме и имаше малко масло по него, но не изглеждаше да е запушен. Би трябвало да е нещо вътре под тази капачка в ляво, поне така обясни майстора.
- vanesto
- Мнения: 6177
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Това трябва да е клапана за картерните газове, ама го няма в този сайт. Аз не съм сигурен обаче, че от него тече, ЕГР-а му е точно отгоре, а обикновено всичките протичат. Въпреки това обаче 1л/3000км си мисля, че няма как да е от там, този теч е доста минимален, да не кажа никакъв. То всъщност си личи на снимката, че ЕГР-а ти капе.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Този клапан се оказва невъзможен за намиране в нета, или аз търся грешното нещо. Vanesto, можеш ли да погледнеш на този сайт:
http://www.autodoc.bg/avtochasti/vw/gol ... 63-1-9-tdi
От тук си бях взел серво преди половин година, хубавото е че по картинки могат да се търсят някои части, това помага когато всеки използва различен термин за една и съща част.
http://www.autodoc.bg/avtochasti/vw/gol ... 63-1-9-tdi
От тук си бях взел серво преди половин година, хубавото е че по картинки могат да се търсят някои части, това помага когато всеки използва различен термин за една и съща част.
- vanesto
- Мнения: 6177
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Тая простотийка май я няма афтър маркет, от морга я търси, щото оригинална ще е много скъпа сигурно. За моя мотор излиза, ама не знам дали е същата:
https://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%BB%D ... 8c101.html
https://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%BB%D ... 8c101.html
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Мисля че имаше публикация по темата на специализирания сервиз DAS AUTO - там пишеше че въпросния капак върви заедно с филтъра. Разгледай им темата.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Тъкмо бях написал това и ми излезе твоето мнение :)
Чух се преди малко с монтьора да проверя дали ням да стане по със смяна на клапан, но по неговите думи проблемът е в някаква мембрана, която е вътре в клапана - скъсала се била и от там пръскало маслото.
Според него на новите модели (май 2003 година минава за нов модел) нямало как да се смени клапана само, защото е част от капака. Звучи ли това правдоподобно? Ако е така ще почвам да обикалям моргите.
Чух се преди малко с монтьора да проверя дали ням да стане по със смяна на клапан, но по неговите думи проблемът е в някаква мембрана, която е вътре в клапана - скъсала се била и от там пръскало маслото.
Според него на новите модели (май 2003 година минава за нов модел) нямало как да се смени клапана само, защото е част от капака. Звучи ли това правдоподобно? Ако е така ще почвам да обикалям моргите.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Или може да му присадиш PCV клапан от AFN, AVG, AHF и т.н. колегата vanesto е дал линк две мнения по-нагоре.
Също така може да ти смуче маслото ако маркуча от клапана към смукателните тръби не уплътнява добре или има дупка.
При мен от протрито на тоя маркуч за 20-30 км маслото осезаемо намаля. Смених маркуча и не е бутвало от тогава.
Също така може да ти смуче маслото ако маркуча от клапана към смукателните тръби не уплътнява добре или има дупка.
При мен от протрито на тоя маркуч за 20-30 км маслото осезаемо намаля. Смених маркуча и не е бутвало от тогава.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Тази сутрин поразгледах и наистина нямаше как да се махне клапана от капака, та взех за 30 лева на старо един. Мисля утре сутрин да сменя стария капак, ще видим дали ще тече отново.
Иначе за който се интересува - новия капак с гарнитурата в Евро07 го имаше за 360, чака се няколко дни за внос. Алтернатива е Порше - 393 лв.
Иначе за който се интересува - новия капак с гарнитурата в Евро07 го имаше за 360, чака се няколко дни за внос. Алтернатива е Порше - 393 лв.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Алтернативата е Шкода официалния представител - 186 лв. преди 2 години като питах.
Иначе аз имах същия проблем и бях набедил въпросния клапан и гарнитурата на капака. Разходът на масло беше същият - 1л./3000 км. При мен се оправи със смяна на сегменти и уплътнения на клапаните.
Но това е моят случай. Ако маслото е ново или около средата на живота си, както беше при мен и го гореше, си мисля, че проблемът ти е другаде, а не е капака. Ако гори толкова към края на живота си 1000-2000 км преди смяна, за мен е нормално, особено ако я натискаш.
Иначе аз имах същия проблем и бях набедил въпросния клапан и гарнитурата на капака. Разходът на масло беше същият - 1л./3000 км. При мен се оправи със смяна на сегменти и уплътнения на клапаните.
Но това е моят случай. Ако маслото е ново или около средата на живота си, както беше при мен и го гореше, си мисля, че проблемът ти е другаде, а не е капака. Ако гори толкова към края на живота си 1000-2000 км преди смяна, за мен е нормално, особено ако я натискаш.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
При мен го гори в началото на цикъла - реално в първите под 3 хил. км от смяната на филтрите и маслото. Като е било от уплътнения по твоя капак имаше ли масло? Моят целия се омаза, включително тази сутрин преди смяната с новия капак имаше новоразсипано масло.
Мисля да покарам ден-два, но за жалост ще е в градска среда и няма да могат да се вдигнат много обороти. Инстинският тест ще е идната седмица, тогава ще се види дали още ще тече.
Иначе благодаря за съвета с Еуратек, ако разликата в цената действително е такава, е направо фрапираща. Не би трябвало да има кой знае какви разлики между капаците, макар че вчера видях 3 различни такива за 1.9 с помпа-дюза.
Мисля да покарам ден-два, но за жалост ще е в градска среда и няма да могат да се вдигнат много обороти. Инстинският тест ще е идната седмица, тогава ще се види дали още ще тече.
Иначе благодаря за съвета с Еуратек, ако разликата в цената действително е такава, е направо фрапираща. Не би трябвало да има кой знае какви разлики между капаците, макар че вчера видях 3 различни такива за 1.9 с помпа-дюза.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Да. Беше омазана доста. Клапанът за картерните газови лесно може да се провери дали губи от там - с импровизиран кеч кен и 2 бр. маслоустойчиви маркуча. За около 4000 км беше напълнила 50 гр. масло.
Дано със смяната на капака да се оправи. Също така и маслото можеш да смениш. Пробвай с друго 5в40.
Иначе действително цената в еуратек е фрапиращи по-ниска.
Дано със смяната на капака да се оправи. Също така и маслото можеш да смениш. Пробвай с друго 5в40.
Иначе действително цената в еуратек е фрапиращи по-ниска.
Re: Голф 4 1.9 131кс - Теч от капака на клапаните
Клапана за газовете го изчистихме, така че ще се види дали ще тече. Иначе масло определено ще ми се наложи да си взема резервна туба - вчера моята се изпразни тотално. Ти какво ползваш? Аз съм с Мотул Специфик.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта