Чистене на сонда и резервоар?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Чистене на сонда и резервоар?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 07 май 2007 13:44


Понеже се навъдиха доста теми за лошото гориво тук и един колега дори се оказа че това му е "неоткриваемия проблем".Също така съм забелязал че доста хора го правят профилактично.Молбата ми е който е правил или присъствал на такава опреация да сподели впечатления.Доколкото знам чистенето на самата сонда е доста по елементарна операция от целия резервоар-ако някой знае само за нея също да споделя.Снимки и схеми ако има пък :D
P.S.Ако има пускана тава тема някой да даде линк щото аз не открих :cry:




edberg
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 06 май 2007 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот edberg » Пон 07 май 2007 20:21


Аз карам Bora, за нея мога да ти кажа. Като се има в предвид че не се различава много от Golf 4 мислиа че може да ти сварши равота. Сондата се намира под задната седалка. Развиват се три болчета, разкачаш датчика на резервоара, освобождаваш маркучите и вадиш самата сонда. След тово продухваш с компресор двата отвора на маручите. По звука ще познаеш кога да спреш. сглобиаваш по обратниат ред и си готов!


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот hq » Сря 13 фев 2008 23:54


Абе аз се опитвах да ги сваля тия марку4и ама така и не успях. Отдолу има някакви пластмасови джаджи дето не се светнах как се махат и така и не услях да извадя сондата. Как то4но се отка4ат марку4ите?


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Чет 14 фев 2008 15:52


Я кажете наистина, че ми е интересно. Има ли смисъл изобщо от тази маневра, защото аз доколкото знам всичките мръсотии от резервоара си се засмукват от помпата и отиват в горивния филтър. И каква е вероятността след разглабянето и ваденето на сондата, горивомерът да започне да дава грешни стойности. Ще се радвам, ако някой ги е правил тези неща да сподели, особено за Голф 3.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 фев 2008 16:03


Чистенето на самата сонда при наще коли е безмислено/разбрах го след като пуснах темата/.Добре е да се свали и изчисти целия резервоар - голяма гняс падала ,ама и си е играчка.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Чет 14 фев 2008 17:51


Нека някой, който го е правил да сподели, че ми е интересно. Има ли смисъл и след това как е сглабянето на сондата за да показва вярно.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 фев 2008 18:35


niksi от форума го е правил на един колега.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот hq » Чет 14 фев 2008 20:10


Ами освен много да се помолим на никси да ни светне с подробности по тая операция, щото аз ли4но стигнах до махането на марку4ите и там блокирах, щото отдолу от към резервоара са захванати с някакви пластмасови скоби или нещо подобно и аз не успях да ги махна явно има някакъв 4алъм оба4е като не го знае 4овек, а идва време да се ходи на Ов4арица за бял амур.............
niksi please :weep:


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Чет 14 фев 2008 20:13


Rabbit_TDI написа:Чистенето на самата сонда при наще коли е безмислено/разбрах го след като пуснах темата/.Добре е да се свали и изчисти целия резервоар - голяма гняс падала ,ама и си е играчка.
Защо е безсмислено? От гледна точка на това, че и резервоара ли ще е мизерия или просто самата сонда няма нужда от чистене. Аз мойта съм я вадил и не беше замърсена, самото вадене не е трудно, най-гадното е махането на оригиналните скоби на самите маркучи, които излизат и влизат в сондата.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 фев 2008 23:31


В смисъл и двете - наще помпи нямат конструктивен недостатък да се запушат ,а и голямата мизерия пак си остава в резервоара.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 15 фев 2008 0:07


Я врътнете по един резервоар биодизел , метнете 2 филтъра в боклука и си легнете с чувството на изпълнен дълг към колата и към себе си :wink: :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 15 фев 2008 0:18


juve написа:Я врътнете по един резервоар биодизел , метнете 2 филтъра в боклука и си легнете с чувството на изпълнен дълг към колата и към себе си :wink: :D

Е то точно чистенето на резервоара е начина да се спаси филтъра преди биодизел.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 16 фев 2008 22:35


Е то точно чистенето на резервоара е начина да се спаси филтъра преди биодизел.

Това добре , чистенето като краен резултат е препоръчително , ама както отбелязаха ...мисля 2 ма колеги , заигравали се с биодизела , се похарчват 1 до 2 филтъра според състоянието ..... не знам дали си заслужава погледнато от мързелива гледна точка човек да си даде хамалогия за резервоара , вместо да метне един филтър на боклука и да си сложи един в багажника ..за всеки случай ;)... пък и с биото се джитка лятото и не е нещо много гадно ...пиеш си каЙВЕ , менкаш филтър , чашката и филтъра на боклука и пей сърце :D - остава ти само миризма на мекици като бонус 8)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 фев 2008 13:55


И тва е верно :)


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Вто 19 фев 2008 12:50


Брейй, никой ли не я е правил тая процедура, че да сподели колко е трудно, има ли смисъл и какво е постигнал евентуално.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта