Здравейте фенове на ВАГ.
От две седмици и аз се включих с покупка на автомобил СЕАТ Толедо 2005г. с посочения мотор. Доста изчетох за различни проблеми с антифриза, но точно като моя не срещнах, затова ако аз съм пропуснал, моля за извинение и да се премести темата. Ето го и моя случай: При студен двигател и ниво около 2 см. НАД минимума закупих автомобила. След около 150 км. започна да мига червен диод и се чуха 3 звукови сигнала. СЛед направена справка в инстукцията за експлоатация разбрах, че това е или ниско ниво на антифриза, или прегрял двигател. Стрелката на термометъра не е мърдала от 90 градуса, убеден съм. Проверих нивото и то наистина беше почти до дъното на казанчето. Развих капачката, за да долея, като след 2 оборота се чу изпускане на налягане от охл. система и в същия момент нивото на антифриза се покачи до ниво около 1 см. ПОД минимума. Долях около 300-400 мл., лапмата изгасна, течове не установих, но след около 200 км ситуацията се повтори - сигнал ниско ниво, развиване на капачката, испускане на налягане, покачване на нивото на антифриза до 1 см.ПОД минимума, доливане и нови 200км. През цялото време съм следил температурата и съм сигурен, че показанията не са минавали 90 гр.ц. След няколко доливания реших да спра да доливам, а само да развивам капачката на разш.съд, за да установя разлика, но такава не последва. Изминах 1500 км. без да доливам и в момента, когато и да развия капачката нивото се покачва до 1 см. под минимума. Да допълня, че съм сигурен, че изхвърля тия 400 мл. антифриз, защото при едно от доливанията след около 60 км. спрях за нощуване автомобила и на сутринта в зоната под разширителния съд имаше капало антифриз, като това беше единствения случай на теч, но при огледа се виздаха и мокри следи в двигателния отсек под разшерителния съд. При стискане на маркучите на охладителната систем са ттвърди, да речем, че при ноемални усилия ги свивам с около 0,5 см. от всяка страма, а при развита капачка мога да събера стените. Това е аз дебелите маркучи на охладителната система. Четох за капачки , глави и гарнитури, предполагам, че едното от всичко описано ме чака и мен, но тъй като не срещнах точно такъв проблем, реших да споделя.
Благодаря за всяко мнение за евнтуален дефект, проверка, ремонт и т.н.
Хубава седмица на всички.
1,9 ТДИ 105к.с. код на мотора BJB - изхвърля малко антифриз РЕШЕНО
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 15 дек 2009 13:43
- Автомобил: SEAT Toledo 2005
- Двигател: BJB
- Местоположение: Shumen
1,9 ТДИ 105к.с. код на мотора BJB - изхвърля малко антифриз РЕШЕНО
Последна промяна от wpv на Нед 02 окт 2016 6:24, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
http://www.catcar.info/audivw/?lang=en& ... NDI0NjA%3D
Провери маркучите на казанчето за запушване. А също и топлообменниците поз.40,44 и 45 може да са затлачени и да не пропускат потока.
Провери маркучите на казанчето за запушване. А също и топлообменниците поз.40,44 и 45 може да са затлачени и да не пропускат потока.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 15 дек 2009 13:43
- Автомобил: SEAT Toledo 2005
- Двигател: BJB
- Местоположение: Shumen
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
При първа възможност ще ги проверя. Какъв е този съд на позиция 40? Предназначение и местоположение, ако може. 45 предполагам е радиаторчето за отпление на купето. Искам само да допълня, че преди два дни си направих експеримент и управлявах автомобила за около 15 км. на магистралата със скорост около 170 км/ч, но няямаше никаква промяна спрямо описаната ситуация. Благодаря за съвета.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
45 ми прилича на маслен охладител. 40 май е същото . Би трябвало да имаш единия от двата варианта 40 или 45. А радиатора за парното го няма на схемата той е свързан към щуцери 22 и 23.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Абе нещо все ми се струва че водната помпа прави мизерии...Провери все пак маркучето дето влиза в разширителния съд дали минава антифриз през него и дали е с добро и постоянно налягане.
А goppa, как мислиш ? Имах подобен случай преди години-оказа се водна помпа ,направо си "пикаеше" в разш. съд.
Смяна на помпа+промивка на системата и "тока дойде".
А goppa, как мислиш ? Имах подобен случай преди години-оказа се водна помпа ,направо си "пикаеше" в разш. съд.
Смяна на помпа+промивка на системата и "тока дойде".
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Щом му гълта антифриза и после го връща значи го натъпква някъде където има затворен въздух и не може да долее казанчето заради запушване.
А за твоя случай от преди години трябва да хвърля един боб за да разбера на каква кола се е случил :)
А за твоя случай от преди години трябва да хвърля един боб за да разбера на каква кола се е случил :)
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Не хвърляй боб-за Г2 става въпрос,ама беше поне преди 15-на години и не си спомням много подробности,освен че маркучето едва пикаеше в съда.А конкретно случая на колегата ми стана интересен,защото точно вчера на един мой колега му се случи пред мен почти същото нещо на Ауди Б4,ама доста по-брутално-без да е прегряла ,маркучите меки(имах чувството че са празни),а взе да хвърля антифриза.ама направо в огромни количества.Доливаме вода, потъва някъде и след 1-2 минути буквално като гейзер я изхвърля през отвора на разш. съд.От маркучето към съда излизаше само леко пара(при подаване на газ).Накрая колегата се ядоса и закара колата някъде на майстор.Чакаме да каже каква е причината.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
На колегата ти му е издухана гарнитура на главата или е цепната главата, щом прави гейзери.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Цялата симптоматика показва, че има въздух в системата, при работа на двигателя той се компресира и нивото спада. Като отвори капачката налягането намалява и антифриза идва нагоре. Вариант е нещо да е правена преди продажба и да не е добре обезвъздушена. На един приятел се наложи с подемник да му вдигат предницата защото въздуха се беше събрал в главата. За проверка е и капачката, въпреки че тия на фолксваген не са толкова елементарни като на някои други коли - опел, рено и т.н. Но щом все пак има и антифриз текъл - някъде по пътищата има малка пукнатина или срез и оттам 100% влиза въздух.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
goppa написа:На колегата ти му е издухана гарнитура на главата
Aбе и това предположихме вчера,ама нито имаше антифриз в маслото ,нито обратното,нито е прегрявала,нито са се втърдили маркучите.Знам че може да духне гарнитура и без тези симтоми ама ....

-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 15 дек 2009 13:43
- Автомобил: SEAT Toledo 2005
- Двигател: BJB
- Местоположение: Shumen
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на мотора BJB - изхвърля малко антифриз
Маркучите на казанчето не са запушени. Вижда се течноста да циркулира, топлообмениците ще ги търся и проверявам след няколко дни, когато сменям антифриза.
До колегата Стефан Нанков - имаше един единствен теч, защото спрях автомобила около 60-80 км. след доливане (долях в ЕЛена, а се паркирах в Севлиево), т.е. все още не се е изцедило изхвърленото количество анфриз, поне аз така си го обяснявам. Дайте някой практичен съвет за обезвъздущаването при смяна на антифриза. Това ще го направя в следващите десетина дни.
Хубав ден на всички.
До колегата Стефан Нанков - имаше един единствен теч, защото спрях автомобила около 60-80 км. след доливане (долях в ЕЛена, а се паркирах в Севлиево), т.е. все още не се е изцедило изхвърленото количество анфриз, поне аз така си го обяснявам. Дайте някой практичен съвет за обезвъздущаването при смяна на антифриза. Това ще го направя в следващите десетина дни.
Хубав ден на всички.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 15 дек 2009 13:43
- Автомобил: SEAT Toledo 2005
- Двигател: BJB
- Местоположение: Shumen
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Да дам още малко информация. Сменена капачка по съвет на майстори. 3 дни граско и не изхвърли антифриз, помислих, че ще мина тънко и ...вчера за Варна по магистралата със скорост около 130-140 след около 60-70 км всичко се повтори - три звукови сигнала и започна да мига червения диод за ниско ниво на антифриза. Тази сутрин допълних отново казанчето до средата и се прибрах от Варна до Шумен със скорост 110 км в час. Никакви проблеми. При спирането в Шумен погледнах казанчето и беше точно наполовина. Нямам обяснение и тъй като 8 септември ще сменям ремък, ролки и водна помпа, направо се чудя дали да смъквам главата за проверка. Благодаря на всички за мненията и съветите! Весели празници!
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Глава или гарнитура , за съжаление.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 15 дек 2009 13:43
- Автомобил: SEAT Toledo 2005
- Двигател: BJB
- Местоположение: Shumen
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Главата е свалена. На 3 ти цилиндър по гарнитурата имаше черни следи от нагар в посока охладителната система. Смятам, че това е бил проблема, но след като е свалена отива на проверка, пасване на клапани и нови гумички със семеринг на разпределителния вал. Какава е разликата между червения и синиоя ахтифриз? Само в цвета ,ли? Колата беще с червен, а сега ми дадоха син?
Успешна седмица на всички.
Успешна седмица на всички.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: 1,9 ТДИ 105к.с. код на моъора BJB - изхвърля малко антифриз
Аааа не син. Червен - той е за употреба на алуминиеви двигатели, синият ще образува окиси, ще се задръсти охл. система и чао. Връщай го синия за червен... Ама и какъв майстор ти прави колата... ако не направи забележка за цвета повече там да не ходиш...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта