Здравейте колеги!
Като нов член на клуба, ако нещо напиша, или направя не както трябва, моля да ме извините!
Имам въпрос, а именно:
Колата която купих е "Vento" TD 75 коня, 1993 г.
За сега върви нормално и бих казал, много добре и разхода е добър, но трака като шевна машина, със според мен силен металически звук.
Казаха: повдигачите. Свалихме, разглобихме, измихме и ги качихме обратно.
Казаха: Така не се прави, трябваше само да ги измиете, без разглобяване, защото си имали път на действие и не можело да се улучи отново.
Казаха, тракането е от повдигачите. Купих чисто нови от магазин, добра марка, но не я помня.
Поставихме ги, но си трака по същият начин.
Слагах и добавка за дизел, и добавка /руска, от военните/ в маслото, всичко си е по старому.
Сега се говори за някакъв ъгъл на предварения ли, що ли и тест на дизеловите помпи.
Скъпи колеги, ако сте имали подобен проблем, или знаете причината и начина за отстраняването му, моля ви да ми ги кажете и дадете препоръки.
p.s. Иначе, да чукнем на дърво, върви стабилно, включва си турбото и ми доставя голямо удоволствие!
Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Какво масло сложихте?
Преди карал ли си дизел?
Ако да, какъв?
От къде си?
Тези мотори имат един проблем - болта на шайбата на коляновия вал, централния болт.
Преди карал ли си дизел?
Ако да, какъв?
От къде си?
Тези мотори имат един проблем - болта на шайбата на коляновия вал, централния болт.
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Дядото от който го купих, го беше карал 10Д, че било по евтино и го сменял на 4-5 000 км.
Сложих масло NISOTEC - AUTOLINE PS - 10W - 40 полусинтетика, по препоръка на приятели с магазин за авточасти.
Да, но малко и епизодично, обикновено за помощ на приятел, преместване, един вид. Опел-Кадет 1.6 и Опел-Омега 2.0. Стари издания.
От София град съм.
Проблема е в болта на шайбата на коляновия вал, казвате, ама как да го реша и лошо ли е че го карам тракайки?
Сложих масло NISOTEC - AUTOLINE PS - 10W - 40 полусинтетика, по препоръка на приятели с магазин за авточасти.
Да, но малко и епизодично, обикновено за помощ на приятел, преместване, един вид. Опел-Кадет 1.6 и Опел-Омега 2.0. Стари издания.
От София град съм.
Проблема е в болта на шайбата на коляновия вал, казвате, ама как да го реша и лошо ли е че го карам тракайки?
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Не, не казвам, че е там проблема. Сега, след тази уникална информация за маслото м10D ми е ясно, че проблема може да е на много места. Консултирай се със сервиз, може масленната помпа да е позапушена, това масло как не е убило турбото незнам... 

- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Може действително да трака от много неща, така е трудно да се каже по нета. Как ги купувате такива коли от мундари не зная...
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Ако центровката е наред , ако няма проблем с обтегач на пистовия ремък ( ако е с такъв ), ако въобще е наред мотора и ако продължава да трака металически- дължи се на износено перо на маслената помпа и нута във вакуум помпата, там където влиза перото.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Да не би да има голямо предварение на помпата.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Spas написа:това масло как не е убило турбото незнам...
Не го е убило заради червената думичка, човека едва ли е вдигал повече от 2000об.
cvlaev написа:Дядото от който го купих,
Качи клипче да чуем как чука.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
След като са сменени повдигачите, остава да трака и от горивната помпа.
Кажи, колега, като дръпнеш авансатора, ако го имаш - в ляво от волана, променя ли се металическия звук - съвсем лека ще е промяната.
Ако се променя - може и от предварение/закъснение на помпата да е.
Проверката е описвана във форума, както и почти всички възможни проблеми по колата...
(търси за AAZ, ААЗ, АА3 (три) и всякакви варианти на изписване кирилица/латиница, 1.9 ТД/TD... Аз точно това направих, като си взех моя TD)
Накратко за предварение/закъснението - нужно е да се свали капака на клапаните и капачката, която е между скоростната кутия и двигателя - една голяма пластмасова "тапа". Там, където е "тапата", когато разпределителния вал е в ГМТ (горна мъртва точка), ще видиш белег на маховика, ГМТ е когато "гърбиците" на първи цилиндър (най-близо до ремъците) са нагоре и двата (2 без 10 часа образно казано) и в същия момент, зъбното колело на помпата може да се застопори с около 16мм щифт към опората зад зъбното колело или по белег ако има. Това са белезите, по които се зацепва ангренажа.
Според това, къде е дупката за зацепване на з.колело на помпата може до някъде да се каже дали е на предварение или закъснение. Освен това, има и още нещо - нужен ти е "дълбокомер", който се поставя на мястото на централния болт на помпата, между изводите на тръбите за високо налягане към дюзите (като гледаш към помпата - в дясната страна). Когато всичко е на белези, "дълбокомера" трябва да показва между 0.7 и 0.9, като заводски е 0.8мм.
Добре дошъл в клуба!
Кажи, колега, като дръпнеш авансатора, ако го имаш - в ляво от волана, променя ли се металическия звук - съвсем лека ще е промяната.
Ако се променя - може и от предварение/закъснение на помпата да е.
Проверката е описвана във форума, както и почти всички възможни проблеми по колата...
(търси за AAZ, ААЗ, АА3 (три) и всякакви варианти на изписване кирилица/латиница, 1.9 ТД/TD... Аз точно това направих, като си взех моя TD)
Накратко за предварение/закъснението - нужно е да се свали капака на клапаните и капачката, която е между скоростната кутия и двигателя - една голяма пластмасова "тапа". Там, където е "тапата", когато разпределителния вал е в ГМТ (горна мъртва точка), ще видиш белег на маховика, ГМТ е когато "гърбиците" на първи цилиндър (най-близо до ремъците) са нагоре и двата (2 без 10 часа образно казано) и в същия момент, зъбното колело на помпата може да се застопори с около 16мм щифт към опората зад зъбното колело или по белег ако има. Това са белезите, по които се зацепва ангренажа.
Според това, къде е дупката за зацепване на з.колело на помпата може до някъде да се каже дали е на предварение или закъснение. Освен това, има и още нещо - нужен ти е "дълбокомер", който се поставя на мястото на централния болт на помпата, между изводите на тръбите за високо налягане към дюзите (като гледаш към помпата - в дясната страна). Когато всичко е на белези, "дълбокомера" трябва да показва между 0.7 и 0.9, като заводски е 0.8мм.
Добре дошъл в клуба!
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Добре заварил! Благодаря на всички колеги от сърце! Това което сте ми писали ще го принтирам и ще го дам да го прочете моя приятел, който ми прави всичко. Ще направя и клип за тракането.
Но от два дни сутрин като тръгвам ми прави един номер за който нямам обяснение. От както съм я взел го нямаше.
Като дам контакт и изчакам да угаснат свещите, в момента да завъртя и изчезват всички светлини на таблото и не мъцва стартера. Изключа, дам контакт, светват. Загаснат свещите, ха да завърти, пак няма никой. Обикновено на 2-3 ият път, без да има светлини на таблото, завърта и пали. Оборотомера не реагира, не знам защо. Тресе яко, но полека се успокоява. Пистовия свири за около минута две и и спира да свири, оборотомера тръгва и ЦЯЛ ден няма този, както и други проблеми. Пали си, върви си и ме слуша цял ден, да не му е уроки !!! Ровихме да търсим сфера за централно заключване и да не би там да сме мръднали някоя жичка. Ох и него трябва да го правя някак си! Защо са го прецакали и изключили, да им се чуди човек. И алармата са махнали и не можа да ми даде смислено обяснение старчето, защо. За него, до центъра на Пирдоп и до селото на жена му / на 15 км. /му е вършила работа количката, за какво са му екстри....... Та така, с ваша помощ, надявам се да го очовеча автомобилчето, че много ме кефи, много!
Но от два дни сутрин като тръгвам ми прави един номер за който нямам обяснение. От както съм я взел го нямаше.
Като дам контакт и изчакам да угаснат свещите, в момента да завъртя и изчезват всички светлини на таблото и не мъцва стартера. Изключа, дам контакт, светват. Загаснат свещите, ха да завърти, пак няма никой. Обикновено на 2-3 ият път, без да има светлини на таблото, завърта и пали. Оборотомера не реагира, не знам защо. Тресе яко, но полека се успокоява. Пистовия свири за около минута две и и спира да свири, оборотомера тръгва и ЦЯЛ ден няма този, както и други проблеми. Пали си, върви си и ме слуша цял ден, да не му е уроки !!! Ровихме да търсим сфера за централно заключване и да не би там да сме мръднали някоя жичка. Ох и него трябва да го правя някак си! Защо са го прецакали и изключили, да им се чуди човек. И алармата са махнали и не можа да ми даде смислено обяснение старчето, защо. За него, до центъра на Пирдоп и до селото на жена му / на 15 км. /му е вършила работа количката, за какво са му екстри....... Та така, с ваша помощ, надявам се да го очовеча автомобилчето, че много ме кефи, много!
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Ето за сравнение как звучи AAZ в перфектно здраве току що запален на -20
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
И малко отклонение,казваш че му се радваш като включи турбото,но този ТД не е ли чист дизел
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Извинявам се ,сега видях в ауто дата,че е турбокомпресор
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
cvlaev написа:...Като дам контакт и изчакам да угаснат свещите, в момента да завъртя и изчезват всички светлини на таблото и не мъцва стартера. Изключа, дам контакт, светват. Загаснат свещите, ха да завърти, пак няма никой. Обикновено на 2-3 ият път, без да има светлини на таблото, завърта и пали.
Най-вероятно слаб акумулатор или не зарежда алтернатора. След 2-3 пъти подгряване пали от компресията и загрятото около дюзите.
cvlaev написа:Оборотомера не реагира, не знам защо. Тресе яко, но полека се успокоява. Пистовия свири за около минута две и и спира да свири, оборотомера тръгва и ЦЯЛ ден няма този, както и други проблеми.
Може и ролката/шайбата на алтернатора да е проблема - може от там да свири ремъка. Ще ти трябва втори човек да пали сутрин, а ти да гледаш какво се случва...
cvlaev написа:Ровихме да търсим сфера за централно заключване и да не би там да сме мръднали някоя жичка. Ох и него трябва да го правя някак си!
Сферата и ние я гледаме и се чудим...

Може да е навсякъде, но най-вероятно около бушоните имаш кутийка за ел-централно, ако е с вакуум машинка- не знам къде е - мисля, че беше под задните седалки или някъде в багажното в страничните джобове...
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Vento TD 75 коня 1993 г. - силно трака мотора
Относно проблема с незавъртането на стартера,провери клемите на акумулатора дали контактуват добре и ги затегни
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 72 госта