Здравейте.
При смяна на ГНП, вече 2-ри ден имам главоболие с центровката, а не го правя за първи път! На няколко пъти зацепвам на 1-ви цилинтър, като спазвам всички белези - на маховик, контра на разпр. вал и камък 10 за гнп, който винаги ползвам при центровка. Искам да спомена само, че проблеми с демпферна шайба, зъбно колело и т.н нямам, тъй като са сменяни вече и няма никакъв луфт! ПРоблема е, че е в ПРЕКАЛЕНО голямо предварение, тайминга е 255 и когато се опитам да бутна помпата в закъснение, се променя максимум до 130-140, като след това е трудно, да не кажа почти невъзможно да запали колата, т.е трябва бъде в предварение за нормален старт. Милиграмите си стоят на 3.8-4.0. На канал 004 пък, във втората графа ми изписва 2.2 BTDC, а в третата 18.2 BTDC, duty cycle - 2% . Бутайки помпата в закъснение, усещам, че достигам максимума на завъртане, а както вече споменах, явно не достига достатъчно гориво за запали веднага... И докато не съм забравил... появява се грешка - 00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference
Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Тоя камък 10 къде го буташ не ми е ясно,но ф-то мисля че е 6мм
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
В най-малкия отвор на зъбното колело колега. Ползвам удължен камък.
Между другото, да вметна че съм сменил горивния филтър. Има нещо странно което ме съмнява да има отношение по проблема. Горивните тръбички ми направи впечатление че когато искам да завъртя помпата в закъснение, се изкривяват леко, като предварително съм ги отхлабил за да може да се завърти цялата помпа. Възможно ли е да напъват по някакъв начин тялото на помпата и да спира горивоподаването? Другото е, че някои се разминават с отвора на дюзите...
Между другото, да вметна че съм сменил горивния филтър. Има нещо странно което ме съмнява да има отношение по проблема. Горивните тръбички ми направи впечатление че когато искам да завъртя помпата в закъснение, се изкривяват леко, като предварително съм ги отхлабил за да може да се завърти цялата помпа. Възможно ли е да напъват по някакъв начин тялото на помпата и да спира горивоподаването? Другото е, че някои се разминават с отвора на дюзите...
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
на новото гнп да не му е заседнал авансовия клапан и за това да е в голямо предварение...?
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
направи си тест с вагкома на въпросния клапан
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Малко "развитие" по темата: след проверка на клапан и центровка, тайминга не се променяше значително. Взех ГНП от работещ двигател, сложихме я - резултата почти същия. Всичко се зацепи с подходящите за целта инструменти, белега на обтяжната ролка се местеше на моменти и я смених както и нов горивен филтър. При въртене притрисва сякаш е била задавена, и идва момент в който завърта за няколко секунди и пак само празно въртене .. . Отворихме помпата и вътре имаше нафта малко повече от половината. Също така докато опитва да запали, излиза бял пушек. Почти съм изчерпан откъм варианти....
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Какво значи "малко повече от половината"?
А белия пушек докато се мъчи да пали може да еот свещи или неточност на момента на впръскване.
Пробвай с друга умна дюза каквацентровка ще покаже.
А белия пушек докато се мъчи да пали може да еот свещи или неточност на момента на впръскване.
Пробвай с друга умна дюза каквацентровка ще покаже.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Имам предвид, че почти е пълна, защото имах съмнения, че няма нафта вътре. По принцип свещите не съм ги сменял, и смятам да ги проверя тях както и умната дюза. Направи ми впечатления че точно края на кабелчето който влиза в дюзата е леко сцепен, но не би ли трябвало да изписва грешка на Vag-Com?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference
Това ми го е показвало при опит за стартиране с разхлабена помпа.
Според ростек може да е от
1 зареден бензин вместо нафта
2 въздух или вода в горивото
3 сбъркана центровка
4 дефект в електрическата горивна помпа ( ако имаш такава в резервоасра)
Между другото, как си обезвъздушаваш помпата?
Това ми го е показвало при опит за стартиране с разхлабена помпа.
Според ростек може да е от
1 зареден бензин вместо нафта
2 въздух или вода в горивото
3 сбъркана центровка
4 дефект в електрическата горивна помпа ( ако имаш такава в резервоасра)
Между другото, как си обезвъздушаваш помпата?
Последна промяна от goppa на Нед 27 ное 2016 20:25, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Преди имах една останала ръчна помпа от лада и с нея се получаваше, но така и не я намерих до ден днешен. Има ли вероятност ако има проблем в умната дюза да изписва пак точно тази грешка 00550?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Ами доколкото знам умната дюза казва на комптъра кога е впръскала, т.е тя е датчика за момента на впръскване.
За обезвъздушаването виж втория инструмент в тази тема:
viewtopic.php?f=11&t=461832
Върши идеална работа :)
За обезвъздушаването виж втория инструмент в тази тема:
viewtopic.php?f=11&t=461832
Върши идеална работа :)
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Белия пушек едва ли е от свещите... Странно и този тайминг 255 чак.. Нещо не е наред..Искам малко да помисля.
Да питам само : мерена ли е компресията на мотора? А и колата талянка ли е ( имаше мисля някаква връзка с компа, на коли от Италия ) ?
Да питам само : мерена ли е компресията на мотора? А и колата талянка ли е ( имаше мисля някаква връзка с компа, на коли от Италия ) ?
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
инстурмента със сигурност ще го пробвам. Иначе - да колата е от Италия. Тайминг 255 беше с ГНП която аз имам. А тази с която пробвам в момента е от работещ двигател и съм убеден че няма проблем с нея. Друго ми направи впечатление, че ако опитам през дюзата да обезвъздуша, започва след известно време да хвърля нафта - първата причина която ми идва на ум е въздух, и евентуално умната дюза да не е наред. Компресия не е мерена.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
tedoto написа: Искам да спомена само, че проблеми с демпферна шайба, зъбно колело и т.н нямам, тъй като са сменяни вече и няма никакъв луфт!
Кога, защо и как сменя зъбното колело?
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat Syncro AFN 110 к.с - Проблем с центровка - прекалено голям тайминг
Може би преди повече от година го смених, защото демпферната шайба беше почти разбита и четох че е хубаво да се смени и зъбното колело с болта, с цел избягване по-големи проблеми със самата шпонка и бъдещи главоболия с вала. Смених го по нормалния начин с динамометричен ключ натегнах 90 Нм + 90 градуса и съм нямал проблеми досега. Челото на вала беше в добро състояние. Не съм използвал силикони и др. за болта, четох много теми където някои са "за" други "против " слагането на каквото и да било по самия болт и го натегнах само с точните числа. Много е странно, защото когато я зацепих запали и то много добре заработи двигателя, бих казал по-добре от преди без големи вибрации. Но за много кратко време и оттогава насам започна да прави тези номера с притрисване при палене сякаш малко не й достига за да заработи двигателя.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта