Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Здравейте колеги.И аз да се оплача от година и нещо карам Ауди А 4 Б6 AVF 130 кс и от прекомерно каране в градски условия и моята геометрия се задръсти.Днес имах малко път на дълго и заби на шеста с 130км на 2550 оборота пробвах да я оправя с каране защото само веднъж ми е забивала преди време и се оправи с каране но сега не успя след 100км каране пак я пробвах и пак заби на тези обороти, явно ще трябва да играе спрея.И преди съм правил процедура многократно и имам спрей и приспособление но проблема ми е че съм я правил на коли без или с изпърбушен катализатор,а тази кола е с наличен катализатор.Да развивам трите гайки между турбото и меката връзка не ми се струва оферта като гледам колко опечени и ръждиви са гайките им отделно най долната гайка е на терсене място и трябва да се разкачва ауспуховата система от тампоните за да мръдне назад и да се освободи място към топлата част на турбото.Въпросът ми е дали някой е чистил геометрията на кола с наличен катализатор по стандартния начин с махане на тръбичката на ЕГР и пълнене от там.Просто се страхувам чистейки по стандартния начин при първото палене цялата смрад да не задръсти катализатора (защото повечето смрад ще се озове там)и затова питам дали ще има пагубни последствия
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Хайде колеги бойкот ли има на темата ще трябва ли да се мъча и да махам гайките на меката връзка или ще си мина по тънката лайсна с сваляне на ЕГР тръбичка кой е чистил турбо с наличен катализатор да сподели махна ли трите гайки или си пръска по нашия си начин през ЕГР тръбичка.
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
има голяма вероятност да запушиш катализатора. Аз съм го правил само на а4 б5 афн с изтърбушен такъв. По назад в темата е описано, че е желателно при процедурата генерацията да бъде разкачена при първото палене
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
После запалих с наличната капачка да изхвърли цялата смрад на вън и сглобих.Преди да я почистя забиваше на 130 а сега без проблем вдигнах 180 на един селски път (можеше и още но ме достраша а и пътя беше неравен) нямаше нито помен от забиването.Направих и снимки и видеоклип на движението на актуатора след почистването.
Последна промяна от kukata_pasat на Нед 24 яну 2021 21:57, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Поради интерес от колеги ще кача снимка на приспособлението за почистване на геометрията с спрей за фурни
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Пасат 2.0 - БМР - Колеги не знам дали е за тук проблема, ама като гледам от къде пуши ми се струва че е нещо свързано с Турбото, вие ще кажете предположения….
Проблема с този неприятен пушек се появява само градско в определвни моменти, не винаги… но само градско го усещам, на къси разтояния, паля-карам-спирам, след малко пак така и така…
Когато отворя капака от Турбината, всякак съм се завирал мисля че е от там, излиза някакав бяло-сивкав пушек…
Аз си го обяснявам с това, че когато бръкна с ръката е страшно топло излъчва доста топлина и понеже виждам че е омаслило покрай нея, от топлината заради маслото почва да пуши и мн неприятно защото започва да мирише на изгоряло масло и в купето при споране на светофар и тн… Дайте съвет дали е възможно от тояа което описах и дали ходене в сервиз за почистване на турбина ще помогне. Слагам и клип надявам св да се вижда оле мале от къде идват пушеците…
Проблема с този неприятен пушек се появява само градско в определвни моменти, не винаги… но само градско го усещам, на къси разтояния, паля-карам-спирам, след малко пак така и така…
Когато отворя капака от Турбината, всякак съм се завирал мисля че е от там, излиза някакав бяло-сивкав пушек…
Аз си го обяснявам с това, че когато бръкна с ръката е страшно топло излъчва доста топлина и понеже виждам че е омаслило покрай нея, от топлината заради маслото почва да пуши и мн неприятно защото започва да мирише на изгоряло масло и в купето при споране на светофар и тн… Дайте съвет дали е възможно от тояа което описах и дали ходене в сервиз за почистване на турбина ще помогне. Слагам и клип надявам св да се вижда оле мале от къде идват пушеците…
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Владо, дава някаква грешка клипа, но щом има омасляване около горещ участък - смрад ще има.
В твоя случай 'почистването на турбото' няма да помогне. Това служи за почистване на мизериите в него.
При теб трябва да се установи от къде е теча и да се отстрани.
Но затлачена геометрия не е причина за външен теч на масло.
В твоя случай 'почистването на турбото' няма да помогне. Това служи за почистване на мизериите в него.
При теб трябва да се установи от къде е теча и да се отстрани.
Но затлачена геометрия не е причина за външен теч на масло.
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Ще сложа линк към клипа тук дано стане… поц масло не губи колата, просто омъслява там около турбото.. не мога да бръкна с телефона да снимам по-добре
https://youtube.com/shorts/eJMcWPE-XV0?feature=share
Сега се сетох и още нещо… възможно ли е да е от запушн ДПФ че май май е станал за чистене…
https://youtube.com/shorts/eJMcWPE-XV0?feature=share
Сега се сетох и още нещо… възможно ли е да е от запушн ДПФ че май май е станал за чистене…
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 28 юни 2021 10:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Здравейте!
Незнам грешка ли е да пиша тук, но ще си опитам късмета. От месец карам Сеат Алтеа ХЛ 2.0 TDI 140к.с. Дизелови коли съм карала, но само служебни, но не ми се е случвало това, което прави Алтеата. Като позагрее и само извънградско на 4та, 5та и 6та предавка, губи мощност. Както си върви добре и изведнъж сякаш се спъва. 2 пъти я карах на майстор, прави диагностика и излиза, че надува въздух. Чисти грешките и при следващото излизане от града пак умира. След изгасване и запалване се оправя, но за малко.
Какво предполагате, че може да е? Може ли да ме насочите. Майстора каза, че може да са много неща. Аз няма нерви, време и излишни пари да пробваме всички възможни причини.
Незнам грешка ли е да пиша тук, но ще си опитам късмета. От месец карам Сеат Алтеа ХЛ 2.0 TDI 140к.с. Дизелови коли съм карала, но само служебни, но не ми се е случвало това, което прави Алтеата. Като позагрее и само извънградско на 4та, 5та и 6та предавка, губи мощност. Както си върви добре и изведнъж сякаш се спъва. 2 пъти я карах на майстор, прави диагностика и излиза, че надува въздух. Чисти грешките и при следващото излизане от града пак умира. След изгасване и запалване се оправя, но за малко.
Какво предполагате, че може да е? Може ли да ме насочите. Майстора каза, че може да са много неща. Аз няма нерви, време и излишни пари да пробваме всички възможни причини.
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Неправилно управление на турбината, което причинява пренадуване - авариен режим.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 28 юни 2021 10:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Как се лекува това? Дано майстора си знае работата, но ми се ще да съм подготвена. Утре сутрин ще я оставям да я прави, но незнам защо съм скептична
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Диагностика в движение ще ти даде отговора, майстора би трябвало да знае как се прави и какво да гледа.Лог на 3-ти 10-ти и 11-канал на ВАГ Ком на четвърта скорост от 1600 до 4000 оборота с газ до дупка и запис на файла и после се прегледа искано и актуално.С това нещо може да се разбере е, защото нещата са комплексни най вероятно е пренадула турбина,но може да е и дебитомер,Мап сензор клапани за управление на вакуумите,тандем помпа.Колата трябва да се прегледа обстойно за сцепено скъсано вакуум маркуче.
- hristodj
- Мнения: 716
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Днес открих на Wynn's turbo cleaner спрей паяна за почистване на турбо компресори.
На някой от колегите може да е от полза.
На някой от колегите може да е от полза.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Вто 27 юни 2017 13:48
- Автомобил: Vw Bora
- Двигател: AHF 2000
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
За два месеца отново ми се задръсти турбината и почна да пренадува и изключва. Не ми се занимаваше да я свалям и чистя и взех та си поръчах два флакона апта със сода каустик. Отвих тапата на егр-а и вкарах маркуча вътре (в единия случай маркучът потъва може би 7-8 см, трябва да се насочи някак си към топлата част и тогава влиза още толкова), изчаках 20 минути, пръсках отново, сложих тапата и изчаках още 30 минути. Запалих да поработи малко, ама такава гняс излезе… качих се да я настъпя - пушеше все едно е с чипче и зад мен не се виждаше нищо. Вече не пренадува и работи нормално. Но за тези които питат - с катализатор може и да го задръстите. Ако има как да раздвижите колата десетина километра с откачена от турбината изпускателна система - супер! При мен свърши работа пяната, препоръчвам!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта