Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Вто 27 дек 2016 22:27


По-лесния вариант е да отвиеш тръбичката.При мен(ALH) е малко кофти развиването на ауспуха без канал или подемник.Тръбата я махаш изцяло,за да можеш с маркуча да стигнеш до охлюва.Пръскаш и когато пяната се покаже,значи си я напълнил .




helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот helikamov » Сря 28 дек 2016 4:52


Вчера си играх 2 часа и направих процедурата. Лостчето на геометрията, сега се движи много лесно и с целия си ход. Днес ми предстоят едни 600 км и ще карам пенсионерски да видя резултата и ще докладвам.


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот lubo007 » Сря 28 дек 2016 8:48


изненадахте ме честно казано


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот xxx_man » Сря 28 дек 2016 16:48


Аз свалих цлялата метална тръба на ЕГР а защото само от едната страна не излиза много е твърда и не мърда! Болтовете предварително ги напръсках за да няма ядове с развиването! Цялата процедура отне 30 мин. Спрея се пръска от към входа за турбото! Аз лично изчаках 10 -15 мин след това лоста на геометрията се раздвижва на ръка! Моя от тотално запекал след спрея се движеше като нов! Мисля тази процедура да я правя често! С смяната на маслото и филтрите всичко ми отне час час и половина! Успех на всочки! Най важното е да не скъсате болтовете на тръбата на ЕГР а!


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Сря 28 дек 2016 22:53


xxx_man написа:Мисля тази процедура да я правя често!

Радвам се че резултата е налице и при Вас.Най-важното е че не струва пари и не е трудоемко.При интерес може да прегледаш и това клипче http://www.youtube.com/watch?v=Ugn8TI0TMio Смея да твърдя,че и там ефекта е налице.Един вид това е паропочистване :beer


Потребителски аватар
fermer 10
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 05 авг 2012 16:03
Автомобил:
Двигател: AFN ABU
Местоположение: РАЗГРАД

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот fermer 10 » Чет 29 дек 2016 9:21


Хора не правете така както е в клипа ,верно има доста отзиви за положително влияние на въпросната процедура ,но пича в клипа май е абсолютен ноб .Пръскането задължително трябва да е под формата на мъгла а не като в клипа на струйки иначе поемате твърде глупав риск да прецакате двигателя ,1 процедура се прави с макс 300 мл вода .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот radotom » Чет 29 дек 2016 16:28


Такаааа....
Тъй като и аз веднъж вече видях пик от 2.2 бара и на 4 пъти за последния месец ми забива, реших да го потърся тоя вълшебен спрей.
Оказа се, че го има в Лекси до нас :smile
Цена 6.29лв

Иначе забиването се получаваше основно при постепенно и постоянно ускорение, когато холда задържаше на 0.65-0.7. След това явно не е разтоварвало достатъчно бързо и.... те ти булка Спасов ден! :no
За отбелязване е, че бях сипал пълен резервоар от някаква евтина нафта, която предполагам, че е била биодизел.
Колата е чипната и се беше научила да пуши доволно. С тази нафта на практика не изпушваше грам!
Преди малко сипах 30л от друга, пак евтина нафта, но от редовна (ведомствена) бензиностанция, дето знам, че никога не ми е правила проблем и пак пропушихме! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот samo_pechka » Чет 29 дек 2016 16:46


Интересен начин за почистване :) ще го имам в предвид.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 29 дек 2016 17:09


на голф 3 AFN моя познат си направи спиртна инжекция, веднага след въздушния филтър , игла от спринцовка и резервоар с спирт за горене с помпичка за пръскалки на чистачките. Беше си изкарал бутон вътре в купето, при раздаване на пълната газ в обороти над 2500об/мин му натискаше бутона на няколко пъти за кратко, зад голфа ставаше облак от сажди и колата ускоряваше все едно получава още няколко конски сили в този момент, ефекта беше видим, след процедурата голфа върви все едно си се върнал от дълъг път и всичко се е продухало. Аз на моето Audi A3 sportback 2007 1,9 тди 105к.с. не посмях чак такива заигравки да правя, но бях купил един спрей за почистване на турбини на Pro Tec , който се впръскваше на място при леко откачен маркуч , в обороти на няколко пъти на порции, детонациите в мотора се чуват веднага като чукане като пред счупване , което ме стряскаше доста, но отзад от ауспуха излизаха такива кълбета дим и сажди които правят купчинка на асфалта под ауспуха, че пръсках така докато спре да изпушва. След това турбото е супер адекватно, точно както казах и по-горе, все едно си карал много време градско, запушил си всичко, изкарал си малко на магистралата на пълна гас и след това като се прибереш пак в града, не можеш да си познаеш колата.
п.с.дизел си иска газене, от един познат го чух за първи път още като бях малък и с годините все повече се убеждавам.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Чет 29 дек 2016 18:04


fermer 10 написа:Хора не правете така както е в клипа

Разбира се че не трябва да се налива бързо и на голяма струя,но на други клипчета съм гледал как излива на тънка струя от чашка и нищо не се случи на мотора.Според мен трудно ще направи хидравличен удар,ако знаеш какво правиш и внимаваш.
radotom написа:Такаааа....
Тъй като и аз веднъж вече видях пик от 2.2 бара и на 4 пъти за последния месец ми забива, реших да го потърся тоя вълшебен спрей.
Оказа се, че го има в Лекси до нас :smile
Цена 6.29лв

Иначе забиването се получаваше основно при постепенно и постоянно ускорение, когато холда задържаше на 0.65-0.7. След това явно не е разтоварвало

Само не разбрах,пръска ли я със спрея или?! :rolleyes

Последна промяна от Vlad777 на Чет 29 дек 2016 18:30, променено общо 1 път.
Причина: обединих последните 2 мнения в едно.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот radotom » Чет 29 дек 2016 22:38


Още не, че валеше сняг (после спря, де!)
Ама на Сафрид (Шаран) е толкова наивем място навряно всичко, че.... :no


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот lion_heart002 » Чет 29 дек 2016 23:25


И аз погледнах как е актуатора при мен, но се движи напълно свободно, но аз карам 200 км по магистрала всеки ден,явно има значение. Ако запече един ден ще пробвам идеята със спрея.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот SCALE » Чет 29 дек 2016 23:52


Преди 3 години писах в тази тема нещо подобно :

viewtopic.php?f=24&t=370051&start=30


"..Дали е работим варианта - " мързеливо " чистене на турбо ( по-скоро като профилактика (ТО2) ) - сваляне фланеца на ауспуха от топлата част , пръскане с подходящ почистващ спрей през перките на турбото към лопатките (на студена кола ) , изчакване 10-тина мин , запалване на колата да издуха боклука( без закачен ауспух ) , после пак същата процедура няколко пъти ?.."

Не съм го правил , карам извънградско повече и няма проблем , но ако трябва първо ще направя това горе.


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот helikamov » Пет 30 дек 2016 9:04


Како обещах, докладвам резултата.
При мен след почистването с препарата, точно както е в клипа от първа страница и изминати 700км. не пренаду нито веднъж.
Наблюдавах буста на таблета с един ЕЛМ и не вдигна нито веднъж повече от 1.1 бара.
Така че, при мен даде положителен ефект.
Ще видим докога обаче.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот radotom » Пет 30 дек 2016 21:47


А, уе! Тва май наистина работи! :mhihi
Тръбичката на ЕГР-а не можаф да я развия от колектора, че се притесних да не скъсам шпилките.
Пръсках през нея
След 20 минути се наврях под Сафрида да ръчкам по актуатора
3-4 минути ръчкане и бутане насам-натам... и изведнъж се оказа, че към 'разтоварване' имало още 3-4мм ход! :eek
Поналях още малко пяна, изчаках още 25 минути и палнах таралясника, без да връзвам тръбичката към ЕГР-а.
Уж бях наместил парцалче, та сега само половината моторен отсек трябва да пера с водоструйка и Меглио :mhihi
Айде на VAG-COM-a, едни 'Бейсик сетингс' и 'ГО' на 11-ти канал.
... И пак отдолу, да гледам как движи актуатора.
Ма то къ'т нов, ва Рангеле! :mrgreen



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 195 госта