Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kukata_pasat
Мнения: 469
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Чет 11 апр 2019 20:22


venvas написа:Здравейте,

Имам passat 1,9 tdi 1998г. С двигател AHH и не мога да схвана кое да разглобя, за да напръскам. Може би там, където излиза тръбата за към генерацията?
Или тънката тръба с мрежа по нея?

Изображение

Изображение

Благодаря предварително

На първата снима горе шестограмните болчета 2 броя завити към алуминиевия смукател а от долу ръждивите гайки за ключ 12 2 броя.Махаш тръбата с металната оплетка после ще видиш една дупка там.Необходими неща: спрей за почистване на фурни Апта пияна,газаджийски щуцер 4 милиметра,прозрачен маркуч 1.5 метра с външно фи 5мм вътрешно фи 4мм,махаш разпръсквача на спрея (навивайки видия в него и после дърпаш)навиваш щуцера там с малко калчища и слагаш маркуча на него.От отворилата се дупка прокарваш маркуча въртейки го докато не усетиш че влиза през едно отверствие около 20 см и пълниш топлата част на турбината с пияната АПТА(на студен двигател го прави)чакаш 30 мин(като може през това време да вземеш едно вакум маркуче,да откачиш вакума на клапана за актуатора и да дърпаш с уста и да пускаш,за да се раздвижи акуатора)след тези 30 мин напълни с пияна още веднъж, изчакай още 30 мин.След това запали колата както е с махната тръбичка за около 20 секунди(за да изхвърли мизерията на вън,после сглабяш всичко и караш нормално докато не вдигне 90 градуса,след това я изкарваш на на дълъг път за 5-10 км и я натискаш на четвърта и пета скорост,като редуваш натискане с отпускане на газта,за да я натовариш и си готов.
download/file.php?id=344022&mode=view
Това всичкото важи ако си без катализатор,а ако си със пиши ще ти обесня как се прави и с катализатор.




Потребителски аватар
KalinIvanov
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 25 фев 2017 19:15
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот KalinIvanov » Чет 11 апр 2019 20:35


kukata_pasat написа:
KalinIvanov написа:И при мен турбото често забиваше, и в един момент направо си спря да се включва. Направих процедурата с Апта Експрес и резултатите са на лице. Има лек лаг в момента, но най-вероятно ще повтаря процедурата, след което ще ида в някой сервиз за да и направят диагностика. А случайно някой да е пробвал въглеродното почистване?

Не в никакъв случай Водородното почистване е пунта мара сам се убедих преди две седмици само сспрея помага.
Ясно, по-добре 50 кинта за нафтичка :) Благодаря за мнението колега!


venvas
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 апр 2019 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот venvas » Пет 12 апр 2019 6:54


kukata_pasat написа:
venvas написа:Здравейте,

Имам passat 1,9 tdi 1998г. С двигател AHH и не мога да схвана кое да разглобя, за да напръскам. Може би там, където излиза тръбата за към генерацията?
Или тънката тръба с мрежа по нея?

Изображение

Изображение

Благодаря предварително

На първата снима горе шестограмните болчета 2 броя завити към алуминиевия смукател а от долу ръждивите гайки за ключ 12 2 броя.Махаш тръбата с металната оплетка после ще видиш една дупка там.Необходими неща: спрей за почистване на фурни Апта пияна,газаджийски щуцер 4 милиметра,прозрачен маркуч 1.5 метра с външно фи 5мм вътрешно фи 4мм,махаш разпръсквача на спрея (навивайки видия в него и после дърпаш)навиваш щуцера там с малко калчища и слагаш маркуча на него.От отворилата се дупка прокарваш маркуча въртейки го докато не усетиш че влиза през едно отверствие около 20 см и пълниш топлата част на турбината с пияната АПТА(на студен двигател го прави)чакаш 30 мин(като може през това време да вземеш едно вакум маркуче,да откачиш вакума на клапана за актуатора и да дърпаш с уста и да пускаш,за да се раздвижи акуатора)след тези 30 мин напълни с пияна още веднъж, изчакай още 30 мин.След това запали колата както е с махната тръбичка за около 20 секунди(за да изхвърли мизерията на вън,после сглабяш всичко и караш нормално докато не вдигне 90 градуса,след това я изкарваш на на дълъг път за 5-10 км и я натискаш на четвърта и пета скорост,като редуваш натискане с отпускане на газта,за да я натовариш и си готов.
download/file.php?id=344022&mode=view
Това всичкото важи ако си без катализатор,а ако си със пиши ще ти обесня как се прави и с катализатор.



Благодаря за изчерпателния отговор! Много ме улеснява. Нямам катализатор.
Само да до-попитам, като махна тръбата с оплетката, завирам маркуча в долната дупка, не горе, нали? Почти съм сигурен, че е така, но да си попитам. Това тръбата на въпросната EGR система ли е? Ако искам да я махна, само отворите на тръбата ли да запуша, или и тънкото маркуче , което влиза в онова кръглото, като летяща чиния (филтър?)

Лостчето на актуатора не помръдва и 1мм . Колата НЕ ВЪРВИ, както преди. Може ли и маркуча за вакуум, които казваш да откача и да смучкам,да са се запушили?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5086
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот °niksi° » Пет 12 апр 2019 8:14


Колега защо не отидеш някой да ти види колата преди да правиш каквото и да е?
Щом изобщо не мърда лостчето вероятно имаш проблем с вакумите .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 апр 2019 8:29


То хубаво му обеснявате на човека кое как да направи , ма той мотора не е AHH . Не е с пром, геометрия турбината. Освен ако не е изскубнал актуатора :) , щото не го виждам.
AHU си е, там е с клапа, не е с лопатки, т.е. никаква файда от Апта-та.


Потребителски аватар
turbobiit
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 03 окт 2008 21:15
Автомобил: SKODA OCTAVIA 1.9TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Асеновград

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот turbobiit » Пет 12 апр 2019 11:20


Прочетох цялата тема от начало.Това всичко описано така е много полезно за нас потребителите.Това приложимо ли е за турбина на BKC мотор монтиран на Октавия 2?Нямам проблем с вървежа или не усещам такъв.Не съм от нервните шофьори и може да не забелязвам пренадуване.Имам постоянно светеща грешка от егр клапана,блокирал е,но не е затапен.Трябвало софтоерно да се изолира,но не съм направил нищо в тази насока и си карам така доста време.Та мислих ей така профилактично и аз да направя почистване на турбината.


venvas
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 апр 2019 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот venvas » Пет 12 апр 2019 12:55


samo_pechka написа:То хубаво му обеснявате на човека кое как да направи , ма той мотора не е AHH . Не е с пром, геометрия турбината. Освен ако не е изскубнал актуатора :) , щото не го виждам.
AHU си е, там е с клапа, не е с лопатки, т.е. никаква файда от Апта-та.

Актуаиура е под турбината, не се вижда на снимките

Не е ли това?

Изображение

Или то е клапата?

Щом няма да се чисти задръстено, какъв ли е проблема с нямането на мощност...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 апр 2019 13:32


Мда, гейтово турбо . АХУ ти е мотора, да си знаеш. Това турбо няма лопатки, няма и какво да му се задръсти. Клапата работи с налягане, не с вакуум. Щом няма мощност , виж дебитомера как е, самият му Н75 работи също с налягане. Ако имаш съмнение, че нещо там куца , сложи маркуча дето влиза в Н75, директно на гейта, така колата не развива пълна мощност , но ще те прибере без проблем и без пренадуване от единия край на света до другия.
Проври си дали не остава егр-а постоянно притворен и да се губи налягане оттам.
Но първо си смени гор.филтър, много хора пропускат това и после колата забивала, нямала тяга и т.н. За да се изключи оттам проблем , сменя се и се гледат другите неща.
После пусни един тест с вагком, грешките какви са ако ги има, виж ако трябва и живи данни. Ако не знаеш как , виж някой колега с вагком направете нужното


venvas
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 апр 2019 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот venvas » Пет 12 апр 2019 13:40


Благодаря. Ще я заведа на сервиз. Зашоти не го знам нито дебитомера къде е , нито Н75.

Сега имам един флакон Апта, за да си чистя вратата на камината :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 апр 2019 13:44


Откъде си? Да те насочим...
П.п. вероятно с колата ти има дребен проблем, оправимо е , само дето човек дори и неук ( всички сме били такива в началото) да почете едно-друго и сам ще схване нещата .


venvas
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 апр 2019 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот venvas » Пет 12 апр 2019 18:03


От София съм. Технически кадърен съм, просто не съм се занимавал с такъв тип двигатели. Дебитомерът и H75 ремонтират ли се или се сменят? Възможно ли е някоя от тръбичките за налягането да се е запушила?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 апр 2019 19:25


Дебитомера може да се промие с препарат за спирачни дискове ( спрей ) , но един път тръгнал...накрая нов.
Н75 точно като за твоята кола не подлежи на ремонт, другия тип за пром. геометрия дето е, се промива по-успешно. Тръбички за налягане- едва ли ще има запушена, по-скоро да има пробив в някой маркуч .
Смени си гор.филтър, провери /смени си маркучетата навсякъде. Една диагностика , да се видят грешките и ще има някакъв напредък . Трябва се види и дали не губи налягане нещо ( егр клапан , пробив) и т.н.
Евентуално да видиш някой запознат колега край теб , ако не- може да се обърнеш към колегата Никси memberlist.php?mode=viewprofile&u=11 , той сам ще ти каже може ли да те приеме, питай го. Ще ти я оправи колата.
П.п. при смяната на гор.филтър има малка тънкост, трябва го напълниш предварително с чиста нафта и тогава да го завиеш на конзолата , иначе се насмуква с много въздух системата и става проблем.
Май най-добре наистина да видиш Никси и той да си прецени кое и какво да направи.


kukata_pasat
Мнения: 469
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 15 апр 2019 8:55


Мерси за разяснението,че АХУ е с гейтово турбо,толкова се бях заплеснал в обяснението към колегата на почистването с спрея,че не забелязах основното на снимките,че ЕГР клапана сочи навън към предницата като на 1Z мотора а не на вътре като на АФН-а и заблудих колегата.Сега се чуствам като неграмотник.За да няма обърквания за напред нека някой колега който знае с точност всички кодове на моторите с променлива геометрия да ги напише.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот samo_pechka » Пон 15 апр 2019 14:32


Стават грешки, човешко е и аз съм бъркал :) Важното е, че дори и да беше напръскал с Апта колектора, нямаше да навреди нещо по мотора/колата.


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Lyubcho_88 » Вто 28 май 2019 14:18


Здравейте. Почистих и аз със спрей за фурни геометрията на турбото. Доволен съм от резултата.

Сега обаче трябва мисля и как да почистя катализатора :mhihi
Не знам до колко е задръстен, но не съм го откачал след процедурата (а и си е оригинален и не е свалян никога) и цялата гадост е минала през него. Не ми се иска да го премахвам, а ако може да се почисти без демонтаж.

Въпроса ми е имали ли сте опит с препарати като тези по долу:
- Добавка PRO TEC OXICAT 375ml почистване на катализатори
сипва се в горивото и формулата й не позволява пълно изгаряне по време на работния цикъл, което предполага да се пали след като излезне от изходящия колектор (при катализатора).
- Liqui moly Catalityc System Cleaner - активен разтворител за премахване на типични замърсявания и отлагания намиращи се във всмукателната система и горивните камери. Как точно ще чисти катализатора не знам? Пише, че се пръска в смукателната система при работещ двигател.
- Пяна за почистване на DPF и катализатор Това е активна пяна, много ми прилича да е същото като тая за фурни, но на 3-на цена. Трябва обаче да имам достъп до катализатора, а не ми се ляга под колата и да развивам отходните тръби на генерацията. Ще има ли ефект ако се пръска през същия отвор, през който се вкарва маркучето за чистене на геометрията?

Мнения? Храчки? :biggrin



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: @nTon, Alek, dafi_dimo, Georgi19107, valiosport и 22 госта