Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 0:09


Здравейте от около 6 години имам един от най-добрите автомобили, които може да си пожелае човек, а именно Vw Bora 1.9 TDI PD 115 4Motion. От около 1 година насам обаче първо по рядко, но напоследък все по често ми прави следния проблем- след като престои една вечер на сутринта няма палене, а пък понякога си пали и след два три дни престой, абе с една дума щура работа. Имах един майстор на който имах пълно доверие и разчитах на 100% на него, но след като ме накара да платя близо 600лв за не включваща се турбина, която след като си взех колата от него и си платих всичко както си му е редно, турбото все още не работеше,знаете ли какво ми отговори : " Амиии сигурно е нещо по компютъра, сигурно студена спойка, ти нали си разбираш от тия работи отвори си го и погледни". Повече не се върнах при него, нито пък му се обадих за проблема с паленето, няма да използвам имена на майстори само ще кажа че съм от Перник, повечето ще се сетите кой е великия майстор на VW за Перник и региона.
Апропо проблема с турбината си го оправих отново сам и не ми струваше абсолютно нищо, просто беше се задръстило с боклуци вакуум клапанчето което регулира ъгъла на завъртане на перките на турбината и то просто не подаваше вакуум към лостовия механизъм на турбината, но както и да е.
И така по темата, след като вече положението стана нетърпимо и изтощих няколко пъти акумулатора реших да се мъча отново сам.
То не бяха проверки на маркучи то не бяха смени на термо-клапани за обратната нафта и нищо не помага. Сега някой "специалисти" може да ви предложат да ви прекодират компютъра за автоматични скорости с което се кълнат че юе ви решат проблема ама не им вярвайте.
Започнах с малко размишления и експерименти, тъй като при запалване колата все пак правеше някакъв опит да запали ама само за един два оборота почти бях сигурен че проблема не е в празен горивен филтър но все пак експериментирах- махнах маркучите на ихода (между филтъра и помпата) на филтъра и запалих (на вече топла кола) колата си запали и работи поне 10 секунди, тоест дори и в филтъра да няма грам гориво двигате трябваше поне 10 секунди да работи. Това ме наведе на мисълта, че горивото чезне от системата след филтъра тоест тандем-помпа - дюзи.
Следващия експеримент беше в стъклен съд сипах около 300 гр. нафта потопих извадените от филтъра горивопроводи и запалих, познайте какво от маркуча за обратна нафта вместо чиста течнос започна да излиза емулсия от гориво и въздух (приличаше на пръскано от флакон парфюм). Със сигурнот за толкова ситни въздушни мехурчета в горивото е необходимо високочестотно трептене, каквото тандем-помпата не притежава, логично се насочих към дюзите.
Свалих капака на двигателя, (30 мин работа защото се налага да свалите и EGR, точно под него има еди болт направо ужасен), свалих кобилиците на дюзите (5 мин) и сега познайте какво, две от дюзите бяха с разнитени пружини, една с счупен палец, и почти всички с скапани о-пръстени. Отварям скоба отново, въпросният велик майстор ги беше сменял преди 3 години (о-пръстените), за това още в началото не се насочих към въпросните уплътнения, мислкех че е невъзможно да се скапят за 3 години, но в последствие разбрах че е възможно а и разбрах как става този номер. Когато отидох да купувам ремонтните комплеки за дюзите, момчето в магазина (страхотни професионалисти и много честни хора в въпросния магазин) ми предложи комплект за 5 или 6 дюзи който струваше 20лв!!!!????? Понеже бях прочел че оригиналните комплекти са по около 25 лв за бройка го попитах и той ми каза, че на Bosh са толкова и ако искам може да ми поръча, така и стана, смених ги.
Смених и болтовете които държат дюзите в леглата иначе се късат. Запалих за момента с полу затворен капак пак потопих маркучите въздуха го немаше, сега ще оставя колата да престои 24 часа и ще ви кажа какво е станало.




Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот kenwood » Сря 05 фев 2014 1:10


Това отдавна мисля да го направя на моята, защото бях убеден, че проблема е по о пръстените, но все време не ми остава. Очаквам развитието на въпроса ти.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 1:54


Молбата ми е ако някой знае точно с колко N да натегна реглажните болтове и после с 180, 200 или 225 градуса да върна, че въпроса е спорен, ще бъда много благодарен.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот phantom_ » Сря 05 фев 2014 10:27


Ето колегa едно фaйлче дa прочетеш..според него нaтягaш до крaй и връщaш нa 180грaдусa.
Прикачени файлове
28296145.xml_xsl=3.pdf
Помпa дюзa
(152.97 KиБ) Свален 789 пъти


Потребителски аватар
PabloEscobar
Мнения: 704
Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57D30O2

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот PabloEscobar » Сря 05 фев 2014 10:40


Благодаря за пдф-а, както и за темата. :bowdown


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 11:03


Благодаря на phantom_ за инфото, довечера когато се прибера от работа ще ги регулирам, и ще видя как са им стойнстите на VAG, обаче още си търся вупросното палче за първа дюза.
Сутринта колата запали от 1/4 оборот, но за сега нищо не казвам щото и преди ги е правила тези номера- няколко сутрини пали от раз и после като влезе в серия, става страшно, така че за сега остава отворена и на изпитателен период.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот dispatch » Сря 05 фев 2014 11:09


hq написа: ... сега ще оставя колата да престои 24 часа и ще ви кажа какво е станало.


Най-много да запали от четвърт!
За майстори ми говори... нямам думи. Изчетох форума "Дизелови агрегати" за 6 месеца покрай качествени майстори.
Според мен едва 10% от общото количество майстори схващат от Помпа-Дюза. (може и да са по-малко)

@phantom_ Много полезно! :th_up


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот phantom_ » Сря 05 фев 2014 11:12


A колегa тея комплекти о пръстени зa по 25лв. Кaквa мaркa бяхa?Интереснa ценичкa,a бошa по 25лв. нa пaрче :mhihi
Пс. Нямa зa кaкво дa ми блaгодaрите зa товa е Форумa :th_up


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 11:41


Довечера ще погледна какво пише на опаковките,защо евтини ли ти се виждат това е цена с 5лв отстъпка.Казвай ако не струват докато е отворена колата да ги сменям.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот phantom_ » Сря 05 фев 2014 11:44


Не не,просто ценaтa е добрa!Нa тaя ценa бих сменил и мойте профилaктично.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 11:48


Само въпросният палец не е същия като на мойте, на мойте дюзи е по дълъг, а този в комплекта е като пънче по-къс.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 21:51


Бош са си комплектите, запечатани фабрично с оригинални надписи и етикети.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот °niksi° » Сря 05 фев 2014 22:33


Щом имаш 4 нови "бобчета", вземи си купи 4 бр реглажни болта и си ги смени и тях. Сигурен съм, че твоите са потънали поне 2-3 мм.
И да на БОШ са около 22 лв, на реинц са около 30, а оригиналните са по 65 лв бр на цилиндър. В оригиналния комплект има и тези реглажни болтове за които ти говоря.
ПДФ-а е за 16 клапановите мотори ПД но като цяло реглажа е същия.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот hq » Сря 05 фев 2014 23:04


Какъв е ефекта от износването на реглажните болтове, те нали се регулират в последствие?
Тези по късите новите бобчета стават ли за моят двигател, че оригиналните са са по дълги и с малко по друга форма?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой

Мнениеот °niksi° » Сря 05 фев 2014 23:55


Ефекта е, че след определено износване чупят контрата на пружината на дюзата.
Иначе да това което имаш от БОШ комплектите става за твоите дюзи, само трябва да си вземеш 4 реглажни болта от съответния модел.
Чудно ми е защо при смяната на о-пръстените не са ти подменени реглажните болтове - това е почти задължително когато се види че са от стария модел "бобчета" и реглажни болтове.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта