Здравейте от около 6 години имам един от най-добрите автомобили, които може да си пожелае човек, а именно Vw Bora 1.9 TDI PD 115 4Motion. От около 1 година насам обаче първо по рядко, но напоследък все по често ми прави следния проблем- след като престои една вечер на сутринта няма палене, а пък понякога си пали и след два три дни престой, абе с една дума щура работа. Имах един майстор на който имах пълно доверие и разчитах на 100% на него, но след като ме накара да платя близо 600лв за не включваща се турбина, която след като си взех колата от него и си платих всичко както си му е редно, турбото все още не работеше,знаете ли какво ми отговори : " Амиии сигурно е нещо по компютъра, сигурно студена спойка, ти нали си разбираш от тия работи отвори си го и погледни". Повече не се върнах при него, нито пък му се обадих за проблема с паленето, няма да използвам имена на майстори само ще кажа че съм от Перник, повечето ще се сетите кой е великия майстор на VW за Перник и региона.
Апропо проблема с турбината си го оправих отново сам и не ми струваше абсолютно нищо, просто беше се задръстило с боклуци вакуум клапанчето което регулира ъгъла на завъртане на перките на турбината и то просто не подаваше вакуум към лостовия механизъм на турбината, но както и да е.
И така по темата, след като вече положението стана нетърпимо и изтощих няколко пъти акумулатора реших да се мъча отново сам.
То не бяха проверки на маркучи то не бяха смени на термо-клапани за обратната нафта и нищо не помага. Сега някой "специалисти" може да ви предложат да ви прекодират компютъра за автоматични скорости с което се кълнат че юе ви решат проблема ама не им вярвайте.
Започнах с малко размишления и експерименти, тъй като при запалване колата все пак правеше някакъв опит да запали ама само за един два оборота почти бях сигурен че проблема не е в празен горивен филтър но все пак експериментирах- махнах маркучите на ихода (между филтъра и помпата) на филтъра и запалих (на вече топла кола) колата си запали и работи поне 10 секунди, тоест дори и в филтъра да няма грам гориво двигате трябваше поне 10 секунди да работи. Това ме наведе на мисълта, че горивото чезне от системата след филтъра тоест тандем-помпа - дюзи.
Следващия експеримент беше в стъклен съд сипах около 300 гр. нафта потопих извадените от филтъра горивопроводи и запалих, познайте какво от маркуча за обратна нафта вместо чиста течнос започна да излиза емулсия от гориво и въздух (приличаше на пръскано от флакон парфюм). Със сигурнот за толкова ситни въздушни мехурчета в горивото е необходимо високочестотно трептене, каквото тандем-помпата не притежава, логично се насочих към дюзите.
Свалих капака на двигателя, (30 мин работа защото се налага да свалите и EGR, точно под него има еди болт направо ужасен), свалих кобилиците на дюзите (5 мин) и сега познайте какво, две от дюзите бяха с разнитени пружини, една с счупен палец, и почти всички с скапани о-пръстени. Отварям скоба отново, въпросният велик майстор ги беше сменял преди 3 години (о-пръстените), за това още в началото не се насочих към въпросните уплътнения, мислкех че е невъзможно да се скапят за 3 години, но в последствие разбрах че е възможно а и разбрах как става този номер. Когато отидох да купувам ремонтните комплеки за дюзите, момчето в магазина (страхотни професионалисти и много честни хора в въпросния магазин) ми предложи комплект за 5 или 6 дюзи който струваше 20лв!!!!????? Понеже бях прочел че оригиналните комплекти са по около 25 лв за бройка го попитах и той ми каза, че на Bosh са толкова и ако искам може да ми поръча, така и стана, смених ги.
Смених и болтовете които държат дюзите в леглата иначе се късат. Запалих за момента с полу затворен капак пак потопих маркучите въздуха го немаше, сега ще оставя колата да престои 24 часа и ще ви кажа какво е станало.
Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Това отдавна мисля да го направя на моята, защото бях убеден, че проблема е по о пръстените, но все време не ми остава. Очаквам развитието на въпроса ти.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Молбата ми е ако някой знае точно с колко N да натегна реглажните болтове и после с 180, 200 или 225 градуса да върна, че въпроса е спорен, ще бъда много благодарен.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Ето колегa едно фaйлче дa прочетеш..според него нaтягaш до крaй и връщaш нa 180грaдусa.
- Прикачени файлове
-
- 28296145.xml_xsl=3.pdf
- Помпa дюзa
- (152.97 KиБ) Свален 789 пъти
- PabloEscobar
- Мнения: 704
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57D30O2
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Благодаря за пдф-а, както и за темата. 

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Благодаря на phantom_ за инфото, довечера когато се прибера от работа ще ги регулирам, и ще видя как са им стойнстите на VAG, обаче още си търся вупросното палче за първа дюза.
Сутринта колата запали от 1/4 оборот, но за сега нищо не казвам щото и преди ги е правила тези номера- няколко сутрини пали от раз и после като влезе в серия, става страшно, така че за сега остава отворена и на изпитателен период.
Сутринта колата запали от 1/4 оборот, но за сега нищо не казвам щото и преди ги е правила тези номера- няколко сутрини пали от раз и после като влезе в серия, става страшно, така че за сега остава отворена и на изпитателен период.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
hq написа: ... сега ще оставя колата да престои 24 часа и ще ви кажа какво е станало.
Най-много да запали от четвърт!
За майстори ми говори... нямам думи. Изчетох форума "Дизелови агрегати" за 6 месеца покрай качествени майстори.
Според мен едва 10% от общото количество майстори схващат от Помпа-Дюза. (може и да са по-малко)
@phantom_ Много полезно!

-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
A колегa тея комплекти о пръстени зa по 25лв. Кaквa мaркa бяхa?Интереснa ценичкa,a бошa по 25лв. нa пaрче
Пс. Нямa зa кaкво дa ми блaгодaрите зa товa е Форумa

Пс. Нямa зa кaкво дa ми блaгодaрите зa товa е Форумa

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Довечера ще погледна какво пише на опаковките,защо евтини ли ти се виждат това е цена с 5лв отстъпка.Казвай ако не струват докато е отворена колата да ги сменям.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Не не,просто ценaтa е добрa!Нa тaя ценa бих сменил и мойте профилaктично.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Само въпросният палец не е същия като на мойте, на мойте дюзи е по дълъг, а този в комплекта е като пънче по-къс.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Бош са си комплектите, запечатани фабрично с оригинални надписи и етикети.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Щом имаш 4 нови "бобчета", вземи си купи 4 бр реглажни болта и си ги смени и тях. Сигурен съм, че твоите са потънали поне 2-3 мм.
И да на БОШ са около 22 лв, на реинц са около 30, а оригиналните са по 65 лв бр на цилиндър. В оригиналния комплект има и тези реглажни болтове за които ти говоря.
ПДФ-а е за 16 клапановите мотори ПД но като цяло реглажа е същия.
И да на БОШ са около 22 лв, на реинц са около 30, а оригиналните са по 65 лв бр на цилиндър. В оригиналния комплект има и тези реглажни болтове за които ти говоря.
ПДФ-а е за 16 клапановите мотори ПД но като цяло реглажа е същия.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Какъв е ефекта от износването на реглажните болтове, те нали се регулират в последствие?
Тези по късите новите бобчета стават ли за моят двигател, че оригиналните са са по дълги и с малко по друга форма?
Тези по късите новите бобчета стават ли за моят двигател, че оригиналните са са по дълги и с малко по друга форма?
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Ефекта е, че след определено износване чупят контрата на пружината на дюзата.
Иначе да това което имаш от БОШ комплектите става за твоите дюзи, само трябва да си вземеш 4 реглажни болта от съответния модел.
Чудно ми е защо при смяната на о-пръстените не са ти подменени реглажните болтове - това е почти задължително когато се види че са от стария модел "бобчета" и реглажни болтове.
Иначе да това което имаш от БОШ комплектите става за твоите дюзи, само трябва да си вземеш 4 реглажни болта от съответния модел.
Чудно ми е защо при смяната на о-пръстените не са ти подменени реглажните болтове - това е почти задължително когато се види че са от стария модел "бобчета" и реглажни болтове.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта