Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
D@nkata
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 04 мар 2009 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: PSt

Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот D@nkata » Чет 19 ное 2015 13:19


Здравейте колеги,
искам да сваля и почистя турбото на пасата. Искам да сваля турбината заедно с колекторите, тъй като е невъзможно развиването на гайките към колектора. Въпроса ми е как се сваля меката връзка за обратното масло от турбината към двигателя?




Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Почистване на турбо Passat B5 1,9 TDI AFN

Мнениеот nebeto » Пет 20 ное 2015 0:23


защо искаш да сваляш турбината.По принцип не е кой знай каква философия да се свали турбината обаче гимнастиката е голяма,ще вземе да се скъса някоя шпилка или да се заобли някоя гайка и после ела и гледай цирка.


Потребителски аватар
D@nkata
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 04 мар 2009 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: PSt

Re: Почистване на турбо Passat B5 1,9 TDI AFN

Мнениеот D@nkata » Пет 20 ное 2015 8:25


Турбината я свалям за да я почистя. Колата не върви, няма мощност. Когато изфорсирам двигателя до 3000 оборота, стрелката едвам се движи, когато я натиска до 4000 - 4500 оборота изведнъж все едно нещо се отпушва и започва да върви по-добре. Но не дърпа както преди. Ходих на диагностика и оня ми вика смени си дебитомера и си готов. Аз силно се усъмних, че проблем е от него. Проверих лостчето на актуатора и се оказа, че той едва се движи( само няколко мм ход, а не 10-12 мм).Та реших да свалям турбината и да я чистя. Турбото вече е свалено и изчистено, остана само някой неща за досглобяване. Като приключа ще споделя дали колата е ок и съответно процедурата която извърших.


botceto
Мнения: 285
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:56
Автомобил: Passat B5 2000g
Двигател: APU
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на турбо Passat B5 1,9 TDI AFN

Мнениеот botceto » Пет 20 ное 2015 9:38


Катализатора махнал ли си?


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот maladec » Пет 20 ное 2015 16:41


Здравей колега .
Не познавам стилът ти на каране и не мога да коментирам ... . При продължително каране и много км. ( особено в градски условия ) , при ниски обороти (1500-2500) се получават тези аномалии . Първо пробвай да я покараш извън градско (най подходящо е на магистрала ) с по - големи от 3500 оборота и възможно най-пълна газ . (повярвай ми , абсолютно нищо няма да ти се повреди на колата ) . Така доста често автомобила се " отпушва " и започва да ускорява по - добре (същото се отнася и за разхода ) .
При положение , че диагнозата ти е : зацапана геометрия, OK . Моят съвет е да не се дават грешни пари ( 100 -200 лв) , на луди майстори , при положение , че всеки един нормален човек би могъл да си го почисти сам за 2-4 часа , при това не е необходимо да е монтьор . Повярвай ми , коментари от типа на : Това е сложно , трябва майстор , нямаш необходимите познания ....... , са меко казани несериозни . Прощавай колега , не подценявам нито интелекта , нито способностите ти , но съм се наслушал на простотии от типа : ти не можеш , "ела да ти взема парите "
Турбината се се сваля много лесно :
1. Премахваме всмукателния маркуч към турбината . (Желателно е използване на клещи за скоби и премахването на болта който го държи . )
2 . Премахване на маркуча ( високо налягане. желателно е използване на клещи за скоби )
3. Ауспуха се държи на 3 гайки . Възможно усложнение : Гайката излиза със шпилката . Или много рядко срещано , късане на шпилка
4. Колектора се държи на 8 гайки . Възможно усложнение : Гайката излиза със шпилката . Или много рядко срещано , късане на шпилка
5. Тръба към ЕГР държи се на 4 гайки (2 отгоре и 2 отдолу ) .........

Тук вече турбината е "освободена " търсим път да я изкараме .
Когато турбото е на масата , премахваме актуатора (нещото на което стой вакум маркучето). След актуатора следват : 3-те болта , който държат топлата част (там от където излизат газовете от двигателя ) . После ЛЕКО почукваме от мун. 3 страни , като целта ни е да разделим двата корпуса . НИКОГА НЕ ЗАБРАЯЙ , ЧЕ ЧУКАМЕ ПО ЧУГУН . Когато отворим . Вътре ще се види геометрията . Разгледай я !( как работи и кое какво движи ) . Тогава ще разберем как изгорелите газове са повлияли на хода и . Почиства се с обезмаслител (по възможност силен и РАБОТИ С РЪКАВИЦИ ) . Ама много внимавай , когато свалиш ринга ( кръгът който движи "лостчетата" на перките на геометрията), след като го свалиш , ДА НЕ ГО МОНТИРАШ НА ОБРАТНО (както си го свалил , така го монтираш ). За нищо на света не пипай перката с шкурка . Материалът от който е изработена би трябвало да не позволи налепи по нея . Шкурката на 100% ще я повреди . И това е колега . Целта ни е да махнем нагара , който не позволява на геометрията да се движи нормално . Каквото сме разглобили си го монтираме обратно .
Съвет : Понеже вече сме свалили турбината , нищо не ни пречи да свалим всмукателния колектор (пак 8 шпилки/гайки) . Много често оплакване е , "задръстен " Всмукателен колектор . Понеже двигателя не може да изгори абсолютно всичко количество гориво доставено от дюзите , ЕГР връща част от не до изгорелите газове (Еко изискване / глупост) обратно в смукателната система и резултата е : отлагане по стените на всмукателния колектор . Отвора се стеснява и доставения въздух от турбото , все по трудно преминава от там . Понижава се мощността и се увеличава разхода . Почиства се с телена четка и мощен препарат . Всяка една "кадърна" автомивка , би трябвало да разполага с такива . Нека изсъхне добре (нека няма вода ) и монтираме обратно .
И това е колега . Нооооо на твое място най- , ама най- , най- , бих закачил колата на vagcom . Нека компютъра каже , че няма грешка . Също погледни (проследи) всички вакуми . Много често се "разпукват" , точно на свръзките и не доставят коректна информация на турбото . Катализатор ? Отзад мирише ли на сяра и каква е температурата на ауспуха ? да не е много висока . i Kолега прощавай за фермана , но и "всякакви" хора четат форума , а целта на мен и на форума е да помагаме :th_up
Надявам се , съм бил полезен . Ако има неясноти пиши . Имам Турбина 1749v от старата ми кола на масата . При необходимост , бих ти пратил някоя снимка .
Успех с начинанието !


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот stanimir1123 » Пет 20 ное 2015 20:03


Не е от най лесните зависи от случая, на моята не иска да се развива гаиката която е на тръбичката на входящото масло, тръгва заедно с нипела.
Болта отдолу където държи турбината и тои е много кофти, 3-те болта на изхода на топлата част и те понякога нямат развиване,гайките на ЕГР тръбата са толкова корозирали че нямат сваляне освен с ацетиленова горелка.
Ако нямаш подходяштите инструменти и сръчност по добре не се захващаи.
П.С. Почистването на смукателния колектор наи добрия вариант според мене е с горелката през отворите докато всичко изгори и остане само алуминий.
А на самата турбина, пробвал съм с пясъкоструи с стъклени частици, става като нова и не наранява метала.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот maladec » Съб 21 ное 2015 1:55


И шпилките и трите се скъсаха в турбината , и ауспуха е пробит и ЕГР-то задръстено , и след почистване не работи, и някой превъртял резбите на всмукателя преди мен , и тръбичката на маслото скъсах ( не ми дойде на акъла , че с два ключа се прави ) , и после като вадих маркуча си помагах с отвертка и го пробих , и после видях ,че турбината е изпуснала масло и е за рециклиране , и кулара ми пълен с масло ,и олеле с какво се захванах , с космически технологии , а извън земни все още няма да ни кажат как да го отремонтираме туй "сложното" и накрая се оказа , че един мармот завива шоколада в станиол :biggrin :screwy


kostaaa123
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 19:56
Автомобил: vw passat 1.9 tdi 131k.c
Двигател: avf .2001g
Местоположение: plovdiv

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот kostaaa123 » Съб 21 ное 2015 19:40


Наистина внимавай с тръбичката на маслото,нова е 110лв аз я скъсах при опит за сваляне на турбото :banghead


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот stanimir1123 » Съб 21 ное 2015 21:27


Моята я напъвахме двама души с всичка сила с два ключа и не мръдна, на предишния ми Пасат я развих с нипела но после течеше че я сменях.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот maladec » Съб 21 ное 2015 22:10


kostaaa123 написа:Наистина внимавай с тръбичката на маслото,нова е 110лв аз я скъсах при опит за сваляне на турбото :banghead


Много ми станаха писанките в тази тема , с риск да не стане "ето го пак този всезнайко " но като видя такива цени и/или като чуя думата " майстор " и наистина ми се изправя косата .

когато : ( не ни дойде на ума , че това се развива с 2 гаечни ключа , а не с един ) много често се къса тръбичката . Пък и поради друга причина да се скъса ..... :)
1. Нищо не ни пречи да си я заварим (аргон) 10-15-20 лв ????? Всъщност може да си заварим абсолютно всичко което ни пасва или ни подхожда . Най - скъпия вариант които съм виждал е изрязана тръбичка с 5-10 см . и към нея се добавя гумена такава(идеята е да поддава и по лесно да си я монтираме) , като в единия край пак заваряваме 35лв . Поне тука при нас тази операция струва толкова (Габрово) .
2. Закупуваме "нова" втора ръка . Предварително си приготвяме 10 обяви (частни са с предимство) и започваме да звъним . Виждате коя е най- изгодна за вас и си закупувате необходимата част . На никой не му пречи да позвъни и ПРИМЕРНО на 20 обви(при мен винаги се получава) . Ще ви отнеме 5-30 мин , в които ще спестим (по цените на колегата горе ) 80 лв . Също предполагам голяма част от хората не работят за по 80 лв на час ? Ама наистина нищо нищо освен самите нас , не може да ни накара да си купим нещо за 100 лв , при положение че го има в изобилие за примерно 30.Извинения много : Бързам , прецакан съм , нямаше как ..
Моят съвет е : при обявяване на цена над 15-30 лв .(за маслена магистрала ) , учтиво да помолите продавача да си смени дилъра , защото този явно не му доставя необходимото и това не му влияе добре !!!!!!!!
Поздрави .


Потребителски аватар
dimodiver
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 09 ное 2015 20:15
Автомобил: Passat Touran
Двигател: AFN 1998 AVQ 2004
Местоположение: Норвегия

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот dimodiver » Сря 18 яну 2017 1:59


Здравейте колеги! Аз имам същия проблем с моя Passat 1,9 TDI AFN syncro. От както купих колата изминах около 100 хил. км. Почти без никакви проблеми, само консумативи и газ. Преди около три месеца колата изгуби мощност, а на някой по-дълъг баир дори падам на 4-та. Ходих на диагностика и се оказа, че е ЕГР клапана. Свалих го и го почистих. Имаше толкова много нагар, че тръбичката беше изцяло затворена. После колата тръгна да върви по-добре до онзи ден, когато пак изруби мощност. Проверих всички вакумни маркучи, ок са. Пак проверих ЕГР клапана, не беше блокирал. После видях, че актуатора на турбото изобщо не се движи нито като запалиш колата, нито като даваш газ. Направо умрял горкия. Има и нещо друго, старата ми зверуга е вече на 372 000 км. Вероятно на турбото вече му е изпята песента? Някой ако знае да даде съвет какво следва от тук нататък. Разбрах че актуатора се сменя, но после новия актуатор трябвало да се настройва, което вероятно не е от моята компетенция. :undecided Аз мисля да сваля турбото и да го почистя, както колегата maladec е описал в коментара си по-горе. За гайките мисля да използвам спрей WD 40. Досега никога не ме е предавал. Дано да се развият всички гайки, защото по горе чета скъсани шпилки, заоблени гайки, стругари, мама миа... :banghead Забравих да питам още нещо, дали турбото ще се почисти ако купя спрей и пръсна директно в маркуча след дебитомера? Така видях да го чистят в Youtube. Благодаря на всички! Лека!


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот vlado_tonev » Сря 18 яну 2017 7:21


Хвърли едно око на тази тема viewtopic.php?f=24&t=461638


Потребителски аватар
dimodiver
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 09 ное 2015 20:15
Автомобил: Passat Touran
Двигател: AFN 1998 AVQ 2004
Местоположение: Норвегия

Re: Passat B5 1,9 TDI AFN почистване на турбо

Мнениеот dimodiver » Пет 20 яну 2017 1:36


Здравейте! Благодаря на vlado_tonev за линка и после за клипчето което е качил.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта