Привет колеги!
От около 1 година карам с премахнат дебитомер.
Колата е с чип и Брезел ми махна дебитомера. Сега колата е само по МАП.
Прави ми впечатление, че разхода е малко завишен.
Дали е удачно да се кара така или да си върна чиповете, които са настроени, колата да си е с дебитомер?
Колата е Пасат б5 афн с 216-ки дюзи и турбина ГТ1749ва

Пасат б5 афн за и против премахването на дебитомера?
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Пасат б5 афн за и против премахването на дебитомера?
Последна промяна от svere на Съб 23 авг 2014 13:18, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: За и против премахването на дебитомера?
Карай така. Един евентуален проблем по- малко.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: За и против премахването на дебитомера?
И повече нафта
което е нормално за чипнат двигател 


- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: За и против премахването на дебитомера?
На път за морето разхода ми беше следния:
София-Пловдив с 120 на темпомат 4.9-5.0 (без климатик... тръгнах в 5 от Сф)
Пловдив - Бургас 140 пак на темпомат.... някъде 5.7-5.8-5.9, среден разход София - Бургас 5.5 по борд. В Поморие напълних резервоара, не помня точните литри, но отговаряше на борда с минимални отклонения.
Гумите са извън стандарта за пасат - 225х55х17 и имам разлика в показанията на километража, някъде 8-9км на 100, както и в скоростта, така и в изминатите километри. Километража показва по-малко. По калкулатор при показания на километраж 100км, реално съм със 108
София-Пловдив с 120 на темпомат 4.9-5.0 (без климатик... тръгнах в 5 от Сф)
Пловдив - Бургас 140 пак на темпомат.... някъде 5.7-5.8-5.9, среден разход София - Бургас 5.5 по борд. В Поморие напълних резервоара, не помня точните литри, но отговаряше на борда с минимални отклонения.
Гумите са извън стандарта за пасат - 225х55х17 и имам разлика в показанията на километража, някъде 8-9км на 100, както и в скоростта, така и в изминатите километри. Километража показва по-малко. По калкулатор при показания на километраж 100км, реално съм със 108
Последна промяна от svere на Съб 23 авг 2014 17:07, променено общо 1 път.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: За и против премахването на дебитомера?
А колко коня е сега с този чеп ???
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: За и против премахването на дебитомера?
okti_1 написа:А колко коня е сега с този чеп ???
Не съм го мерил на Дино, но по думи на колеги с такъв сетъп, би трябвало да е към 160-170к.с
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: За и против премахването на дебитомера?
На това ако казваш завишен разход при тези коне .... Здраве му кажи. 

- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: За и против премахването на дебитомера?
Имаш чип.Караш с 140 на темпомат.Сложил си 17'ки и то на 55.Даже ти харчи малко......
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: За и против премахването на дебитомера?
Дa нaистинa,зa кaкъв зaвишен рaзход говориш колегa 

Re: За и против премахването на дебитомера?
Разхода ти е супер!!!
Моят голф 3 АФН с 16ки гори пак толкова... при мен турбото и дюзите са сток, имам само права генерация с едно крайно гърне и чип. При мен преди и след чипа нищо не се промени от към разход. И аз съм "без" дебитомер, просто седи в двигателя и се чудя дали да не го сменя с тръба и да го махна и физически вече. Като си смяням маслото гледам как е въздушния филтър, пера си го, често чистих и дебитомера докато си работеше по него колата.
Може ли да има някакъв минус, това че все още е на колата ? Имам предвид ако все пак дебитомерът е чист и въздуха си минава свободона него.
Моят голф 3 АФН с 16ки гори пак толкова... при мен турбото и дюзите са сток, имам само права генерация с едно крайно гърне и чип. При мен преди и след чипа нищо не се промени от към разход. И аз съм "без" дебитомер, просто седи в двигателя и се чудя дали да не го сменя с тръба и да го махна и физически вече. Като си смяням маслото гледам как е въздушния филтър, пера си го, често чистих и дебитомера докато си работеше по него колата.
Може ли да има някакъв минус, това че все още е на колата ? Имам предвид ако все пак дебитомерът е чист и въздуха си минава свободона него.
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За и против премахването на дебитомера?
Да съживя малко темата ...
За или Против? (при дизел)
Питах няколко тунера и всеки казва различно. Един "махай го", друг "не го махай". Всъщност, аз карах (чипосан AFN) без дебитомер (изключен софтуерно) 5г. Дали наистина се е вдигнал разхода, не мога да кажа със сигурност, но по борд е леко завишен, може би половин литър.
Сега AFNа е малко повече от чипосан .... 216ки, хибрид и т.н. и пак карам без дебитомер.
Има ли друга причина (освен разхода, който всъщност не ме интересува), поради която не е хубаво да се маха или пък точно обратното, е хубаво да се махне дебитомера? Не говорим за пари, а ползи и вреди за двигателя.
В моя случай, с "тунингования" AFN как би било по - добре? По МАФ или по МАП както е в момента?
За или Против? (при дизел)
Питах няколко тунера и всеки казва различно. Един "махай го", друг "не го махай". Всъщност, аз карах (чипосан AFN) без дебитомер (изключен софтуерно) 5г. Дали наистина се е вдигнал разхода, не мога да кажа със сигурност, но по борд е леко завишен, може би половин литър.
Сега AFNа е малко повече от чипосан .... 216ки, хибрид и т.н. и пак карам без дебитомер.
Има ли друга причина (освен разхода, който всъщност не ме интересува), поради която не е хубаво да се маха или пък точно обратното, е хубаво да се махне дебитомера? Не говорим за пари, а ползи и вреди за двигателя.
В моя случай, с "тунингования" AFN как би било по - добре? По МАФ или по МАП както е в момента?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За и против премахването на дебитомера?
Чувал съм че МАФ-а мери по-прецизно от МАП-а
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: За и против премахването на дебитомера?
Има коли ( не са ФВ ) които оригинално нямат дебитомер. Имам един такъв кошник. Само по МАП е. Заради еко изискванията се налага да се сложи МАФ ( да има дебитомер де ) , понеже процесите на горене и изг. газове се подобряват. За напънати коли според мен да има МАФ е доп.главоболене и още една предпоставка за някакъв евентуален проблем и/или невървеж
Re: За и против премахването на дебитомера?
Щом са сложили дебитомер, значи не е безсмислено. Дори стокова кола, пуши доста повече като се направи картата по МАП. Това е по принцип.
Ако темата е за засилени дизели ( роторни и пд, от други не разбирам ) с турбини много по-големи от фабричните, тогава става много сложно да не се премахне МАФ-а. Просто дебитомера ще отчита макса, още на 1100об и ще хвърля всичкото гориво при много ниски обороти, а това не е добре.
Затова картата се прави по МАП и колата остава с една грижа по-малко.
Наскоро четох, за едно Ауди с двулитрова помпа дюза, човека обясняваше как е направил колата, и с дебитомер ,и по МАП ( като е заложено, но колата е с гтб2056 ), и според него колата е с много по-малко пушеци. Дали е така незнам, а и такъв софтуер по нашите ширини едва ли някой прави, аз поне не съм чувал
Ако темата е за засилени дизели ( роторни и пд, от други не разбирам ) с турбини много по-големи от фабричните, тогава става много сложно да не се премахне МАФ-а. Просто дебитомера ще отчита макса, още на 1100об и ще хвърля всичкото гориво при много ниски обороти, а това не е добре.
Затова картата се прави по МАП и колата остава с една грижа по-малко.
Наскоро четох, за едно Ауди с двулитрова помпа дюза, човека обясняваше как е направил колата, и с дебитомер ,и по МАП ( като е заложено, но колата е с гтб2056 ), и според него колата е с много по-малко пушеци. Дали е така незнам, а и такъв софтуер по нашите ширини едва ли някой прави, аз поне не съм чувал
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За и против премахването на дебитомера?
Като ти се дават по 200 лева периодично за дебитомер, карай си с него. Дебитомера си е консуматив и рано или късно му идва времето, а прецакан МАП не съм виждал.
И като му дойде времето на дебитомера и се наложи смяна с нов, настройката на колатати отива, защото новия ще дава различни стойности.
И не е вярно, че колата пуши повече без дебитомер. Без дебитомер се изтрелва много по-рязко в ниските обороти.
Повече от година карам със спрян дебитомер и не съм забелязъл да се е вдигнал разхода, може би още не си и се нарадвал и постоянно стъпваш. При спокойно каране лятото постигам 5/100 разход, колата е Голф 4 АРЛ с чип на Брезел.
И като му дойде времето на дебитомера и се наложи смяна с нов, настройката на колатати отива, защото новия ще дава различни стойности.
И не е вярно, че колата пуши повече без дебитомер. Без дебитомер се изтрелва много по-рязко в ниските обороти.
Повече от година карам със спрян дебитомер и не съм забелязъл да се е вдигнал разхода, може би още не си и се нарадвал и постоянно стъпваш. При спокойно каране лятото постигам 5/100 разход, колата е Голф 4 АРЛ с чип на Брезел.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта