Здравейте, моля за помощ с идея как да сваля турбината на VW Bora 4motion.
Всичко е откачено и турбото е освободено от всякъде, но при опитите ми да го извадя запира отдолу в някаква част която е от системата 4motion и нито напред нито назад.
Благогаря предварително за съветите и идеите.



VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото
VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото
Последна промяна от hq на Вто 21 фев 2017 21:50, променено общо 1 път.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Извади го нагоре.Става като махнеш клапаните.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20288
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Колега, редактирай заглавието на темата - да е според шаблона:
viewtopic.php?f=24&t=352518
viewtopic.php?f=24&t=352518
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Да не сте забравили изходящия маркуч за масло?
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Откачено е абсолютно всичко, болтове входящо изходящо масло, генерация абсолютно всичко!!!
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
okti_1 написа:Извади го нагоре.Става като махнеш клапаните.
Какво искаш да кажеш с "махни клапаните", за кои клапани става на въпрос? Турбото е в едно с изпускателните тръби, какви клапани да махам?
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Е как кой клапани.Изпускателните и смукателните клапани.За тях ти говоря.Сега попитай къде се намират те?
Аз ти се чудя като нямаш ни най-малка представа за какво иде реч се захващаш да правиш този ремонт ?
А сега сериозно:
Вариантите са два
Първият е да махнеш раздателната кутия и полуоската и да извадиш турбината отдолу.
Вторият е да махнеш клапаните Н75 и Н18 който са отлявата страна на мотора и оттам да извадиш турбината.Не е лесно,но става.
А защо е сваляш турбината?
Аз ти се чудя като нямаш ни най-малка представа за какво иде реч се захващаш да правиш този ремонт ?
А сега сериозно:
Вариантите са два
Първият е да махнеш раздателната кутия и полуоската и да извадиш турбината отдолу.
Вторият е да махнеш клапаните Н75 и Н18 който са отлявата страна на мотора и оттам да извадиш турбината.Не е лесно,но става.
А защо е сваляш турбината?
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
А бе човек, тези клапани изобщо не са проблем, за да излезе тубината, пак повтарям- проблема е че охлюва на турбината няма достатъчно ход към купето на колата за да излезе от шпилките на които се държи защото отдолу под него е въпросната кутия и опира в нея, веднъж излезе ли от шпилките нагоре има място теле да извадиш от там.
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Колата е Бора 4х4, това го разбрах, ама какъв двигател е, дизел или бензин, с каква турбина си...
Затова си има шаблон на заглавията, за да се избягват тези въпроси.
Затова си има шаблон на заглавията, за да се избягват тези въпроси.
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Колата е 1.9 TDI PD 115 Hp двигателя е AJM, а турбината е Garret
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
ами оправи си заглавието!!!
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 23:25
- Автомобил: BORA 2.0 115 hp
- Двигател: APK
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
hq написа:А бе човек, тези клапани изобщо не са проблем, за да излезе тубината, пак повтарям- проблема е че охлюва на турбината няма достатъчно ход към купето на колата за да излезе от шпилките на които се държи защото отдолу под него е въпросната кутия и опира в нея, веднъж излезе ли от шпилките нагоре има място теле да извадиш от там.
.....колега, незнам дали е добра идея, ама защо не пробваш да развиеш шпилките, щом в тях е проблема

- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Варианти:
1) (Ако пречи раздатката) Откачаш дясната полуоска от вътрешното каре, също така кормилния накрайник и шарнира. След това раздатаката по принцип е захваната за кутията (единия от болтовете над раздатката е много шибан с по 1/4 оборот трябва да се развива) освен това има една планка която е захваната за раздатката, а другия край за мотора. Да знаеш, че моста ще ти пречи доста.
2) (Ако купето пречи) Махаш 3-тия тампон (кокъла) под мотора който е за да не се люлее мотора напред-назад откачаш кардана от кутията и избутваш двигателя в подходяща посока и вадиш турбината. Болтовете за гуменото каре бяха E или 12-тостен около 10мм, не се сещам сега.
1) (Ако пречи раздатката) Откачаш дясната полуоска от вътрешното каре, също така кормилния накрайник и шарнира. След това раздатаката по принцип е захваната за кутията (единия от болтовете над раздатката е много шибан с по 1/4 оборот трябва да се развива) освен това има една планка която е захваната за раздатката, а другия край за мотора. Да знаеш, че моста ще ти пречи доста.
2) (Ако купето пречи) Махаш 3-тия тампон (кокъла) под мотора който е за да не се люлее мотора напред-назад откачаш кардана от кутията и избутваш двигателя в подходяща посока и вадиш турбината. Болтовете за гуменото каре бяха E или 12-тостен около 10мм, не се сещам сега.
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
Благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат и на другите които ми казваха как нищо не разбирам и как трябва да си оправя заглавието на темата.
Справих се с турбото, навън е вече.
Утре ще публикувам точната процедура, необходимите инструменти и линк от къде да си закупите ядро за турбината (фабрично балансирано) ако то е за смяна целият ремонт излиза не повече от около 300 лв. и ако се знае последоватеността и с необходимите инструменти около 4 часа работа.
Турбото се сваля сравнително лесно. Нищо по двигателя не се откача.
Справих се с турбото, навън е вече.
Утре ще публикувам точната процедура, необходимите инструменти и линк от къде да си закупите ядро за турбината (фабрично балансирано) ако то е за смяна целият ремонт излиза не повече от около 300 лв. и ако се знае последоватеността и с необходимите инструменти около 4 часа работа.
Турбото се сваля сравнително лесно. Нищо по двигателя не се откача.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20288
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion
И понеже, въпреки, че ти беше написано два пъти, все пак не благоволи да си оправиш заглавието на темата, получаваш и официално предупреждение.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта