Здравейте,
Споделям проблем и решение, който имах съвсем скоро с Golf MK5 2004г. 2.0 TDI BKD DSG.
Проблемът се появи след обслужване (ремъци, ролки, масла, филтри, водна помпа), смяна на ЕГР клапан, монтиране на аларма и модул за къси светлини. Изброявам всичко направено, защото бе направено накуп и нямам идея, точно след коя от всички интервенции се появи проблема.
Проблемът го имаше ясно изразен само при студен старт. Изразяваше се в следното:
- 1-2 минути след запалване, двигателят работи добре и държи стабилни 800 оборота
- след това на всеки десетина секунди, оборотите започват да падат до 600 за съвсем кратко и пак се вдигат до 800
- това продължава да се случва в ритъм и след 1-2 минути, оборотите падат пак до 600, но този път не се вдигат и колата изгасва
- следва ново палене на колата и цялата история се повтаря 1:1 и в крайна сметка колата пак изгасва
- ако се подкара колата, самото угасване е на някой светофар или стоп, където се случва пак същото менене на обороти
- след като двигателя на колата започне да загрява и мине над 60 - 70 градуса, паданията на оборотите стават до по-малко (ориентировъчно от 800 до 700) - тук колата вече не гасне
- след като двигателя на колата загрее до 90 градуса, паданията на оборотите стават до още по-малко (ориентировъчно от 800 до 750) и леко се усещат
- броя на гасненията зависеше от това колко бързо се вдига работната температура на двигателя. Ако колата се подкара веднага след запалване, обикновено имаше 2 гаснения, а ако се изчакваше на място се стигаше до 3 гаснения
- при каране и преди достигане на 90 градуса, при подаване на газ, колата трудно минаваше през ниски обороти (докато прескочи 1500)
Golf MK5 2004г. 2.0 TDI BKD DSG - Мени обороти и гасне на студен двигател
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 14 юли 2019 20:32
- Автомобил: Golf MK5 TDI
- Двигател: BKD 2004
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 14 юли 2019 20:32
- Автомобил: Golf MK5 TDI
- Двигател: BKD 2004
Re: Golf MK5 2004г. 2.0 TDI BKD DSG - Мени обороти и гасне на студен двигател
И решението дойде след посещение на два сервиза, което май си е добре.
В първия сервиз (няма да споменавам име, но е един от по-големите, с относително добро име) два дена не можаха да намерят проблем изобщо. Компютърната диагностика не намира записана грешка, а при тест на място не долавят нещо необичайно. Трябваше да отида на място и да разкажа директно на диагностика, какво точно се случва - в следствие на това се постави все пак някаква диагноза. Заключението бе, че влиза нафта през уплътненията на клапаните и двигателят трябва да се отвори, а цената на ремонта отиде на четири цифрена сума. Понеже проблемът не бил толкова голям ме посъветваха, че може да изчакам с ремонта и да си карам така, докато нещата не се влошат.
Вторият сервиз бе Порше Юг. Също направиха компютърната диагностика и нямаше записана грешка, но поне забелязаха какво не е наред. Звъннаха ми по телефона и казаха, че предполагат как може да се реши проблема. Попитаха дали съм ОК да се продължи, като казаха, кое колко ще струва. След няколко часа работа проблемът бе решен.
Оказа се, че не трябва да се отваря двигателя, а само да се актуализира софтуера, като в следствие на това се прави и адаптация на скоростната кутия (DSG). Цялата услуга струва 360 лв. Колата сега работи отлично и няма следа от проблема.
В първия сервиз (няма да споменавам име, но е един от по-големите, с относително добро име) два дена не можаха да намерят проблем изобщо. Компютърната диагностика не намира записана грешка, а при тест на място не долавят нещо необичайно. Трябваше да отида на място и да разкажа директно на диагностика, какво точно се случва - в следствие на това се постави все пак някаква диагноза. Заключението бе, че влиза нафта през уплътненията на клапаните и двигателят трябва да се отвори, а цената на ремонта отиде на четири цифрена сума. Понеже проблемът не бил толкова голям ме посъветваха, че може да изчакам с ремонта и да си карам така, докато нещата не се влошат.
Вторият сервиз бе Порше Юг. Също направиха компютърната диагностика и нямаше записана грешка, но поне забелязаха какво не е наред. Звъннаха ми по телефона и казаха, че предполагат как може да се реши проблема. Попитаха дали съм ОК да се продължи, като казаха, кое колко ще струва. След няколко часа работа проблемът бе решен.
Оказа се, че не трябва да се отваря двигателя, а само да се актуализира софтуера, като в следствие на това се прави и адаптация на скоростната кутия (DSG). Цялата услуга струва 360 лв. Колата сега работи отлично и няма следа от проблема.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Elkapo523 и 69 госта