:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
SIMEONOV
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 14:35
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI 131
Двигател: AVF 2001
Местоположение: SOFIA

Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Мнениеот SIMEONOV » Нед 30 апр 2017 9:48


Здравейте имам питане отностно грешка при диагностика на Passat B 5.5 2001 с код на мотора AVF. Грешката е следната:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent
Турбото спира да надува,оборотите на двигатела са до 3000 rpm ,и след като се угаси вдигателя и запали отново проблемът изчезва.От какво може да идва този проглем?




Потребителски аватар
иван.вълчев2
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 7:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 2001г AVF проблем с търбото

Мнениеот иван.вълчев2 » Нед 30 апр 2017 10:14


От зацапана/неработеща/геометрия на турбото.


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Мнениеот martinesto » Вто 09 май 2017 11:53


Когато набие тази грешка има няколко варианта водещи до нея:
1. Изваден, пропукан вакумен маркуч.
2. Некоректно работещ проклет клапан N75
Пускаш един тест през VAGCOM на клапан N75 и гледаш дали клапана цъка, както и дали се движи лоста на актуатора. Можеш и на изгасен двигател с пръсти да видиш дали има ход.
3. Проблем с актуатора
4. Зацапана геометрия на турбото, както ти е казал колегата.
Следва сваляне и почистване на охлюва, както и турбо пътищата, излиза между 100 и 200 лв в зависимост от приятелите, които имаш. Най-добрият вариант е да си го свалиш сам.

Поздрави !


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Мнениеот vlado_tonev » Вто 09 май 2017 14:05


Само да кажа че от изваден или спукан вакумен маркуч няма да пренадува :c020


kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Мнениеот kukata_pasat » Вто 09 май 2017 20:17


1+ за геометрията,заснеми на видеоклип единия да дава газ другия да снима какво е движението на разтоварващия лост на турбината.Ако шава така https://www.youtube.com/watch?v=_BnVOqHRt7c най вероятно си с скъсан вакум,ако шава така или по малко си с зацапана геометрия https://www.youtube.com/watch?v=GUhljVdyxGE а за да е всичко нормално трябва да шава горе долу така https://www.youtube.com/watch?v=n92tL6g5Y4k


epetkov
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 20 апр 2014 19:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Мнениеот epetkov » Вто 09 май 2017 21:29


Колега, имам същият пасат, проблема се оказа map сензор - май беше оригинален :mhihi :mhihi :mhihi

На Vag com, канал 11 actual air pressure беше нормално, около 900 на празен ход и на контакт.
При студена кола вървеше адекватно за известно време, но като загрее нямаше мощност до 3 хиляди оборота и actual intake pressure забиваше на над 2900 дори на празен ход.

Смених map датчика преди малко и заспа, понеже не знаех къде е този прословут датчик - горе в дясно в някаква черна тръба, която е продължение на маркуча от интеркулера.

Ето част от стария лог на канал 11:
predi.jpg


Ето новият - не знаех че вдига 140 на 4та :mhihi :mhihi :mhihi
sled.jpg


Първо мнение ми е, дано е адекватно и дано и при теб излезе това да е проблема и да се разминеш със 60 лв.

P.S - видях, че не можеш да вдигаш повече от 3000 оборота - аз можех.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B 5.5 2001г AVF проблем с турбото

Мнениеот vlado_tonev » Вто 09 май 2017 22:00


Адекватно е мнението ти,но преди да смени МАП сензора,колегата да направи логове.Иначе така само можем да предполагаме.
ПП Къде изчезна мнението на колегата с логовете?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта