Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот pavlikianov » Сря 06 юли 2011 10:04


Здравейте колеги, може ли някои да даде сьвет дали може да се замени демферния маховик на 131 коня АВФ с обикновен и сьединител за такьв от друг двигател, правил сьм го на Голф3 110 коня АФН и резултата беше задоволителен но на Пасат 131 коня не сьм свалял кутия и не знам дали може да стане. Моля някои ако знае такьв вариянт или някакви размери на дискове, маховици или друго полезно като информация да каже. Благодаря предварително!




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот brum » Сря 06 юли 2011 12:45


AVF-е със 6 степенна кутия и маховика и съединителя са 240мм. Валео май имат комплект цял маховик и съединител за този мотор, но цената не беше хубава. За друг вариант не знам.

Вторият вариант е да сложиш 228мм маховик и съединител. Те са от 5 степеннната кутия и там варианти има. Обаче ще трябвяа да смениш стартера и евентуално да махнеш спейсъра между мотора и кутията. За маховик можеш да използваш или на валео комплектите (имат и за 228мм) или маховик от Ауди А4 със 1Z мотор със някакъв съединител (но не знам кой).

Минеш ли към цял маховик ще почнат шумове от скоростите, но щом си правил процедурата трябва да си запознат с тях.

На скоро правих обратната процедура - от 228мм маховик към 240мм и малко или много видях кое къде се сменя и с какво. Мнението ми е, че като цяло е бая хамалогия и няма да минеш евтино. Затова си вземи оригиналният маховик и съединител и ще имаш още 150-200 хил безпроблемни километра.


Потребителски аватар
vladko33
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот vladko33 » Сря 06 юли 2011 16:50


Колега, имам чисто нов съединител Luk за този двигател, който така и не сложих на моя Пасат, а малко избързах като го взех. Пиши на ЛС ако те интересува и не си прави експерименти, щото после излизат солено :lol:


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот K » Сря 06 юли 2011 17:21


[quote="brum"

Вторият вариант е да сложиш 228мм маховик и съединител. Те са от 5 степеннната кутия и там варианти има. [/quote]

В този случай няма ли да издъхне прекалено бързо, заради по-големия момент?

Каква е цената на целия стандартен комплект за AVF?


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот RadoShopa » Сря 06 юли 2011 18:20


Абе солено ще е ама "козата си сака пръч" :!: Е......може и да мине с коч,но какво ще излезе после...? :lol: Надявам се скоро да не ми се налага смяна,но гаранция няма.....ремап-а натяга :roll: Абонирам се към темата :deal


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот pavlikianov » Сря 06 юли 2011 19:10


Значи това което съм правил е на ТДИ 110 коня АФН с обикновен маховик и съединител от 150 коня АБФ , не съм усетил промяна в колата по никакъв начин в лошия смисъл , колата и до днес си върви добре. Знам че е по добре с оригинален ама колко оригинален ще е не съм много сигурен. Като вляза в магазините за части и всичко купувам с по 40 процента отстъпка и като ми кажат от 800 лева цена и че за мен е към 400 лв и почвам да мисля че май и тези от 100 лева и тези от 1000 лева идват от едно и също място.

Междувременно вече открих много аналози , пълни комплекти съединител и маховик пройзведени за този мотор които са с обикновен маховик и демферни пружини на феродовия диск, на доста преимливи цени са и ги продават фирми като Закс и Люк така че мисля че щом те ги предлагат такива значи е излишно да се казва " По добре си е с демферен" пък и аз съм се убедил че и без него става , това което ме озъдъчава е че се предлагат за този мотор два комплекта - на 240мм и на 228мм , това означава ли че има два модела съединител за този мотор?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот brum » Чет 07 юли 2011 6:45


Има 2 комлекта за 1.9 ТДИ - демферн маховик и съединител на 240мм и демпферен маховик и съединител на 228мм.

Разликата от въртящият момент на AVF (310Nm) и AWX (285Nm) идва не от съединителя, а от маховика. Съединител на 228мм винаги можеш да си вземеш усилен. Примерно аз карах със Sachs Performance комбинация която държи на 385Nm.

А и фабричният съединител на 228мм държи спокойно на 310Nm. Точно на AWX мотор го видях как без проблеми понесе 350Nm, а пък не беше първа младост.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот pavlikianov » Чет 07 юли 2011 9:08


brum написа:Има 2 комлекта за 1.9 ТДИ - демферн маховик и съединител на 240мм и демпферен маховик и съединител на 228мм.

Разликата от въртящият момент на AVF (310Nm) и AWX (285Nm) идва не от съединителя, а от маховика. Съединител на 228мм винаги можеш да си вземеш усилен. Примерно аз карах със Sachs Performance комбинация която държи на 385Nm.

А и фабричният съединител на 228мм държи спокойно на 310Nm. Точно на AWX мотор го видях как без проблеми понесе 350Nm, а пък не беше първа младост.


А как да разбера с кой съединител съм и евентуално какъв да търся преди да го разглобя. Намерих аналог с обикновен маховик и съединител на 240мм за този мотор който излиза към 380 лв всичко, дали да взема такъв или да търся съвпадения от други модели ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот brum » Чет 07 юли 2011 9:33


Ако си с AVF си със 240мм маховик и съединител. Я покажи какъв комплект си намерил, че ми стана интересно. За 380лв си е направо евтиния :) .


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот pavlikianov » Чет 07 юли 2011 9:44


Ето това е което намерих , 174,14 лири с безплатна доставка до БГ , 240мм е с обикновен маховик! Има и други в сайта!

http://cgi.ebay.co.uk/VW-Passat-Mk6-1-9 ... 1c1c981114


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот brum » Чет 07 юли 2011 10:53


Ако отговаря на картинките е същото като на Valeo. И там демпфера е с 4 пружини на феродовия диск. Така би трябвало да му позволи повече завъртане спрямо вариантите с повече пружини.

Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива :) .


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот pavlikianov » Чет 07 юли 2011 13:51


brum написа:Ако отговаря на картинките е същото като на Valeo. И там демпфера е с 4 пружини на феродовия диск. Така би трябвало да му позволи повече завъртане спрямо вариантите с повече пружини.

Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива :) .



Още не смея , сондирам още мнения по този въпрос. Възможно ли е някакво четене по маховика да прави някой датчик , или нещо по сложно свързано с съединителя , нещо по различно което да има от обикновенните съединители с демпферен маховик???


didkobandidko
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот didkobandidko » Чет 07 юли 2011 14:03


pavlikianov написа:Ето това е което намерих , 174,14 лири с безплатна доставка до БГ , 240мм е с обикновен маховик! Има и други в сайта!

http://cgi.ebay.co.uk/VW-Passat-Mk6-1-9 ... 1c1c981114


Безплатна е доставката до Англия, колега!
Но пак има алтернатива, чрез фирма посредник да ти я транспортира до БГ и конкретно даже в Плевен!
До БГ не ми се ще да мисля колко паунда ще платиш, тъй като това си тежи,а и търговеца едва ли ще се навие да го изпрати до тук!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот brum » Чет 07 юли 2011 14:08


pavlikianov написа:
brum написа:Ако отговаря на картинките е същото като на Valeo. И там демпфера е с 4 пружини на феродовия диск. Така би трябвало да му позволи повече завъртане спрямо вариантите с повече пружини.

Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива :) .



Още не смея , сондирам още мнения по този въпрос. Възможно ли е някакво четене по маховика да прави някой датчик , или нещо по сложно свързано с съединителя , нещо по различно което да има от обикновенните съединители с демпферен маховик???


Няма. Изцяло механично е. Дарчика за положение на коляновия вал е преди маховика и няма проблем с него, а други датчици наоколо няма.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?

Мнениеот pavlikianov » Чет 07 юли 2011 18:23


Има ли вариянт на демферен маховик и феродов диск с демферни пружини в комплект?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта