Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Здравейте колеги, може ли някои да даде сьвет дали може да се замени демферния маховик на 131 коня АВФ с обикновен и сьединител за такьв от друг двигател, правил сьм го на Голф3 110 коня АФН и резултата беше задоволителен но на Пасат 131 коня не сьм свалял кутия и не знам дали може да стане. Моля някои ако знае такьв вариянт или някакви размери на дискове, маховици или друго полезно като информация да каже. Благодаря предварително!
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
AVF-е със 6 степенна кутия и маховика и съединителя са 240мм. Валео май имат комплект цял маховик и съединител за този мотор, но цената не беше хубава. За друг вариант не знам.
Вторият вариант е да сложиш 228мм маховик и съединител. Те са от 5 степеннната кутия и там варианти има. Обаче ще трябвяа да смениш стартера и евентуално да махнеш спейсъра между мотора и кутията. За маховик можеш да използваш или на валео комплектите (имат и за 228мм) или маховик от Ауди А4 със 1Z мотор със някакъв съединител (но не знам кой).
Минеш ли към цял маховик ще почнат шумове от скоростите, но щом си правил процедурата трябва да си запознат с тях.
На скоро правих обратната процедура - от 228мм маховик към 240мм и малко или много видях кое къде се сменя и с какво. Мнението ми е, че като цяло е бая хамалогия и няма да минеш евтино. Затова си вземи оригиналният маховик и съединител и ще имаш още 150-200 хил безпроблемни километра.
Вторият вариант е да сложиш 228мм маховик и съединител. Те са от 5 степеннната кутия и там варианти има. Обаче ще трябвяа да смениш стартера и евентуално да махнеш спейсъра между мотора и кутията. За маховик можеш да използваш или на валео комплектите (имат и за 228мм) или маховик от Ауди А4 със 1Z мотор със някакъв съединител (но не знам кой).
Минеш ли към цял маховик ще почнат шумове от скоростите, но щом си правил процедурата трябва да си запознат с тях.
На скоро правих обратната процедура - от 228мм маховик към 240мм и малко или много видях кое къде се сменя и с какво. Мнението ми е, че като цяло е бая хамалогия и няма да минеш евтино. Затова си вземи оригиналният маховик и съединител и ще имаш още 150-200 хил безпроблемни километра.
- vladko33
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Колега, имам чисто нов съединител Luk за този двигател, който така и не сложих на моя Пасат, а малко избързах като го взех. Пиши на ЛС ако те интересува и не си прави експерименти, щото после излизат солено 

Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
[quote="brum"
Вторият вариант е да сложиш 228мм маховик и съединител. Те са от 5 степеннната кутия и там варианти има. [/quote]
В този случай няма ли да издъхне прекалено бързо, заради по-големия момент?
Каква е цената на целия стандартен комплект за AVF?
Вторият вариант е да сложиш 228мм маховик и съединител. Те са от 5 степеннната кутия и там варианти има. [/quote]
В този случай няма ли да издъхне прекалено бързо, заради по-големия момент?
Каква е цената на целия стандартен комплект за AVF?
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Абе солено ще е ама "козата си сака пръч"
Е......може и да мине с коч,но какво ще излезе после...?
Надявам се скоро да не ми се налага смяна,но гаранция няма.....ремап-а натяга
Абонирам се към темата 




- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Значи това което съм правил е на ТДИ 110 коня АФН с обикновен маховик и съединител от 150 коня АБФ , не съм усетил промяна в колата по никакъв начин в лошия смисъл , колата и до днес си върви добре. Знам че е по добре с оригинален ама колко оригинален ще е не съм много сигурен. Като вляза в магазините за части и всичко купувам с по 40 процента отстъпка и като ми кажат от 800 лева цена и че за мен е към 400 лв и почвам да мисля че май и тези от 100 лева и тези от 1000 лева идват от едно и също място.
Междувременно вече открих много аналози , пълни комплекти съединител и маховик пройзведени за този мотор които са с обикновен маховик и демферни пружини на феродовия диск, на доста преимливи цени са и ги продават фирми като Закс и Люк така че мисля че щом те ги предлагат такива значи е излишно да се казва " По добре си е с демферен" пък и аз съм се убедил че и без него става , това което ме озъдъчава е че се предлагат за този мотор два комплекта - на 240мм и на 228мм , това означава ли че има два модела съединител за този мотор?
Междувременно вече открих много аналози , пълни комплекти съединител и маховик пройзведени за този мотор които са с обикновен маховик и демферни пружини на феродовия диск, на доста преимливи цени са и ги продават фирми като Закс и Люк така че мисля че щом те ги предлагат такива значи е излишно да се казва " По добре си е с демферен" пък и аз съм се убедил че и без него става , това което ме озъдъчава е че се предлагат за този мотор два комплекта - на 240мм и на 228мм , това означава ли че има два модела съединител за този мотор?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Има 2 комлекта за 1.9 ТДИ - демферн маховик и съединител на 240мм и демпферен маховик и съединител на 228мм.
Разликата от въртящият момент на AVF (310Nm) и AWX (285Nm) идва не от съединителя, а от маховика. Съединител на 228мм винаги можеш да си вземеш усилен. Примерно аз карах със Sachs Performance комбинация която държи на 385Nm.
А и фабричният съединител на 228мм държи спокойно на 310Nm. Точно на AWX мотор го видях как без проблеми понесе 350Nm, а пък не беше първа младост.
Разликата от въртящият момент на AVF (310Nm) и AWX (285Nm) идва не от съединителя, а от маховика. Съединител на 228мм винаги можеш да си вземеш усилен. Примерно аз карах със Sachs Performance комбинация която държи на 385Nm.
А и фабричният съединител на 228мм държи спокойно на 310Nm. Точно на AWX мотор го видях как без проблеми понесе 350Nm, а пък не беше първа младост.
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
brum написа:Има 2 комлекта за 1.9 ТДИ - демферн маховик и съединител на 240мм и демпферен маховик и съединител на 228мм.
Разликата от въртящият момент на AVF (310Nm) и AWX (285Nm) идва не от съединителя, а от маховика. Съединител на 228мм винаги можеш да си вземеш усилен. Примерно аз карах със Sachs Performance комбинация която държи на 385Nm.
А и фабричният съединител на 228мм държи спокойно на 310Nm. Точно на AWX мотор го видях как без проблеми понесе 350Nm, а пък не беше първа младост.
А как да разбера с кой съединител съм и евентуално какъв да търся преди да го разглобя. Намерих аналог с обикновен маховик и съединител на 240мм за този мотор който излиза към 380 лв всичко, дали да взема такъв или да търся съвпадения от други модели ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Ако си с AVF си със 240мм маховик и съединител. Я покажи какъв комплект си намерил, че ми стана интересно. За 380лв си е направо евтиния
.

- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Ето това е което намерих , 174,14 лири с безплатна доставка до БГ , 240мм е с обикновен маховик! Има и други в сайта!
http://cgi.ebay.co.uk/VW-Passat-Mk6-1-9 ... 1c1c981114
http://cgi.ebay.co.uk/VW-Passat-Mk6-1-9 ... 1c1c981114
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Ако отговаря на картинките е същото като на Valeo. И там демпфера е с 4 пружини на феродовия диск. Така би трябвало да му позволи повече завъртане спрямо вариантите с повече пружини.
Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива
.
Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива

- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
brum написа:Ако отговаря на картинките е същото като на Valeo. И там демпфера е с 4 пружини на феродовия диск. Така би трябвало да му позволи повече завъртане спрямо вариантите с повече пружини.
Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива.
Още не смея , сондирам още мнения по този въпрос. Възможно ли е някакво четене по маховика да прави някой датчик , или нещо по сложно свързано с съединителя , нещо по различно което да има от обикновенните съединители с демпферен маховик???
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
pavlikianov написа:Ето това е което намерих , 174,14 лири с безплатна доставка до БГ , 240мм е с обикновен маховик! Има и други в сайта!
http://cgi.ebay.co.uk/VW-Passat-Mk6-1-9 ... 1c1c981114
Безплатна е доставката до Англия, колега!
Но пак има алтернатива, чрез фирма посредник да ти я транспортира до БГ и конкретно даже в Плевен!
До БГ не ми се ще да мисля колко паунда ще платиш, тъй като това си тежи,а и търговеца едва ли ще се навие да го изпрати до тук!
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
pavlikianov написа:brum написа:Ако отговаря на картинките е същото като на Valeo. И там демпфера е с 4 пружини на феродовия диск. Така би трябвало да му позволи повече завъртане спрямо вариантите с повече пружини.
Ами пробвай. Ако стане ще кажеш и ще имаме и ние алтернатива.
Още не смея , сондирам още мнения по този въпрос. Възможно ли е някакво четене по маховика да прави някой датчик , или нещо по сложно свързано с съединителя , нещо по различно което да има от обикновенните съединители с демпферен маховик???
Няма. Изцяло механично е. Дарчика за положение на коляновия вал е преди маховика и няма проблем с него, а други датчици наоколо няма.
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Подмяна на съединител на Пасат Б5.5 131 к.с. ТДИ?
Има ли вариянт на демферен маховик и феродов диск с демферни пружини в комплект?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта