Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Мнениеот vaseto89 » Чет 31 дек 2015 14:16


Здравейте колеги с пожелание първо за весело посрещане на Новата година!

...и сега по темата :D

Тази сутрин мойта количка ми поднесе две изненади (Golf4 1.9AHF):

1. Първата е, че се наложи да я запаля на скорост. Стартера не искаше да превърти за да запали колата при -9 градуса. Миналата година е носен за обслужване. Акумулатора може да се каже, че е нов на една година и си е напълно изряден Varta 74ah 780А, както и генератора. Прави ми впечетление, че като е студена колата и първия път трудно превърта и направи ли един-два оборота после върти много бързо и като че ли колко е по-студено толкова по-трудно превърта. След, като покарах колата загря и после си пали много лесно. Подгряващите свещи работят и съм ги проверявал преди една седмица, но едва ли проблема е до тях. Чудя се дали е възможно маслото да се сгъстява много от студа. До сега съм карал само с Castrol 10w40 diesel.

2. Втората изненада е свързана с температурата на колата. До днес никога не е правила така. Като загрее колата достига 90 градуса, както си е нормално и като пусна парното на макс си духа много топло, но температурата на таблото след малко спада до 75-80 градуса. Спирам парното и пак си вдига до 90 градуса за 1-2 минути да кажем и си ги поддържа нормално.
Може ли от това да се съди, че има проблем с термостата или е някакъв друг проблема?
Досега винаги, като вдигне 90 градуса и стрелката не мърда от там без значение лято-зима.

Моля някой ако може да изрази мнение по двата въпроса да напише по един ред.

Поздрави!




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с палене и температура Голф 4

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 31 дек 2015 14:42


1.Стартера ти прави номера.
Според мен трябва отново да го свалиш и профилактираш.
2.Залагам на термостата,от прочетеното в този форум знам,че тези табла от 80 до 100 градуса показват все 90 градуса,щом ти пада стрелката явно термостата ти не работи коректно.


pa4o_ivanov61
Мнения: 446
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с палене и температура Голф 4

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Чет 31 дек 2015 15:03


вчера правих профилактика на стартера на зет ми. оплакването беше същото .тръгва бавно и оборотите се увеличават. след разглобката се установи че четките са свършили. смяна с нови и всичко е точно . подкрепям колегата . виж си стартера.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с палене и температура Голф 4

Мнениеот batmit » Чет 31 дек 2015 20:40


Да ти измярят на акумулатора пускавия ток, това че е на една година не означава, че е изправен. Ако акумулатора е добре, насочваш се към стартера. Дано да е от тези две неща, че третото не е никак добре. Преди години имах дизел, до -6 палеше от четвърт, под -6 върти едва, едва, след това се засилва и пали с много зор или с дърпане.
За температурата е нормално при -9 и парно на мах да падне. Успех!


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Проблем с палене и температура Голф 4

Мнениеот vankata_passat » Чет 31 дек 2015 20:52


Весело посрещане на новата година на всички колеги.много безаварийни километри през новата година. пожелавам много здраве и още по ниски цени на горивата :drunk :beer. По въпроса с паленето колега подгревните свещи подгрявай два три пъти и тогава пробвай.имаш ли подгрев на антифриза така наречената глава.пробвал ли си с 5в40 масло, за термостата смени го вземи хубав термостат Behr.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с палене и температура Голф 4

Мнениеот red.devilll » Пет 01 яну 2016 11:02


Zdravko Zankov написа:1.Стартера ти прави номера.
Според мен трябва отново да го свалиш и профилактираш.
2.Залагам на термостата,от прочетеното в този форум знам,че тези табла от 80 до 100 градуса показват все 90 градуса,щом ти пада стрелката явно термостата ти не работи коректно.

Не е задължително да сменя термостат.Нека първо я покара повече време за да може да загрее хубаво на 90градуса и после да пусне парното или да я закачи на вакком за да може да виде колко е реалната температура преди да пусне парното и колко е след това. Пиша го че на един приятел сменяхме термостата по същите симптоми и след смяната пак по същия начин закачихме я на диагностика и когато стрелката е на 90 градуса на компа е 78 градуса и затова прави такива аномалии.А и да не забравяме че времето си е доста студено вече и печките ни загряват много по-бавно


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Мнениеот w_smith » Пет 01 яну 2016 11:49


При минус 10 и пуснато на максимално топло загряването е трудна работа за дизела. Ако пък седиш повече на място или по светофари стрелката пада надолу. Да не говорим, че таблото показва 90 гр от 75 гр реални нагоре.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Мнениеот vanesto » Съб 02 яну 2016 16:45


И аз мисля, че на термостата нищо му няма, просто е много студено, няма от къде да дойде толкова топло, ако усилиш вентилатора на парното. Аз тия дни климатроника го държа на 20гр, и на първа степен на вентилатора, и стрелката не ми е падала под 90гр. Вчера и днес палих на около -13гр, наистина малко трудно развърта стартера при тези температури, прави няколко оборота и тогава пали. И две и три подгрявания да правиш, все тая, просто трябва да направи 200 оборота, за да започне впръскването на горивото.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 02 яну 2016 16:53


vanesto написа: Аз тия дни климатроника го държа на 20гр, и на първа степен на вентилатора, и стрелката не ми е падала под 90гр..


А защо не го държиш в режим ЕКОН?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Мнениеот vanesto » Съб 02 яну 2016 16:57


На Есоn си е.


Потребителски аватар
therabbit
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 26 май 2017 9:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9AHF Проблем с палене и температура

Мнениеот therabbit » Пет 26 май 2017 10:18


Колеги, аз да питам къде се намира датчика на термостата? Или ако някой знае какъв точно модел е подходящ за Golf IV 1.6 бензин, че трябва да го сменям. Благодаря!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта