Здравейте колеги!
Предварително се извинявам ако има такава тема или мястото на този текст не е точно тук.
Наскоро купих автомобила. Автоматик е. Кутията работи добре. Не ми е първият автоматик. Не след дълго в горещите летни дни установих следното:
При добре загрял двигател оборотите от празен ход до около 2200 се постигат все по-бавно и не мога да определя защо. Започва да пуши по-интензивно със синкав цвят на празен ход. При потегляне се засилва. От 2000 оборота нагоре димът изчезва.
Развърти ли турбината колата направо лети а студена ли е, този проблем го няма. Даже и при 90 градуса колата върви нормално и скоро след потеглянето всичко е наред. Проблемът забелязвам че се обостря след 15 Мин. шофиране в горещо време най-вече.
Филтрите са нови. Маслото ще сменям съвсем скоро. Него си го харчи. В момента засичам разхода но не е по-малко от 1л. на всеки 2000 км. Турбото е в добро състояние. Ефективно е определено. Никакви шумове при него, но не го отхвърлям като проблем за разхода та масло и синкавият дим.Ремонтирано е според бившия собственик на колата но...
Едва ли обаче, основният повод да напиша темата, а именно оборотите, идва от състоянието та гурбината, тъй като тя в тези обороти по принцип не е ефективна.
Предположенията ми за проблема са, че има лоша смес, може би прекалено бедна при загрял двигател. Вибрациите на движателя в този момент са може би по-силни. Допълнителни шумове не чувам. Ако не се лъжа, ако е богата сместа ще пуши черно. При пълна тяга, никакъв син дим освен леко при самото потегляне. В последствие леко черно на тънка мъгла.
Друго предположение, но не съм достатъчно компетентен - проблемът да идва от маслото в кутията. Дали не е старо? ( нямам идея кога е сменяно). Предстои да го сменя заедно с филтъра и него.
Едва ли написаното е достатъчно но моля ви, ако някой може да даде съвет, или да ме насочи към софийски сервиз в който диагностиката на дизели е доказано добра, ще съм много благодарен.
Няколко дни по-късно...
Не знам защо никой нищо не споменава в отговор на темата вече няколко дни?
Ходих по разни сервизи. Никой нищо не открива а колата си е зле. Отхвърлих вероятен проблем с дебитомера, като взех такъв от същата кола на колега. - Никаква промяна....
Изолирах и ЕГР - а с пластина. Пак никаква промяна. Мапа също го смених с друг, работещ. Пак нищо...
На диагностика дава грешка на температурата на горивото. В сервизите казват, че няма връзка с проблема и че много коли на клиенти са с тази грешка, а колите си вървят добре.
Моля, помагайте! Дайте акъл за да оправя клетия пасатор!
Изчистих идеално ЕГР -а. Работи нормално.
Колата все още е с проблем.
Остава датчика за температура на горивото. Единственият проблем на колата според диагностиката. Моля, кажете къде да го открия и как да го тествам дали работи нормално?
Passat 5.5 1.9 TDI AVF - Става муден като загрее добре?
- Passator02
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 23 юни 2017 14:50
- Автомобил: Пасат 5 5 комби 1 9 TDI AVF
- Двигател: WVWZZZ3BZ2E320192 2002г
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат 5.5/1.9 TDI муден като загрее добре
То хубаво, ама последните 4-5 дни поне за 3-ти път одобрявам темата, а ти хич не си погледнал шаблона за заглавия
1.9 ТДИ има поне 9 мотора, от 90 до 150 коня и 2 тотслно различни технологии на впръскване на горивото (говоря само за това поколение - иначе са повече! )
Та тая тъпотия, да се пише код на мотора, не е случайна, да знаеш
Другото - всяка турбо кола е по-мудна в жегите
Атмосферките също, но по-малко се усеща.
И последно - без достатъчно данни само може да си разтягаме локуми тук
Ето нещо полезно: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/to ... %B9%D0%BB/
А и още за четене: search.php?keywords=%D0%9B%D0%9E%D0%93-%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB&terms=all&author=&fid%5B%5D=24&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
Първо виж това: viewtopic.php?f=24&t=434776&hilit=%D0%9B%D0%9E%D0%93+%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB

1.9 ТДИ има поне 9 мотора, от 90 до 150 коня и 2 тотслно различни технологии на впръскване на горивото (говоря само за това поколение - иначе са повече! )
Та тая тъпотия, да се пише код на мотора, не е случайна, да знаеш

Другото - всяка турбо кола е по-мудна в жегите
Атмосферките също, но по-малко се усеща.
И последно - без достатъчно данни само може да си разтягаме локуми тук
Ето нещо полезно: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/to ... %B9%D0%BB/
А и още за четене: search.php?keywords=%D0%9B%D0%9E%D0%93-%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB&terms=all&author=&fid%5B%5D=24&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
Първо виж това: viewtopic.php?f=24&t=434776&hilit=%D0%9B%D0%9E%D0%93+%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB
- Passator02
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 23 юни 2017 14:50
- Автомобил: Пасат 5 5 комби 1 9 TDI AVF
- Двигател: WVWZZZ3BZ2E320192 2002г
Re: Пасат 5.5/1.9 TDI муден като загрее добре
Извинявам се! Бях попълнил тези данни при регистрацията, но явно не съм го направил така че да се запаметят.
Благодаря за линковете! Ще ги прегледам и ще допълня профила с данните отново.
Моторът е AVF
WVWZZZ3BZ2E320192
Смених меките маркучи за вакуум и температурния датчик на горивото. Има малка положителна промяна във средни и високи обороти. В ниските няма промяна.
Колата не е малко мудна. Много мудна е.
Не помня дали споменах но колегата ми е със същата. С две думи, нямат нищо общо на старт.
Благодаря за линковете! Ще ги прегледам и ще допълня профила с данните отново.
Моторът е AVF
WVWZZZ3BZ2E320192
Смених меките маркучи за вакуум и температурния датчик на горивото. Има малка положителна промяна във средни и високи обороти. В ниските няма промяна.
Колата не е малко мудна. Много мудна е.
Не помня дали споменах но колегата ми е със същата. С две думи, нямат нищо общо на старт.
- Passator02
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 23 юни 2017 14:50
- Автомобил: Пасат 5 5 комби 1 9 TDI AVF
- Двигател: WVWZZZ3BZ2E320192 2002г
Re: Passat 5.5 1.9 TDI AVF - Става муден като загрее добре?
След почистване на колектора, подмяна на вакуумните маркучи и поставяне на скоби на маркуча за вакуум веднага след помпата и от двете му страни, колата е значително по-добре. Колектора беше сравнително чист. Имаше лек нагар, но нищо, което би спънало работата на двигателя.
Основната причина за проблемите се оказа загуба на вакуум още в началото след помпата.
Основната причина за проблемите се оказа загуба на вакуум още в началото след помпата.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта