Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Bobbitoo
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 11 юли 2017 12:42
Автомобил:
Двигател:

Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот Bobbitoo » Вто 11 юли 2017 13:49


Здравейте, изчетох доста теми тук във форума, но не открих нищо конкретно за моя проблем, затова искам да го споделя да видим дали нещо може да изскочи.
Купих колата преди 3 години от човек в Италия и от тогава никакви проблеми, само консумативи и обслужване. Вървеше си прилично, дърпаше си и всичко останало, но преди 2 седмици...
- Турбото изчезна напълно след автомивка във Свищов. Турбината не работеше и карах така (чист дизел) до Враца.
- Там отидох до познат майстор, който смени няколко вакуум маркучета и турбината тръгна.
- Имаше грешка на диагностиката "pressure control" и изчистихме грешката и след това не се е появявала никаква друга грешка.
Проблемът е, че след като тръгна турбината колата не върви както преди, няма тяга след 2500 оборота както по принцип си имаше. Турбината върти, чува се, никаква разлика от към шум на двигателя, пушене отзад и т.н. Най-интересното е, че на моменти всичко си заработва както трябва и колата си дърпа и си върви както трябва. Тази сутрин примерно запалих и си вървеше на пушка. Изгасих я и след 5 минути паля и няма никой....пак никаква тяга. Вчера реших да я поразходя на магистралата да я продухам и по-пътя изведнъж в движение тръгна както си трябва, после около 80 км общо извъртях на магистралата и я продухах както си трябва и после и градско и нямаше никакви проблеми. Изгасих я, след 5 минути паля и пак никой. Изчетох какви ли не теми: вакуми, клапани, дебитомери, егр и т.н. и се чудя дали моя проблем е от клапан Н75, защото при положение, че се мени поведението на турбото нз какво друго може да е.

Моля, ако някой има някаква идея или му се е случило нещо подобно да сподели опита си.
Благодаря предварително за помощта.

Последна промяна от Bobbitoo на Нед 16 юли 2017 22:05, променено общо 1 път.




milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот milenski_77 » Сря 12 юли 2017 10:40


Като цяло това нещо без живи данни няма да се хване.
Моят съвет е ако не си много в час да си търсиш майстор който разбира. Ако майстора само я закачи на компютъра на място и ти каже това и това е проблема, не му вярвай и го смени.
Ако имаш някакви познания то тогава или с Ваг Ком или с манометър виж първо какво налягане държи по време на движение и пиши тук.


Потребителски аватар
greenland33
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 28 юли 2010 10:25
Автомобил: Cross Touran 2 TDI DSG
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот greenland33 » Сря 12 юли 2017 12:46


Здравей колега,
Виж дали ще ти помогне клипчето. Не знам как е при твоя мотор, би трябвало да е подобно, но имах абсолютно същите симптоми с предишната кола -Пасат AFN.
Това "лостче", което са снимали с времето клеясва, то управлява една странна зъбчатка вътре в турбината, която също клеясва и хваща нагар. Имам предвид, че клапана може да ти е здрав, вакума да ти работи, но механиката след него да е проблема.
Лесно може да познаеш, като извадиш маркуча на работещ двигател и погледнеш дали се движи лостчето. Ако не мърда или прави малък ход, вероятно там ти е проблема.
Аз лично си скъсах нервите с разглабяне и чистене. Проблемът се оправяше за 2-3 хиляди км. и почваше пак. Накрая се реши с рециклаж на турбината.
https://www.youtube.com/watch?v=feZV3knZvV0


Bobbitoo
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 11 юли 2017 12:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот Bobbitoo » Сря 12 юли 2017 13:16


Здравейте и мерси много за съветите. Днес я оставих на познат съвестен майстор и с него се разбрахме да сменят абсолютно всички вакуум маркучета и да разменят 2-та клапана Н75 с другия, който е кажи речи същия и да се види дали има промяна и дали лосчето на актуатора се движи по-свободно. Не можах да направя живи данни преди да му я закарам, защото лаптопа ми не работи на батерия, но ще го направя след ремонта и ще запиша логове. Няма да прибързвам, ще изкачам да видим какво ще излезе. Ако е от клапана Н75 няма да е сложно, просто ще си взема нов, ако е вече геометрията...нз ще го мисля.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 юли 2017 15:34


Един френд имаш същия проблем, сменяхме H75, чистиха му геометрия и накрая се оказа, че предния път като са сглобявали турбото преди да вземе колата не са сглобили геометрията как трябва и е врътната с има няма 2mm. След поредното разглобяване и правилно сглобяване драмата приключи.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот Danny boy » Сря 12 юли 2017 15:46


Провери дали са ти здрави вакумните мембрани на клапана на егр,на клапата за меко гасене и на клапата която контролира кръга за охлаждане на дюзите,освен това залагам че и щуцера който ти е на тандем помпата се мандахерца свободно и от там губи вакуум.Има теми как се ремонтира,каквото е спукано като мембрани изолирай,с изключение на актуатора там сменяш.
Имаш най-вероятно загуба на вакуум и от там няма какво да дърпа лопатките на геометрията,от там липса на налягане от турбината.
Може да провериш и дебитомера какви стойности дава в движение при пълно натоварване на 4предавка трябва да дава 850 единици.
Погледни ги тези неща и ще си решиш проблема успех.


Bobbitoo
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 11 юли 2017 12:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот Bobbitoo » Нед 16 юли 2017 22:03


Колеги разрешихме проблема в събота с един приятел, след като колата 3 дена беше на сервиз и не можаха да я оправят. Смениха ми все пак всички вакум маркучи и размениха 2-та еднакви клапана N75 (този на егр-то с този на турбината) за да видим дали ще тръгне турбината и... никаква разлика . Решихме, че ще се слага нов клапан N75, но уви на майстора му пратиха модел който е със обла букса, а моят е с правоъгълна и всичко това го разбраха след като го монтираха вече... И така в петък вечерта си я взех, но ме тормозеше идеята, че след размяната на 2-та клапана, все още нямаше никаква разлика (пак си беше умряла) и решихме да направим жива диагностика и после почнахме да проверяваме всички вакуми наново и след 5 часа открихме, че проблема е от "клапата която контролира кръга за охлаждане на дюзите" както каза колегата отгоре (за което благодаря много!) и като изолирахме маркуча към тази клапа, оп... турбината взе, че тръгна както си трябва. Направихме все пак жива диагностика и всички параметри вече си бяха в норма. Мерси много за помощта на всички. Живи и здрави! :D


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот vlado_tonev » Пон 17 юли 2017 6:23


Браво!Ако може само да споделиш коя точно е тази клапа и къде се намира?!


Bobbitoo
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 11 юли 2017 12:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот Bobbitoo » Сря 19 юли 2017 22:01


Ето я клапата
IMG_20170715_205227.jpg
IMG_20170715_205213.jpg
:)


Merdin2004
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 05 дек 2022 22:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9TDI AJM - турбото има тяга на моменти

Мнениеот Merdin2004 » Чет 15 дек 2022 17:41


Как се казва това



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта