Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8417
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот samo_pechka » Сря 28 авг 2019 14:27


Това с бокса на тавана, ми звучи леко несериозно да е причината за греенето. С друга кола пътувам и в 50% от случаите съм с бокс отгоре. Дори преди няма и седмица изминах с натоварена кола 4 човека и багаж до тавана ( и бокса отгоре разбира се натоварен ) над 2000км.
Моята никога , ама никога не минава 120гр на маслото , ако ще да карам със 150-160 , за водата съм убеден, че не прехвърля 100-те градуса. Температурата навън : около 33-35 градуса, с включен климатик в колата. При разумно каране в диапазона 120-140 , показание на маслото макс 105 градуса.
С останалите случаи се движа или с ремарке отзад, или соло без бокс. Разликата с бокс отгоре или без , не ми дава забележимо по-сериозно отклонение в градуси при един и същи стил шофиране.
Но колата ми е със старо поколение мотор , т.е. не бива да се сравнява с колата от темата.
Има причина за греенето , принципно КР моторите на ФВ държат малко по-високи градуси. Но и те трябва да имат "таван" . Има причина за доп. греене , ще се радвам колегата да сподели решението. Лично аз не бих оставил така положението....




velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Сря 28 авг 2019 14:36


ktamen написа:
velqn написа:, че почистване е нужно,

Не разбрах изчистени ли са вече радиаторте или тази толкова очевидна причина за загряване е оставена за най накрая.
Как са разположени радиаторите, ако са едн зад друг трябва да се почисти и между тях.


Привет, колега!

Не, не са. Прецених, че с моите умения и способности, няма да мога нищо да направя, без да увредя нещо. Един зад друг са и най-вероятно има и боклуци между тях, което неиминуемо води до извода, че за да се почистят добре, трябва да се разглобят...

Опитах се да намеря друг - професионален вариант, видях, че Дунев имат машини/а за чистене на радиатор (външно измиване), мисля, че просто водоструйка с по-специален накрайник, обадих се, но те са отпуск и след септември ще ги посетя.

За жалост, това почистване няма да почисти гнястта между тях, така си мисля ...

Но все пак мисля това да пробвам.

Иначе се свързах и с Елбатрон, разговрях с единия колега, той ми зададе логичния въпрос, дали съм сигурен, че проблема е в климатичната/охладителната система, а не в двигателя, заради неправилно обработване на газове... не можах да дам категоричен отговор, ходих пак на диагностика при други колеги, видяхме налягането в DPF-а, което беше 10.26 и преценихме да го разкараме.

След това мисля, че поне температурата на маслото в двигателя падна леко, но това загряване остана. За съжаление карам колата винаги на дълъг път, със скапания куфар отгоре, а както и ти си написал, това е смърт за аеродинамиката + това моя не е от малките...

Писал си, че с лоутех методи може да се проверят:

1 Водата не стига в достатъчно количество до радиатора.
2 До радиатора не стига достатъчно въздух.

Ако можеш, сподели практически начин, ако е нещо, което сам човек може да извърши. Аз нямам нито диагностика, нито нищо, ако се налага все пак използване на по-софистициран метод.

Засега мисля да заложа на външно почистване и да видим.

Драма - няма, напряга ме, че на никой не му се занимава, където отида с този проблем получвам общо взето от лекарството "карай си така" или "карай докато нещо се счупи, тогава", което не ме кефи и устройва.

Иначе разбирам, че за да се почистят като хората, трябва да се разглоби цялата система, но на никой, който познавам, не му се занимава с това или не предлага такава услуга, а аз... нямам такъв капацитет, нито инструменти.

И така попадам в тоя омагьосан кръг, дето ... хората 2019-та едва ли не летящи коли на ток, а аз вече 2-3 години не мога с тази глупости да се справя... :(

stanlley написа:И аз съм на мнение да се почне от лесното и евтиното и ако всичко е наред - тогава да се хвърля човек на смяна на части.
Аз съм в сходна ситуация и първо ще почистя радиаторите и между тях, ще направя една калибрация на уредите на таблото и т.н..


Колега, сам ли ще си правиш тази "процедура", ерго разглобяване + почистване с обезмаслител и прочие и най-вече калибрацията на уредите на таблото, как ще я правиш?

Ако ползваш на някой сервиз услугите, пиши, да се включа и аз...

Засега планът ми е почистване външно на радиаторите, чудя се дали и вътрешно, в Дунев имат и такава машина, след което ще тествам колата по същия път без куфара и ще видя.

Поне това е просто, загрява ми по АМ Люлин малко след Перник във високата част.

Абе, срамна работа стана, но просто си давам сметка, колко малко неща знам и мога в тая част:(

Последна промяна от velqn на Сря 28 авг 2019 14:42, променено общо 1 път.


velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Сря 28 авг 2019 14:37


samo_pechka написа:Това с бокса на тавана, ми звучи леко несериозно да е причината за греенето. . Лично аз не бих оставил така положението....


Благодаря колега! Точно това ме притеснява и мен. Като съм с бокса возя цялото семейство и претъпкана кола с багаж (къмпинг истории...) но съм виждал колеги със същите коли + бокс + ремарке и те не се оплакват от подобни синдроми.

Нервира ме и ме стресира адски много цялата ситуация...


velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Сря 28 авг 2019 15:24


netizen написа:https://www.youtube.com/watch?v=83yTRimq6W4


Привет, за съжаление, при мен таблото е като в Б7, нямам цифрови индикации на самите копчето, всичко се показва на RNS - 510 системата. Влезнах със задържане на бутона в Radio Service Menu, изчаках да се покаже testmode меню, но уви, не ми е кодирано и ядец... нищо не излиза след това :(

Няма щастие. Аз съм с HW-Version H64 i SW 4020, предполагам доста древно вече, трябва да го актуализирам и да си пусна testmode.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот netizen » Сря 28 авг 2019 16:12




velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Сря 28 авг 2019 19:00


Привет,

Колега, пуснах го това, сработи, разглеждах уж, сега след като излезнах с AC вече не ми се появяват стойностите на дисплея, градуси, AC on/off, сега ще търся да видя как да си го върна :)

P. S. Пуснах го, сега седи надпис rear катинар, всеки път, като щракам. Ще търся легенда на кой канал какво се вижда, че много градуси, много неща :)

Благодаря!


velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Сря 28 авг 2019 21:44


netizen написа:https://www.youtube.com/watch?v=PP5ihvxYedE


Колега, имаш ли списък с каналите и легендата, всичко изчетох в нета, не мога да уцеля точно моите, от 10.1/2 и тн почват до 25. Има маса температурни показатели, но не знам кое, кое е, а сега не мога да запаля колата вече.

P.S.

Пфу... намерих го :)

https://www.motor-talk.de/forum/climatr ... 08533.html


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6163
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот ktamen » Сря 28 авг 2019 23:04


Разгледай тази тема viewtopic.php?f=90&t=459423&hilit=%D0%B1%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D1%83%D1%86%D0%B8 И тази http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 65&t=67311
150км/ч с багаж на покрива и добър баир са способни да натоварят двигателя близо до максимума и понеже августовският въздух не е особено добър охладител, двигателят ще има нужда от цялата проектна стойност на охладителната уредба и ако нещо не е в ред температурата ще се повиши.
Проверката дали стига достатъчно въздух става с разглеждане - демек с разглобяване. За да проверя дали водния поток не е твърде малък аз бих поставил термометри на входа и на изхода на радиатора и ако разликата е повече от десетина градуса при прилични обороти на помпата значи през радиатора минава твърде малко вода.
Първо намери кой да ти разглоби предницата, щом ти не можеш сам, ако няма боклуци между радиаторите, тогава ще търси други причини.
Не ти е спешно, просто докато не решиш проблема не натоварвай толкова жестоко двигателя, като си натоварен качвай баирите със 100 - 110 и няма да грее толкова.


velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Сря 28 авг 2019 23:53


Благодаря ти много! Колегата с туарега, сякаш моя снимка е пуснал, същите симптоми.

"Радиаторът чист ли е? По-точно между двата радиатора някога поглеждал ли си?
Залагам 2лв, че между тях имаш килимче."

Май тук е заровено кучето. Ще се свържа с Елбатрон, да направим пълна профилактика, разглобяване и почистване. На това ми намирисва вече доста сериозно.

Иначе хванах на кой канал климатроника показва темп на охлаждане, 24.2 май беше, като до 100 градуса показва 1,тоест 85 градуса е 1.85. 110 градуса трябва да е 2.1.


Утре ще видя по този начин дали стрелката на таблото е в синхрон с данните от клима диагностиката.

И в най-скоро време пълно разглобяване!

Ще пиша пак, благодаря дотук на всички включили се!


Потребителски аватар
stanlley
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
Двигател: CBAB 2010 AVF 2005

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот stanlley » Чет 29 авг 2019 9:27


При мен стрелката е минавала 90 градуса 2 пъти - миналата година на връщане от Гърция на изкачването след Дупница. Маслото достигаше 128 градуса. Тогава смених маслото и температурата му на същото място няколко седмици по-късно вече беше 118 градуса, т.е. 10 градуса надолу с новото масло, при сходни условия.
Втория път беше миналата седмица, на магистралата след Пловдив имаше катастрофа и чакахме в задръстване 25-30 мин на 37 градуса външна температура, на климатик. След като минахме катастрофата дадох повечко газ и тогава видях, че стрелката минава 90 градуса и маслото беше на 129. Изключих климатика и върнах леко газта и температурите се върнаха към нормални работни стойности. Пак включих климатика след 10 мин и нямаше повече драма със стрелката.

Другата седмица ще ходя да прибирам детето, че е командировка при баба и дядо:) Там мисля да разхвърля предницата и да почистя около радиаторите. Просто там има условия - 2 гаража, инструменти и хора, които разбират и помагат. Докато изпием по 1 бира/ кафе - и ще свършим работа. В събота съм за накладки в Елбатрон и ще направим тест на перките дали работят адекватно. Прави се с кабел и Vagcom. Ако след почистването не се оправят нещата, вече варианти много - двата термостата (на мотора и на DSG-то), смяна антифриз и водна помпа, проверка за газове в охладителната система (съмнения за изпуснала гарнитура или спукана глава - ако губи и антифриз). Принципно може и само с нови перки да се размине ситуацията, ама няма как да се знае докато не се разглоби и огледа.


velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Чет 29 авг 2019 13:02


Привет, колеги!

Малко нова информация от днес. След като разгадах как работи авто диагностиката на климатроника, реших да почна от там, като най-лесното нещо, което мога да направя сам, без да нанеса някакви щети.

И така, запалих колата, градусите на водата започват от 50 ° през 10 ° (с малки деления на 5 °) до 90 °, което е средата и оттам до 130 °. След 120 ° или по-скоро 125 ° започва червената зона.

Никога не съм минавал 115 ° по показания на стрелката от таблото, четох, че колегата с Туарега е спирал няколко пъти, преди стрелката да навлезе в опасната, червена зона.

Та, така, ето резултатите. Постановката е, колата работи на място, на вън в двор, температура на въздуха 28-30 някъде.

Когато климатроника отчете 53 ° стрелката на таблото сочеше вече 55 °. Не слагам снимки, да не товаря темата.

58 ° отчетени на климатроника вече 62 ° на таблото (прибилизително)

60 ° на климатроника - 65 °на таблото

При 71 ° на таблото (колата вече работи 20 минуити някъде), стрелката показваше 85 ° на таблото

Последните данни са 75 ° на таблото и 90 ° заковани на таблото.

Сега, не знам как да ги чета тези данни, все пак колата не се движи, възможно е в един момент, показанията на климатроника за охлаждане на течността в системата да настигат показанията на таблото, не мога да кажа.

Ще го тествам в реално условия да видя дали, когато стигне 110 ° на таблото ще покаже и над 100 °в климатроника. Ако не, това се надявам, може да се окаже, че просто стрелката на таблото не е калибрирана и показва някъде с 10-15 ° повече от реалната стойност? Силно се надявам да е това, но да видим.

Какво мислите, тези показания имат ли някакъв смисъл или постановката е грешна, след като реално не съм карал колата, надявам се днес да мога да я изкарам и да тествам в реални, пътни условия.

Благодаря!!!


velqn
Мнения: 210
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Чет 29 авг 2019 14:02


Мой колега, съученик казва, че между 70 и 105 градуса, стрелката седи на 90, за "успокоение", каране му е майката, за да видя дали в един момент ще се изравнят ;)


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот megatronS » Чет 29 авг 2019 14:13


Защо изобщо гледаш каква е температурата , която отчита климатроника? Двигателя и климатроника взимат информация от различни сензори, които подчертавам не са един до друг. От тук ти идва и разликата в градусите. До единия сензор , даже има клапа, която затваря пропускането на антифриз към радиаторчето, когато климатроника е пуснат на охлаждане. Ако пък караш на климатроник, разликата ще стане още по-голяма в показанията. По принцип освен разликата в цветовете на двата сензора, на някои автомобили се дават с еднакъв каталожен номер, което ще рече, че може да се заменят взаимно. Пускаш диагностична температура, пускаш калибриране на стрелките на температурата. Апаратурата ще ти каже каква стойност в момента трябва да показва и поглеждаш дали е в това положение стрелката. Ако не е, правиш да стане. Нормално е при стойности на живо, температурата да е малко по-висока от това, което си мислиш, че показва стрелката. Тоест ако средата е 90 градуса, реално може да показва на живи данни 92-93 градуса. Ако има съмнения за проблемен сензор, той се сваля и се мери или се подменя с друг. За промивка на радиатора има различни химии, също така може да се използва нагрят оцет, който да престои 24 часа, след което се източва и се промива с вода.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8417
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот samo_pechka » Чет 29 авг 2019 14:25


Ако е била или е с така наречения "червен" антифриз ( качествен разбира се ) няма вариант нещо да е задръстено , дори такъв има свойството да разгражда налепи, ръжда и т.н. На 95 % съм убеден, че не е такъв проблема. Освен ако има някаква преграда в радиатора , която или я няма вече ( промяна на хода на водата ) , или е затворила кофти потока вода през самия радиатор.
Нека си огледа/ провери за газове в системата, напластяване по пита на радиатор и другите неща коментирани в темата.
Все си мисля, че вариант някой датчик да е проблем, май няма се окаже, при положение, че и вода , и масло вдига градус, ако съм разбрал правилно.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот megatronS » Чет 29 авг 2019 15:08


samo_pechka написа:Ако е била или е с така наречения "червен" антифриз ( качествен разбира се ) няма вариант нещо да е задръстено , дори такъв има свойството да разгражда налепи, ръжда и т.н. На 95 % съм убеден, че не е такъв проблема. Освен ако има някаква преграда в радиатора , която или я няма вече ( промяна на хода на водата ) , или е затворила кофти потока вода през самия радиатор.
Нека си огледа/ провери за газове в системата, напластяване по пита на радиатор и другите неща коментирани в темата.
Все си мисля, че вариант някой датчик да е проблем, май няма се окаже, при положение, че и вода , и масло вдига градус, ако съм разбрал правилно.


Абсолютно и аз съм съгласен, че проблема няма да е в радиатор и сензори, да се търси в термостат и газове в охладителната система.
:th_up :th_up :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта