Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Ама съскането на надуване ли е, или на вакуум?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
kukata_pasat написа:Без да съм чел темата щото е 16 страници мога да кажа следното: Гарнитура на глава се познава по следния начин.Ако сутрин при напълно студен мотор който е бил в покой поне 14 часа като му развиеш капачката на антифриза изсъска като безалкохолно значи е за гарнитура, всичките тия тестове за газове за пълен ташак,отваряш капачката и изсъска ли работата е ясна.
Важи само за малка част от случаите.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
kalin09 написа:kukata_pasat написа:Без да съм чел темата щото е 16 страници мога да кажа следното: Гарнитура на глава се познава по следния начин.Ако сутрин при напълно студен мотор който е бил в покой поне 14 часа като му развиеш капачката на антифриза изсъска като безалкохолно значи е за гарнитура, ......
Важи само за малка част от случаите.
Добре, ако при така направен тест има налягане (не подналягане), за малката част от случаите е гарнитура, а за по-голямата част от случаите какво е обяснението, спукана глава?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
cecoa1 написа:Комичното е, че тука не е гледано май какво показва с VCDS, когато стрелката мръдне надясно от 90 градуса. А това е първото, и най-лесното.
Привет, колега,
намерих човек, карахме колата 300+ км постоянно на живи данни, успяхме да видим, че тръгне ли стрелката да отлепя, температурата минава 108 градуса, моя термостат го проверихме на 92 и малко почва да отваря и в един момент темп на стелката и тази на диагностиката (беше таблет някакъв, не знам дали е било VCDS), бяха съизмерими.
Проблемът наистина се проявява при:
- голяма жега навън
- каране с >140 км/ч
Ако времето е по-хладно колата допуска да се кара 140-180км/ч и почти не отлепя стрелката.
Майсторът изключи да е от гарнитура на глава, започна да ме разпитва и да се съмнява евентуално за микро пукнатина на главата, че тия CBBB 170 коня мотори, било се случвало. Но това, което той не може да си обясни, как така карам 5 години и няма промяна, не се влошава, което според него е странно, ако е било от главата нещо, е щяло да стане абсолютно невъзможно за каране.
Прегледахме всичките неща, които съм правил и той сега в перките се хвана, не сме сигурни дали перките достигат максимални обороти, поне са безстепенни и му излиза, че работят, но не може да види на колко и дали достигат 100%. Но пък над 120 км/ч ,както уточнихме, е все тая дали има перки или не, когато тръгва да прави проблема.
Появи се съмнение и за запушен радиатор, но карам с чист антифриз, уж не било много вероятно. Казах му, че идва време пак да сменям ангренаж + водна помпа, та остава евентуално, когато това се прави, да се разглоби мотора и да се води на рентген, да видим тая глава, здрава ли, права ли е, каква е...
Аман вече.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Перките не са безстепенни. Двете перки имат по 2 степени. В началото на студен мотор не работят, при достигане на определена Т на мотора включва голямата на първа степен(над 75 мисля), при загряване - втора, при включен климатроник включва и малката и вече при голямо натоварване работят и двете на втора степен. Степените се проверяват лесно и се случва да замине някоя - но в този случай другата перка ще върти на пълни обороти, т.е. винаги ще имаш добро охлаждане от тяхна страна. И ще имаш записана грешка и съответно авариен режим ако тръгне да прегрява. Но това при висока скорост не следва да е проблем.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
velqn написа:cecoa1 написа:Комичното е, че тука не е гледано май какво показва с VCDS, когато стрелката мръдне надясно от 90 градуса. А това е първото, и най-лесното.
Привет, колега,
...
...
...моя термостат го проверихме на 92 и малко почва да отваря...
....
На толкова ли трябва да отваря? Аз мисля, че повечето мотори на VAG бяха на 87 градуса, но за тоя не знам...
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Задължителна проверка за изгорели газове в охладителната система от гарнитура или пукнатини в главата.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
megatronS написа:Задължителна проверка за изгорели газове в охладителната система от гарнитура или пукнатини в главата.
Правих този тест колега, всичко излезе точно, никакви газове. Човекът дори ми демонстрира, как после духа в течността и тя се оцвети брутално...
В това се съмнява и моя майстор, от катко имам колата, 5 години е така, нито по-зле, нито по-лошо. Карам рядко, но по 3-4хл км на година все пак, за 5 години 40к км нарпавих...
Съмняват се в малка пукнатина на главата, но не е сигурно, без да се разглоби всичко и да се води главата на рентген.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
US8787 написа::exclaim И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.
Колега, добре дошъл в темата, двигателя ти е подобен, моя е 170 коня, пак DSG. Каква е тази услуга и къде я правят? "Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа"
Поздрави!
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Колко време правихте теста? Повторете теста при минимум 30 минути работа на мотора, след като е загрял вече. Един човек да го вкарва тоя мотор от тихи до 2500-3000 оборота и обратно до тихи постоянно, за да прави добро налягане. При малки пукнатини и слабо изтичане на газ в охладителната течност, теста го лови много трудно и се налага повече време с по голямо налягане. С духане се оцветява директно, защото издишаното количество на газа от човешкия дроб е огромно и се вкарва директно в тестера от малко разстояние мигновенно. При отделянето в охладителната система, особено от микропукнатини, не е толкова лесно и бързо да се хване. При голяма пукнатина, теста го лови и за 5 минути. Аз залагам, че проблема е точно в глава или гарнитура, просто не сте направили теста правилно и продължително.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
velqn написа:US8787 написа::exclaim И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.
Колега, добре дошъл в темата, двигателя ти е подобен, моя е 170 коня, пак DSG. Каква е тази услуга и къде я правят? "Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа"
Поздрави!
Бяха я надули с нещо през казанчето и са я оставиха са два дни така да видят дали количеството газ е изтекло. По този начин нищо не откриха. Ще пробвам колата скоро на магистралата и дано имам късмет да е от термостатите ако ли не ще отида направо в представителството и там да проверят дали е добре гарнитурата и главата или каквото открият.
По сервизите като почина да им обяснявам за проблема и все едно пари им искам. Искат да се ходи с готови диагнози и само да сменят с тяхни части и това е изобщо не им се занимава.
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
и аз залагам на глава или гарнитура наскоро ми се случи пък едно приятелче пак така му вдигаше градуси и се оказа водната помпа на няма и 10 000 и перката се беше пръснала самата турбинка и не може да завърти водата
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Добре де, ако е водна помпа, не трябва ли да загрява колата, като луда, в задръстване? А не до 140 да е окей и над 140 да почва да прави номера? Все си мисля, че ако водната е заминала, няма да работи дорбе колата до 140км, в най-големите жеги?
Може ли да провериш с него, при установения случай на скапана водна помпа, кога и след колко му е загрявала?
Благодаря предварително!
Може ли да провериш с него, при установения случай на скапана водна помпа, кога и след колко му е загрявала?
Благодаря предварително!
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Ами като започне да я напъва или на баири, че даже на ваг ком я закачвахме и вдигаше градуса 110 - 112 ето снимка на помпата на 10 000 км нова, помпата си работи, но понеже е станало това и не може да направи дебита, но пак казвам може да не е тя проблема при теб, но залагам на някое от тези 3 неща глава,гарнитура или водна помпа
https://prikachi.net/image/LV1YWE
https://prikachi.net/image/LV1YWE
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Cvetomir-Panchev и 49 госта