Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот muns61 » Пон 15 авг 2022 21:54


Ама съскането на надуване ли е, или на вакуум?




kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот kalin09 » Пон 15 авг 2022 22:09


kukata_pasat написа:Без да съм чел темата щото е 16 страници мога да кажа следното: Гарнитура на глава се познава по следния начин.Ако сутрин при напълно студен мотор който е бил в покой поне 14 часа като му развиеш капачката на антифриза изсъска като безалкохолно значи е за гарнитура, всичките тия тестове за газове за пълен ташак,отваряш капачката и изсъска ли работата е ясна.

Важи само за малка част от случаите.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот milmar » Пон 22 авг 2022 15:28


kalin09 написа:
kukata_pasat написа:Без да съм чел темата щото е 16 страници мога да кажа следното: Гарнитура на глава се познава по следния начин.Ако сутрин при напълно студен мотор който е бил в покой поне 14 часа като му развиеш капачката на антифриза изсъска като безалкохолно значи е за гарнитура, ......

Важи само за малка част от случаите.

Добре, ако при така направен тест има налягане (не подналягане), за малката част от случаите е гарнитура, а за по-голямата част от случаите какво е обяснението, спукана глава? :biggrin


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Пон 29 авг 2022 15:08


cecoa1 написа:Комичното е, че тука не е гледано май какво показва с VCDS, когато стрелката мръдне надясно от 90 градуса. А това е първото, и най-лесното.


Привет, колега,

намерих човек, карахме колата 300+ км постоянно на живи данни, успяхме да видим, че тръгне ли стрелката да отлепя, температурата минава 108 градуса, моя термостат го проверихме на 92 и малко почва да отваря и в един момент темп на стелката и тази на диагностиката (беше таблет някакъв, не знам дали е било VCDS), бяха съизмерими.

Проблемът наистина се проявява при:
- голяма жега навън
- каране с >140 км/ч

Ако времето е по-хладно колата допуска да се кара 140-180км/ч и почти не отлепя стрелката.

Майсторът изключи да е от гарнитура на глава, започна да ме разпитва и да се съмнява евентуално за микро пукнатина на главата, че тия CBBB 170 коня мотори, било се случвало. Но това, което той не може да си обясни, как така карам 5 години и няма промяна, не се влошава, което според него е странно, ако е било от главата нещо, е щяло да стане абсолютно невъзможно за каране.

Прегледахме всичките неща, които съм правил и той сега в перките се хвана, не сме сигурни дали перките достигат максимални обороти, поне са безстепенни и му излиза, че работят, но не може да види на колко и дали достигат 100%. Но пък над 120 км/ч ,както уточнихме, е все тая дали има перки или не, когато тръгва да прави проблема.

Появи се съмнение и за запушен радиатор, но карам с чист антифриз, уж не било много вероятно. Казах му, че идва време пак да сменям ангренаж + водна помпа, та остава евентуално, когато това се прави, да се разглоби мотора и да се води на рентген, да видим тая глава, здрава ли, права ли е, каква е...

Аман вече.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 607
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот railfan » Пон 29 авг 2022 15:15


Перките не са безстепенни. Двете перки имат по 2 степени. В началото на студен мотор не работят, при достигане на определена Т на мотора включва голямата на първа степен(над 75 мисля), при загряване - втора, при включен климатроник включва и малката и вече при голямо натоварване работят и двете на втора степен. Степените се проверяват лесно и се случва да замине някоя - но в този случай другата перка ще върти на пълни обороти, т.е. винаги ще имаш добро охлаждане от тяхна страна. И ще имаш записана грешка и съответно авариен режим ако тръгне да прегрява. Но това при висока скорост не следва да е проблем.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот cecoa1 » Пон 29 авг 2022 22:16


velqn написа:
cecoa1 написа:Комичното е, че тука не е гледано май какво показва с VCDS, когато стрелката мръдне надясно от 90 градуса. А това е първото, и най-лесното.


Привет, колега,
...
...
...моя термостат го проверихме на 92 и малко почва да отваря...
....

На толкова ли трябва да отваря? Аз мисля, че повечето мотори на VAG бяха на 87 градуса, но за тоя не знам...


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот megatronS » Сря 31 авг 2022 15:44


Задължителна проверка за изгорели газове в охладителната система от гарнитура или пукнатини в главата.


Потребителски аватар
US8787
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 01 сеп 2022 12:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот US8787 » Чет 01 сеп 2022 12:45


:exclaim И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG :arrow :arrow
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 01 сеп 2022 18:32


megatronS написа:Задължителна проверка за изгорели газове в охладителната система от гарнитура или пукнатини в главата.


Правих този тест колега, всичко излезе точно, никакви газове. Човекът дори ми демонстрира, как после духа в течността и тя се оцвети брутално...

В това се съмнява и моя майстор, от катко имам колата, 5 години е така, нито по-зле, нито по-лошо. Карам рядко, но по 3-4хл км на година все пак, за 5 години 40к км нарпавих...

Съмняват се в малка пукнатина на главата, но не е сигурно, без да се разглоби всичко и да се води главата на рентген.


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 01 сеп 2022 18:33


US8787 написа::exclaim И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG :arrow :arrow
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.


Колега, добре дошъл в темата, двигателя ти е подобен, моя е 170 коня, пак DSG. Каква е тази услуга и къде я правят? "Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа"

Поздрави!


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот megatronS » Чет 01 сеп 2022 21:20


Колко време правихте теста? Повторете теста при минимум 30 минути работа на мотора, след като е загрял вече. Един човек да го вкарва тоя мотор от тихи до 2500-3000 оборота и обратно до тихи постоянно, за да прави добро налягане. При малки пукнатини и слабо изтичане на газ в охладителната течност, теста го лови много трудно и се налага повече време с по голямо налягане. С духане се оцветява директно, защото издишаното количество на газа от човешкия дроб е огромно и се вкарва директно в тестера от малко разстояние мигновенно. При отделянето в охладителната система, особено от микропукнатини, не е толкова лесно и бързо да се хване. При голяма пукнатина, теста го лови и за 5 минути. Аз залагам, че проблема е точно в глава или гарнитура, просто не сте направили теста правилно и продължително.


Потребителски аватар
US8787
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 01 сеп 2022 12:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот US8787 » Чет 01 сеп 2022 22:07


velqn написа:
US8787 написа::exclaim И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG :arrow :arrow
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.


Колега, добре дошъл в темата, двигателя ти е подобен, моя е 170 коня, пак DSG. Каква е тази услуга и къде я правят? "Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа"

Поздрави!


Бяха я надули с нещо през казанчето и са я оставиха са два дни така да видят дали количеството газ е изтекло. По този начин нищо не откриха. Ще пробвам колата скоро на магистралата и дано имам късмет да е от термостатите ако ли не ще отида направо в представителството и там да проверят дали е добре гарнитурата и главата или каквото открият.
По сервизите като почина да им обяснявам за проблема и все едно пари им искам. Искат да се ходи с готови диагнози и само да сменят с тяхни части и това е изобщо не им се занимава.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот NathaN » Пет 02 сеп 2022 0:25


и аз залагам на глава или гарнитура наскоро ми се случи пък едно приятелче пак така му вдигаше градуси и се оказа водната помпа на няма и 10 000 и перката се беше пръснала самата турбинка и не може да завърти водата


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Съб 03 сеп 2022 10:16


Добре де, ако е водна помпа, не трябва ли да загрява колата, като луда, в задръстване? А не до 140 да е окей и над 140 да почва да прави номера? Все си мисля, че ако водната е заминала, няма да работи дорбе колата до 140км, в най-големите жеги?

Може ли да провериш с него, при установения случай на скапана водна помпа, кога и след колко му е загрявала?

Благодаря предварително!


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот NathaN » Вто 06 сеп 2022 15:56


Ами като започне да я напъва или на баири, че даже на ваг ком я закачвахме и вдигаше градуса 110 - 112 ето снимка на помпата на 10 000 км нова, помпата си работи, но понеже е станало това и не може да направи дебита, но пак казвам може да не е тя проблема при теб, но залагам на някое от тези 3 неща глава,гарнитура или водна помпа

https://prikachi.net/image/LV1YWE



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Cvetomir-Panchev и 49 госта