Здравейте колеги,
позволявам си да пусна такава тема, защото не успях да намеря информация за симптоматиката, която се случва при мен, а тя е следната:
- колата е 2010-та, 170 кончета с DSG, 4 motion
- Постановката е, натоварена кола с автобокс (пълен), пълен багажник и 2ма души + малко дете + пълен багажник отзад (на 1/2)
- Карам с 140 (темпомат) по магистрала но с голям наклон, изкачване
- Забелязвам че стрелката на водата стига до 1/2 положене между 90-те градуса и 130
- Следя temp oil и когато удари 140 градуса и го мина, забавих темпото.
- Temp oil се нормализира и водата също пада на 90 градуса
- След 2-3 часа такова каране, което уж е зверско 140-150, уж не е, защото колата натоварена и със сигурност автобокс-а не помага, се случва следното:
- Колата удря 3000 обороата и застива на 120/130 км/ч. Когато ударя кик дауна, има резерв още от 1000 оборота и върви, но усещането е сякаш 50 от 170-те коня са бегали
- Карам от D скорости на S спортни скорости, връщам от S на D към N, но не помага.
Преди 2 седмици ми го направи за 10 секунди, после всичко се върна. Сега 10-15 минути ме държа в този режим (limp ли е какъв друг куц режим е :), но след 5 минути почивка всичко се върна.
Странното е, че нищо не ми свети по таблото, няма грешка (видима), не се получава ефекта на "коледната елха"... мисля си обаче, че сто % си пише в компа и с ВАГ ще трябва да се играе да се види защо/какво се случва.
Другите параметри:
- маслото е LL, долято е
- червен антифриз, до макса е
Чудя се:
- нещо листа ли има или прах по радиатора и под капака, нещо да се е запушило, защото вдига 130-140 градуса температура, при по "бясно" каране + с тоя автобокс и багажа отзад, дали не му идва нагорно...
- На отиване нямах този проблем
- Не знам дали да се радвам или не, че нищо по таблото ми не свети.
Очевидно влиза в някакъв авариен режим, за да се не се прецака повече + когато стана това, маслото си беше на 105-110 градуса, тоест не мога да кажа, че се случва, точно, когато най-много я шпоря.
И така... интересно ми е да чуя вашето мнение, видях, че има доста подобни теми, но почти винаги нещо жълто светва неприятно на таблото... а при мен не.
Поздрави и благодаря!
Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Последна промяна от velqn на Съб 07 окт 2023 9:22, променено общо 3 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност
Най-добре първо диагностика с компютър.
Сега да се дават диагнози по описание си е живо ТОТО.
При по-старите таралясници това обикновено значи зацапана геометрия на турбина, но при теб може да са още много неща.
Сега да се дават диагнози по описание си е живо ТОТО.
При по-старите таралясници това обикновено значи зацапана геометрия на турбина, но при теб може да са още много неща.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност
Благодаря колега!
И мен на това ме навежда, малко без диагностика съм като слепец в нощ, сега се вълнувам дали мога да изкарам още 2000 км за лятото, преди да почна пак да наливам, че наскоро сменях компресор за климатика и раната в джоба още не е зараснала.
Имам чувство, че ако не я шпоря много, няма да влиза в този режим, но от опит с други коли знам, че "туко нема нема и... " :)
И мен на това ме навежда, малко без диагностика съм като слепец в нощ, сега се вълнувам дали мога да изкарам още 2000 км за лятото, преди да почна пак да наливам, че наскоро сменях компресор за климатика и раната в джоба още не е зараснала.
Имам чувство, че ако не я шпоря много, няма да влиза в този режим, но от опит с други коли знам, че "туко нема нема и... " :)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност
Върви на диагностика,защото у теб остава едно такова чувство на несигурност(особено когато изпреварваш и трябва бързичко да дръпнеш).
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност
Виновникът се намери:
- P0402 Рециркулация на отработените газове. Много голяма пропускат. способност.
Ще пробваме с чистене (по-натам) да видим какво ще стане...
Поздрави!
- P0402 Рециркулация на отработените газове. Много голяма пропускат. способност.
Ще пробваме с чистене (по-натам) да видим какво ще стане...
Поздрави!
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност
Привет колеги...
Случи ми се пак тази магария, при която колата влиза в авариен режим, като нищо не се отчита на таблото...
Забелязвам, че проблема се проява след като:
Карам с 140 (темпомат) по магистрала но с голям наклон, изкачване
- Забелязвам че стрелката на водата стига до 1/2 положене между 90-те градуса и 130
- Следя temp oil и когато удари 140 градуса и го мина, забавих темпото.
Сега се чудя от какво загрява, правихме и диагностика, пуска, спира перката, но не мога да хвана дали работи втората скорост или не... та сега по-скоро загряването ме притеснява, а не рециркулацията. Напълно обслужена е миналата година (сменен ангренаж, водна помпа, антифриз, масло)... та не знам термостат ли е нещо, скорост на перка ли е...
Случи ми се пак тази магария, при която колата влиза в авариен режим, като нищо не се отчита на таблото...
Забелязвам, че проблема се проява след като:
Карам с 140 (темпомат) по магистрала но с голям наклон, изкачване
- Забелязвам че стрелката на водата стига до 1/2 положене между 90-те градуса и 130
- Следя temp oil и когато удари 140 градуса и го мина, забавих темпото.
Сега се чудя от какво загрява, правихме и диагностика, пуска, спира перката, но не мога да хвана дали работи втората скорост или не... та сега по-скоро загряването ме притеснява, а не рециркулацията. Напълно обслужена е миналата година (сменен ангренаж, водна помпа, антифриз, масло)... та не знам термостат ли е нещо, скорост на перка ли е...
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност
Привет отновно,
след няколко години и няколко хиляди километри по-късно. Проблемът е все още същия:
- натоварена кола с хора и автокухар (от които две деца, леки са :)
- на бар и магистрала водата стига 110 след това ме е страх и намалявам и се нормализира
Колата е напълно обслужена, преди това смяна на ангренаж, водна помпа, след това компресор климатик, след това DPF излекуван и прочие.
Съмнявам се в термостат, защото вече нищо друго не ми остана.
Перките работят, въртят, тествахме ги с диагностика. Питането ми е следното, много хора твърдят, че за пасатите Б6 може да стигат 110, други твърдят, че не трябва да мърда от 90 градуса (а то не е баш 90, а нещо близо до 90 + и -).
Много хора казват, карай си така, други - не. Факт, е че над 120 до 130 е червената зона, но нямам идея, таблото ли отчита грешно, термостат ли е прецакан, някакъв температурен датчик ли....
На някой с Б6 случвало ли му се е, има ли смисъл нещо да карам и да гледам живи данни, преди да почна да сменям едно по едно (термоастат и тн)...
след няколко години и няколко хиляди километри по-късно. Проблемът е все още същия:
- натоварена кола с хора и автокухар (от които две деца, леки са :)
- на бар и магистрала водата стига 110 след това ме е страх и намалявам и се нормализира
Колата е напълно обслужена, преди това смяна на ангренаж, водна помпа, след това компресор климатик, след това DPF излекуван и прочие.
Съмнявам се в термостат, защото вече нищо друго не ми остана.
Перките работят, въртят, тествахме ги с диагностика. Питането ми е следното, много хора твърдят, че за пасатите Б6 може да стигат 110, други твърдят, че не трябва да мърда от 90 градуса (а то не е баш 90, а нещо близо до 90 + и -).
Много хора казват, карай си така, други - не. Факт, е че над 120 до 130 е червената зона, но нямам идея, таблото ли отчита грешно, термостат ли е прецакан, някакъв температурен датчик ли....
На някой с Б6 случвало ли му се е, има ли смисъл нещо да карам и да гледам живи данни, преди да почна да сменям едно по едно (термоастат и тн)...
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Тази кола колко термостата има?
- stanlley
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
- Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
- Двигател: CBAB 2010 AVF 2005
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Тази кола вероятно има 2 термостата. 1 за мотора и 1 за DSG-то.
Казват, че Комън рейл моторите са по-топли от Помпа-дюзата.
Първото нещо, което можеш да направиш е да си почистиш радиаторите (и между тях) с обезмаслител и топла вода.
Второто нещо е да потърсиш информация във Фейсбук групата за Пасат Б6, Б7 и ЦЦ. Там има доста опитни колеги, сблъсквали се с какво ли не.
Поздрави
Казват, че Комън рейл моторите са по-топли от Помпа-дюзата.
Първото нещо, което можеш да направиш е да си почистиш радиаторите (и между тях) с обезмаслител и топла вода.
Второто нещо е да потърсиш информация във Фейсбук групата за Пасат Б6, Б7 и ЦЦ. Там има доста опитни колеги, сблъсквали се с какво ли не.
Поздрави
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Не мога да допусна, че е нормално да си е на 110 градуса, абсурд! В крайно критичен режим на натоварване (ниска предавака, ниска скорост, преодоляване на наистина голям наклон) може да достигне такава температура и може да е допустимо, но да го прави на всеки баир значи има проблем. Температури над 100 градуса са свързани с повишаване на налягането в системата, а систематичната работа на високо налягане (макар, че е под нивото на сработване на клапана на капачката) може в последствие да доведе до много проблеми с радиатор и маркучи.
Аз на моята B6 до сега не съм виждал (поне по стрелка) да надскочи 90 градуса, а лятото преодолявах баири по Рила, карах по магистрала с темпомат на 140+. Всъщност от моят опит най-прегряват колите при градско каране в задръствания, особенно ако караш по-нервно, а не при високи скорости. Ако загрява на високи скорости - може да има някакво външно запушване с листа на радиатора, или пък вътрешно запушване и цял сектор от радиатора да се е изолирал. При това перката не може да помогне. Или пък водна помпа, термостат ... не знам как са термостатите на B6...
Аз на моята B6 до сега не съм виждал (поне по стрелка) да надскочи 90 градуса, а лятото преодолявах баири по Рила, карах по магистрала с темпомат на 140+. Всъщност от моят опит най-прегряват колите при градско каране в задръствания, особенно ако караш по-нервно, а не при високи скорости. Ако загрява на високи скорости - може да има някакво външно запушване с листа на радиатора, или пък вътрешно запушване и цял сектор от радиатора да се е изолирал. При това перката не може да помогне. Или пък водна помпа, термостат ... не знам как са термостатите на B6...
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Това ме кара да мисля и аз, че почистване е нужно, поне на пръв поглед, няма много видима гняс, ерго мушици и други някакви лайна, но кой знае, все пак е 2010-та...
Мисля да ходя в Дунев, те имат някаква по пинизчийска приставка за миене, за да може да го измият като хората, щото с пароструйка ще заминат ламелите и е чао. Първо мисля това да направя.
Мислех, че е нещо свързано с отработването на газовете, DPF-а, никога не ми беше изкарал грешка DPF-а, но го хванахме с диагностика на канал 70 ли беше, не помня, че налягането е 10.26 и... в скоро време сигурно щеще да светне.
Друга особеност - карам колата основно на извънградско, за града ползвам друга. Та вероятно на извънградско, ECU-то вижда какво се случва с DPF-а и пуска ренерегация...
Сега виждам, че съм писал 140 градуса на маслото на двигателя, много ми се струва. След като "излекувахме" DPF-а, не стига над 120 и то пак в същия сценарий. Надявам се почистването на радиоатора да помогне, защото още не съм сигурен, че термостата е счупен. Зимата си имам парно, ерго, отваря си добре, ама кой знае какво може да му е.
Хич не ме кефи да карам на магистрала и верно, 38 градуса да е навън, да съм фул багажник и да отиде на 95-100...
До 100 го считам за приемливо, макар, че реално не трябва да ходи над 90.
Ще го чистя и ще тествам и ще пиша. Всички теми изгледах, то може да е от сто неща, от които половината съм ги смениил уж.
Други хора ми казват, че колата с автобокс и се ебава майката на аеродинамиката, и че е нормално да загрява, като я карам с 140 на баир. Според мен това не е сериозно, но кой знае.
Ще чистя и ще тествам с и без автобокс и ще пиша как е. Шибана работа. Над 110 малко съм стигал, щото ме хваща страх и махам крака от газта :)
Мисля да ходя в Дунев, те имат някаква по пинизчийска приставка за миене, за да може да го измият като хората, щото с пароструйка ще заминат ламелите и е чао. Първо мисля това да направя.
Мислех, че е нещо свързано с отработването на газовете, DPF-а, никога не ми беше изкарал грешка DPF-а, но го хванахме с диагностика на канал 70 ли беше, не помня, че налягането е 10.26 и... в скоро време сигурно щеще да светне.
Друга особеност - карам колата основно на извънградско, за града ползвам друга. Та вероятно на извънградско, ECU-то вижда какво се случва с DPF-а и пуска ренерегация...
Сега виждам, че съм писал 140 градуса на маслото на двигателя, много ми се струва. След като "излекувахме" DPF-а, не стига над 120 и то пак в същия сценарий. Надявам се почистването на радиоатора да помогне, защото още не съм сигурен, че термостата е счупен. Зимата си имам парно, ерго, отваря си добре, ама кой знае какво може да му е.
Хич не ме кефи да карам на магистрала и верно, 38 градуса да е навън, да съм фул багажник и да отиде на 95-100...
До 100 го считам за приемливо, макар, че реално не трябва да ходи над 90.
Ще го чистя и ще тествам и ще пиша. Всички теми изгледах, то може да е от сто неща, от които половината съм ги смениил уж.
Други хора ми казват, че колата с автобокс и се ебава майката на аеродинамиката, и че е нормално да загрява, като я карам с 140 на баир. Според мен това не е сериозно, но кой знае.
Ще чистя и ще тествам с и без автобокс и ще пиша как е. Шибана работа. Над 110 малко съм стигал, щото ме хваща страх и махам крака от газта :)
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
А пробвал ли си все пак какво е положението ако същия баир го минаваш със 120км/ч вместо със 140?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Stivi написа:А пробвал ли си все пак какво е положението ако същия баир го минаваш със 120км/ч вместо със 140?
Да, тогава няма проблем или ако загрява, доста по-малко загрява...
Тъпото, е че винаги карам извънградско с куфара отгоре 400 литра и двете деца + жената + фул багажник, та знам ли, може и да е нормално, нямам идея. Все пак не ми се вярва.
За тези 4 години, откакто имам колата, смених ангренаж + водна помпа + там всичко около него, после духалка, после компресор на климатика, после DPF off + remap та вече си мисля, че е я термостат я друго по веригата.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
След, като сте проверили перката, че работи правилно, веднага е трябвало да се насочиш към термостата. С диагностичен софтуер, може да си свериш дали ти е вярна стрелката и реалното отчитане на датчика (ако работи правилно). Следващата стъпка е да се вземе проба за наличие на изгорели газове в охладителната система, от гарнитура може да държи по-висока температура. Гарнитурата може да е отворила малка шупла и когато караш на по-висока скорост, от по-високото налягане да я отваря и така да прави проблема само тогава.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Лошото е, че трудно се проверява дизел за проблем с газове в системата. В смисъл е неточно и несигурно, особено ако става въппрос за слаб надув. Вече ако духа яко-да.
Не съм сигурен дали твоята кола не е с топлообменник на ЕГР-а. И дали има вариант да прави шмекерации оттам.
За термостатите-да, има с два.
М/у другото съм засичал и други мнения на колеги с проблем температура на охл. течност и темп. на маслото . Според мен температури на маслото до и около 130 се смятат д/г за "поносими" особено ако са развити в резултат на по-яко каране , а в нормалните случаи да не превишава 100-110. Но от 130-140 нагоре...мен лично би ме притеснило .
Има обаче два начина на засичане на температурата на маслото, като единият е с леко занижени показатели, датчика е в картера заедно с ниво сондата. Този датчик дава дефекти и леко грешни показания . Влияе и на интервала за смяна на маслото , подлъгва компа за термично натоварено масло и изисква по-честа смяна, отколкото се налага. Аз не казвам, че при теб случая е такъв , защото няма обяснение пък защо се вдига и на охл. течност температурата .
П.п. преди малко поради любопитство порових в чужди форуми, там се съобщава често за повишена температура на маслото и интересното става въпрос често за автомобили с ДСГ .
Не съм сигурен дали твоята кола не е с топлообменник на ЕГР-а. И дали има вариант да прави шмекерации оттам.
За термостатите-да, има с два.
М/у другото съм засичал и други мнения на колеги с проблем температура на охл. течност и темп. на маслото . Според мен температури на маслото до и около 130 се смятат д/г за "поносими" особено ако са развити в резултат на по-яко каране , а в нормалните случаи да не превишава 100-110. Но от 130-140 нагоре...мен лично би ме притеснило .
Има обаче два начина на засичане на температурата на маслото, като единият е с леко занижени показатели, датчика е в картера заедно с ниво сондата. Този датчик дава дефекти и леко грешни показания . Влияе и на интервала за смяна на маслото , подлъгва компа за термично натоварено масло и изисква по-честа смяна, отколкото се налага. Аз не казвам, че при теб случая е такъв , защото няма обяснение пък защо се вдига и на охл. течност температурата .
П.п. преди малко поради любопитство порових в чужди форуми, там се съобщава често за повишена температура на маслото и интересното става въпрос често за автомобили с ДСГ .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта