Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Вто 27 юни 2023 11:54


US8787 написа:
velqn написа:
US8787 написа::exclaim И аз имам същият проблем. VW GOLG 6 2.0 TDI 2012 140 к.с. DSG :arrow :arrow
При нормално шофиране на магистралата няма проблем колата си държи точно на 90 градуса, но като е много топло и я карам 160+ за няколко минути стрелката минава 90-те градуса.
След като върна на 130 - 140 бързо се връща на 90 градуса. Сега смених двата термостата и тия дни ще я тествам да видя дали има резултат.
Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа. Това което констатираха от сервиз е, че водният радиатор е сменян и не е хубав бил нисък клас(оребренията му не било като на оригиналният) и евентуално може да е от него. Колата е обслужена с нова водна помпа миналата година, така че едва ли е от нея (освен ако не е дефектна).
Ще давам и аз ъпдейти какво съм направил за отстраняването на проблема.


Колега, добре дошъл в темата, двигателя ти е подобен, моя е 170 коня, пак DSG. Каква е тази услуга и къде я правят? "Иначе направиха и проверка в студено положение на главата ама нищо не показа"

Поздрави!


Бяха я надули с нещо през казанчето и са я оставиха са два дни така да видят дали количеството газ е изтекло. По този начин нищо не откриха. Ще пробвам колата скоро на магистралата и дано имам късмет да е от термостатите ако ли не ще отида направо в представителството и там да проверят дали е добре гарнитурата и главата или каквото открият.
По сервизите като почина да им обяснявам за проблема и все едно пари им искам. Искат да се ходи с готови диагнози и само да сменят с тяхни части и това е изобщо не им се занимава.


В същата ситуация съм и аз... вдигат рамене, то тестове ли не правих, то не плащах ли за разглобяване и почистване, то термостати ли не сменях, всеки вика може да е глава, гарнитура или водна помпа. Е да де, ама ако е водна помпа, как така се случва само на магистрала с пълна кола и над 160?

Ако е глава, как така за 5 години, тая глава не се сцепи да е*а, все така си е?

Досега само един майстор ми предложи някакво решение, пълно разглобяане и рентген, щото ако било "микро пукнатина" така щяло да си е, като надува и да пропуска по малко... и те така...




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот milmar » Пет 07 юли 2023 10:31


Не ми се преравя пак темата (може и аз самия да съм писал), но за радиатора не се споменава. Към гарнитура, глава, помпа, добави и радиатор. Вътрешно и (или) външно запушване. Всичко си е ОК, до момента, в който радиаторът не може да разсее количеството топлина. Ако проблемът е в запушване на радиатора, той не може да разсее топлината (ако приемем, че всичко друго- помпа, термостат и т.н. е наред) в няколко случая: голямо натоварване на мотора, малка скорост на автомобила, висока околна температура или комбинация на факторите.
Извън тези условия, всичко ще си работи напълно нормално и проблем няма да се забележи въобще.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот ktamen » Нед 09 юли 2023 6:58


Дори радиаторът да е наред, пак няма да се справи заради чипа. Радиаторът е сметнат за определена мощност при лятна жега. Когато тази мощност се повиши, значи и температурата на радиатора ще се увеличи.
Това не пречи на автора да обикаля по майстори и да търси под вола теле.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1934
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Danny boy » Пон 10 юли 2023 19:45


Моята ,като е сметнат радиатора за 130кс,как понася 200кс без да имам проблеми,при все и хардуерни промени?.
Нещо друго става.Смени си термостата,може да е придобил изкуствен интелект


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот ktamen » Вто 11 юли 2023 22:00


Можеш ли да обясниш кога за последен път си ги използвал тези 200кс за поне 15 минути без да даваш почивка на двигателя?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 12 юли 2023 5:48


От цялата тема извода е следния-карайте си колите със 110-120 км и няма да имате грижи .И без това тук по нашите ширини това е ограничението.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1934
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Danny boy » Сря 12 юли 2023 16:58


ktamen написа:Можеш ли да обясниш кога за последен път си ги използвал тези 200кс за поне 15 минути без да даваш почивка на двигателя?

Почти всеки път като се кача на магистралата,10 пъти поне годишно,понякога и за повече от 15мин,но това не е болид,и малко хора си карат колите на 100% натоварване .
Въпреки това температурата никога не ми е подминавала 90гр. на таблото, с изключение на миналата седмица когато ми умря термостата в затворено положение,за щастие в града.След смяната всичко си е пак както преди.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот ktamen » Пет 14 юли 2023 17:17


Значи почти всеки път като се качиш на магистралата караш с 230 - 260км/ч.
Браво на теб.
Или и ти караш с багажник на тавана?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1934
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Danny boy » Съб 15 юли 2023 14:24


Може би ще е най-безболезнено за колегата в бъдеще, да планира смяна на воден радиатор,най-добре когато сменя ролки и ремъци,за да се смени и водната помпа за да се изключи и тя.
Възможно е и датчика за температурата да се бъзика нещо.
Имал съм подобен случай със позапушен радиатор,какво ли не се смени,докато не сложихме нов не се оправи,постоянно вдигаше температурата.


radek
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 17 юли 2023 10:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот radek » Пон 17 юли 2023 10:40


И аз да се включа след цялостно прочитане на темата...

Този уикенд се разходихме до Разлог/Банско за лек планински туризъм.

На отиване - всичко точно. На връщане, още първото изкачване от Разлог посока София преди Предела, климатикът рязко спря, поглеждам - температура на водата почти до червеното, температура на маслото 126. Това с каране в ограничение. Спрях - изчаках да изстине колата и потеглих пак. Всичко точно до магистралата - там пробвах с 90, 110, 120, 130, 140 и 160 за кратко без проблеми (на равното). Забих темпомата на 130 и си карах, докато не стигнах първото сериозно изкачване преди един тунел, там пак започна да вдига и след тунела отбих да охлади пак. През останалото време 110 на равно и 90 на изкачвания и се прибрах без проблем до София. В София вече след като оставих жена, деца, тъща и товар - карах към 2 часа напред назад, по Бояна нагоре, надолу - в ограничения без проблеми. Антифриза чист, няма течове, вентилаторите си въртят.

Колата отиде в бокса веднага и сега равносметката е следната - водна помпа. Но ако се сменя - ще сменим и ангренажния комплект. Има и лек теч от семеринга на коляновия вал - и той ще бъде сменен. За всеки случай ще се смени и ремъка на маслената помпа, така и така е отворено всичко вече.

Колата е Passat B8 2.0 tdi. В сервиза има още 4 такива двигателя само от този уикенд, а цената за всичко ще е 1750лв.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 17 юли 2023 19:43


Тези помпи в B8 са една шекспирова трагикомедия ,смени и казана със силика ако не е подменян и антифриз G12evo.В темите за B8 има достатъчно инфо защо се прецакват и решения на проблемите свързани с тези помпи .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 18 юли 2023 11:47


Правилно сте определили стъпките, водна помпа (задължително ОЕ) , капак на семеринга, ремък маслена помпа, почистване на цедката, масло, всички филтри, смяна казанче с такова без силика , пистов ремък и т.н. На колко километра е колата ?


radek
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 17 юли 2023 10:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот radek » Вто 18 юли 2023 14:15


DoH_KuXoT написа:Правилно сте определили стъпките, водна помпа (задължително ОЕ) , капак на семеринга, ремък маслена помпа, почистване на цедката, масло, всички филтри, смяна казанче с такова без силика , пистов ремък и т.н. На колко километра е колата ?



Колата е готова и тествана вече до Дупница и обратно. Няма го проблемът с прегряването. На 157к км беше, като смятах на 160к да правя този ремонт, та подрани малко.

Иначе смениха - водна помпа, пистов ремък, ангренажен комплект, обтяжна ролка, ремък маслена помпа, семеринг колянов вал и антифриза.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 18 юли 2023 16:35


Прочети за казанчето , сменя се за 5 минути и спестява много ядове


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Пон 24 юли 2023 15:51


Привет колеги,

ето един запис от диагностика, за съжаление не можахме да натоварим колата да вдигне над 110, но се вижда как вдига от 90 до 100 градуса на водата в комбинация с всички други живи данни, които успяхме да запишем.

https://streamable.com/edit/vm6uj6

Карам така от 2017-та, за съжаление в последните години карам за еври дейки други коли, а пасата използвам само лятото за разни дълги пътувания със семейството, които изискват да натъпчем колата до козирката (2ма възрастни + 2 деца) + 450 литра куфар отгоре.

Мнението на всички майстори, с които говорих засега е следното:
- Абсурд да е дори микро пукнатина на главата, защото за 4 години все щеше да стане повече, а и не губя никакъв антифриз
- Всичко, което съм правил съм описал
- В момента не правя нищо, защото искам да избегна поредния ремонт или профилактика за няколко стотин пари, без да има никакъв резултат... тва е.

Няма кой да се наеме да вземе колата да я кара 200-300 км, да прочете всички живи данни, да види някаква корелация между данните и да каже, ей това е. Всеки вика:
- Дай да разглобяваме, да водим главата на рентген, то викат, винаги се намира пукнатина, то за CBB големия мотор, няма много глави на старо, всички са прецакани, дай нова
- Дай да сменяме, викат, всички радиатори, водна помпа, ангренаж, термостат и т.н.

Това е положението, понеже на практика карам колата доста лимитирано мога да продължа да търся причината преди да се юрвам да я правя, а и тя вече... остаря, 2010-та е. Инак сега я карах за 300 км, върви жестоко тоя мотор, скоростите превключват плавно (DSG) e, като се позасили по завой и халдекса се усеща, като цяло е кеф за шофиране и возене!

Но ето дори сега с 4ма души и багаж (без куфар), пак си прави 90-100 и това е...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pa4o_ivanov61, Ивайло Димов и 51 госта