Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Тая тема кефи максимално обаче, имаме съмнение за проблем с водната помпа, обаче 5 години колата се кара така... Кажи му класическа българска работа и толкоз...
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Мое мнение недей бърза да сменяш радиатори и помпи и всичко на едно, не ми се вярва радиатора да е запушен ако ти е чист антифриза няма от какво да се запуши, освен ако колата не е карана само с вода да има ръжда и след това да си започнал с антифриз да я караш тогава да има вероятност при източване да се случи както при мен стана наскоро колата в Италия е била карана с вода и като я купих тука ти е ясно какво е положението и като източих да налея антифриз радиаторчето на парното се беше запушило от люспите ръжда, та се наложи да го промия, защото нямах парно и след промивка се оправи. Та в случая при теб ако е чист антифриза не мисля, че е запушен радиатор. Понеже не знам сега на пасата какво е що е положението аз лично ако бях бих процедирал направо с обслужване ролки ремъци,водна помпа така или иначе са на 30-35к километра сега да смениш само водната помпа и после след 10к км да сваляш наново за другите неща и да даваш пак пари за ново зацепване на всичко не си заслужава. Тъй и тъй е наближило направо я обслужвай. За мен проблема е във водната помпа то не остана какво друго... стрелката за мен не трябва да мърда от 90 градуса няма значение как си я натоварил, мърда ли има проблем. Снимката където преди няколко коментара ти показах с водната помпа на моя приятел беше същата работа като при тебе само малко да я напъне и започва да вдига градуси колата и по ваг ком температурата стигаше до 115 градуса.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Комичното е, че тука не е гледано май какво показва с VCDS, когато стрелката мръдне надясно от 90 градуса. А това е първото, и най-лесното.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Това остана, сега съм си поръчал кабел, дано да е читав, сам ще гледам какво връща VCDSa.
Но така или иначе ще сменям пак ангренаж, помпа, сигурно и темп датчик.
Може и пък да оставя радиатора за тест и после и него, ако трябва.
Но така или иначе ще сменям пак ангренаж, помпа, сигурно и темп датчик.
Може и пък да оставя радиатора за тест и после и него, ако трябва.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Не е баш "така или иначе", щото ако видиш с VCDS приемлива температура, може и само с датчик да минеш, или даже да си го караш така.
Въпроса е какво е приемлива температура в случая... Добре е да се потърси на колко градуса нормално стрелката тръгва надясно от 90, на колко включват скоростите на вентилаторите, и евентуално някой да каже при него как е на подобна кола(линк към тема давах).
Въпроса е какво е приемлива температура в случая... Добре е да се потърси на колко градуса нормално стрелката тръгва надясно от 90, на колко включват скоростите на вентилаторите, и евентуално някой да каже при него как е на подобна кола(линк към тема давах).
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Да благодаря ти, има колеги а подобни мотори и дори по-големи куфари, нямат този проблем.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Според мен не е от датчик за температура. Нали по-напред в темата се обсъждаше как се вдигат постепенно температурите на маслото и охл. течност едновременно, няма как и двата датчика да са дефектни.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Само че температурата на маслото и охлаждащата течност не са твърдо свързани по между си, макар да си влияят.
Съвсем възможно е при описания режим температурите да са си съвсем нормални за режима - примерно 140 градуса на маслото, и 100 градуса на антифриза, но на повечето коли стрелката на таблото да не мърда при това положение, а в случая да е тръгнала към реалната стойност 100 градуса.
Съвсем възможно е при описания режим температурите да са си съвсем нормални за режима - примерно 140 градуса на маслото, и 100 градуса на антифриза, но на повечето коли стрелката на таблото да не мърда при това положение, а в случая да е тръгнала към реалната стойност 100 градуса.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Може да е от всичко, на практика, с нормално каране 120-140 това не се проявява, обаче 140-160 и се случва.
След морето я давам ще сменя пак ангренаж с водна помпа и спомагателната, пък квото стане - такова.
То и без това е почти време.
След морето я давам ще сменя пак ангренаж с водна помпа и спомагателната, пък квото стане - такова.
То и без това е почти време.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
cecoa1 написа:Само че температурата на маслото и охлаждащата течност не са твърдо свързани .....
Може, но корелацията между двете е естествена и еднозначна, не може маслото да качва температура, а охл. течност да сваля, освен в някакъв много кратък отрязък от време и по трудно обясними причини. Според мен, след толкова страници и години, поне това, че колата прегрява, колегата го е установил достоверно, така и така ми дължи една клавиатура с неизтрити бутони :-).
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Точно това е, че колата не прегрява. Даже на предишната страница е цитирано ръководството за ползване, и в него пише, че такива показания са допустими за кратко при определени условия.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Мисля, че човек без опит и с първа кола през живота би се объркал тотално. Какво пише в ръководството в това отношение, за мен няма значение, там също пише, че 1-2 л. масло ако гори е допустимо (не пише "нормално"). На моите коли, които съм карал, ако темературата е с отколонение "+" или "-" 5-10 градуса и повече не търся ръководството, а търся проблем и винаги съм го намирал. Но и никога не съм карал колата си на предела на възможностите и', особенно продължително време. Едно е газ до дупка на 4-та да изпревариш, друго е да бичиш по баирите на висока предавка и малко обороти с педала на газта до долу.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Това ме притеснява и мен, сега след смяната на термостат и с 50км каране с 140-180, но без багаж и на 25 градуса външна беше окей.
На 35 градуса навън и с целия багаж е друго. Въпреки това, човърка ме, защото колеги карат и с 650 литра и 4 човека и няма този проблем.
В случая тъпото е, че мога да сменя всипко и пак да има този проблем. Аз съм втори собственик на колата, взех я на 4 години и 10 месеца, беше вкарана от Швейцария, но изглежда, като да е имала някакъв удар отпред, колко голям, не знам, по-скоро малък.
Това с ожлаждането е сложна, затворена система, в която играят много компоненти...
Сега съм тръгнал да сменям пак ангренаж с водна помпа, ще сменя и спомагателната. Нещо обаче ми казва, че нещата ще останат същите.
За 4 години един път сменях компресор на климатик и това беше, само обслужване и я карам, но се кара само на дълъг път, 80% седиъв гараж...
Никога не съм я оставил да ходи близо до 120 на таблото, но веднъж преди години влезе в лимп режим, писал съм в началото на темата...
За жалост повечето ми майстори досега вдигат рамене и казват "карай си я така", да не е невъзможно, по баир с целия катун вътре няма смисъл от 140 км/ч факт, но се дразня.
В последно време си мисля обаче, кола на близо 11 години, нвма смисъл много да набутвам, но ще го направя, защото ми е интересно дали е се оправи.
Ако след пълна помняна на охладителната система и нов ангренаж остане така, ще излезе нещо я от двигател я по веригата.
На 35 градуса навън и с целия багаж е друго. Въпреки това, човърка ме, защото колеги карат и с 650 литра и 4 човека и няма този проблем.
В случая тъпото е, че мога да сменя всипко и пак да има този проблем. Аз съм втори собственик на колата, взех я на 4 години и 10 месеца, беше вкарана от Швейцария, но изглежда, като да е имала някакъв удар отпред, колко голям, не знам, по-скоро малък.
Това с ожлаждането е сложна, затворена система, в която играят много компоненти...
Сега съм тръгнал да сменям пак ангренаж с водна помпа, ще сменя и спомагателната. Нещо обаче ми казва, че нещата ще останат същите.
За 4 години един път сменях компресор на климатик и това беше, само обслужване и я карам, но се кара само на дълъг път, 80% седиъв гараж...
Никога не съм я оставил да ходи близо до 120 на таблото, но веднъж преди години влезе в лимп режим, писал съм в началото на темата...
За жалост повечето ми майстори досега вдигат рамене и казват "карай си я така", да не е невъзможно, по баир с целия катун вътре няма смисъл от 140 км/ч факт, но се дразня.
В последно време си мисля обаче, кола на близо 11 години, нвма смисъл много да набутвам, но ще го направя, защото ми е интересно дали е се оправи.
Ако след пълна помняна на охладителната система и нов ангренаж остане така, ще излезе нещо я от двигател я по веригата.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Следя темата от началото , но сега ми идва една идея, защо не свалиш тази спомагателна помпа и да видиш дали е проходимя, имам предвид дали минава свободно вода през нея, да не би да е запушена и да компроментира церкулацията ? Имал съм заплетен случай с пежо 206 автомат, което си беше запушило охладителя на скоростната кутия с парчета от гарнитурата между блока и главата. Пачета като накъсан картон беха го запушили и колата правеше такива щуротии със загряването. Караш я градско 2-3 месеца няма грижи, както излезеш извън града и на 20км хвърляше водата, после е добре, после пак прегравя, така 3 години и сума ти ремонти и един ден мой познат вика дай да я закачим на един маркуч с вода и да почнем да продухваме де що има маркучи. На вторич разкачен маркуч греда, не минава вода, айде наобратно и като почна да плюе парцали та стана ясно какво е. Карах я 1-2 месеца след това и дойде време да сваля главата да сменя гарнитурата да знам, че вече е ок, от тогава 4-5 години само се кара , наскоро я пенсионирахме като резервен автомобил в семейството, защото подновихме автопарка с една Тойота Аурис Хибрид
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта