


Съвет относно демпферна шайба - Passat B5 AFN 98 г. - чип
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Съвет относно демпферна шайба - Passat B5 AFN 98 г. - чип
Здравейте колеги. Искам да се допитам и тук относно един проблем който ми се случва за втори път вече. Сценария е един и същ, и не знам какво да предприема за да не се повтаря повече. Както първия път, така и сега, два от 4-те болта които държат демпферната шайба за зъбното колело се късат. Този път имаше и един който явно се е развил незнайно как. Затягам всичко с динамометричен ключ със съответните Nm, както е дадено в workshop-a. Не съм със същото зъбно колело и предния път, когато се случи, купих ново, със нов болт. И понеже обтяжната ролка на пистовия ремък заедно с механизма бяха за смяна, смених и тях, като предположих че може да е в следствие от това. Сега, когато тези части са нови отново се повторя всичко. Относно болтовете, взел съм същия размер, но може ли да са толкова зле, че да не издържат?
Последна промяна от tedoto на Сря 25 окт 2017 14:28, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7925
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Съвет относно демпферна шайба - Passat B5 AFN 98 г. - чип
Aко си ги купил от първaтa железaрия, може дa е от тях.
Re: Съвет относно демпферна шайба - Passat B5 AFN 98 г. - чип
Провери и зъбното колело на коляновия вал,ако челната повърхност на вала не е добре на външен вид т.е. не е гладка сменяй зъбното колело на ангренажния ремък и болта с нови и челосай вала.Другото което ми идва на ум е да си провериш шайбата на алтернатора, в едната посока трябва да освобождава а в другата да зацепва.Ако се държи като плътна шайба сменяй и нея.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно демпферна шайба - Passat B5 AFN 98 г. - чип
Най големите вибрации идват точно от алтернатора.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Съвет относно демпферна шайба - Passat B5 AFN 98 г. - чип
Имаш вероятно няколко причини за проблема . Карам подред да си ги видиш и прецениш, ако е моя кола ще го открия за 15 минути ( да не казвам голям лаф ).
Ако болтовете са наред/читави : механизма на обтяжната ролка да не е добре ( блокирал) или е по-къс ремъка отколкото е по предписание, оттам пренатяга обтегача, той не работи добре и не поема пулсациите на ниски обороти на мотора . Да се погледна и фрайлауфа на динамото ( ако е бил дефектирал обтегача ! ), да се види центровката дали не е в голямо предварение , съчетано с прекалени ниски нагласени ниските обороти на празен ход, при постоянно градско с включен климатик, самия компресор да е с проблем и т.н.
П.п. видях, че си писал за смяна на обтегача и ремъка му...какви си купил/сложил?
Ако болтовете са наред/читави : механизма на обтяжната ролка да не е добре ( блокирал) или е по-къс ремъка отколкото е по предписание, оттам пренатяга обтегача, той не работи добре и не поема пулсациите на ниски обороти на мотора . Да се погледна и фрайлауфа на динамото ( ако е бил дефектирал обтегача ! ), да се види центровката дали не е в голямо предварение , съчетано с прекалени ниски нагласени ниските обороти на празен ход, при постоянно градско с включен климатик, самия компресор да е с проблем и т.н.
П.п. видях, че си писал за смяна на обтегача и ремъка му...какви си купил/сложил?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта