Аз имах подобен проблем.
viewtopic.php?f=11&t=466237Моят мотор е tdi и положението е малко подобрено спrямо td. Вместо шпонка има една засечка, която се разбива до степен да не пали мотора без същият да накриви клапаните.
Разхлабването на болта се дължи на това, че конструкцията на този възел е останала непроменена десетилетия, а автомобилите са се променили доста през това време. На тоя болт са накичили в последствие и хидравликата на волана, и компресора на климатика и по-мощните генератори, заради всичките нови екстри. Та хич не му е лесно на това боктче да удържа целия тоя напън години наред.
За да нямаш проблеми за напред, просто сменяй болта с нов при всяка смяна на ангренажа. И го стягай по предписание! 90Nm и 1/4 оборот. Само така ще си изкара гарантирано срока на експлоатация на ремъка без да се разхлаби.