2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Liminat
Мнения: 425
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот Liminat » Съб 10 дек 2022 9:51


На мен лично ми дойдоха в повечко тия гимнастики при 2.0 tdi. При ауди А3 8p можем ли да наречем двигателите 1.9 tdi безпроблемни, и има ли при тях двигател 2.0 tdi, който не създава проблеми с маслени помпи и рискови глави? Скоро говорих с някакъв джамбазин, превъртя като стана дума за код на двигател и брой клапани, та ми е малко трудно да си представя, че някой продавач ще покаже и кода на главата при bkd. Тегава работа.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот railfan » Съб 10 дек 2022 10:39


Колегата е написал в предното мнение - CBDC 110 коня няма проблем нито с глави, нито с шестограм.
СВАВ 140 коня има шестограм, не пука глави - на 60к не е чак такава голяма драма да се сменя, това не са малко км. СВВВ 170 коня - същото. Доколкото знам съществува вариант за преправяне на въпросната маслена помпа с такава от 1.9 тди и този проблем го махаш доживот.
За ПД моторите най - здрав го водят мисля, че ВМР беше. Има шестограм, но няма проблем с главите. Има много хубава тема която се казва какъв дизелов двигател да изберем или нещо подобно - потърси я, според мен информацията там е много ценна и ще ти отговори на въпросите.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот Tsankovski » Съб 10 дек 2022 10:48


Liminat написа:На мен лично ми дойдоха в повечко тия гимнастики при 2.0 tdi. При ауди А3 8p можем ли да наречем двигателите 1.9 tdi безпроблемни, и има ли при тях двигател 2.0 tdi, който не създава проблеми с маслени помпи и рискови глави? Скоро говорих с някакъв джамбазин, превъртя като стана дума за код на двигател и брой клапани, та ми е малко трудно да си представя, че някой продавач ще покаже и кода на главата при bkd. Тегава работа.


Двигател с код BMM-търсиш за А3-та. Помпи с шестостените, мотор с балансиращи валове и прочие са пълни барутници, стой далеч от тях


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот cecoa1 » Съб 10 дек 2022 12:20


От 2010г проблема с шестограма е решен, слагат по-дълъг и от по-добър материал, и проблеми с него няма.
Отделно, при помпа-дюза в колите базирани на Голф 5 (Октавия, Леон, А3), също няма проблем, защото няма шестограм и балансиращи валове, а помпата е като на 1,9. Проблем има в Пасат, и в моделите на Ауди(без А3), като при Пасат шестограма се подменя превантивно, достатъчно лесно и евтино(при Ауди мотора е надлъжно, и става сложно).
От 2008г излизат комън рейл моторите, там повечето 2,0 са с балансиращи валове и шестограм, но за определени модели има и без след някои години(Шкода Йети мисля няма шестограм). 1,6 комън рейл, въобще няма такива валове.
Шестограма по същество, отначало още от помпа-дюза е 77мм до към края на 2009г, а после вече 100мм. Междувременно е пуснат шестограм 77мм, с друг партиден номер и от подобрен материал, който замества първоначалния калпав за колите до 2010г. На практика в днешно време се продава като резервна част само подобрения 77мм и напълно новия 100мм(той не пасва на мястото на по-късия). С последния се счита, че проблема е окончателно решен. А и повечето хора, решили да сменят на такива мотори за всеки случай, също казват, че не се забелязва съществено износване дори на доста голям пробег.
...
Отделно, както се спомена, някои мотори са въобще без този възел


Liminat
Мнения: 425
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот Liminat » Съб 10 дек 2022 20:09


Благодаря за отделеното време, колеги.


kornys
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 05 фев 2018 13:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот kornys » Пон 27 мар 2023 20:29


Здравейте колеги и аз имам износено легло на балансиращия вал ( BKP ,2006г на 280 000км ) .Махнал съм маслената помпа и зацепвам новия шестограм 77мм в балансиращия вал и има осезаем луфт .Ако сваля касетата ,демонтирам вала и стругар направи втулка във балансиращия вал няма ли да свърши работа ? Видях и линка на Проспийд ,които преправят вала и леглото става шлицово ,съответно и шестограма се преправя ,само не ми става ясно дали в цената влиза и като цяло ревизия на касетата (ако има износени черупкови лагери ) . Също така някой знае ли реда и въртящия момент на болтовете ,с които се сглобява касетата и на болтовете ,с които се монтира касетата към блока ? Благодаря предварително !


Потребителски аватар
el_badaj0
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
Двигател: Motor BMR - 2007 г

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот el_badaj0 » Съб 06 яну 2024 15:23


Здравейте колеги,
Много лошо за тези които притежаваме този "здрав двигател", и аз трябва да дам крачката за смяна на шестограма, тъй като моя 2.0 tdi Bmr (170 hp) e на 240К км. и изобщо не е сменена тази част, но не знам дали ще е по осъществимо предложеното от проспид.
И ако реша за сега само смяната на шестостена само със отваряне на картера достига ли се до този шестостен, защото е така попитах един механик и ми отговори че трябвало да се сваля и ангернажния ремък ??? Това ми се чу много странно....


chriss
Мнения: 177
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот chriss » Пон 08 яну 2024 9:43


cecoa1 написа:От 2010г проблема с шестограма е решен, слагат по-дълъг и от по-добър материал, и проблеми с него няма.
Отделно, при помпа-дюза в колите базирани на Голф 5 (Октавия, Леон, А3), също няма проблем, защото няма шестограм и балансиращи валове, а помпата е като на 1,9. Проблем има в Пасат, и в моделите на Ауди(без А3), като при Пасат шестограма се подменя превантивно, достатъчно лесно и евтино(при Ауди мотора е надлъжно, и става сложно .........


Колега , виждам , че си доста наясно с моделите , които имат проблем с шестограма . Имам конкретен въпрос .
Ауди А3 , 2006 г , код на мотора BKD , това е помпа дюза 2.0 TDI с 16 клапана .
Има ли шестограм , понеже горе си изключил моделите базирани на Голф 5 .


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот hvp800 » Пон 08 яну 2024 10:07


Няма


smilee95
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 29 фев 2024 15:40
Автомобил:
Двигател:

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот smilee95 » Чет 29 фев 2024 15:43


Здравейте!
Интересувам се дали Vw Golf 5 /2005г./, 2.0 TDI, 140, с код на мотора BKD, има шестограм?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа

Мнениеот hvp800 » Чет 29 фев 2024 17:58


При голф и подобните ( Леон , Октавия , и т.н. ) двигателите помпа-дюза НЯМАТ шестограм , защото нямат балансиращи валове !
Това трябва да се закачи най-отгоре на темата и да бъде в червено :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ognqn и 212 госта