Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 18 ное 2018 10:30


IMG-4df98814c2b65f28c1fb0d42d788f038-V.jpg
Здравейте, както се вижда от заглавието имам грешка 00550. Търсих в търсачката има доста писано по тази грешка но нищо конкретно и нито едно обяснение за решен проблем.
Та ситоацията при мен е следната, миналата седмица карах колата да сменя гумите, и ми се стори нещо доста шумна (като фиат),доста отчетливо се чува как работи на аванс , на ПХ не мога да забележа разлика но в движение и при форсиране е шумна. Сипах аз веднага кам 200-300г 2Т масло и 20л нафта с идеята да затихне. Но уви нямаше ме една седмица ,(през това време жената кара колата), прибрах се качвам се снощи и яко се чува тракане (аванас),закачих я снощи и излезна тази грешка, таиминга беше 155 при повторно гледане вече беше 90.
Как мислите , мен ме самнява авансатора но дали е тои не знам, на четвърти канал в втората колонка беше нещо 1,2 в третата мисля че беше 16,а в последната 2,6%.
Как да направя тест на авансатора?
Колата пали от четвърт, няма да мени оборотите, не прекъсва.
Предварително благодаря на отзовалите се.




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 18 ное 2018 11:00


Грешка 0550 Spritzbeginnregelung може да има следните причини:

Кабелна система, магнет вентил N108, сензор за повдигане на иглата G80, въздух в горивната система, ниско ниво на горивото или настройка за начало на инжектиране/авансатор.

Да се е случвало резервоара да е бил празен по време на каране?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот goppa » Нед 18 ное 2018 14:55


Тест на авансатора става като влезеш в output tests и му дадеш ОК. Тогава почва да сменя състоянието на авансатора от 0 до 100%. Бързо отваряш четвърти канал и гледаш как процентите в четвъртата колонка се менят от 0 до 100 а реалния ъгъл на впръскване (в третата колонка) се мени между 0 и 17°. Влизаш в четвърти канал веднага след включване на тестс, защото продължава само 20-30 секунди. По време на теста, ако работи добре авансатора, мотора сменя звука от тихо мъркане до тракторно тракане :biggrin
. Ако това работи и реагира така както съм го написал. Виж в седми канал какво показва за температура на горивото! Ако е нещо от сорта на минус 50. Значи или си е заминал датчика за температура на горивото, или имаш прекъснат кабел.

Ето малко по-подробно за теста:
Заглавие: пасат б5 99г афн тест на авансатор

svere написа:Здравейте колеги!
Как се прави тест на авансаторния клапан с ВАГком на пасат б5 1.9тди АФН?
Ползвах търсачката, но открих само за 1Z!
......
Избираш

01 Engine ---- след това

03 Output test----Commencement of injection valve -N108 ---Done go back

след това

08 Measured value---- канал 4
За около 30 секунди авансатора редува 5% аванс до 95%. Работата на мотора се променя.
Предполагам , че ако авансатора заяжда градусите на предварението няма да се променят или не достатъчно.

На канал 4 група 3 градусите варират от 3 до към 17 градуса.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 18 ное 2018 16:09


GOPPA благодаря за темата, направих теста двигателя сменява звука по време на теста,авансатора се движи от 2-94%. Грешката взе, че се изтри но таиминга е 88, също така и милиграмите са ми паднали доста 2-2,2мг. Пробвах и откачих умната дюза, тогава записа грешка за нея,а таиминга стана 38, и скалата нетрпти, на 4-ти канал в третата графа стана 0,0. Температурата на гориво я гледам в тди таиминг и си е уж добра стига до 100°F


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 18 ное 2018 18:12


Първите две снимки са с откачена дюза.
Прикачени файлове
received_217957139117036.jpeg
Това се случва с откачена умна дюза.
received_2081525308565467.jpeg
IMG-185e77e77729f4f9a69b61f6cdcb07b2-V.jpg
Това е 4-ти канал.
IMG-185e77e77729f4f9a69b61f6cdcb07b2-V.jpg (85.16 KиБ) Видяна 3645 пъти


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот goppa » Нед 18 ное 2018 18:27


Тая грешка я записва обикновено при палене и центровка в закъснение. Ако имаш въздух в горивото, теч от ГНП или нещо такова, не може да вдигне налягане за да задвижи достатъчно авансатора. И пали трудно с бели пушилки.


П.П Сега видях последната снимка.
Може би ти е запушена цедката на електромагнитния клапан на авансатора.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 18 ное 2018 18:40


Къде се намира тази цедка , аз се сещам единствено за тази на щуцера за излишното гориво?
И какво и е на последната снимка,та мислиш така.
Колата пали от раз без никакъв пушек и не мени оборотите на ПХ,а таиминга последно беше 88,теч на гориво нямам.
Много ми е чудно как таиминга от 40 някъде беше стана толкова висок?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот goppa » Нед 18 ное 2018 19:37


За тази цедка става въпрос
Изображение

този клапан се намира под главата на помпата. Когато е затворен помпата е в най-голямо предварение. Когато е отворен отива в закъднение. Ако е задръстена цедката все едно е по-затворен. Т.е. помпата е в по-голямо предварение.
Sstefaan84 написа:И какво и е на последната снимка,та мислиш така.
Колата пали от раз без никакъв пушек и не мени оборотите на ПХ,а таиминга последно беше 88,теч на гориво нямам.
Много ми е чудно как таиминга от 40 някъде беше стана толкова висок?

Вув втората кутийка е исканото предварение а във третата е реалното, и понеже авансатора ти е на минимум а предварението е повече от исканото явно не може да освободи налягането.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 18 ное 2018 20:34


Значи от този клапан и тази цедка таиминга е 88 ?Трябва може би да направя един тест в движение и да видя на 4-ти канал авансатора дали сработва, защото на ПХ и аутпут теста движи от 2-94% и се мени звука на мотора.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот goppa » Нед 18 ное 2018 21:12


а в третата кутийка какво показваше при 2% и какво при 94%? Това е важното.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 18 ное 2018 21:20


goppa написа:а в третата кутийка какво показваше при 2% и какво при 94%? Това е важното.

Ще погледна и ще пиша.Цялата работа е ,че утре пак на работа и цяла седмица няма да ме има.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот mshbul » Нед 18 ное 2018 21:43


Може да не е в ред имната дюза и оттам да дава много аванс. А тя е индикатора за момента на впръскване и това, което гледаш като градуси оттам идва.

Напръскай с контактен спрей буксата й.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот goppa » Нед 18 ное 2018 21:58


Тъй наречената умна дюза не е чак толкова умна, че да прави грешки. В общи линии или работи или не. Това е датчик за повдигане на иглата. Няма как да дава информация за повдигане по-рано или по-късно от повдигането.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот mshbul » Нед 18 ное 2018 22:28


Има как - при мен я хванах, че дава отклонение 2 единици на канал 4. Смених я с втора употреба и се върна, където си беше аванса.
Не бях усетил, видях го с компютъра. Може и да се поврежда и повече от това.

Виждал съм и темп. датчик да се оправя след контактен спрей на буксата. Не знам тук дали това може да влияе.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б5 афн, 00550 start of injecion regulation

Мнениеот goppa » Нед 18 ное 2018 22:33


Температурните датчици са съпротивителни. Влияят се силно от лоши връзки. При тях контактния спрей по буксите може да помогне.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта