Здравейте, колата е Пасат б6 2.0 TDI CR 2010 г. Преди два месеца ми светна лампата за подгрева и наби грешка Р0403 на таблото "Еngine fault Workshop" и влиза в режим повече от 80-90 не набира.
Ясно е ,че нещо по ЕГР системата та реших през уикенда да го сваля, имаше доста напластен нагар който с спрей за карбуратори го изчистих много добре,
след това вече втори месец колата си вървеше много добре докато вчера при дълго нормално карана с 120 около 2200 оборота в продължение на 100 км на таблото отново светна лампата за подгрев но съобщението
е "Check engine: Service now! " пак си влезна в авариен режим но след изгасяне и запалване се оправя, според вас къде да търся проблема дали някой вакум клапан прави номера или отново проблема е в ЕГР като изключвам
да е блокиран от замърсяване.
Passat b6-Service now!
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat b6-Service now!
Каква грешка има записана?
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
- Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
- Двигател: CBAB 2010
Re: Passat b6-Service now!
P0403
dispatch написа:Каква грешка има записана?
Re: Passat b6-Service now!
Потърси темите с тази грешка, има поне две, в които сме писали много по проблема.
В последната колеги препоръчаха да се смъкне и охладителя за почистване, не само самия егр
В последната колеги препоръчаха да се смъкне и охладителя за почистване, не само самия егр
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
- Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
- Двигател: CBAB 2010
Re: Passat b6-Service now!
Прочетох доста теми както и гледах клипове в youtube но като гледам всичко води към проблем в охладителя, то и там има някакво моторче с зъбни колела които ако са по износени може да идва от там проблема, но като цяло свалянето на този охладител си е доста занимавка.
railfan написа:Потърси темите с тази грешка, има поне две, в които сме писали много по проблема.
В последната колеги препоръчаха да се смъкне и охладителя за почистване, не само самия егр
Re: Passat b6-Service now!
То има, но… въпросното моторче се управлява с вакуум и там няма електроника.
Затова за мен е все още загатка, че при проблем в охладител без електроника може да се запише точно тази грешка. В литературата не е описано нищо за тоя охладител при тези мотори.
Трудоемко е свалянето, ще изтече и антифриз, но ако решиш да го правиш после пиши има ли подобрение…
Затова за мен е все още загатка, че при проблем в охладител без електроника може да се запише точно тази грешка. В литературата не е описано нищо за тоя охладител при тези мотори.
Трудоемко е свалянето, ще изтече и антифриз, но ако решиш да го правиш после пиши има ли подобрение…
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b6-Service now!
Веднъж излезе ли тази грешка ще излезе отново. Аз минавам по този път, чистене, нови егр, чистене на дросели и тръби, резултата е след 1000-2000км отново авариен режим и обикновенно доста далече от дома.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
- Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
- Двигател: CBAB 2010
Re: Passat b6-Service now!
Много ми изглежда трудоемко и едва ли ще се хвана това да го свалям.
railfan написа:То има, но… въпросното моторче се управлява с вакуум и там няма електроника.
Затова за мен е все още загатка, че при проблем в охладител без електроника може да се запише точно тази грешка. В литературата не е описано нищо за тоя охладител при тези мотори.
Трудоемко е свалянето, ще изтече и антифриз, но ако решиш да го правиш после пиши има ли подобрение…
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
- Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
- Двигател: CBAB 2010
Re: Passat b6-Service now!
Прочетох в друга тема и това по което си минал и ти с този проблем но като гледам излиза така ,че едва ли не няма как да се разреши този проблем като гледам ти какво си направил по автомобила и все още го има проблема, не знам аз с какво да се захващам направих по лесното да изчистя ЕГР отпред но ефекта беше кратък 300-400 км и пак наби грешката както съм писал в първия пост единствената разлика е в надписа на таблото сега е "Service now" а преди изчистването ако има нещо общо това надписа беше Engine fault Workshop
papa franku написа:Веднъж излезе ли тази грешка ще излезе отново. Аз минавам по този път, чистене, нови егр, чистене на дросели и тръби, резултата е след 1000-2000км отново авариен режим и обикновенно доста далече от дома.
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b6-Service now!
Сигурно има как да се реши, но ние не знаем още
Егр може да си го изчистил от топлата част(където минават газовете), но трябва и да се изчисти от вътре механизма. Има 1 моторче и 2 зъбни колела, оста която се върди се движи по едни улеи които могат да се затлачат с масло и нагар. На оста има и едни магнити и два сензора които следят за положението и. Тези сензори няма как да знаеш даботят ли коректно или не. Също както други хора споменаха може да идва мръсотия от егр охладителя, който стои на изключително неудобно място. Имай впредвид че и афтърмаркет егр-ите не се знае колко са качествени. Може и маслото което се събира вътре да пречи на коректната работа на моторчето и сензочетата, а събираш масло от кофти картерна вентилация, може и турбото да пуска или просто вече стар двигател. А може и да имаш проблем с окабеляването към егр и понякога да прави проблем.
Виждаш как всичко това е навързано.... Ако беше вакуумен егр просто щеше да го почистиш и върнеш и щеше да работи... А и при дълго каране с неработещ егр може и да имаш проблеми с дпф, защото се използва при регенерацията.

Егр може да си го изчистил от топлата част(където минават газовете), но трябва и да се изчисти от вътре механизма. Има 1 моторче и 2 зъбни колела, оста която се върди се движи по едни улеи които могат да се затлачат с масло и нагар. На оста има и едни магнити и два сензора които следят за положението и. Тези сензори няма как да знаеш даботят ли коректно или не. Също както други хора споменаха може да идва мръсотия от егр охладителя, който стои на изключително неудобно място. Имай впредвид че и афтърмаркет егр-ите не се знае колко са качествени. Може и маслото което се събира вътре да пречи на коректната работа на моторчето и сензочетата, а събираш масло от кофти картерна вентилация, може и турбото да пуска или просто вече стар двигател. А може и да имаш проблем с окабеляването към егр и понякога да прави проблем.
Виждаш как всичко това е навързано.... Ако беше вакуумен егр просто щеше да го почистиш и върнеш и щеше да работи... А и при дълго каране с неработещ егр може и да имаш проблеми с дпф, защото се използва при регенерацията.
Re: Passat b6-Service now!
Трябва оттам да почнем, че докато я има записана тази грешка и светят лампи(тоест е текуща), колата няма да започне регенерация. Което в кратък срок значи запушване на филтъра.
Ако само стои в паметта, но сега не е актуална не е проблем. При мен продължава да е все така рядко епизодична и затова предпочитам да си карам така.
Ако само стои в паметта, но сега не е актуална не е проблем. При мен продължава да е все така рядко епизодична и затова предпочитам да си карам така.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
- Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
- Двигател: CBAB 2010
Re: Passat b6-Service now!
Като цяло колата е в мен вече 2 години и не съм имал никакви проблеми като единствената интервенция като софтуер е изключване на вихрови клапи още при покупката си светеше чек за клапите, сложен е софтуер Stage 1 и за малко повече мощност в допустими граници без да се изключват ЕГР и ДПФ, не знам дали може от там да дойде този проблем с Р0403 или си внушавам.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
- Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
- Двигател: CBAB 2010
Re: Passat b6-Service now!
Да, понеже сервиза в който ми инсталира софтуера ходих да видим колата на живи данни как е и всичко като турбина, дебитомери и т.н си е ОК
майстора клони към охладителя но няма как да се гарантира на 100%
майстора клони към охладителя но няма как да се гарантира на 100%
railfan написа:Внушаваш си.
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b6-Service now!
Охладителя може да е пълен с люспи от сажди, от време на време някоя да се отчупва и да пречи на работата на егр, това е само теория и може и да не помогне. Ако имаш време и нерви не пречи да опиташ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 37 госта