Passat b6-Service now!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Съб 23 ное 2024 12:02


Здравейте, колата е Пасат б6 2.0 TDI CR 2010 г. Преди два месеца ми светна лампата за подгрева и наби грешка Р0403 на таблото "Еngine fault Workshop" и влиза в режим повече от 80-90 не набира.
Ясно е ,че нещо по ЕГР системата та реших през уикенда да го сваля, имаше доста напластен нагар който с спрей за карбуратори го изчистих много добре,
след това вече втори месец колата си вървеше много добре докато вчера при дълго нормално карана с 120 около 2200 оборота в продължение на 100 км на таблото отново светна лампата за подгрев но съобщението
е "Check engine: Service now! " пак си влезна в авариен режим но след изгасяне и запалване се оправя, според вас къде да търся проблема дали някой вакум клапан прави номера или отново проблема е в ЕГР като изключвам
да е блокиран от замърсяване.




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот dispatch » Съб 23 ное 2024 21:48


Каква грешка има записана?


marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Нед 24 ное 2024 11:08


P0403

dispatch написа:Каква грешка има записана?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот railfan » Нед 24 ное 2024 12:14


Потърси темите с тази грешка, има поне две, в които сме писали много по проблема.
В последната колеги препоръчаха да се смъкне и охладителя за почистване, не само самия егр


marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Пон 25 ное 2024 9:11


Прочетох доста теми както и гледах клипове в youtube но като гледам всичко води към проблем в охладителя, то и там има някакво моторче с зъбни колела които ако са по износени може да идва от там проблема, но като цяло свалянето на този охладител си е доста занимавка.

railfan написа:Потърси темите с тази грешка, има поне две, в които сме писали много по проблема.
В последната колеги препоръчаха да се смъкне и охладителя за почистване, не само самия егр


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот railfan » Пон 25 ное 2024 22:47


То има, но… въпросното моторче се управлява с вакуум и там няма електроника.
Затова за мен е все още загатка, че при проблем в охладител без електроника може да се запише точно тази грешка. В литературата не е описано нищо за тоя охладител при тези мотори.

Трудоемко е свалянето, ще изтече и антифриз, но ако решиш да го правиш после пиши има ли подобрение…


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот papa franku » Вто 26 ное 2024 8:17


Веднъж излезе ли тази грешка ще излезе отново. Аз минавам по този път, чистене, нови егр, чистене на дросели и тръби, резултата е след 1000-2000км отново авариен режим и обикновенно доста далече от дома.


marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Вто 26 ное 2024 15:35


Много ми изглежда трудоемко и едва ли ще се хвана това да го свалям.


railfan написа:То има, но… въпросното моторче се управлява с вакуум и там няма електроника.
Затова за мен е все още загатка, че при проблем в охладител без електроника може да се запише точно тази грешка. В литературата не е описано нищо за тоя охладител при тези мотори.

Трудоемко е свалянето, ще изтече и антифриз, но ако решиш да го правиш после пиши има ли подобрение…


marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Вто 26 ное 2024 15:43


Прочетох в друга тема и това по което си минал и ти с този проблем но като гледам излиза така ,че едва ли не няма как да се разреши този проблем като гледам ти какво си направил по автомобила и все още го има проблема, не знам аз с какво да се захващам направих по лесното да изчистя ЕГР отпред но ефекта беше кратък 300-400 км и пак наби грешката както съм писал в първия пост единствената разлика е в надписа на таблото сега е "Service now" а преди изчистването ако има нещо общо това надписа беше Engine fault Workshop

papa franku написа:Веднъж излезе ли тази грешка ще излезе отново. Аз минавам по този път, чистене, нови егр, чистене на дросели и тръби, резултата е след 1000-2000км отново авариен режим и обикновенно доста далече от дома.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот papa franku » Вто 26 ное 2024 18:23


Сигурно има как да се реши, но ние не знаем още :icon_lol
Егр може да си го изчистил от топлата част(където минават газовете), но трябва и да се изчисти от вътре механизма. Има 1 моторче и 2 зъбни колела, оста която се върди се движи по едни улеи които могат да се затлачат с масло и нагар. На оста има и едни магнити и два сензора които следят за положението и. Тези сензори няма как да знаеш даботят ли коректно или не. Също както други хора споменаха може да идва мръсотия от егр охладителя, който стои на изключително неудобно място. Имай впредвид че и афтърмаркет егр-ите не се знае колко са качествени. Може и маслото което се събира вътре да пречи на коректната работа на моторчето и сензочетата, а събираш масло от кофти картерна вентилация, може и турбото да пуска или просто вече стар двигател. А може и да имаш проблем с окабеляването към егр и понякога да прави проблем.
Виждаш как всичко това е навързано.... Ако беше вакуумен егр просто щеше да го почистиш и върнеш и щеше да работи... А и при дълго каране с неработещ егр може и да имаш проблеми с дпф, защото се използва при регенерацията.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот railfan » Вто 26 ное 2024 22:19


Трябва оттам да почнем, че докато я има записана тази грешка и светят лампи(тоест е текуща), колата няма да започне регенерация. Което в кратък срок значи запушване на филтъра.
Ако само стои в паметта, но сега не е актуална не е проблем. При мен продължава да е все така рядко епизодична и затова предпочитам да си карам така.


marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Пет 29 ное 2024 9:02


Като цяло колата е в мен вече 2 години и не съм имал никакви проблеми като единствената интервенция като софтуер е изключване на вихрови клапи още при покупката си светеше чек за клапите, сложен е софтуер Stage 1 и за малко повече мощност в допустими граници без да се изключват ЕГР и ДПФ, не знам дали може от там да дойде този проблем с Р0403 или си внушавам.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот railfan » Пет 29 ное 2024 9:10


Внушаваш си.


marian85
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 13 сеп 2018 8:10
Автомобил: Passat b6 2 0 TDI CR
Двигател: CBAB 2010

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот marian85 » Пет 29 ное 2024 9:18


Да, понеже сервиза в който ми инсталира софтуера ходих да видим колата на живи данни как е и всичко като турбина, дебитомери и т.н си е ОК
майстора клони към охладителя но няма как да се гарантира на 100%
railfan написа:Внушаваш си.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b6-Service now!

Мнениеот papa franku » Пет 29 ное 2024 16:46


Охладителя може да е пълен с люспи от сажди, от време на време някоя да се отчупва и да пречи на работата на егр, това е само теория и може и да не помогне. Ако имаш време и нерви не пречи да опиташ.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 37 госта