Здравейте колеги, от скоро съм собственик на Passat CC 2.0tdi 140hp common rail 11.2009г. код на двигателя CBAB и е с DPF, на 148 000км(реални).
Доста се рових из нета, тъй като колата като се покара повече градско влиза в някакъв режим и оборотите ги държи на 950-1000, а не на нормалните 800.
До колкото разбрах това може да го прави от 2 варианта, единият е, когато генератора не зарежда над 14V, а другият вариант, е когато колата влиза в автоматичен режим на регенерация на DPF-а(изгаряне на саждите). Замерих зареждането на акумолатора, зарежда 14.1, 14.2 V. Значи остава другия вариант с регенерацията на DPF-a.
Обаче, когато влезе в този режим не само дига оборотите, но и турбото започва да надува много яко още от малките обороти (явно за да прави повече изгорели газове, съответно топлина, за да изгаря саждите).
Притеснява ме това, че турбото надува много, чува се яко имам чувството, че ще се пръсне, а и колата става много неприятна за каране, не дава да и докосна газта, направо се изтрелва, не мога да тръгна нормално...
В интернет пише, когато влезе в такъв режим, трябва да се покара извънградско около 15-20мин. на 4-та или 5-та в диапазон от 2500 до 3000 оборота.
Днес пак ми влезна в такъв режим и реших да не гася и паля отново, а да покарам докато сам се махне (но не извънградско, а в града). Карах около 20мин. в града само на високи обороти, след което спрях и форсирах на място около 5 мин. но уви нищо не стана, пак си стоеше така.
Някаква идея имате ли? Колеги със същия двигател, как се справяте с проблема? Да не би наистина да трябва извънградско да се кара?
Ето и клип за този режим.
Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Вземи си елм327 , изтегли си torque pro и vag dpf има ги свободно из нет-а. С тях ще знаеш дали регенерира, кога ще започне и кога ще приключи. Повишаване на оборотите става като се затвори ЕГР-а на 0%, притвори се дросела на 20%, така дпф-а достига около 200+ градуса и започва впръскване на допълнително гориво. Температурата се покачва до 500+ градуса и започва регенерация. Условно е зададено 24+ грама сажди и/или време на работа на ДВГ, които докато не паднат на 5+ грама не спира да регенерира. След това отваря ЕГР-а и започва да охлажда до 200градуса дпф-а, оборотите вече са нормални. Нервна я усещаш заради ЕГР-а и дросела, както и допълнително гориво. Турбото му няма нищо то пиква на 1,5 бар без значение от регенерация, ако е изпратено всичко. Ако си минал дизелгейт са задали планови регенерации без значение измерените сажди. При мен измерените ги държи на -5 до +5 грама а изчислява +5 до 25 грама. И/или 400минути работа на ДВГ.
Не на последно място повишаване на оборотите се получава при външна температура под +5градуса , студен ДВГ и зададена вътрешна температура на максимални градуси. Тогава се пуска допълнително Ел отоплител на купето който е около 2кв и двигателя повишава оборотите, за да компенсира пада на напрежението, старт-стоп системата не работи и при регенерация и при първите няколко минути на работа на Ел.отоплението.
Не на последно място повишаване на оборотите се получава при външна температура под +5градуса , студен ДВГ и зададена вътрешна температура на максимални градуси. Тогава се пуска допълнително Ел отоплител на купето който е около 2кв и двигателя повишава оборотите, за да компенсира пада на напрежението, старт-стоп системата не работи и при регенерация и при първите няколко минути на работа на Ел.отоплението.
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
като гледам е минал акцията,при подаване на газ не вдига повече от 2500об,при стария вдига 3000об
това е съвсем нормално и при мен беше така след минаване на тази глупава акция.
за това махнах филтъра и главоболията спряха.
и моята е на горе долу същите километри.
това е съвсем нормално и при мен беше така след минаване на тази глупава акция.
за това махнах филтъра и главоболията спряха.
и моята е на горе долу същите километри.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Благодаря колеги за отговирите. Днес изкарах колата извънградско от Пловдив до София и обратно, да се поизчисти малко. Сега ще видя след колко време отново ще влезе в този режим, ако е твърде скоро май май ще трябва и аз да го махам.
А колега borri сподели мнение как е след махането на дпф-а ? Някакви промени към по-лошо или само по-добро? Пропушва ли сега като е без дпф? И като цяло как е без дпф.
А колега borri сподели мнение как е след махането на дпф-а ? Някакви промени към по-лошо или само по-добро? Пропушва ли сега като е без дпф? И като цяло как е без дпф.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Някакви промени към по-лошо или само по-добро? - почти няма
Пропушва ли сега като е без дпф? - зависи от новия налят софтуер
И като цяло как е без дпф? - повишава мащноста на колата с около 5-7кс.
В Пловдив DPF филтрите ги чистят с химия на машина.
Пропушва ли сега като е без дпф? - зависи от новия налят софтуер
И като цяло как е без дпф? - повишава мащноста на колата с около 5-7кс.
В Пловдив DPF филтрите ги чистят с химия на машина.
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Колата определено се държи мн по добре
Аз го махнах при колегата от Шкода форума pepino
Доста добър препоръчвам го горещо
За пушене не пуши като Локомотив ,изпушва леко като я натиснеш яко иначе не.
Аз го махнах при колегата от Шкода форума pepino
Доста добър препоръчвам го горещо
За пушене не пуши като Локомотив ,изпушва леко като я натиснеш яко иначе не.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Ясно благодаря много колега!
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Повдигам темата с въпрос дали някой е успял да намери начин да разчита данните от DPF на CBAB мотора през блутот на мобилно устройство? Както е установено, VAGDPF не поддържа този мотор.
Четох, че CarScanner извежда данни подобни на VAGDPF, някой тествал ли е?
Четох, че CarScanner извежда данни подобни на VAGDPF, някой тествал ли е?
Re: Регенерация на DPF на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009
Искам да повдигна темата с работещо решение за колегите, които в частност притежават моторите с код CBAB и CBBB от поколението на пасат 6, които VAG DPF не разчита.
Аз успях да си изчета стойностите на DPF с донгъл OBDEleven и айфона, който струва около 120 лв поръчан от сайта им.
Резултатите са на 105-108 канал.
Сега имам нужда от помощ с правилното тълкуване на резултатите.
При мен изчисли, след регенерация, че Oil Ash Volume(пепелта, вторичен продукт от изгарянето на сажидите, която с времето пълни филтъра и се натрупва) е 198 мл.
Съответно, Soot mass(т.е. саждите, които подлежат на изгаряне) са 5 мл след регенерацията - точно толкова, колкото трябва да бъдат когато завърши успешно.
Въпроса е следният, как да превърна правилно мл пепел в грамове пепел, за да разбера правилно стойностите?
Защото, ако приемем, че 175 мл е максимума за DPF филтъра, то предвид, че съм ги надскочил, следва да имам светеща лампа, невъзможна регенерация и прочие други проблеми, които при мен не се наблюдават и затова мисля, че се губя в мерните единици.
Из чуждестранни форуми четох, че приблизително 1 мл = 0.75 грама и за тези два конкретно мотора CBAB и CBBB максималната стойност е 175 грама за пълен филтър, и ако следвам тази логика, то моят е пълен на 150 гр, тоест на 80%. Просто ми трябва помощ дали разсъждавам правилно.
П.С. По Oil Ash Volume също може да се разбере приблизителните километри на колата, смята се приблизително 1 мл = 1600 км, в моят случай излиза 318 500, а колата по километраж ми е на 320 600, т.е. сметката е вярна и излиза, че колата наистина е на толкова реални километри.
Е, освен ако ДПФ не е сменян някога преди мен, но силно се съмнявам да е, плюс, че в историята, с която разполагам няма описана подобна манипулация.
Аз успях да си изчета стойностите на DPF с донгъл OBDEleven и айфона, който струва около 120 лв поръчан от сайта им.
Резултатите са на 105-108 канал.
Сега имам нужда от помощ с правилното тълкуване на резултатите.
При мен изчисли, след регенерация, че Oil Ash Volume(пепелта, вторичен продукт от изгарянето на сажидите, която с времето пълни филтъра и се натрупва) е 198 мл.
Съответно, Soot mass(т.е. саждите, които подлежат на изгаряне) са 5 мл след регенерацията - точно толкова, колкото трябва да бъдат когато завърши успешно.
Въпроса е следният, как да превърна правилно мл пепел в грамове пепел, за да разбера правилно стойностите?
Защото, ако приемем, че 175 мл е максимума за DPF филтъра, то предвид, че съм ги надскочил, следва да имам светеща лампа, невъзможна регенерация и прочие други проблеми, които при мен не се наблюдават и затова мисля, че се губя в мерните единици.
Из чуждестранни форуми четох, че приблизително 1 мл = 0.75 грама и за тези два конкретно мотора CBAB и CBBB максималната стойност е 175 грама за пълен филтър, и ако следвам тази логика, то моят е пълен на 150 гр, тоест на 80%. Просто ми трябва помощ дали разсъждавам правилно.
П.С. По Oil Ash Volume също може да се разбере приблизителните километри на колата, смята се приблизително 1 мл = 1600 км, в моят случай излиза 318 500, а колата по километраж ми е на 320 600, т.е. сметката е вярна и излиза, че колата наистина е на толкова реални километри.
Е, освен ако ДПФ не е сменян някога преди мен, но силно се съмнявам да е, плюс, че в историята, с която разполагам няма описана подобна манипулация.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта