VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 22:13


DoH_KuXoT написа:Регенерация преди 75км , в момента има 11.53гр сажди според изчисленията , когато станат 24гр ще започне регенерация отново. Oil ash residue, е пепелта която не може да се очисти от ДПФ-а тази пепел се образува при самата регенерация и изгарянето на саждите , тв се натрупва необратимо. При мен е 97% но това е показател който за 70хил км нарастна с 12% при мен , в момента съм на 260хил.км .
При достигане на 24гр ще започне да се покачва температурата в ДПФ-а , ЕГР-а ще се затвори, post injection, са количествата гориво наречени следвпръскване, целта е да отиде допълнителна порция гориво за да доизгори в ДПФ-а и да покачи температурата му до над 550 градуса на входа и да започне регенерация. Оборотите се вдигат, перките се пускат, когато температурата на изхода надмине 450 градуса започва да намалява стойността на soot mass, колкото по нагрят е толкова по-бързо падат, караш си нормално без да се съобразяваш, без да вдигаш зорлем високи обороти и скорости, просто си караш, когато двигателя е натоварен загрява ДПФ-а по-бързо, вдигне ли над 600 градуса регенерира най-бързо ако има моменти в които се движи на ППХ, кислорода спомага изгарянето, но пък охлажда и температурата започва да пада леко ако спускаш наклон на ППХ, като в даден момент ако падне под 450 градуса може временно да спре регенерацията. Ще приключи да регенерира когато от 24 падне на 5.9грама +- . В градски условия ако тръгна от Герман към Цариградско на Враня вече започва да регенерира, на Софийския е по средата, на Константин Величков е готова. Това са около 12 -13км и около 20минути. Като гледам и при теб е новия софтуер който градско регенерира на 150-180км или 400минути. Ако имаш питанки след време питай и ще се опитвам да ти давам насоки.


Благодаря страшно много за детайлната информация, ще проверя след два дни, как са саждите и ще гледам да я засека кога ще започне рргенерацията. Благодаря още веднъж.




FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 22:16


Ивайло Димов написа:Няма смисъл да подгряваш и нищо няма да се случи ,за да имаш пасивни регенерации ти трябва дълъг път и натоварване в обороти 2000-2500 ,за да стигне определена температура в ДПФ .Безмислено е да лумкаш за лудо на място ,1-2 минути да се осафери мотора и турбото и тръгваш ,ако караш продължително време никога не гаси колата веднага изчакай на тихи обороти 1 минутка да се охлади турбината ,удължаваш и живота .И зареждай не нафта от туби дори да ти е на много шокаритетна цена .ДПФ има определен живот ,консуматив е и по някое време се задръства ,но ако я караш своевременно в извънградски режим може да удължиш във времето живота му .


Благодаря за информацията, ще пробвам без да я подгрявам, тя по принцип и бързо си загрява, парното идва за няколко минути.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 06 фев 2023 22:25


Да допълня и аз Кихота ,ДПФ се задръстват и от неправилно подбрани и калпави масла ,прекалено честата употреба на добавки за нафта също не е препоръчителна .Не случайно за подобни коли има спецификации по ACEA C2/C3/C5 mid saps и C1/C4 low saps.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 23:13


Ивайло Димов написа:Да допълня и аз Кихота ,ДПФ се задръстват и от неправилно подбрани и калпави масла ,прекалено честата употреба на добавки за нафта също не е препоръчителна .Не случайно за подобни коли има спецификации по ACEA C2/C3/C5 mid saps и C1/C4 low saps.


Маслата са само оригинални към момента, относно горивото добавки не слагам, карам си само с гориво от Шел.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 фев 2023 8:16


FilipFilipov написа:
Ивайло Димов написа:Няма смисъл да подгряваш и нищо няма да се случи ,за да имаш пасивни регенерации ти трябва дълъг път и натоварване в обороти 2000-2500 ,за да стигне определена температура в ДПФ .Безмислено е да лумкаш за лудо на място ,1-2 минути да се осафери мотора и турбото и тръгваш ,ако караш продължително време никога не гаси колата веднага изчакай на тихи обороти 1 минутка да се охлади турбината ,удължаваш и живота .И зареждай не нафта от туби дори да ти е на много шокаритетна цена .ДПФ има определен живот ,консуматив е и по някое време се задръства ,но ако я караш своевременно в извънградски режим може да удължиш във времето живота му .


Благодаря за информацията, ще пробвам без да я подгрявам, тя по принцип и бързо си загрява, парното идва за няколко минути.

След като имаш елм327 , може да си изтеглиш и torque pro, там се виждат основните показатели на двигателя, ако парното идва преди градусите на антифриза да са над 25-30 градуса значи имаш и Ел отоплител на купето , който се активира под 5 градуса външна температура и зададени на почти максимални градуси на парното.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Вто 07 фев 2023 8:54


DoH_KuXoT написа:
FilipFilipov написа:
Ивайло Димов написа:Няма с.


Благодаря за .

След .
DoH_KuXoT написа:
FilipFilipov написа:
Ивайло Димов написа:Няма а му .


Благодаря за инути.
на парното.


Благодаря за информацията. Отоплител мисля, че има, тъй като топлото винаги идва преди температурата да се полачи. Torque pro съм го изтеглил и ще се поровичкам в него из тези дни.

Последна промяна от radotom на Вто 07 фев 2023 10:19, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон 'Нов Отговор'


pink
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 14:25
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: Бургас

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот pink » Вто 07 фев 2023 16:10


Здравейте,да се включа и аз в темата с DPF-а :) от вече повече от 3 години имам колата и я следя с VAG DPF и питането ми е в полето Oil Ash Residue не ми показва проценти ,а пише само 0.17 в момента,преди две години беше 0.15 ,кога ще се запълни с тая пепел? Относно навлизането на нафта в маслото ми се е случвало първата година докато свикна с тея регенерации,кога,как,колко :) та тогава точех примерно литър и доливах ново масло 0.5 л.Сега както каза DoH_KuXoT си ги следя от време на време,преди или след пътувания и знам горе долу на какви проценти е.Гледах в Drive2 бяха връщали версии на двигателя от преди дизелгейт и понеже моята беше с обновен софт 9978 реших да върна по-стара версия,но още съм минал няма и 100 за да разбера дали има някакъв ефект към регенерациите на Dpf-а иначе поне засега не откривам някаква съществена разлика в работата на двигателя.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 фев 2023 16:36


за Oil Ash residue не мога да кажа , аз дебна кога ще стане 100% и какво ще стане, реално и това е изчислен показател и няма много връзка с реалността, чел съм за автомобили с показание 120% :) При мен е в грамове и в проценти. Къде си върнал старата версия на софтуера ? Колко струваше и ако може дай отзиви по натам като понатрупаш статистика след даунгрейда :)


pink
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 14:25
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: Бургас

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот pink » Сря 08 фев 2023 11:10


А знаеш ли защо не ми показва в това поле проценти от Vag dpf ли е или от компа на колата?
Старата версия си я върнах аз с кабел VCP(vag can pro) имах малко притеснения понеже кабела е от Алиекспрес,но всичко мина както си трябва :) Зарибявка са нещата,които могат да се пипат с него ама да видим кога ще омажа нещата :)


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 08 фев 2023 11:14


:offtopic От много човъркане да не стане уау и да си скубеш косите .Поне преди да промениш нещо снимай с телефона си ,за да върнеш положението ако има проблем. :th_up


pink
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 14:25
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: Бургас

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот pink » Сря 08 фев 2023 11:35


Така правя,снимам,записвам,отделно и програмата си има запис на логове. :)
Като гледам снимката от VAG dpf на колегата при 0.13 е на 74% , излиза,че при мен 0.17 би трябвало да означава 96%


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 08 фев 2023 12:22


pink написа:А знаеш ли защо не ми показва в това поле проценти от Vag dpf ли е или от компа на колата?
Старата версия си я върнах аз с кабел VCP(vag can pro) имах малко притеснения понеже кабела е от Алиекспрес,но всичко мина както си трябва :) Зарибявка са нещата,които могат да се пипат с него ама да видим кога ще омажа нещата :)

За процентите не знам, при мен е в грамове и проценти. Интересно е интервала на регенерациите какъв ще стане след като си върнал версията на софта , пиши като направиш 2-3 регенерации


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Чет 09 фев 2023 8:55


Добро утро,

Днес успях да сгащя колата кога ще направи регенерация, благодарение на Дон Кихот и на програмата, която той ме посъветва да си купя. Регенерацията беше доста бърза, и се извърши преди около час.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 09 фев 2023 11:03


на колко километра стартира и на колко грама приключи ?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Кайзен » Чет 09 фев 2023 12:30


Ивайло Димов написа:..прекалено честата употреба на добавки за нафта също не е препоръчителна .

Правилните добавки за гориво (а и масло) не са никакъв проблем. От 200 000км карам само с добавки и нямам проблеми. Като тръгна за България колата регенерира на всеки 1000км.

Ще те помоля ако нямаш доказателства за дадено твое твърдение, да си го задържиш само за себе си. Тук сме, за да си помагаме. Няма нужда от ненужни словоизлияния.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 4i4o-dido, Kr1s0o и 178 госта